Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Střešní okno a panoramatická střecha jako zdroj problémů? Bez údržby čekejte potopu!

59 komentářů

Arese
Jeden z prvků výbavy, který moje auta nesmějí nikdy mít!
ryccardo
@Arese Přesně tak. Kamarád má O3 s panoramou a autorizák není schopný uvést to do stavu, aby do auta neteklo. Hovada mu vyměnili i tu síťku/deflektor který na to nemá vůbec vliv a naúčtovali si hrozný prachy. Panoramu do auta nikdy! Naprostá zbytečnost a zdroj problémů.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@ryccardo Já to na O3 mám a za týden jedu do servisu na servisní prohlídku, kde by měli čistit i ty odtoky. Jsem zvědavý, a) jestli to udělají, b) kolik si naúčtují.
ryccardo
@Stejsn s ohledem na náročnost, kdy to trvá asi 10 minut práce, počítám tak 2 litry 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo vse je jen o lidech. Jsou autorizaci dobre, spatne a ty nejhorší. Postupy maji všichni stejně, jen manažeři a vedoucí rozhodnou, jaké to ve výsledku bude.
ryccardo
@Mikesus Problém autorizáků je, že zaměstnávají i mechaniky nezkušené, kteří nic moc neumí. To si malá autodílna, kde je majitel mnohem blíž mechanikům nedovolí respektive si takové lidi více hlídá. A autorizák dělá zásahy a opravy přesně podle pokynů jak to nastavil výrobce. Na co výrobce neudělá předpis tak to autorizák neumí. Svého času jsem chtěl vyměnit v manuální převodovce olej a autorizák mi řekl, že mi to neudělají, protože je tam olejová náplň považovaná za dožitovní a Škodovka na to nemá žádný postup jak to udělat, takže mi ho vyměnit neumí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

To opravdu není chyba ani auta, ani okna. V servisech dnes bohužel umí jen připojit diagnostiku, mazat chyby a měnit celé díly.
ryccardo
@rohYpnol asi tak. Pokud chceš mizernou péči o svoje auto, tak jeď do autorizáku 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
To cca souhlas. Ale jsou i slušné. Je to dnes jak se vším. Když chceš cokoliv co za něco stojí, tak je to problém. Třeba jako najít inteligentního advokáta, každý druhý je matlal 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo tak do fabie nám teklo a žádné střešní okno nepotřebovala. Po každém dešti byla louže u spolujezdce a servis taky nevěděl co s tím. To nebude problém daného prvků vybavy, ale kvality výroby. Takze nám vlastně teklo jen do auta, ktere žádné střešní okno nemělo nez do těch, ktere ho mělo. A těch aut se střešním oknem bylo dokonce vic nez bez nej.
Escomak
@Mikesus Stačí vyčistit odtokové kanálky, jinak se voda hromadí a začne protékat přes kabinový filtr do prostoru ke spolujezdci. Neparkujte pod stromy kde padá všechno možný a časem to udělá 100% blatíčko v otvorech. Přes to už nic neodteče a dokonale ucpe. Pak tam stačí proštouchnout a je po problému. No a střešní okno to je věc jiná, na to velmi OPATRNĚ. Nezavislé servisy si s tím umí poradit (celé se to předělá). Koncern VW to dělá na 2 věci. Mám Cupru Formentor VZ5 a ta měla bohužel střešní okno v základu... Ale zatím všechno v pohodě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Escomak fabii jsme měli 2 roky, novou a dělala to od prvního dne. Asi to tedy parkovala skodovka někde na blátě. Asi autorizak neměl tušení o těchto kanalcich.
ryccardo
@Mikesus Ano Fabia 1 i Fabia 2 byly konstruované tak, aby do nich teklo. Chtěl bych poznat člověka, který ty dveře vymýšlel a nakopat ho za to do kulí. Osobně myslím, že by měl jít dělat něco jiného. Na konstruktéra bohužel nemá. Jestli to byl celý tým konstruktérů, tak je vyhodit všechny. Nedivím se, že servis nevěděl co s tím, protože to žádné oficiální řešení nemělo. Proč zatéká panoramatickou střechou do Oktávek 3 netuším. Zřejmě to bude zase nějaké geniální konstrukční řešení. Věřím, že jiné automobilky na tom budou lépe.
Adam299
@Arese 😁 Vsechna auta mam s prosklenou stechou. Nyni Audi A6, ktere mam 5 let a zadny problem.
Avatar - lordlord
lordlord
i obyčejné vyklápěcí okno u ojetiny už většinou netěsní, guma je slisovaná
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lordlord

Střešní okna jsou vesměs dělaná tak, že počítají s tím, že nejsou těsná a proto tam jsou odtokové žlaby. Okno prostě není udělané tak, že je 100% těsné.
Avatar - lordlord
lordlord
@rohYpnol taková, která tam montovali v servisu, žádné odtoky skrz sloupky nemají, ta musí těsnit na 100%
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lordlord
Tak nevím, jestli se chceš bavit o tom, co dělali před 40ti lety... Pak ano.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tu díru do střechy vymyslel akorát zaostalý odpůrce klimy. Na té klebetě se shodneme všichni, že je na zlost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Ne, neshodneme ani za mák. Střešní okno je naprsoto příjemná záležitost a je skvělá a nenahraditelná. Samozřejmě nesmí být odfláklá. Takže musí být otevírací, musí být síťka, musí být roletka.
ryccardo
@rohYpnol Osobně používám jen na jaře nebo na podzim, ale minimálně. V létě ti to upeče hlavu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
Neupeče. V létě existuje i ráno či podvečer.
ryccardo
@rohYpnol tak hlavně když ti to vyhovuje. Já to v autě mám ačkoliv jsem to nutně nepotřeboval, ale moc střechu k ventilování nepoužívám.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo slunce nesmí byt vysoko nad hlavou, pak pali, to ano. Ale je to jen cca 2-3hodiny kolem poledne, zbytek uz ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN střešní okno je super věc, pokud je otevírací. Jen prosklená střecha je k ničemu. Jakmile mas deflektor, rolety, je to super. Není to o odpirani klimatizace, naopak je to spis doplněk k ní. Horem odejde horký vzduch rychleji, na vyvetrani samotné jen střešní okno o nestačí. Dostaneš do auta čerstvý vzduch z větší výšky nez par cm nad zemí, kde se drží plyny těžší nez vzduch, jako například CO, NOx, O3 atd.
Adam299
@KANKUNEN V lete otevrit stresni okno misto klimy? 😂 V zivote jsi potom v aute s panoramou nikdy nejel.
MarekAbsolon
Měl jsem střešní okno na několika autech a nikdy žádný problém. Tak si nekupujte krámy, ale raději si kupujte auta. Čau, specíální pac a pusu zdejšímu multitrolu.
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
Panorama funguje perfektně jen u jedné značky aut. U služebního. Rok dva tři jezdit a pak poslat do světa, atˇ se to vys*re tomu hejlovi, co to koupí jako ojeté...
MB1975
Sibr je super vec kterou klima nanahradi a nikdy jsem s nim nemel problem. Letni vecerni projizdka po okreskach s sibrem je uzasna vec. Muj tata ho mel v mercedesech w115 a 123 a projezdil jsem s tim jsko kluk cely detstvi. Problem ale mám s panoramou-vysouva se nad auto takze huci a konstrukcne je to daleko nachylnejsi na problemy.. takze za me sibr 👍panorama👎🏿
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@MB1975

Obojí je skvělé. A obojí pokud není odfláklé, tak pokud mám možnost volby, tak v autě rozhodně chci.

Je to nenahraditelný a nezastupitelný prvek komfortní výbavy. Když jsou příjemnjěší teploty (ráno, podvečer), tak v letních dnech je to senzační. A naopak když je krásný jarní/podzimní den, tak také si to člověk neskutečně užije.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Nikomu neberu jeho úchylky, ale oblibu střešního okna jsem nikdy nepochopil...
Je to zbytečně drahý, servisně náročný, zhoršuje to těžiště a tím pádem i jízdní vlastnosti, ubírá to místo na hlavu, v zimě studí v létě peče, občas do toho teče...
A co bych si měl užít? Vyvětrám si klimou a případně oknama během 15 vteřin a dál už nic. Cestou čumím před sebe na silnici a ne na nebe. V autě nepotřebuju ani hluk, ani průvan, ani víc světla a ani víc střepů v případě, že to pošlu přes boudu...
Vážně tomu nerozumím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous
S naprostou většinou souhlasím. A ano, panorama/šíbr není úplně racionální volbou.

Je to o pocitu, zážitku, emocí. Kabriolet taky v důsledku je zcela iracionální. Menší tuhost, vyšší složitost, zbytečně drahé atd. atd. To co platí o panoramatické střeše/šíbru, pro kabriolet platí násobně více. Ale kabriolet prostě je o tom pocitu. Proto panorama. Proto šíbr. Proto kabrio.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Tak kabriolet chápu i když bych ho nechtěl ani zadarmo, ale chápu ho. Být milionář na riviéře, tak bych se v podvečer asi rád svezl bez střechy, ale jinak mi to nic neříká. Panoramu ale nechápu vůbec.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous
V princiou je to úplně to stejné. Jen o parnik levnější a praktičtější. Ale samozřejmě také o parnik méně emotivní. Zkrátka taková jemná esence.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Nesouhlasím. Z kabrioletu máš úplně jiný výhled i zážitek. Ale jak říkám, nikomu to neberu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Samozřejmě že kábro je kábro. Říkám esence. Jemná.
Buffalo007
Zase plácáte nesmysly. Minimálně u VW bylo a je čištění odtokových kanálků součástí pravidelného servisu. Je to tam napsaný včetně kontroly funkčnosti a případném promazání systému.
Osobně jsem se střešním oknem tay žádný problém nikdy neměl. Nejčastěji to vyplaví auto osobě, která už do autorizáku nejezdí a na čištění odtokových kanálků kašle nebo o tom neví. Pak se taková osoba hrozně diví kolik to stojí peněz když to vyplaví nějakou elektroniku.

I neautorizovaný servis to bude schopný udělat, ale ten v naprosté většině případů nepostupuje podle servisních plánů, ale podle toho co si zákazník poručí.
traveldrive
Ony sú tie strešné okná potenciálnym zdrojom problémov už z princípu. S tým ako sa postupne zväčujú a z úsporných dôvodov sú ich sklá stále tenšie, tak stále menej ochotne držia tvar. Došlo to tak ďaleko, že dodávateľ finálneho produktu zadával dopyt na vývoj stroja, ktorý celé strešné okno zmeria a v prípade potreby ho mechanicky, za studena, s použitím sily prihne alebo zrovná do požadovaného tvaru.Strešné okná trpia pnutím a deformáciami vplyvom okolotého prostredia, slnka, mrazu, a práve vtedy najčastejšie vzniká ich netesnosť a pridružené problémy. Nejaký čas som na návrhu toho stroja pracoval, našťastie len krátko, lebo to bola šialenosť.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@traveldrive Cože? Za studena přihne sklo???
traveldrive
@Stejsn Presne tak. Dokonca vo dvoch osiach súčasne, X aj Y, sleduje sa hodnota Z, v daných bodoch sa potom sklo podoprie zhora alebo zdola a tlačí buď do plusu alebo do mínusu v smere Z. Potom sa znova premeria a z mašiny ide von až keď je v toleranciách. Potom záleží na systéme montáže a kvalite montáže, či to bude OK alebo budú problémy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Zbláznil jsi se? Za studena tvarovat sklo? Já jsem mimochodem pracoval pro jeden koncern, co dělal i autoskla a vím jak se podobný věci "pečou". Za studena bys to rovnal, počítám tak 50 let.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous
Psal dotvarovat. Nikoliv tvarovat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Číst umím a na věci to nic nemění. Nejde to.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Neumím posoudit. Bender je mimo moji odbornost.
traveldrive
@Mokrous Tak prečo sa to teda robí, keď to nejde? 🫣 Ver tomu, že to ide. Aj keď je to na prvé počutie na hlavu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Rád bych si na toto téma přečetl odborný text. Kalené sklo prostě za studena tvarovat nejde. Jediné, co mne napadá je, že možná na obrovské panoramě, co má skoro 2 metry na délku a bude lepená ze 2 skel a 1 fólie, tak že by díky "tekutosti" té fólie využili její tvárnosti a v rámci určité tolerance "pružnosti" samotného skla by celek velmi pomalým a malým tlakem donutily se po té folii mírně sklouznout a tím i lehce dotvarovat někde na úrovni okolo 1mm v rámci průhybu, ale obvod se musí obrousit diamantem.
traveldrive
@Mokrous Tak do technológie výroby takýchto skiel nevidím, ale ťažko budú kalené, aby sa pri náraze rozsypali na kúsky. Technológia aj materiál budú rozhodne iné od ostatných skiel na aute.
Sklá sa rovnajú aj tie menšie, začínajú rádovo na cca 400x600 mm ak si dobre spomínam, bolo to cca rok a pol dozadu, čo som tieto veci riešil.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive znovu tvrdím, že to nejde. Každý sklo za studena praskne. Na tvarování je nutná teplota nad 600°C. Čelní se temperuje a řízeně chladí a pak se spojí 2 vrstvy fólií v další peci při cca 130-140°C.
Boční a zadní se potom jen kalí, nebo tvarují a pak kalí. Ale za studena to nejde!
traveldrive
@Mokrous No vidíš, my sme nevedeli, že to nejde, mašinu spravili a funguje. Vraj objednali ďalšiu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Obávám se, že spíš ty nevíš přesně k čemu ta mašina je. Nejspíš jen usazuje pozici skla v nějakém rámu plast/kov/guma...
Rozhodně ale nemůže ohnout studené sklo do požadovaného tvaru. S ohledem na Poissonovo číslo a modul pružnosti skla okolo 70GPa to prostě nejde.
Na délce 1 metr při tloušťce 5mm docílíš max. průhybu cca 0,8mm než to praskne.
traveldrive
@Mokrous 😂😂😂 Jasne, staviaš mašinu a nevieš, čo robí... 🤣🤣🤣
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Ty jsi ji sám stavěl a víš přesně co dělá? A víš přesně jak se ve finále používá?
Tak nám to přesně napiš.
Naposledy opakuju, že sklo nejde za studena ohnout. Nejde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Za studena dotvarovat sklo? To nebude moc efektivní, jestli vůbec.
traveldrive
@Mikesus Vysvetli to tým, čo to robia. 😉 Vieš ako sa to hovorí, ak niečo nejde, tak iba dovtedy, kým nepríde niekto, kto nevie, že to nejde a spraví to. 🤔
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive ok a kdo to dělá tedy? Možná mame kazdy jinou představu co znamená dotvarovat.
Tak zběžně co jsem si přečetl k tomu. Je to nevhodné pri použití skel, kde dochází k nárazům nebo tlaku, zaroven jen pro velke polomery. Takze pokud to někdo používá pro panoramy, bude to hodne nekvalitní produkt. Jediná výhoda je cena, jinak to ma same nevýhody.
traveldrive
@Mikesus Nie, robí sa to pri šíbroch, pri panoramach si to neviem moc predstaviť. Jasne, polomery sú veľké, veď kopírujú tvar strechy. Dodávateľom takých strešných okien je napríklad Inalfa. A popravde, na začiatku som reagoval podobne ako ty a Mokrous, a doteraz zastávam názor, že je to šialenosť.
_Teddy_
Mal som kedysi otvaracie stresne okno na Forde. Ani som to nechcel, ale bola to sucast dakeho stupna vybavy (alebo paketu?), no tak co uz. Obcas som to pouzival, ale naozaj som sa o to nestaral, a nikdy mi tadial voda do auta netiekla. Mam dojem, ze to bude asi tym, ze kedysi sa veci robili "festovnejsie"...
traveldrive
@_Teddy_ Na tom niečo bude. 😜
Lord Owl
@_Teddy_ Taky záleží, jestli auto stává volně nebo pod přístřeškem (i když neprší). Slunko je sviňa a vyšisuje i tu gumu okolo....