Ojetiny
i obyčejné vyklápěcí okno u ojetiny už většinou netěsní, guma je slisovaná
@lordlord
Střešní okna jsou vesměs dělaná tak, že počítají s tím, že nejsou těsná a proto tam jsou odtokové žlaby. Okno prostě není udělané tak, že je 100% těsné.
Střešní okna jsou vesměs dělaná tak, že počítají s tím, že nejsou těsná a proto tam jsou odtokové žlaby. Okno prostě není udělané tak, že je 100% těsné.
Tu díru do střechy vymyslel akorát zaostalý odpůrce klimy. Na té klebetě se shodneme všichni, že je na zlost.
@KANKUNEN
Ne, neshodneme ani za mák. Střešní okno je naprsoto příjemná záležitost a je skvělá a nenahraditelná. Samozřejmě nesmí být odfláklá. Takže musí být otevírací, musí být síťka, musí být roletka.
Ne, neshodneme ani za mák. Střešní okno je naprsoto příjemná záležitost a je skvělá a nenahraditelná. Samozřejmě nesmí být odfláklá. Takže musí být otevírací, musí být síťka, musí být roletka.
@rohYpnol Osobně používám jen na jaře nebo na podzim, ale minimálně. V létě ti to upeče hlavu.
@ryccardo
Neupeče. V létě existuje i ráno či podvečer.
Neupeče. V létě existuje i ráno či podvečer.
@KANKUNEN střešní okno je super věc, pokud je otevírací. Jen prosklená střecha je k ničemu. Jakmile mas deflektor, rolety, je to super. Není to o odpirani klimatizace, naopak je to spis doplněk k ní. Horem odejde horký vzduch rychleji, na vyvetrani samotné jen střešní okno o nestačí. Dostaneš do auta čerstvý vzduch z větší výšky nez par cm nad zemí, kde se drží plyny těžší nez vzduch, jako například CO, NOx, O3 atd.
Měl jsem střešní okno na několika autech a nikdy žádný problém. Tak si nekupujte krámy, ale raději si kupujte auta. Čau, specíální pac a pusu zdejšímu multitrolu.
Panorama funguje perfektně jen u jedné značky aut. U služebního. Rok dva tři jezdit a pak poslat do světa, atˇ se to vys*re tomu hejlovi, co to koupí jako ojeté...
Sibr je super vec kterou klima nanahradi a nikdy jsem s nim nemel problem. Letni vecerni projizdka po okreskach s sibrem je uzasna vec. Muj tata ho mel v mercedesech w115 a 123 a projezdil jsem s tim jsko kluk cely detstvi. Problem ale mám s panoramou-vysouva se nad auto takze huci a konstrukcne je to daleko nachylnejsi na problemy.. takze za me sibr 👍panorama👎🏿
@MB1975
Obojí je skvělé. A obojí pokud není odfláklé, tak pokud mám možnost volby, tak v autě rozhodně chci.
Je to nenahraditelný a nezastupitelný prvek komfortní výbavy. Když jsou příjemnjěší teploty (ráno, podvečer), tak v letních dnech je to senzační. A naopak když je krásný jarní/podzimní den, tak také si to člověk neskutečně užije.
Obojí je skvělé. A obojí pokud není odfláklé, tak pokud mám možnost volby, tak v autě rozhodně chci.
Je to nenahraditelný a nezastupitelný prvek komfortní výbavy. Když jsou příjemnjěší teploty (ráno, podvečer), tak v letních dnech je to senzační. A naopak když je krásný jarní/podzimní den, tak také si to člověk neskutečně užije.
@rohYpnol Nikomu neberu jeho úchylky, ale oblibu střešního okna jsem nikdy nepochopil...
Je to zbytečně drahý, servisně náročný, zhoršuje to těžiště a tím pádem i jízdní vlastnosti, ubírá to místo na hlavu, v zimě studí v létě peče, občas do toho teče...
A co bych si měl užít? Vyvětrám si klimou a případně oknama během 15 vteřin a dál už nic. Cestou čumím před sebe na silnici a ne na nebe. V autě nepotřebuju ani hluk, ani průvan, ani víc světla a ani víc střepů v případě, že to pošlu přes boudu...
Vážně tomu nerozumím.
Je to zbytečně drahý, servisně náročný, zhoršuje to těžiště a tím pádem i jízdní vlastnosti, ubírá to místo na hlavu, v zimě studí v létě peče, občas do toho teče...
A co bych si měl užít? Vyvětrám si klimou a případně oknama během 15 vteřin a dál už nic. Cestou čumím před sebe na silnici a ne na nebe. V autě nepotřebuju ani hluk, ani průvan, ani víc světla a ani víc střepů v případě, že to pošlu přes boudu...
Vážně tomu nerozumím.
@Mokrous
S naprostou většinou souhlasím. A ano, panorama/šíbr není úplně racionální volbou.
Je to o pocitu, zážitku, emocí. Kabriolet taky v důsledku je zcela iracionální. Menší tuhost, vyšší složitost, zbytečně drahé atd. atd. To co platí o panoramatické střeše/šíbru, pro kabriolet platí násobně více. Ale kabriolet prostě je o tom pocitu. Proto panorama. Proto šíbr. Proto kabrio.
S naprostou většinou souhlasím. A ano, panorama/šíbr není úplně racionální volbou.
Je to o pocitu, zážitku, emocí. Kabriolet taky v důsledku je zcela iracionální. Menší tuhost, vyšší složitost, zbytečně drahé atd. atd. To co platí o panoramatické střeše/šíbru, pro kabriolet platí násobně více. Ale kabriolet prostě je o tom pocitu. Proto panorama. Proto šíbr. Proto kabrio.
@rohYpnol Tak kabriolet chápu i když bych ho nechtěl ani zadarmo, ale chápu ho. Být milionář na riviéře, tak bych se v podvečer asi rád svezl bez střechy, ale jinak mi to nic neříká. Panoramu ale nechápu vůbec.
@Mokrous
V princiou je to úplně to stejné. Jen o parnik levnější a praktičtější. Ale samozřejmě také o parnik méně emotivní. Zkrátka taková jemná esence.
V princiou je to úplně to stejné. Jen o parnik levnější a praktičtější. Ale samozřejmě také o parnik méně emotivní. Zkrátka taková jemná esence.
Zase plácáte nesmysly. Minimálně u VW bylo a je čištění odtokových kanálků součástí pravidelného servisu. Je to tam napsaný včetně kontroly funkčnosti a případném promazání systému.
Osobně jsem se střešním oknem tay žádný problém nikdy neměl. Nejčastěji to vyplaví auto osobě, která už do autorizáku nejezdí a na čištění odtokových kanálků kašle nebo o tom neví. Pak se taková osoba hrozně diví kolik to stojí peněz když to vyplaví nějakou elektroniku.
I neautorizovaný servis to bude schopný udělat, ale ten v naprosté většině případů nepostupuje podle servisních plánů, ale podle toho co si zákazník poručí.
Osobně jsem se střešním oknem tay žádný problém nikdy neměl. Nejčastěji to vyplaví auto osobě, která už do autorizáku nejezdí a na čištění odtokových kanálků kašle nebo o tom neví. Pak se taková osoba hrozně diví kolik to stojí peněz když to vyplaví nějakou elektroniku.
I neautorizovaný servis to bude schopný udělat, ale ten v naprosté většině případů nepostupuje podle servisních plánů, ale podle toho co si zákazník poručí.
Ony sú tie strešné okná potenciálnym zdrojom problémov už z princípu. S tým ako sa postupne zväčujú a z úsporných dôvodov sú ich sklá stále tenšie, tak stále menej ochotne držia tvar. Došlo to tak ďaleko, že dodávateľ finálneho produktu zadával dopyt na vývoj stroja, ktorý celé strešné okno zmeria a v prípade potreby ho mechanicky, za studena, s použitím sily prihne alebo zrovná do požadovaného tvaru.Strešné okná trpia pnutím a deformáciami vplyvom okolotého prostredia, slnka, mrazu, a práve vtedy najčastejšie vzniká ich netesnosť a pridružené problémy. Nejaký čas som na návrhu toho stroja pracoval, našťastie len krátko, lebo to bola šialenosť.
@traveldrive Cože? Za studena přihne sklo???
@Stejsn Presne tak. Dokonca vo dvoch osiach súčasne, X aj Y, sleduje sa hodnota Z, v daných bodoch sa potom sklo podoprie zhora alebo zdola a tlačí buď do plusu alebo do mínusu v smere Z. Potom sa znova premeria a z mašiny ide von až keď je v toleranciách. Potom záleží na systéme montáže a kvalite montáže, či to bude OK alebo budú problémy.
@traveldrive Zbláznil jsi se? Za studena tvarovat sklo? Já jsem mimochodem pracoval pro jeden koncern, co dělal i autoskla a vím jak se podobný věci "pečou". Za studena bys to rovnal, počítám tak 50 let.
@Mokrous
Psal dotvarovat. Nikoliv tvarovat.
Psal dotvarovat. Nikoliv tvarovat.
@rohYpnol Číst umím a na věci to nic nemění. Nejde to.
@Mokrous Tak prečo sa to teda robí, keď to nejde? 🫣 Ver tomu, že to ide. Aj keď je to na prvé počutie na hlavu.
@traveldrive Rád bych si na toto téma přečetl odborný text. Kalené sklo prostě za studena tvarovat nejde. Jediné, co mne napadá je, že možná na obrovské panoramě, co má skoro 2 metry na délku a bude lepená ze 2 skel a 1 fólie, tak že by díky "tekutosti" té fólie využili její tvárnosti a v rámci určité tolerance "pružnosti" samotného skla by celek velmi pomalým a malým tlakem donutily se po té folii mírně sklouznout a tím i lehce dotvarovat někde na úrovni okolo 1mm v rámci průhybu, ale obvod se musí obrousit diamantem.
@Mokrous Tak do technológie výroby takýchto skiel nevidím, ale ťažko budú kalené, aby sa pri náraze rozsypali na kúsky. Technológia aj materiál budú rozhodne iné od ostatných skiel na aute.
Sklá sa rovnajú aj tie menšie, začínajú rádovo na cca 400x600 mm ak si dobre spomínam, bolo to cca rok a pol dozadu, čo som tieto veci riešil.
Sklá sa rovnajú aj tie menšie, začínajú rádovo na cca 400x600 mm ak si dobre spomínam, bolo to cca rok a pol dozadu, čo som tieto veci riešil.
@traveldrive znovu tvrdím, že to nejde. Každý sklo za studena praskne. Na tvarování je nutná teplota nad 600°C. Čelní se temperuje a řízeně chladí a pak se spojí 2 vrstvy fólií v další peci při cca 130-140°C.
Boční a zadní se potom jen kalí, nebo tvarují a pak kalí. Ale za studena to nejde!
Boční a zadní se potom jen kalí, nebo tvarují a pak kalí. Ale za studena to nejde!
@Mokrous No vidíš, my sme nevedeli, že to nejde, mašinu spravili a funguje. Vraj objednali ďalšiu.
@traveldrive Obávám se, že spíš ty nevíš přesně k čemu ta mašina je. Nejspíš jen usazuje pozici skla v nějakém rámu plast/kov/guma...
Rozhodně ale nemůže ohnout studené sklo do požadovaného tvaru. S ohledem na Poissonovo číslo a modul pružnosti skla okolo 70GPa to prostě nejde.
Na délce 1 metr při tloušťce 5mm docílíš max. průhybu cca 0,8mm než to praskne.
Rozhodně ale nemůže ohnout studené sklo do požadovaného tvaru. S ohledem na Poissonovo číslo a modul pružnosti skla okolo 70GPa to prostě nejde.
Na délce 1 metr při tloušťce 5mm docílíš max. průhybu cca 0,8mm než to praskne.
@traveldrive
Za studena dotvarovat sklo? To nebude moc efektivní, jestli vůbec.
Za studena dotvarovat sklo? To nebude moc efektivní, jestli vůbec.
@Mikesus Vysvetli to tým, čo to robia. 😉 Vieš ako sa to hovorí, ak niečo nejde, tak iba dovtedy, kým nepríde niekto, kto nevie, že to nejde a spraví to. 🤔
@traveldrive ok a kdo to dělá tedy? Možná mame kazdy jinou představu co znamená dotvarovat.
Tak zběžně co jsem si přečetl k tomu. Je to nevhodné pri použití skel, kde dochází k nárazům nebo tlaku, zaroven jen pro velke polomery. Takze pokud to někdo používá pro panoramy, bude to hodne nekvalitní produkt. Jediná výhoda je cena, jinak to ma same nevýhody.
Tak zběžně co jsem si přečetl k tomu. Je to nevhodné pri použití skel, kde dochází k nárazům nebo tlaku, zaroven jen pro velke polomery. Takze pokud to někdo používá pro panoramy, bude to hodne nekvalitní produkt. Jediná výhoda je cena, jinak to ma same nevýhody.
@Mikesus Nie, robí sa to pri šíbroch, pri panoramach si to neviem moc predstaviť. Jasne, polomery sú veľké, veď kopírujú tvar strechy. Dodávateľom takých strešných okien je napríklad Inalfa. A popravde, na začiatku som reagoval podobne ako ty a Mokrous, a doteraz zastávam názor, že je to šialenosť.
Mal som kedysi otvaracie stresne okno na Forde. Ani som to nechcel, ale bola to sucast dakeho stupna vybavy (alebo paketu?), no tak co uz. Obcas som to pouzival, ale naozaj som sa o to nestaral, a nikdy mi tadial voda do auta netiekla. Mam dojem, ze to bude asi tym, ze kedysi sa veci robili "festovnejsie"...
To opravdu není chyba ani auta, ani okna. V servisech dnes bohužel umí jen připojit diagnostiku, mazat chyby a měnit celé díly.
To cca souhlas. Ale jsou i slušné. Je to dnes jak se vším. Když chceš cokoliv co za něco stojí, tak je to problém. Třeba jako najít inteligentního advokáta, každý druhý je matlal 😁