Bude ---
Tři různé karosářské varianty – klasický čtyřdveřový sedan, stylový a všestranný pětidveřový liftback a prostorné kombi – budou k dispozici již od uvedení nového Ford Mondea na trh. Každou z nich bude možné pořídit ve čtyřech různých úrovních výbavy: Ambiente s bohatou základní výbavou, moderní Trend či luxusní Titanium a Ghia.
Než napíšeš nějakou pitomost, kterou ukážeš výši svého IQ, tak se raději dotyčným vozem projeď. A pokud máš aspoň trošku cítění "řidiče", pak se za ten nesmysl omluvíš :no:
Zdravím Vás, vidím, že v této diskuzi rozhodně není o nudu nouze! Chci se Vás zeptat, zda nemáte někdo již 100% ověřenou informaci, že verze SEDAN zatím nebude dostupná ve výbavě TITANIUM? Původně jsem byl rozhodnut pro Ghia, ale poté co jsem zhlédnul barvu a styl imitace dřeva, svoje rozhodnutí jsem přehodnotil :-( . Jinak je nové MONDEO nádherným vozem, alespoň na obrázcích...velice rád si počkám na skutečné zážitky. Díky moc za info, mějte se! :yes:
Především VW nechci,Mondeo bych vzal,ale je to novinka a proto jej musím minout,seč je krásné.K prodejům v EU v roce 2006 ve střední třídě:
1.Passat,331 801 ks, +28,4%
2.BMW3,263 939 ks,+27,8%
3.AudiA4,212 663, -11,6%
4.P407,148 470, -26,2%
5.Mondeo,131 695, -19,2% atd.
Vztaženo k roku 2005.Aby platila poslední věta,musí Mondeo prodat letos o 200 tis ks víc,aby se dotáhl na loňské prodeje Passatu,což bude trochu problém.V Evropě se loni prodalo 15 364 997 nových osobních vozů a v tomto kontextu je třeba čísla brát.Osobně se kloním k Avensisovi,takže je mi Passat šuma fuk.Ale abychom nepsali unáhlené věty,kdo koho porazí.Jedním ENTREM se to nestane. :-!
žlučovité reakce plné samých klišé ;)) ma rad sve praxi nabite klise, ale tvuj zamer je jasny uz od prvni vety - nejedna o nestrane hodnoceni bohuzel, hodne bych skousnul i tu prevodovku ale ten odskakuji podvozek to byl fakt trapne to muye rici fak jenom diletant krery neni schopen priznat ze je neco lepsi nez to co mame doma.
Myslim ze vyslednou kvalitu ma Ford zvladnou velmi dobre proto mne nakrkne poznam o odskakovani, to na mne dela dojem ze dany mamlas v zadnem Mondeu nikdy nejel ;))) a pokud by jel stejne prd pozna. Ale takovi odbornik praktiku tu bode vice.
Ano je jedna vec o tom neco napsat a pak to nekde poradne otestovat ;)
dulezite je myslenka ne forma protam ma rad auta ktere jedou vice nez dobre vypadaji.
Jinak osobne u ucebnice cestiny neonanuji jako ty ;)
kazdy mame asi svuj obor
jak kde to mne zajima ??? :-) mne je cesti uplne u prd... az budu chtit resit cestinu pudu na forum o cestine, a vam doporucuji tam odejit hned tam nebudete psat offtopic.
Tak jsem na své kolo přivázal několik balónků, až se vzneslo k nebesům... Asi ho už nikdy neuvidím a tak doufám, že až se zítra ráno probudím, bude na mě před domem čekat nové Mondeo. ;-)
ja myslím že aj na dnešný model focusu sa dá pozerať-celkom slušné a ST-ečko to celkom rozbalilo! už len RS a ford zaboduje!
a čo sa týka nového mondea tak passat sa môže strčiť, ešte ked bude mať konkurencie schopné motory myslím že ford to má vo vrecku
je videt že jsi určitě fanda Mazdy ale nezlob se nikdy Mazda nedosahovala kvalit Mondea a to nejen na okraskach ale hlavně dálnicích!!!A že by byla nějak povedená MPS >:D >:D >:D to zrovna :no: >:-[] jo a memu znaámému schořela jenda sestka v garáži jen tak si skratla elektrika o te doby má mazda po pí...... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
je videt že jsi určitě fanda Mazdy ale nezlob se nikdy Mazda nedosahovala kvalit Mondea a to nejen na okraskach ale hlavně dálnicích!!!A že by byla nějak povedená MPS >:D >:D >:D to zrovna :no: >:-[] jo a memu znaámému schřela jenda sestka v garáži jen tak si skratla elektrika o te doby má mazda po pí...... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
jistěže nemůžeš komentovat to že jsi vůl. Výpovědní hodnota těch tvých dojmů je asi taková, jako když dítě školou povinné začne vést intelektuální debatu na téma jízdní vlastnosti Mercedesu SL. Pochybuju o tom že jsi v těch autech vůbec jel. A pokud jsi v nich jel, pak nemáš ani jen minimální schopnost posoudit jízdní vlastnosti. Ty blafy co tu prodáváš, to je tak maximálně * zabalené do zlatého staniolu. Lépe by bylo, kdyby čas který tady neplodně věnuješ porovnávání Mondea a Passatu, jsi věnoval pokusu o nalezení vlastního slohu a přestal absolutně trapně kopírovat GTIho drísty jak například obraty typu /takhle ne, chlapče atd atd/
K věci, kromě snůšky klišé jsi nenapsal nic, já jsem popsal dojmy ze svého svezení se, toť vše, až budeš schopen napsat něco ze své vlastní zkušenosti s konkrétními auty, pak můžeme diskutovat. A ty ostatní bláboly, ani nemá smysl komentovat, ty identito. >:D:-!
jak tě tak čtu tak úplně jsi převzal GTIho sloh. Snažíš se psát jako on, jenom bez těch malebných básniček. Osočuješ tady člověka který passata vidí trochu v jiném světle než ty, a přitom sám máš problém s vlastním zařazením a identitou, zdá se. Přestaň být plagiátem plagiátu a až to zvládneš, pak přijď a piš.
Pokud vim tak maji policajti ST upravene.. A prvni uprava me napada vypnout omezovac na 250 kmh a chip motoru. Tj. na dalnici policajti dostanou 250 hrave a topspeed vidim na 270 realnych (280 tachometrovejch).
Tj. ze jim ujizdel na dalnici? 4valec 1,8 versus 6valec 3,0? to se trosku sekl ozrala jeden
Tak tem 350 ps neverim (to by trumflo Volvo S60 R), ale pokud vis, co rikas, tak :yes::yes: Ono by uplne stacilo i tech 300 koniku a 4x4. A take by se mel objevit nejaky silny diesel 4x4 - pak by melo Mondeo vyhrano.
Nejdřív poznámku k těm převodovkám, Mondeo bylo čerstvé, ale stejně tak jsem jel před časem s čerstvým 2,0 TFSI Passatem, kde byl chod řadičky bezproblémový, ale přesto, nikde nepíšu, že je kvůli tomu převodovka Mondea horší, jak jsem zmínil byl to problém konkrétního kusu. A jinak jsou ty tvoje žlučovité reakce plné samých klišé, chlapče, ty řeči o taxících, (s)pětných vazbách, ko(n)fortu, jak si Passat na něco hraje apod., ano je to sice běžná úroveň zdejších diskusí vedených zhusta pubescenty, ale mě tohle nebaví. :no:
Jestli rozumíš autům jako pravopisu, tak pak si zpochybnil svůj názor, ať už je jakýkoliv. ;-) Člověk se občas splete, udělá chybu, ale tohle to je strašný. Nepočítám-li překlepy, máš tam 7 chyb, to je skoro na zopakování ZŠ. Udělej s tím něco...
Passat je idelani Taxi proste nicim nezaujme, nicicm nevybocuje nad prumer sedi. Nebyt modnosti a hlavne cenove lobi v podnikove sfere tak by prodeje Passatu byly polovicni.
Celkem zamerne sem se vyhybal diskusim na auto.cz a to prave z jednoho duvodu: nema smysl se s nekterymi lidmi hadat, jasnym prikladem bud prave GTI. Kdo se skryva za timto nickem je mi uz opravdu jedno, ale nemuze byt uplne pri smyslech a vubec ne myslet v sirsich souvislostech. Trzni uspech vozu je jedna vec, jeho opravdove kvality vec druha... Tomu ale ty zrejme nechces rozumet. To je jako ze treba Nova je nejsledovanejsi ale zdaleka ne nejkvalitnejsi televize. Lidi dnes auta - buhuzel - nekupujou podle jizdnich vlastnosti, vyspelosti konstrukce nebo nedejboze statistice poruchovosti. To, ze se prodava Passat v Evrope nejlepe - chtel bych vedet zdroj teto informace, i kdyz nemam zasadni duvod Ti neverit - je vysledek toho, ze nej-trhem je Nemecko, Nemci proste setrvacne svoje auta kupovat budou a v mainstreamu tam z nemeckych znacek uz nikdo nic moc, kromne Mondea nenabizi. A prikladu teto KONZUMNI DEBILITY je vic, treba Skoda Fabia: na trhu je mozna 5 srovnatelnych nebo lepsich aut, ktere nemaji v zakladu uz 3 valce a az 44kW!!! Ale obecne povedomi o nenahraditelnosti Fabie je zakladnim kamenem obchodniho uspechu. Jak muze Roomster 1.2 stat vic nez Suzuki SX4 1.6 ??? - nehlede na vybavu, tento rozdil v motorech je neomluvitelny... Motory TDI? Jedina chyba Octavie, kterou jsem se projel cca 400 km byla silena nekultura behu TDI - jelo to jako delo, to ano, ale jel jsem i Lagunu 2.0 dci... Tichy, kultivovany, neuveritelne silny motor - different world. Takze to, jestli jsou auta opravdu dobra, podobne jako vino, nerozhodujou KONZUMENTI ale znalci. Tak prestan konecne tvrdit, ze nic nez VW neni auto, podepirat to pseudoargumenty a jinak kvalitnim slohem. I tve navazeni se do korejskych znacek je projevem nedostatku objektivity, ne kazdy korejsky vuz je vyborny, ale pokrok ktery dosahuji nelze nevidet. Takze prosim o vice objektivity a mene poloinvektivnich poznamek.
Ne ja vubec nechci aby bylo Mondeo lepsi ono proste je, a ne vubec konfortem na to jsi hraje Passat ale tim cim je kazdy Ford (spetna vazba, brzdy, razeni, kvalita podvozku) to se s Passatem neda srovnat jako se neda srovnat Golf s podovzkem Focuse nebo Polo s Fiestou.
Navic srovnavat chod provodovky u auta ktere vyjelo vcara z linky muze jenom pseudo odorniky jako ty, typuji ze jsi to skousel na studenem aute jak ma mnoho novinaru zvikem,
proste dnes si mysly kazdy ze rozumi autum to je veci problem nez to jestli je Passat horsi nez Mondeo.
Ale uvidime jak se bude prodavat. :-):-) jeslti jako S-MAX tak se muze jit VW klouzat.
Takhle ne, napiš, "jel jsem Mondeem i Passatem a jeví se mi to jinak v tom ... nebo v tom." Takto tvoje reakce vypovídá pouze o tom, že máš rád Ford a chceš aby bylo Mondeo lepší. Já mám rád auta, tím spíše každé dobré auto, a je mi fuk jestli za krále střední třídy bude považováno Mondeo nebo Passat. Co se designu týká, po x-té, ano je to subjektivní kategorie, tedy píšu svůj dojem, že se ti nelíbí, z něj nedělá sci-fi, nebo jsi v tomto směru nositelem absolutní pravdy? :-!
Nový Passat se na Mondeo dotáhl v jízdních vlastnostech --- to ani omylem, spetna vazba, brzdy, razeni, kvalita podvozku vse lepsi Mondeo.
V cem Passat navrh pseudo 4x4, a i to se brzo zmeni.
Ohledne motoru TDCi je daloko lepsi nez TDi a benziny jeste pribidou tak ze nevidim nic co by men donutilo koupit Passata tolsi vec je robusnost, neve Mondeo neni diblik ale porad to je hezke auto, Passat ma punc trakare tam veskera elegance konci.
Dinar sice hodne textu ale realita nula, proste chces aby Passat byl lepsi i zaver kdy schazujes design Mondea proti Passatu to je opravdu subjektivni scifi.
Určitě je to nejpohodlnější řešení, kdo má pořád myslet na klíč, ke klasice by ses těžko vracel, už by tě to otravovalo. Ale je to pokrok, ještě vzpomínám, když nám kdysi stávkoval Moskvič, jak jsem ho nahazoval klikou, to pak opravdu cítíš jako motor "naskakuje". Vot těchnika. :-);-)
Asi máš pravdu, nevím jak to mají nižší výbavy. Každopádně už jsem se několikrát přistihl, jak bych si opět někdy "zatočil", podržel klíček na III a cítil jak motor naskakuje (ještě by se mohli přitom protočit přístroje do max a zpět.). Takhle člověk ťukne do knoflíku a všechno se dělá samo. Ale zase je to fofr... :-!
Jo, ale bezklíčové odemykání s následným startováním tlačítkem je věc jiná, tu nabízí většina výrobců jako nadstandard, myslím, že ani u Renaultu to není standard, a kartu je třeba zastrkávat do slotu. Mnou zmíněné řešení VW nebo Alfy je použito jako standard, který řeší bezpečnostní problém (úraz o klasický klíč trčící ze spínačky ve sloupku volantu) s pohodlností startu zatlačením, a to bez nutnosti něco někam nejdřív zastrčit a jinde zmáčknout čudlík. ;-)
Detail: plastový zatláčecí klíč není nejlepší řešení. U Renaultu stačí mít kdekoliv u sebe (sako, brašna, kufřík) zašantročenou kartu. Přijdeš k autu, při otvírání kliky se samo odemkne, sedneš, nikam nic nestrkáš, jen zmáčkneš tlačítko, motor naskočí, jedeš. Přijedeš, zmáčkneš tlačítko, motor se vypne, vystoupíš, zavřeš dveře, na klice zmáčkneš tlačítko, auto se zamkne. :-! Subjektivně nejrychlejší a nejpohodlnější řešení.
Kategorie krásné/hnusné je mimo diskusi, co se týká Accordu, tady jsem srovnával Mondeo s prodejním leaderem třídy, jinak vždy když je řeč o nejlepších ve střední, je nutno Accord zmínit. Výběhovost nehraje roli, auta pět let stará mají podvozky, na kterých těžko co vylepšovat, až přijde nový Accord můžeš si vsadit, že žádný zázračný pokrok vůči tomu současnému nezaznamenáš, Mondeo je toho pěkným příkladem. Accord je auto laděné více do sportovna, se vším co to obnáší, má honďácky rychlou a přesnou převodovku, ale s kratšími kvalty, strmější řízení a tvrdší naladění podvozku. Passat, a i nové Mondeo, jsou auta univerzálnější, více zaměřená na komfort, na druhou stranu jsou tak dynamicky schopná, že většina řidičů nedokáže jejich schopnosti využít ani ze 70%, takže těch 5% ostrosti, které má Accord navíc, nemají vůbec šanci využít. Proto je Passat postaven tak jak je a Honda hrající na evr. trhu jinou roli si pro Accord své nadšené řidiče najde. ;-)
Passat iste nie je zle auto, skoda ze tak hnusne.
Napriek tomu pri nedavnom porovnani v britskom autobuyer vyhral nakoniec nad passatom "vybehovy" accord, aj ked sedi, ze v komforte mal najviac znamok passat...
Superb je luxusněji skutečně pouze zaměřen. Krom podelného prostoru je hlučnější (motor, ale především překvapivě podvozek) a nepohodlnější než prachobyčejný Mégane. :-!
Pořád se o tom vedou debaty, Mondeo nebo Passat nebo někdo další? Protože tu v souvislosti s novým Mondeem čtu i žblebty typu, Passat je sh*t apod., dávám své srovnání.
V této generaci, opět, jsou to pocitově velmi podobná auta, nový Passat se na Mondeo dotáhl v jízdních vlastnostech, nové Mondeo na Passat v sofistikovanosti. Oboje ale neplatí na sto procent. Rozdíly: jízdní vlastnosti – Mondeo je díky delšímu rozvoru stabilnější, při zakleknutí do oblouku se méně naklání, Passat je ale agilnější, zatáčí s větší ochotou, v kratších obloucích je mrštnější. Přestože v komfortu jízdy, tj. utlumení rázů, je Passat o kus před ostatními ve třídě, Mondeo je ještě lepší, opravdu pocitově jako auto vyšší střední, co se odhlučnění týká jsou obě auta naprosto srovnatelná a opět v tomto o velký kus před ostatními, tj. ostatními z mainstreamu střední třídy. Passat má lepší řízení, dle mého momentálně nejlépe vyvážené řízení s proměnlivým posilovačem ve třídě vůbec, řízení Mondea je sice stejně přesné ale tupější a kolem středu nečitelné. O zpětné vazbě řízení se nezdá ani jednomu z nich, debaty na toto téma, které z dnešních konfekčních aut má lepší zpětnou vazbu, přenechám „odborníkům“ z českých motoristických periodik, kteří jsou schopni ji najít i u dvoutunového 4x4 SUV.
Pokud jde o brzdy, ty v Passatu jsou VW klasika, tj. nesmyslný systém všechno nebo nic, tedy celé brždění se odehrává na prvním centimetru chodu pedálu, absolutně nedávkovatelné, navíc velmi brzo zvadnou. Brzdy Mondea žádnou nectností netrpí, subjektivně bych řekl, že i brzdný účinek je lepší. Co se převodovek týká, šestikvalt Mondea 2,5T je na tom, co do vhodnosti odstupňování a rychlosti, hodně podobně jako šestikvalt v Passatu 2,0TFSI. Řazení je velmi srovnatelné, bohužel u kusu Mondea, kterým jsem jel, trochu drhlo mezi 1-2, ale v pocitu z „kvedlání“ jsou si VW i Ford tradičně velmi blízko. Ergonomie a posaz u obou naprosto bez problémů, dlouhé sedáky i opěradla dostatečně tuhá, rozvržení ovladačů, německá klasika, Mondeo si ponechalo pár forďáckých specialitek, stěrače apod. Systém startování „klíček“+tlačítko je pitomost, kterou bohužel Mondeo přebírá po vzoru jiných, plastový zatláčecí „klíč“ Passatu (stejně to má i 159ka) je vůbec nejlepší řešení. A pak některé detaily, seděl jsem i v Passatu s poměrně nevkusnou imitací dřeva, ale to co bylo v Mondeu, které jsem zkoušel, by nevypustil snad ani Korejec, naprosto otřesná téměř červeně zbarvená imitace dřeva v kombinaci se stříbrnými čudlíky, hrůza. Nakonec design, v mých očích má Mondeo problém se zadní částí, která na mě působí jako krabice přilepená k autu, je to hrozně masivní, vůbec celý ponton Mondea je příliš masivní. Auto, kterým jsem jezdil stálo na osmnáctkách a ty jsou opticky tak tak, byla tam i dýzlová verze na standardních 16kách, kterou jsem bohužel nemohl projet, ale to auto na mě působilo podobně nevyváženě (kola/kastle) jako Honda City. Passat i se svým přerostlým pozadím, vypadá vedle Mondea téměř subtilně, pokud je na sport. podvozku a osmnáctkách, pak ve srovnání s Mondeem působí dojmem téměř sportovní placky. Prostě auta nám mohutní a ne vždy se podaří udržet proporce, ale to je můj subjektivní pohled, z diskuse vidím, že design Mondea má dost příznivců. Každopádně je to skvělé auto, které v boji s Passatem může hendikepovat pouze menší nabídka motorů, pětikvaltové manuály, horší automaty nebo absence 4x4. Podle mého, při hodnocení kvalit, a nejenom těchto dvou typů, nemá střední třída na evropském trhu jednoho jednoznačného krále, i když Passat zatím zůstává králem prodejů. ;-)
souhlasim s nevychovancem... viceprvkova naprava je z principu ta posledni, ktera by mela odskakovat. zatimco zadni naprava typu noveho civicu muze stacit na kvalitnim povrchu, na nekvalitnim bude odskakovat mnohem driv. Vse samozrejme zalezi i na kvalite a tvrdosti odpruzeni ale v techto dvou konkretnich pripadech to tak zcela jiste bude
Mam noveho focuse s viceprvkovou napravou. Pri rychlostech, kterymi jsem si dovolil jezdit s jinymi auty podvozek drzi dobre. Pokud ale jedete o 20 - 30 km vice nez si dovolite v jinem aute, pak na rozbite silnici odskakuje. Nejvice je to patrne, pri projizdeni zatacek rychlosti pres 100 km/hod.
Vždycky je to o naladění a víceprvek nebo multilink nemusí vždy nutně znamenat nejlepší jízdní vlastnosti. Civic a Accord jsou podvozkem řadová auta, protože to jsou běžné modely, stejně tak jako mondeo a jsou podle toho také naladěny.
Podle me zadna slava...konzervativně-sportovní??? To je nový trend? Stačí, že zkurvili Focuska..to mě mrzí doteď...ještě jsem si nezvykl, že tak výborné auto vypadá tak nudně...
Zdravím vás vážení diskutující...věnuje se tu tak trochu někdo monitoringu cen ojetin? Mám se těšit, že po uvedení tohoto mondea dojde k výraznějšímu slevnění současných mondeí? Konkrétně bych rád Mondeo 2005 tdci z Itálie. Tak co myslíte?
Od člověka, kterej má za vzor designu Civic, to sedí :-) Ještě by nás tady mohl nějakej Japonec poučovat o hokeji a máme to komplet >:D Jinak abych nebyl OT, tak nové Mondeo :yes:
Každý má jiný vkus a líbí se mu něco jiného. To, že se nové Mondeo nelíbí Vám neznamená, že se nemůže líbit ostatním. I když jste o tom přesvědčen, tak nejste středem Vesmíru 8-s
Nakonec se na to pry vykaslal a zastavil. A cajti mu pak pry rikali, ze by ho v zadnym pripade nedostali:) Nic jsem mu na to nerikal, je lepsi ty lidi nechat, at si ziji v tom jejich vlastnim svete...
Nemůžu si pomoct, ale to auto se mi ani trošku nelíbí. Kdyby se stejným designem přišel Korejec, to by si to slíznul, ale Forda tu budeme vynášet do nebes. Designově je to propadák :no: .
vYceprvkovou napravu jsem neviděl ještě nikdy. A že by odkakovala?
Míň papouškovat, více studovat a co tu vlastně běží. Multilink není sám o sobě zárukou ničeho, pokud tam nedochází ke kinematickému pohybu a vedení kola v ideální geometrické pozice, o což se prapůvodně konstruktéři snažili (lancia/alfa romeo 70. léta). Nelze kategoricky rozdělovat na víceprvek = super jízdní vlastnosti, ostatní = špatné, nepohodlné atd. Téhož se dopouštějí ale i lidí "odborně" vzdělaní v "odborné" veřejnosti, pohybující se ve viditelné části automobilové veřejnosti..bohužel...
NO TAK J ASEM SI JICH KOUPIL ROVNOU 5 A MUSIM UZNAT ZE SOU VERY GOOD. MAM JE V UPRAVE PRO JAMESE BONDA A FAKT LUXUS DOKONNCE I PLYN A BRZDY TO MA. JEN SEM NEVEDL K CEMU JE TO BLBY TLACITKO S NAPISEM AC TAK SEM HO ODMONTOVAL A NAMÍSTE NĚHO SEM TAM NAISNTALOVAL KLIMATIZACI. VÝKON JE OBROVKSY DOKONCE DOJEDU AZ ZAHRANICE. MAM VERZI 2.2CTDI ALE ZJISTIL JSEM ZE LPG MA VETSI OKTANOVE CISLO TAK PROC HO TAM NENARVAT NE? NASTARTUJU A HOWNO TAK SE KOUKNU DOVNITR A PRUSER URAVALA SEM MI HADICKA DO OSTRIKOVACU ALE COZ JESLIKOZ MAM RUCE Z OVOCE DO JOGOBELY A SEM auto-počo-mental tronik TAK SEM TO NEJAK SPLACAL A JEZDIM.
PROSTĚ LUXUS DOPORUČUJU ZA TECH PAR KACEK TO STOJI.
Ja bych skoro rekl, ze anonym to myslel ironicky. Vzdycky se objevi nekdo, kdo musi napsat, ze se to necemu podoba. Ano, podoba! Mondeo je taky auto, neni to letadlo, takze se vzdycky musi, jako kazde jine auto, necemu podobat. To uz bychom potom mohli zacit psat, ze se to podoba vsem autum, protoze to ma 4 kola a na tom je tuna plechu. Cili komentare "mix neceho s necim" jsou uz uplne mimo, zcestne a usmevne.
Jiste trpi, ale to by jsi s tim nemohl jezdit, nebo by jsi jezdil s plechacema celi rok protoze jsou nejmekci, dalsi vec je pouzita slitina alu nektere jsou tvrde nektere mene.
Ale cekam ze to Ford vyresi elegatne preste da velky profil plechacu + poklice. Jako u predesle generace Mondea nebo myslis ze vsechny prodavali na 18" ne.
Tak se to dela i u posledni generace Fiesty ma totiz podvozek jak motokara i v zakladnim modelu.
NO TAK J ASEM SI JICH KOUPIL ROVNOU 5 A MUSIM UZNAT ZE SOU VERY GOOD. MAM JE V UPRAVE PRO JAMESE BONDA A FAKT LUXUS DOKONNCE I PLYN A BRZDY TO MA. JEN SEM NEVEDL K CEMU JE TO BLBY TLACITKO S NAPISEM AC TAK SEM HO ODMONTOVAL A NAMÍSTE NĚHO SEM TAM NAISNTALOVAL KLIMATIZACI. VÝKON JE OBROVKSY DOKONCE DOJEDU AZ ZAHRANICE. MAM VERZI 2.2CTDI ALE ZJISTIL JSEM ZE LPG MA VETSI OKTANOVE CISLO TAK PROC HO TAM NENARVAT NE? NASTARTUJU A HOWNO TAK SE KOUKNU DOVNITR A PRUSER URAVALA SEM MI HADICKA DO OSTRIKOVACU ALE COZ JESLIKOZ MAM RUCE Z OVOCE DO JOGOBELY A SEM auto-počo-mental tronik TAK SEM TO NEJAK SPLACAL A JEZDIM.
PROSTĚ LUXUS DOPORUČUJU ZA TECH PAR KACEK TO STOJI.
Jsem zvědavý až ho uvidím na menších ráfcích. Jistě na designu taky hodně závisí. Každý centimetr gumy na profilu setsakra poznáš na komfortu, i když to na první svezení vypadá že s tím nemá podvozek potíže. Všechno mnohem víc trpí. Zbytečně
to je pravda, strašná móda... Není nad rozumný profil. Chápu, dnes už by neprošla výška gum jako na Tatře 603, ale toto je druhý extrém. Na tomto Mondeu bych ty ráfka nechal, a přidal navíc pořádný profil pneumatik. Kola by byly větší a auto by bylo dokonalé. Téměř... Chybí ten šestiválec (snad se dočkáme) ;-)
nemysim ze to je takovi problem, videl jsem nove Mondeo s alu styl Mustang s 16ky balony a nebylo to tak spatne zalezi jaky design alu volis. Navic u dobreho podvozku ktere Ford dela jsou i 17 na dirach unosne. Proste podvozek to odfiltruje.
Napadlo mě to až za chvíli. Ano i X-type. Kdo nemá potřebu nějakého většího prostoru v sedanu (třeba i já), tak bych ho dal na první místo. U toho Volva jsem se nechal spíš unést protože S60 se mi až tak moc nelíbí, je vidět že je již starší a nemá tu pěknou středovou konzoli. S40 je zase menší, takže by se neměla srovnávat s Mondeem. Ale subjektivně mi S40 přijde zvnějšku velká asi jako X-Type. Těším se, až přijde nástupce S60 ve stylu S80 vč. interiéru. U Legacy Sedan mi trochu vadí ten "prohnutý" zadek, interiér taky žádný zázrak, ale jako celek se mi líbí. Zejména v tm. modré, co ho vídám, tak vypadá náramně.
Jestli je tohle pravda, tak :yes: Sice se mi 350 zda byt nerealne, ale o motoru R6 ve Fordu se uz nejaky patek mluvi, takze to treba neni takova utopie.
vypadá to slibně, ale do očí mne bije jistá disproporce: To auto má opticky příliš malá kola! Vypadá to až pitoreskně... Celá karoserie působí mohutným dojmem a ty kola vypadají jako ze závodní Fiesty. Výrobce, aby to opticky trochu dohnal, využívá co největších ráfků a galuskové výše profilu. Jak zbytečně tím bude trpět komfort netřeba připomínat. Škoda, toto je opravdu dost velká chybička na jinak dokonalém díle.
Tak abych navnadil tak ti co smutni na d nabidkou motoru ktera jiste jeste pribide jako dalsi motory pro S-MAXE a Galaxy.
Jenom pustim
nove Mondeo ST bude mit 6 valec -short inline 6, SI6 s 350 PS a nahon 4x4.
stejny motor bude mit i novy Focus RS take nahon 4x4, 300PS.
Radši ho sem nevolej. ;-) Bohužel se chvílemi zdá, že u Fordu mívají ty své dny častěji a u Jagu by už z nich muselo vedení stokrát vykrvácet. 8-s;-) >:D
Mondeo jsem ještě ani neviděl naživo a už u mě vítězí na plné čáře. Ten design je skutečně na úrovni - a to jak exteriéru, tak i interiéru. Ale zase třeba na Passat 2.0 TDi 4Motion bohužel odpověď nemá. :-(
A už je to tady, zase mi někdo vykládá, jaké mám sny. Víš úplný kulový o mých snech. Na tyhle PR kecy ti skočí někdo slaboduchej, kdo nemá názor, nebo člověk, který se bojí vybočit z průměru. Svý sny jsem si splnil nákupem Mondea 2001 hatchback v nádherné rudé barvě a Passat je mi ukradený.
Ano, s tim s Vami naprosto souhlasim. Tu moznost jsem mel, dokonce s 2,5 V6 (i kdyz ta na tom neni z hlediska vyvazeni podvozku tak dobre jako lehci ctyrvalce)a jako spolujezdec s ST 220, vyborna auta :yes: Dokazu si ale predstavit, ze Sierra v roce 1982, kdy prisla na trh (samozrejme ne k nam), musela pusobit jako zjeveni. Mam doba par puvodnich testu a vsichni novinari z ni byli naprosto na vetvi. Shrnul bych to tak, ze jeji podvozek postarada onu tzv. blbuvzdornost dnesnich aut, pokud ale vite, co delate, vzdycky vas podrzi a nikdy nezklame. Je to i tim, ze v porovnani s novymi auty je mnohem mene odtazita. Sierra posunula automobilismus o poradny kus dopredu a napriklad i nove Mondeo z ni v leccem tezi ;-)
Novou jsem ji neměl, ale kupoval jsem ji tuším nějak s 60000km z Německa, byla přesto jako nová a pravidelně servisovaná i nadále. Koupil jsem ji nedlouho po revoluci a v té době jsem s ní byl na vrcholu blaha, to mi vydrželo asi 5 let. Vůbec netvrdím, že v dané době byla špatná, ale porovnejte jízdní vlastnosti Favorita a Fabie - to je nebe a dudy, přičemž generačně je to odpovídající. Ten rozdíl mezi Sierrou a Mondeem nebude tak velký, ale pokud budete mít tu možnost, projeďte pořádně nějaké ze současné končící generace Mondea, ten rozdíl je více než znatelný.
Obávám se, že XF nikdy nebude tuctovka, aby výrazně zasáhl do prodejů. Osobně myslím, že půlka dílů bude společná s tímto Mondeem, ale cena bude o polovinu vyšší. Pekné XF rozhodně je.
No mě to taky trochu připomíná nový Bravo dodělaný dílama z Astona.Takže nakonec žádnej originál,ale pěkný to je.Jinak jestli chce někdo jistější jízdní vlastnosti,tak je tu pořád Alfa a BMW.Passat bych v týhle rubrice radši nehodnotil.... :-!
Nezapominejme, ze Mondeo teprve najizdi do vyroby a jiste se casem dockame vetsi palety motoru a prevodovek a doufejme , ze taky AWD. To jim chybi nejvic a nechapu, proc kdyz to Ford ma, tak proc to tam , sakra, neda! ;-\
mazda ma uz svoj vek, preto je uz trochu mimo pri porovnavani. accord neviem, mozno trochu, pre niekoho... ale osobne si myslim ze passat a mondeo su ostatnym dost vzdialeni. pre mna osobne je vsak rozdiel medzi prvym a druhym taky isty ako medzi druhym a tretim ;-)
Otazkou je, v jakem stavu ona Sierra byla, jak opotrebovane mela tlumice atd. Ja sam se za Sierru peru samozrejme proto, ze jednu mam. A ve velmi, opravdu velmi dobrem technickem stavu, proste mazlicek, koupena jeste v Ceskoslovensku nova. Podvozek Sierry byl ve sve dobe na spicce, podobne jako dnes u Mondea. Jiste, doba pokrocila, sam mohu srovnat s novymi auty, ale citelnost jejiho podvozku a cistota jizdnich vlastnosti me dokaze vzdy znovu a znovu prekvapit. Podotykam, ze se jedna o maximalne zachovaly exemplar a myslim, ze nelze podle vyrachtanych plecek s pul milionem najetych kilometru posuzovat jizdni vlastnosti (cimz Vas nechci nijak urazet). A verte, ze podobnych Juhu K. uz vyskolila hodne, kdyz bylo treba ;-)
Je to tu. Konečně. Dosud jsi měl ve středním mainstreamu vlastně jen jednu možnost - Passat, Apoštol tvých snů. Ostatně tomu také korespondovaly počty prodejů. Byl Passat a pak dlouho... opravdu dlouho nic. Tak konečně je na světě konkurence. Jo, Mondeo je velmi důstojnej kousek do tvé garáže. Nahoře popisuje redakce první kontakty, a ty jsou veskrze pozitivní, Dinar koneckonců potvrzuje. Tak teď už jde jen o to, jestli se ti nové Mondeo líbí. Pokud ano, může to klapnout. Těšme se na souboj dvou hlavních hráčů. Passat ztrácí 3 roky, získává ovšem akcentem na sedanovou luxusní notu. Tak uvidíme. Každopádně evropská vrcholná mainstreamová dvojka je PAssat a Mondeo. Nebo snad víš o někom jiném?
Měl jsem Sierru 89, mám Mondeo 2002 a ne že by se Sierra neudržela na silnici, ale přeci jen je to více než generační rozdíl a řekl bych, že je hodně znát. Podvozek jako takový nebo mnou hodnocené jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelné..pokud to ale bereš tak, že jezdíš po městě a nejdeš přes 50km/h, pak je to skoro jedno :-) Rozhodně bych doporučoval aby sis jednou zkusil projet nějakou zatáčku na srdce ve stejné rychlosti s oběma vozy, Mondeo ji vykrouží, je jisté a víš co čekat, Sierra je proti němu plaváček, ač jsem ji měl rád, doba je už jiná. Zkoušení dostat se se Sierrou v dané zatáčce na tu rychlost co s Mondeem je pak adrenalinová záležitost :-!
Myslím že to bude zase legenda, stejně jako Focus, nebo předchozí model Mondea. Ford jednoduše taková auta umí! I když nejsem extra fanoušek této značky, tak smekám! V Evropě bude opět hit. Ve Wolfsburgu budou zelenat závistí :-):-):-)
je to tak, kral stredneho mainstreamu je tu, treba vsak pockat na definitivny test, no na 99,9% je to v suchu. vyvazeny, nie nudny a pritom zaujimavy moderny design, skvele motory, jazdne vlastnosti vraj sahaju k premiovkam, cena bezny mainstream, kvalita, prakticnost, co viac si v strednej triede za tu cenu priat ?? ak mas nieco proti, este raz si precitaj ten clanok hore ! ;-):yes: ja volam - bravo nove mondeo ! :-!
jenze O2 neni o nic levnejsi nez mondeo. pripocti si vybavu ktera je u konkurence standard a mas hned cenovku nastejno... a to nepocitam predrazene benzinove motory FSI (ktere podle vyrobce maji vynikajici spotrebu ale podle testu maji spotrebu uplne stejnou jako ostatni benzinaky), a konkretne mondeo je prece jen podvozkem malicko nekde jinde ne ?
ten design neni spatnej ale podle me bude za rok vypadat hrozne fadne. to je presne co sem psal. mazda 6 ma treba charisma i ted po tech letech ale mondeo uz je proste designove pasé (myslim tu minulou generaci)...
Vim ze to asi byl umysl, porovnat s octavii, aby se zde nejaký zarputilec zacal rvat o pozici O2 :-|... Nechci tady pet ody na Skodu ale mi to neda a musim reagovat. V cem je Mondeo lepsi volba nez O2??? Za vetsi balik penez vice muziky. To je prece ferove, ne? Kazdy proste nepotrebuje tak velke auto formatu stredni trida. Az bude slusne Mondeo stat 600k, pak mozna bude lepsi volba... 1.6 nepovazuji za slusne Mondeo, jen pro upresneni...
Bohuzel si jen Cesi porad mysli, ze Octavia patri do stredni tridy. Zrovna tuhle me jeden ozrala v hospode presvedcoval, jak je Octavia I RS mnohem lepsi nez odchazejici Mondeo ST a jak s ni na dalnici ujel policajtum s ST... >:D
No neviem co vsetko je v X packu ale priplatok za 5valec oproti 2.0 je skoro 200tis.Kc... a je pomaly na dostrel k M6 MPS; a ta bude aj proti nacancanemu podvozku Mondea predsalen niekde inde...
jak se Vám může líbit takový design? fuj! je to jen móda která za pár roků odezní a z tohoto mondea bude stejná ošklivka jako z toho ob jednu generaci zpět
opravdu se tesim az prijde nova mazda 6. predpokladam ze bude mit tenhle podvozek co ma mondeo ale benzinove motory budou zase o malinko silnejsi ;). a treba zase prijde s tak krasnym nadcasovym designem jako ma ted a nebudem resit jaky dalsi auto. tohle mondeo je pekny (zvlast kombi) ale je to stale takove moc usedle. stale bych volil Mazdu 6. podvozky podobne (mazda bere fordu), motory podobné (ford bere mazdě) a hezčí šasi (kazdej to svoje) ...
at je to jak chce, rozhodne je to hezci a lepsi volba nez octavka :)
Zdar Kingu, už jsem s tím jel, zatím jen tou "nej" verzí s 2,5 turbem, je málo věcí, které se tomu autu dají vytknout, v podstatě bych se shodnul s tím co je v článku. Co se podvozku týká, zrovna odskakování zadku jsem nezaznamenal, naopak, řekl bych, že schopnosti podvozku kopírovat povrch se v této třídě nevyrovná nic, nechci aby to vyznělo přehnaně, ale pocitově se podvozek, co do dynamiky, chová z 90% jako 5-er, ale přitom poskytne 90% komfortu E-klasse. Schválně píšu o autech o třídu výš, z Mondea mám tento pocit. Chová se jako velké auto, na druhou stranu to znamená urč. ztrátu ostrosti a bezprostřednosti reakcí starého Mondea, vztaženo k tvému etalonu ;-) Accord bude ve srovnání s novým Mondeem působit jako živější auto. Ale jak říkám, Mondeu, co se týká vlastností, těžko co vytknout, tím spíše zamrzí chabá nabídka motorů a převodovek nebo některé detaily v interieru.
Ja teda nie som ziadny Gronholm ani Sumacher, ale mne v mojom mondeu kombi na podvozku nic nevadi. Myslim, ze Ford robi v mainstreame jedny z najlepsich podvozkov. (fiesta, focus, mondeo su na spici) >:D
Ak ti siera v 100vke nestiha podvozkom, skus vymenit pneu alebo servis >:D
p.s. aky je vlastne siera rocnik?? sucasnym autam asi konkurovat nemoze. Natolko Ford urcite dobu nepredbehol. :-!
Co já slyšel od osoby, která s ním už jela, tak ódy na podvozek platí pouze na kvalitní silnici, na rozbité prý záď dost odskakuje, prý možná i více, než u předchozího. :-!
Už se těším na ty ódy na podvozek, který je mnohem lepší než u předešlé generace. Když to vemem pozpátku, tak sierra se nemohla ve stovce udržet na cestě.