Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Z elektrického Renaultu Megane bude sportovní hatchback. Proměny se dočká brzy

78 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@jersey.se asi jako sportovní SUV.
DonVito
@jersey.se
Vzdycky me rozesmejou tyhle omezeny reakce o sportovnosti
BEV.

www.auto.cz/…ypersport-157108
Xiaomi SU7 Ultra je nejrychlejší tam, kde chtějí zvítězit všichni
DonVito
@KANKUNEN

Myslim, ze lidi by meli radeji sportovat jinak, nez ve svem aute na verejnych komunikacich.
😀
Adam Štrauch
@jersey.se BMW M3, M4 nebo Ford Mustang, jsou také označovány jako sportovní a jsou úplně stejně "obézní" jako třeba Tesla Model 3 Performance. Hyundai IONIQ 5 N je auto s jedním z nejlepších poměrů cena/výkon i ve smyslu jízdních vlastností a to má 2.2t. Smát se autům jen kvůli hmotnosti jen ukazuje, že s těmito auty nejezdíš. Renault Megane E-Tech je lehčí než auta zmíněná výše a na rozdíl od těch nemá ambice jezdit rally nebo po okruzích. Sportovní prvky mu ale pomohou na další trhy v téhle cenové relaci. I v běžném provozu člověk může ocenit sportovně tvarovaná sedadla nebo nízkoprofilové gumy.
DonVito
@KANKUNEN

Za sto?
😀

Tipuju maximalne 50.
DonVito
@Tycoon

Asi se bavime o automotive.

Ne o energetice.
😉
DonVito
@Arese
Jasne. A ty bys jezdil na benzin za 100Kc/l?

Moje naklady na palivo v EV jsou asi 1Kc/km.

V prepoctu jezdim za jeden litr syntetickeho paliva (100Kc/l) na 100km.
😎
Resp. levneji nez ty jezdis na obycejne palivo.

Takze tu prestan snit...
MY dream came true.
👍
Ja jezdim obnovitelne (min z 50 procent, vcetne jadra, podle ČR energetickeho mixu) DNES bez zadnych co by kdyby...
😉

PS Struktura energetického mixu ČR (přibližné podíly v roce 2024)
Jaderná energie: Přibližně 37 %. 👍
Hnědé uhlí: Přibližně 35 %.
Obnovitelné zdroje (OZE): Přibližně 20 % 👍
(včetně biomasy, fotovoltaiky, vodních a větrných elektráren).
Zemní plyn: Přibližně 10 %.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Mikesus Za sto let bude benzín jako teď pára.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese vůbec nikoho, proto jsi musel hned reagovat. To spíš vypadá, ze te to velice zajímá. Nezájem vypadá jinak, nez reagovani
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon hmm. Jaká je paráda v dolarni elektrárně, větrné nebo vodní? Jádro ano, tam je to jeden z nejlepsich zdroju energie a ten snad jeste nejakou dobu zustane.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Aresi, nebuď zbytečně tak zpátečnický. Některé ty kroky jsou pitomé, ale něco musíme přece dělat, aby lidé měli možnost cestovat i v budoucnosti. Před 100 lety se ropa začala teprve používat, za sto let už nebude. Ten přechod musí být postupný. Pohled do budoucnosti dělí na lidi inteligentní a sebranku co se chce přežrat dnes a zítra maximálně. Člověk nemusí být elektropošuk, ale je třeba přijmout skutečnost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Takze jsi jen ukazal, ze pokid v aute neni elektromotor, neni to schopno dosahovat takovych časů. Je tam phev, hev, bev. Kde je samostatný spalovak? Asi jsou mene sportovní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon od kdy se elektrarna jako taková používá pro premistovani. Ještě jsem neslyšel o někom, kdo rekl, ze jde do elektrárny, aby mohl jet do obchodu nebo za rodinou. Co jsem si mohl všimnout, whataboutismus jde následujícím skupinám, mene inteligentním, neschopným porovnávat porovnatelné, tem s chybejicimi argumenty a nebo tem s velice špatným kritickým myšlením. Coz obecne se všechny ty skupiny jak na to koukám vrací k první kategorii.
DonVito
@Sevca1

A na to vem jed.
😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078 to dělá každá dodavka, velká nebo mala, elektrická nebo benzínová. Je to dobytčák, u kterého se nehledí na komfort a jízdní vlastnosti. Teď zrovna jezdim proace a el proace. Ta elektrická je ve vsem lepší, jen nikam nedojede. Takze je pouze na skákání po městě. Ten 2.2 diesel v proace je utrpení, stejně tak podvozek ( u obou ) nebo hdm u dieselu. Elektrika jede, diesel se klepe, nerovnosti netlumi zadna, stejně tak jako akustika je tragická. Proste dodavka.
DonVito
@Sevca1

Takto si diskutuj se svoji starou, ne se mnou.
Diky
Sbohem
❤️
Lempl Klaun
@Arese Marná snaha, elektrofašounku, co tam máš dál? 🤡
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Adam Štrauch Dnes jsou požadavky takové, že i ve sportovním autě chceš kulturu a bezpečnost bez klece.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@DonVito Na světě je už poslední lehké auto Toyobaru. MX5 není coupé, škoda.
Tycoon
@KANKUNEN

Benzín bude za 100 let jako teď pára? Pára dnes zajišťuje výrobu 76 % elektřiny v ČR (jaderné, uhelné a další tepelné elektrárny). Takže dle tvé predikce bude za 100 let bude 76 % aut jezdit na benzín?

Překvapuješ, ani já bych tak velký význam benzínu nepredikoval. Ale vítáme tvůj přestup z klubu zelených snílků do klubu realistů.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Vždycky mě rozesměje kombinace slov “elektrický” a “sportovní”. To je jako když starej morbidně obézní chlap hraje fotbal.
Lempl Klaun
@Sevca1 = Šašek Ševčenko. 🇺🇦
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese Podle mě nejde vypěstovat tolik produktu, aby bylo dost PHM. FVE umí vyrobit na ha 5x víc energie než když vypěstuješ řepku na naftu. V Česku jsou lepší větráky. Postavíš to a pak se to točí zadarmo jen z náklady na údržbu. Ale je fajň když napíšeš nějaký názor a ne jen blijící smajlík.
traveldrive
@ericn Nie iba s EV si uškodili. Zničili aj image mien Scenic a Espace.
ptr078
@DonVito Vy sa bavite vzdy o tom co vam prave vyhovuje 🤣
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Adam Štrauch závody tahačů tu jsou s námi taky dlouho a bere se to jako závod. Takže proč ne. Omlvouvat hmotnost, nebo tvrdit jak Vaculík, že to není problém je jen lhaní si do vlastní kapsy. Ono to pojede v přímce rychle, zrychlení impozantní, elektronika a gumy udělají taky hodně, ale pořád to je jen ohýbání reality a lhaní si do vlastn kapsy.
Arese
@KANKUNEN Souhlas, proto už nyní měla v EU běžet výroba syntetických paliv na plné obrátky! Ušetřili bychom si zoufalé znásilňování evropského automobilového trhu, emise by postupně zásadně klesaly u stovek milionů již nyní provozovaných aut, ušetřili by se bilionové náklady na vytváření sítě nabíječek a posilování elektrické infrastruktury a Číňani by nedostali možnost likvidovat evropský autoprůmysl!!! A evropští motoristé i automobilky by byli spokojeni a příroda by se nedrancovala novými doly na vzácné kovy a lithium!
Arese
To je směšné, cha cha cha, tuze směšné cha, cha, cha... Aneb, když zoufalé firmy dělají totálně zoufalé kroky. Smutné zejména v případě automobilky, jejíž hot-hatche bývaly naprostá špička... 😞
traveldrive
@rohYpnol Od veterných elektrárni už upúšťajú aj Rakúšania, a to sú v tomto smere priekopníci. Prestáva sa to vyplácať.
traveldrive
@Mikesus Zase motáš hlúposti, ty dobytčák. Sedel si v jednej dodávke, a už poznáš všetky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

To je tak, když automobilky začnou lézt zelenorudým komančům a jejich zrůdné ideologii do jejich zelené pr.... Jo, budou mit skvělý zelený rating, budou mit zelenou nálepku, banky a investoři je budou vynášet do nebes. Jen ten zákazník je pošle do té zelené pr...ele avšak to doběhne i to vedení. Jenže cti si mezitím vyplatí raketové odměny jak skvěle a zeleně firmu vedli a je jim to úplně jedno...
Zaměstnanci a prodejci zelenají jen hrůzou když vidí co se děje. A EK a EU se plácá po zádech, jaká je EU skvělým leaderem, zatimco průmysl jde do té zelené pr...ele a misto výroby objednává díly z Číny...
ericn
EV Megane je příklad toho jak se dá zničit oblíbený a dobře prodávaný model nižší střední třídy - udělejme z něj EV a 2x zdražme, prostě super... A pak se Renault diví, že ho nikdo nechce- Scénic je na tom bídně stejně 😒 A to, že Megane dostane vyšší výkon na tom nic neznění. Dokud mu nevrátí benzinový motor a cena nepůjde dolu, je to marný boj...
ericn
@kari.laz souhlas 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
100 kč/l není výsledkem nákladů. 100 kč/l bude možná výsledkem zrůdné ideologie EU.
Takže ta stejná ideologie udělá z tvé 1kč/km klidně 200 kč/km jen proto, že nějaký zelenorudý komouš rozhodne, že tak je to správně a tak to pro blaho všech na věčné časy a nikdy jinak bude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To co teď Renault předvádí, je opět vynalézání kola. Mégane nepotřebuje být ani elektrický. Mégane nepotřebuje být ani sportovní. Renault Mégane má být v prvé řadě Méganem, kterým vždy byl. Tj. rodinný kompakt pro masy. Praktický. Dostupný. A tedy i spalovací. A modrní, tj. v dnešní době také hybridní pro ty, kdo hybridizaci bude chtít.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Adam Štrauch ANO, 9 z 10 zubních lékařů doporučuje nízkoprofilové gumy do každého vozu.
Arese
@DonVito Naštěstí názory takových elektrodebilních fanatiků nikoho nezajímají. 😊
Sevca1
@Mikesus Krásný příklad F1, jak jsem uvedl výše. Dále žádné čisté EV, fosilní s podporou baterie, kvůli emisím. Není problém to udělat i bez baterie, no díky nařízení to nedělají. Jednoduché co na tom nechápeš 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Jeho smyslem diskuse je dokázat si, že on sám je lepšočlověk.
Tipoval bych volič Pirátů. Získává si informace, dohledává, a pak to celé ve své hlavě poskládá do úplného bullshitu. A ještě za vydatné pomoci AI 🤣🤣🤣
Arese
@traveldrive Zničili si hlavně svoji po více než století budovanou značku Renault! 😧👎
Tycoon
@Mikesus

Nikde jsem nepsal, že ve větrné či vodní elektrárně je pára.
Co se týče solárních elektráren, o těch jsem také nepsal, ale u nich je možnost vyrábět elektřinu pomocí páry, viz solární elektárna Ivanpah v USA. Ať se to někomu líbí nebo ne, pára bude mít v naší civilizaci ještě dlouho nezastupitelnou roli ve funkci pohonného média.

BTW Děkuji za popis whataboutismu. Ale řekl bych, že si ho právě předvedl ty.
ptr078
@Mikesus El. Jede lepsie, nikde nedojde, ale nikto nevenoval nastaveniu podvozka ani sekundu a proste pri tej vahe to trieska ovela horsie ako ice verzie.
ericn
@ptr078 To je přesné 👌
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ptr078 To je zajímavý. Tu jámu jsem neviděl, tak nemohu soudit.
Já když jsem jezdil nový FL Enyaq na 21" kolech s DCC podvozkem, tak i po vesnických záplatách to jelo docela příjemně. Nebyl to Rols, ale přišlo mi to lepší jak můj Passat na 17" s DCC a to už je co říct... Spíš jsem cítil tu hmotnost, když jsem chtěl prudce změnit směr, nebo odbočit, tak na brzdách i volantu je ta váha fakt znát.
Bez DCC a na špatných pneu s extrémním tlakem vzduchu to může být špatný. Nevím. Nedělal jsem si srovnání. Ale čekal jsem, že Elroq na tom nebude tak zle, když má kratší zadní převis - lepší fyzika. Má DCC, nebo jen základní podvozek? A jak velký kola?
Tycoon
@Arese

Nebo třeba z odpadů. Viz třeba HVO, které už se cenou blíží klasickému dieselu.

Mimochodem, výroba syntetického benzínu z uhlí teď letí v Číně, kterou nám Hendly a spol dávají za vzor. Čína ročně spotřebuje více uhlí na výrobu syntetického benzínu než je celková spotřeba uhlí v EU.

www.seznamzpravy.cz/…-cine-hit-278879
Sevca1
@DonVito Hmm, ty jsi opět vypustil cicovinu. Velice dobře jsi napsal slovo : sportovnosti. Jak dlouho trvá ta sportovnost? 20 minut? Hm , to se lidé pobaví. Prostě jsi telátko
Tycoon
@DonVito

Bavíme se o obojím.

Až budeš nabíjet na veřejné nabíječce, 76 % elektrické energie, kterou pak při jízdě spotřebuješ, bude pocházet z páry, která se používá pro roztáčení turbín v elektrárnách.

BTW Přeju bezpečnou a pohodovou jízdu v tvém "parním" elektromobilu.
ptr078
@DonVito Vzdy ma rozosmeje tvoja blbost, adoroval si tu id r co prejde 25km a potom sa potrebuje nabijat 20min. Pri preteku na klasicku f1 vzdialenost 300km skonci tvoje sportove ev za dochodcom vo fabii a este si stihne nakupit tvoje, xiaomi su7 dopadne rovnako, to ze je to rychle 10minut neznamena ze je to dobre sportove auto
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kari.laz

Sumo je taky druh sportu. Ale asi ne takový, jaký většina z nás očekává, když se budeme bavit o sportu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Větrné elektrárny u nás nikdy nikdo nepostaví. Navíc vhodných míst je málo. Navíc životnost je kolem 40ti let max.

FVE na polích je zrůdnost a zvěrstvo, které ničí půdu i krajinu. AgroFVE je přitom nesmysl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Někdo zřejmě ani neumí číst, viď...

Nejrychlejším produkčním vozem vůbec zůstává i nadále plug-in hybrid Mercedes-AMG One s časem 6 minut a 29 sekund, který asi Xiaomi jen tak nepokoří. Vůbec nejrychlejší čas zajelo čistě okruhové Porsche 919 Hybrid Evo, které to zvládlo za 5 minut a 19,95 sekundy.

😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon 😅👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun Že si lempl
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@DonVito Beru
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun Šáša si ty
Adam Štrauch
@kari.laz Takže vlastně nerozporuješ označení sportovní, o čemž byl původní příspěvek v tomto vlákně, ale že to auto, které jsme ještě ani neviděli, není pro tvůj sport. A jiný sport, než ten s tunovým autem se spalovacím motorem, neuznáváš 😄
Tycoon
@Mikesus
Na prvním místě jsem uváděl páru v jaderných elektrárnách. Jsem příznivcem jaderné energetiky, takže být to na mě, 80 procent výroby bych chtěl v jádru. Ale buďme realisté. Jádro bude mít největší podíl, ale bude to jen kolem 50 procent.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn Tak já taky vždy volím co nejmenší kola, kvůli pohodlí, ceně, hluku a životnosti podvozku i disků, ale na salonech mají naopak vždy kvůli většinové populaci, která jede u všeho stylem "Čím víc pruhů, tím víc Adidas" , kola naopak co největší. Prostě Showcar.
Ale fakt ten velkej Enyaq s DCC podvozkem jel v pohodě. Rozhodně se nekonal žádnej kostitřas.

Vezmi si, že Enyaq je o nějakých cca 300 kilo těžší a i s 21" má víc gumy na výšku. Takže v kombinaci s DCC to fakt může fungovat v pohodě. Já bych si samozřejmě vzal radši 20" i když 21" vypadají sakra dobře.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Sevca1 a s těmi elektro jsou rychlejší nez ten spalovak. Takze je to jasné
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon jo, jaky? Protoze elektrárny jsou naplánované na útlum uhli a stavbu OZE, tím pádem, kdyz se bavis o budoucnosti, směr jasný. A čekal jsem, ze vytáhnes tuhle elektrárnu, která se ukončuje, protoze je efektivita bidna. Takze dik za potvrzení, ze se snažíš odvést pozornost od blbosti co jsi napsal.
ericn
@Mokrous Ty jo, ty 21" musel být masakr. 20" jsem jezdil na iD.3 a nic zázračného to nebylo, asi bych si si tam objednal o palec menší 😉
Sevca1
@ericn Já koukám 😁, jo pravdu máš v tom že někdy je to nuda
ericn
@Sevca1 Doník o diskusi vlastně ani nestojí, snaží se tě jen na něčem nachytat a pak to otočit... je to takovej trouba, co si vystačí povídat s AI 😉
ericn
@Sevca1 u F1 je to fuk, tak jako tak je to nuda a upřímně už neznám nikoho, kdo se na to kouká... Ty primadony stejně nic nepředvádí. Snad jen Hamilton na poli módy 🤣
Avatar - Ozzman
Ozzman
Super, z hatchbacku za chvíli vznikneí kombík, pak Renault opráší nějaký lepší motor, třeba F4R, přidá elektro, bude to mít v kombinaci 200-250 koní , žádné přemotorované, i v atmosféře dával 147kw, takže to nebude problém, elektrodoping pro lepší spotřebu....a bude to super rodinné auto. Doufám ,že zustane interiér na stejné kvalitativní vlně.
Arese
@Lempl Klaun Nic, ty dutý Petrolheade! 😄
Sevca1
@DonVito Děkuji za srdíčko, vážím si toho 😁 Bohužel pro tebe s mojí paní nemusím takto diskutovat, neb nemá takové scestné názory o sportovnosti. Jsi v některých názorech prostě telátko 😁. Vůbec nejde o BEV to je ok, mají své místo. Ale se sportovnosti zatím nic nemají ✋
Sevca1
@rohYpnol No už teď mají někteří obavy jestli příští rok až bude větší podíl elektrické energie to dokáže jed na plno na dlouhých rovinkách na Monze. To bude tragédie jestli budou muset ke konci rovinky ubírat. Ale mluví se že by to chtěli vrátit v dalších změnách pravidel do normálu a vrátit pořádné motory.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Výměna baterie každých 5 kol v boxech by možná bylo zábavnější než to co se odehraje na trati 🤣😉
Sevca1
@Mikesus Bozinku to si opravdu myslíš. No je to tam kvůli nařízení, emisím, aby byl Šiml v Bruselu v klidu. Podívej F1, jak musí se starat o baterií když chce zajet super čas. Kdyby byl cistej spalovak může jed pořád na plno. No každopádně být F1 čistý EV tak je to krátké pokoukani .
ptr078
@Mokrous Eltoq je bez dcc na 19kach
Tycoon
@Pepa_007

Máme stavět další bloky v Dukovanech. A i v nich bude pára. Větší plynové zdroje budou mít taktéž páru. Takže podíl elektřiny vyrobené pomocí páry bude i do budoucna nad 50 %. Jsi ohledně benzínu za 100 let stejný optimista jako Kankunen, nebo to vidíš pesimističtěji?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito jj. Pravda. Potřebuje to ale 1200koní!!!!!
O 30s pomaleji to dá Golf, Civic, Megane RS.

A při plném nabití aku to Xiaomi dá 2 kola a kousek. Pak bude mít vybité baterie.
Golf si na kolo vezme tak 6litru benzínu.
ptr078
@Mokrous Pri ev to mas jedno, zvlast v lacnom spektre ev venovali inzinieri nastaveniu podvozka presne 0 jednotiek casu. Mam ev kangoo na balonoch, vojdes s tym pri 70km/h do jamy a cele auto tak tresne, ze sa prebudi aj mrtvola. A kedze ziaden cas nevenovali ani nastaveniu riadenia, tak ti ten naraz pri zvysenej hmotnosti rovno skruti volant. Teraz mam tu elroq a ten na zlej ceste tiez pekne huci a trieska. Nechapem, ako moze niekto pisat, ake su ev krasne kultivovane a tiche, mozno tie za 100k na dobrom asfalte, ked tie lacne proste trieskaju, od kolies ziadne odhlucnenie, odskoci kamen a v kabine rana😀
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Tycoon bude? Uhelné zdroje se budou ukončovat. Nové nebudou. Pára bude tak max z plynu či jádra.
Rasto
No len, čo im pomôže pridať výkon, keď to je prednokolka...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak si dejme tu sportovnost v číslech

Category BMW i4 M50 BMW M3 Competition
Max power (ps / bhp) 544 / 536 510 / 503
Max torque (Nm / lb-ft) 795 / 586 650 / 479

Lap Times
Track BMW i4 M50 BMW M3 Competition
Ring Knutstorp 1:15.10 1:11.10
Motortrend Figure-8 0:24.50 0:23.80
Contidrom (3.3 km) 1😁5.28 1😁1.26
Velo Citta (1.68 km) 1:02.36 1:00.96
Pista di Busca 1:23.18 1:18.68
Inta Long (Conf 2) 1:24.71 1:22.44


Závěr - spalovák je všude rychlejší. Spalovák je zkrátka lepší 😁
Arese
@KANKUNEN Kdo tady mluví o řepce? Ta by byla jen jedním z mnoha zdrojů. Syntetické palivo lze vyrábět třeba z uhlí, nebo i z CO2!