Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW iX3 vs. Mercedes GLC EQ: Kdo vládne nové éře SUV?

27 komentářů

DonVito
Vida, vida.
Sef BMW sice kritizuje zakaz spalovaku 2035.
Ale zaroven tento zakaz dela prakticky zbytecnym, se svou Neue Klasse.
👍👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
Přesně jak říkají mnozí kolegové, je potřeba zůstat v kontaktu s realitou a důkladně zhodnotit, zda rok 2035 pro zákaz spalovacích motorů dává smysl.
www.seznamzpravy.cz/…-rok-driv-286002#…
Jan Faltýsek
@Alf1k pardon, opraveno, BMW má trunk také, i když cca dvakrát menší oficiálně neuvedlo objem
psel
@DonVito stejně tak MB a Kalenius. Nechápu, tohle jsou kousky ktere se budou dobře prodávat.
Jan Faltýsek
@Ham. samozřejmě jsem měl na mysli frunk, pardon 😅
DonVito
@Flajzi
Take me to zde zarazilo.
Myslim, ze je to jen dalsi chyba acz.

The front motor in the new BMW iX3 (the 2026 “Neue Klasse” version) is an asynchronous 🤔 motor, while the rear motor is an externally-excited synchronous motor.
DonVito
@Ham.

Oni se frunkem chlubi, protoze ho doposud nemeli...

Coz je spis smutny.
V mym aute mne frunk velmi chybi.
Avatar - Ham.
Ham.
No směřování moc nedefinují, protože přichází s 800V architekturou jako jedni z posledních, Porsche/Audi už na ní jedou 6 let. A chlubit se frunkem na konci roku 2026 je už úplně srandovní.
Lempl Klaun
@rohYpnol Jsi mementem diskusní prázdnoty 🤣🤣🤣 Zapamatuj si to!
mirod7174
@rohYpnol Jestli se Ti líbí o tolik víc MB, tak tipuju, že máš doma na stěně talířky cibuláku a paroží ... 😉
DonVito
@skejpa
Podle temer identicky Vmax neocakavam vyznamnou vyhodu Mercedesu ve spotrebe na dalnici.
😉

Myslim, ze vyhoda dvou rychlosti se projevila predevsim v lepsim zrychleni Mercedesu - lehcim prevodu (vyssim tocivem momentu na kolech) do 110km/h...
Avatar - Ham.
Ham.
@Jan Faltýsek Dvakrát menší trunk? No to je pěkný nesmysl, BMW má trunk 520 litrů, Mercedes má trunk 570 litrů. A frunk má BMW 58 litrů a Mercedes 100 litrů.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Na youtube je již desítky videí, kde si obě auta můžete “prolézt” ale auto.cz se zpožděním opět nezklame alespoň jednou chybou, když napíše, že😒br /> Oproti BMW má Merc přední ´frunk´.

Bmw ho má taky. Detail? Nevim. Přijdeš sem jednou za uherák a zase špatně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Design a interiér za mě vítězí MB o celé kolo, možná i dvě.

Technicky to bude remíza.

Výbava a motorizace půjdou opět jasně za MB. MB má airmatic, bude mit větší výběr motorizací.

Za mě jednoznačně Mercedes. Tohle se mu povedlo. GLC s hybridem na airmaticu bude prostě excelentní volbou!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Naprostá blbost.
Avatar - Ham.
Ham.
@Flajzi Samozřejmě asynchronní, říká to samo bmw v tiskové zprávě.
Its electric all-wheel-drive configuration consists of an extensively upgraded electrically excited synchronous motor (EESM) with particularly high levels of efficiency at the rear axle and, at the front axle, a new asynchronous motor (ASM) distinguished by its compact design and high cost efficiency.

www.press.bmwgroup.com/…-the-new-bmw-ix3?…
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Netechnicky aneb ciste vizualne ( exterier + interier ) sa mi bmw paci ovela viac ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Kdyby EU byla v kontaktu s realitou, tak zákaz 2035 nikdy nevydala!!!

Kdyby EU byla v kontaktu s realitou, tak nikdy nezavádí nesmysl jako jsou emisní povolenky, které už dnes mají cenu 85 €. Řeči o zastropování ceny na 45 € jsou přitom jen lež a podovod, protože 1) žádné zastropování v žádném návrhu ani úvaze neexistuje, a 2) zastrooovat ceny ani nelze (když už dnes je cena vyšší, tak nikdo nemůže zastropit nižší cenou...).

EU ožebračuje lidi. Ničí EU průmysl. A ohrožuje naší bezpečnost.
Avatar - skejpa
skejpa
Zásadní bude ta dvoustupňová převodovka Mercedesu. Pokud při 150km/h bude mít na dálnici ten Merc spotřebu o 5kWh nižší, tak tím úplně smaže tu výhodu větší baterie BMW.
Lubo
Je tam iná filozofia. BMW sa snaží o rozumnú cenovú politiku a skrotil aj možnú dodatočnú výbavu.

GLC zatiaľ cenu neviem, ale zdá sa mi, že tá výbava bude bohatšia a aj cena vybaveného auta tipujem o dosť vyššia. Možno preto ju neoznámili.

iX3 bude podľa mňa úspešnejšie, aj keď je GLC z vonka o dosť krajšie. Ale cena/výkon bude u iX3 oveľa lepšia.

Autonómnu jazdu na diaľnici v konfigurátore BMW pri iX3 ponúkajú Autobahn- & City-Assistent (laufzeitbegrenzt)
1.450 €, pre vybrané krajiny.
Miorolo
@Ham. 800V architekturu si jede už i Hyundai a Kia několik let 🙄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Nebudou. Ne v BEV. Protože většina zvolí spalovák 🤣🤣🤣
Uživatel_5254917
Příspěvek podléhá schvalování.
Flajzi
Jste si opravdu jisti, že iX3 používá i na přední nápravě synchronní motor a ne asynchronní? Protože jiné zdroje říkají, že vepředu je asynchronní, což by dávalo logiku...
Uživatel_5254917
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - scape
scape
Příspěvek podléhá schvalování.
jindrous01
Příspěvek podléhá schvalování.