Elektromobilita
Fantazie. Na to čeká celá Evropa👍👍👍
@Horký Hrom Na to čekáš ty.
@MarekAbsolon Předsedkyně Evropské komise minulý týden prohlásila "Miliony Evropanů chtějí kupovat cenově dostupné evropské automobily, proto bychom měli investovat také do malých, cenově dostupných vozidel, a to jak pro evropský trh, tak i pro uspokojení rostoucí globální poptávky. Proto navrhneme spolupráci s průmyslem na nové iniciativě zaměřené na malé, cenově dostupné automobily,“ 👍👍👍
@Horký Hrom předsedkyně EK je slepice, která je úplně mimo realitu. Tu ženskou nemá vůbec cenu poslouchat. EK hlavně nemá nic řídit a házet automobilkám klacky pod nohy a uměle tak zdražovat auta. Automotive by pak sám nabízel to co zákazník chce jako je tomu všude jinde ve světě za přijatelnou cenu.
@Horký Hrom chápu ty mimoni. Z tvých příspěvků inteligence nestříká. Takže chápu, že hýkáš blahem nad v podstatě identickým proslovem, jako měl Hitler v roce 1934. A nad vidinou totálně regulovaného a centrálně řízeného trhu.
Ale ty to myslíš vlastně dobře že.
Ale ty to myslíš vlastně dobře že.
Že to ošidili kde mohli počínaje LFP baterií a vodním chlazením konče to celkem chápu (cena), ale že ošidili i pohon (FWD) to moc nechápu. Jednak u elektromobilu tím ušetří nula nula prd a druhak, když to prezentují jako městské vozítko, tak díky blbému rejdu FWD oproti RWD si protiřečí.
@Ham. LFP je ošizení? Bavíme se o LFP z roku 2025? Se podívej co to dneska umí a navíc bych se nedivil, kdyby s ez toho vyklubala LMFP nakonec, protože to je vlajková loď Gotion se kterou VW spolupracuje.
A chlazení motoru jim vyšlo líp, tak proč vyhazovat peníze za chlazení motoru olejem...
FWD je ale zásadní změna, protože to umožní mít všechno vepředu tak nic netaháš dozadu a máš jednu kompaktní jednotku motoru, nabíječky, zdroje, řízení, klimatizace, brzd.... Už to nebude tak rozházené pod celou pření haubnou jako dnes a dokonce ti tam zbyde místo i na Frunk... Je to jednodušší na montáž, délku výkonové kabeláže, chlazení prostě vše vepředu ti navíc dá gigantický kufr, v tomto případě i se sklepem 😄.
A chlazení motoru jim vyšlo líp, tak proč vyhazovat peníze za chlazení motoru olejem...
FWD je ale zásadní změna, protože to umožní mít všechno vepředu tak nic netaháš dozadu a máš jednu kompaktní jednotku motoru, nabíječky, zdroje, řízení, klimatizace, brzd.... Už to nebude tak rozházené pod celou pření haubnou jako dnes a dokonce ti tam zbyde místo i na Frunk... Je to jednodušší na montáž, délku výkonové kabeláže, chlazení prostě vše vepředu ti navíc dá gigantický kufr, v tomto případě i se sklepem 😄.
@psel Samozřejmě, že LFP je ošizení, pomalejší nabíjení (zvláště v zimě o parník), vyšší hmotnost na jednotku kapacity etc. Jediná jejich výhoda je nižší cena.
Chlazení motoru vodou jim samozřejmě "vyšlo líp", protože je opět levnější, ale technicky nahlíženo je prostě horší.
Chlazení motoru vodou jim samozřejmě "vyšlo líp", protože je opět levnější, ale technicky nahlíženo je prostě horší.
@Ham. Promiň ale pomalejší nabíjení aktuálních LFP je skutečně historický údaj? A LMFP dá i zimu. Hmotnost ano, ale proto to dáš tam kde je menší kapacita, o to pak může být rozdíl cenový mezi velkou a malou baterkou. A když auto uveze velkou baterku "lehkou" tak uveze i malou těžkou ne?
A chlazení motoru vodou zvenku je lepší technicky v tom, že nezpůsobuje ztráty. Chladí motor jen zvenku a ne uvnitř, očividně tím uchladí ten výkon co potřebují tak proč ne.
Navíc to může být elektricky ten stejný motor jako APP350, ten už ale třeba potřebuje na ten výkon chladit a zase tím zjednoduší výrobu, protože budou mít stator a rotor stejný. To je samozřejmě jen spekulace...
A chlazení motoru vodou zvenku je lepší technicky v tom, že nezpůsobuje ztráty. Chladí motor jen zvenku a ne uvnitř, očividně tím uchladí ten výkon co potřebují tak proč ne.
Navíc to může být elektricky ten stejný motor jako APP350, ten už ale třeba potřebuje na ten výkon chladit a zase tím zjednoduší výrobu, protože budou mít stator a rotor stejný. To je samozřejmě jen spekulace...
Do čeho VW šlape? Renault 5 si člověk může vyzkoušet u prodejce, prohlédnout ceníky a koupit. To co předvádí VW je upoutávka na to co možná nekdy bude za cenu ve kterou se doufá.
Takže VW zaspal jako vždy a doufá, ze to dožene pomoci PR.
Takže VW zaspal jako vždy a doufá, ze to dožene pomoci PR.
@motorol časový rozdíl je rok, nic dramatického. Čas ukáže že se to bude prodávat líp než R. O tom jsem přesvědčen.
@psel možná v Čechách se Epiq bude prodávat líp. Ale ve zbytkuEvropy? Bude mít Epiq v základu TČ a V2L? Pochybuju.
Design Epiqu taky nic moc
Design Epiqu taky nic moc
@andre padre nepochybuj 😄. Je normální že v zemi původu se prodá víc toho, co se tam vyrobí, ale to bych řešil až se to začne prodávat, teda samozřejmě pokud nemáš křišťálovou kouli, pak by to byla jiná...
@psel než to vw nakreslí, tak už bude Renault v garáži.
Holt kdo pozdě chodí...
Třeba Elroq myslím V2L má. Ale od 1 mil. výš (ty jejich pakety stojej za prd)
Holt kdo pozdě chodí...
Třeba Elroq myslím V2L má. Ale od 1 mil. výš (ty jejich pakety stojej za prd)
@andre padre Elroq V2L nemá, to je pro VAG moc drahá technologie. To je oficiální důvod.
U BEV celkem dobrá funkce.
U BEV celkem dobrá funkce.
VW o elektroautu za 600 litrů mluví už 5 let a stále nic. Skutek utek.
@Kasprik Ano, tak dlouho říká, že s ním do roku 2025/26 přijde. Je ti to divný?
@psel
Je mi divný, že o tom tak dlouho plácaj a pak bulej, že nikdo drahé ev nechce a nekupuje, místo aby na trhu začali prodávat laciný elektroauto co nejdříve. Ještě budou brečet, že musí platit emisní povolenky a psát různé dopisy do Bruselu. Koho to zajímá, že jsou neschopní.
Je mi divný, že o tom tak dlouho plácaj a pak bulej, že nikdo drahé ev nechce a nekupuje, místo aby na trhu začali prodávat laciný elektroauto co nejdříve. Ještě budou brečet, že musí platit emisní povolenky a psát různé dopisy do Bruselu. Koho to zajímá, že jsou neschopní.
@Kasprik on někdo bulí? VW prodává V EU BEV dost i s tou starou platformou dlouho proklínanou. Jejich podíl na trhu roste jako nikomu jinému.
A netušíl jsem že Apple přišel jako první s IPhone S a pak až s Maxem 😄.
Vždycky začínáš s drahým produktem a když postavíš fabriky a zvýšíš produktivitu tak můžeš do laciných.
A netušíl jsem že Apple přišel jako první s IPhone S a pak až s Maxem 😄.
Vždycky začínáš s drahým produktem a když postavíš fabriky a zvýšíš produktivitu tak můžeš do laciných.
@psel No jo, problém máš ale v tom, že hranice 600tis Kč není hranice laciného auta 😉 Jako hlavní si ho nikdo nekoupí a jako druhé auto do rodiny je taky moc drahé. Musíš minimálně o 150-200tis Kč níž...
@ericn to je jak v Indii, nic není tak laciný aby si to Ind koupil. To je úroveň nereálná a víš to ne? Nebo chceš auto za cenu mobilu?
VW má mírné zpoždění?? Všichni už malá ev prodávají. Renault za půl roku utržil za Renault 5 třicet miliard Kč... Renault 4 je taky hit. Oba mají v základu TČ i V2L. Vsadím se, že Epiq to mít nebude.
A Epiq je na tom hůř i s designem.
A Epiq je na tom hůř i s designem.
@andre padre ti je tvůj silně subjektivní pocit ale nemíchej svůj pocit a fakta. Navíc ho sem píšeš už alespoň 10x...
@psel 20x pravda pořád pravda
@andre padre tvá subjektivní pravda není nic jiného než osobní postoj navíc mylný.
@psel jestli to pravda je, se dozvíme až za pár let, až toho Epiqa VW konečně uplácá a vydá ceniky atp. Zatím to má na prkně a nikdo na něj nečeká (kupujou se jiný modely, existující)
@andre padre ale no tak, netušil jsme že někdo ukázal prkno, to so zase vymýšlíš. Jo kupují se jiné modely od VW a to podstatně víc než od R, v tom máš pravdu.
"Nejvíce přitom ale dává smysl u levnějších městských aut na kratší vzdálenosti"
Je to přesně naopak. Nejvíce je vhodná na ty delší vzdálenosti, protože se spalovákem vypustíte nejvíc emisí a s EV jich logicky nejvíce ušetříte. Navíc klid na palubě na dlouhé cesty je k nezaplacení.
Je to přesně naopak. Nejvíce je vhodná na ty delší vzdálenosti, protože se spalovákem vypustíte nejvíc emisí a s EV jich logicky nejvíce ušetříte. Navíc klid na palubě na dlouhé cesty je k nezaplacení.
Zííív! Co se týká zkratopleček, naprostý a totální nezájem!
Jaké jste připravili nové spalovací modely?!!
Jaké jste připravili nové spalovací modely?!!
@Arese palec nahoru za neblití.
Spalovací motory už jsou jen v krematoriu 😄 a brzy skončí v muzejních sbírkách.
Výkon to nemá a jezdi to jen na palivo z arabských zemí a Ruska. Kdo by to kupoval…
Spalovací motory už jsou jen v krematoriu 😄 a brzy skončí v muzejních sbírkách.
Výkon to nemá a jezdi to jen na palivo z arabských zemí a Ruska. Kdo by to kupoval…
@psel jasně, kdo by to kupoval, vždyť ICE kupuje jen 95% trhu 😋 Ale jinak cajk 😂👌
@ericn omyl 94.5% 😄, ale to jen u nás. Ty co na to mají směrem na západ jsou na tom podstatně líp. U nás se čeká na ty malé a lacinější potvůrky.
@psel no to právě že nečeká 😋 Lidi by raději návrat levného B segmentu malých aut. Tj Fabia za 300tis Kč v základu….
Jsem zvědav kdy ukážou technický update na MEB+ ale asi to nebude trvat dlouho když to má přijít příští rok a taky kdy Škoda ukáže velký BEV, protože ten by mohl profitovat z velkých článků Unified Cell protože by ten skateboard mohl být vyšší….
Prostě to vypadá na lavinu novinek v brzké době a VW jako první ukázal, že začne škálovat dolů s menšími modely, než ukáže obnovu stávajícího portfolia, a vůbec bych se nedivil kdyby mezi to vložila Škoda představení velkého modelu BEV.
Dostupná elektromobilita konečně přichází a pokud je pravda ze ID.Polo GTI váží 1,6 tuny tak to vypadá, že i stávající modely konečně shodí nadváhu. A třeba bude i 800V.
Btw co mají společné je to, že za 600tis+ je nebude kupovat nikdo 😉viz 179ks prodaných za 1-8/2025...
Z pohledu srovnání váhy máš pravdu ale to co ovlivňuje jízdní vlastnosti je těžiště. A tam je výhoda BEV.
Takže za mě se budeš cítit v ID.Polo GTI stejně jako v Polo GTI, výkonově se asi nebude o čem bavit ne?
A co se týče ceny, tak za základních 835k v Polo GTI nemáš ani vyhřívané sicny, takže věřím tomu, že tady panaDolova parita určitě bude.
Nezapomeň, že u elektromobility neplatí fyzikální zákony, ale politické.
Minimálně to pozná ten, kdo bude měnit či přezouvat kola. Podle zveřejněných fotek bude mít ID.Polo pneumatiky 225/40 ZR19 XL na 19" litých kolech (verze GTI je bude mít ještě o něco širší). To je odhadem 25 kg na jedno kolo. To bude při sundávání a nasazování sakra znát. A když to dáš do pneuservisu, tak to poznáš na účtence.
Kdyby někdo v roce 2000 na autosalonu prezentoval studii městského auta budoucnosti, kde jen kola na autě váží 100 kg, považovali by ho za šílence.
19" litý ráfky Škodovek mívají hmotnost kolem 15 kg (viz jejich eshop). Letní pneumatika 225/40 ZR19 XL mívá hmotnost kolem 10 kg (viz eshopy s pneu). Dohromady má kolo kolem 25 kg.
Méně než těch 25 kg bys mohl mít jedině, kdybys měl plechové ráfky, případně nějaké kované nebo spešl lité. To u VW/Škodovky čekat nelze.
Otázkou je, jestli "vypadat dobře na úkor ceny a praktičnosti" má být u nejlevnějšího lidového auta určeného do městského provozu hlavní parametr.
www.auto.cz/…ovni-look-126874
Viz ceny na konci článku 😉 A prodeje - 1435ks 1-8/2019 , 8x více než letos...
Průměrná mzda 2019 byla 35,000, polo za 379.000, tj 11 výplat.
Průměrná mzda 2025 byla 48.000, Polo je za 464.000 takže je dokonce lacinější, ani ne 10 výplat.
Nepouštěj sem bludy prosím.
Jestli chceš, můžeš mi to natřít výbavou, ale obávám se že to pro tebe dopadne ještě hůř, a to včetně těch asistentů co nám nařídila ta zlá EU.
Vidíš a přes to všechno mělo POLO v roce 2019 8x vyšší prodeje...
To já ti neberu s těmi prodeji, jenže pak dorazil CROSS a pak TAIGO a všechno bylo jinak. Proto si myslím že ID.CROSS na tom bude líp, lidi prostě chtějí krabicoidní auta.
30 Mld Kč ?
Jen Škoda prodala 80k elektrických auta za 1h2025, průměrná cena je 1M?
To by bylo 80 Mld a jen jedna dcerka koncernu a na drahých a starých platformách.
Ta čísla dělá Škodovce fleet?
Za celej 2024 prodala 80 tis...
Frantici mají hezký design, ale občas nepoužitelný, takže radši zůstanu u koncernu.
Jo jednou jsem si málem koupil avantisimo, ovšem jen do doby než jsem otevřel přední dveře. Hned mi bylo jasný která bije. Fakt ne.
A srovnání určitě bude přesnější až to bude venku a oak si můžeme říct v čem je kdo lepší, OK?
Když vidím degradace baterií 3,4,5 letých Enyaqů v bazarech, tak pryč od toho.
Na druhé straně firmám které kupují, najímají auta na 3 roky je to úplně jedno. Takže prodeje výrobce, dodávajícho hlavně pro fleet mohou být dobré. Bez ohledu na dlouhodobou kvalitu.
Ale těžko říct, jak to číňan nebo Victron počítá...?
Jo modul bude vždy dražší na výrobu a bude mít vždy vyšší váhu. Navíc se CTP dá chladit jednoduše z obou stran takže se dá rychleji nabíjet.
Hele, pokud budou u CTP i za 10 let měnit celou vadnou baterii kus za kus za hubičku, tak nemám problém...
Ale u VW o tom pochybuju. Stejně jako u jiných
A těch možností jak vyměnit článek je víc, od lepících folií které přestanou lepit když ně přivedeš napětí, přes aplikaci tepla... S čím přijde VW se brzy dozvíme.
Takže zatímco tobě budou měnit modul (jako u mého současného MEB modelu) tak ve VW MEB+ vymění článek. Co je lacinější je jasné ne?
Ty pochybuješ u VW a já vím u R. Tož tak to je.
U Lifepo4 to je ale asi trochu jinak, ne? Jiné rozměry článků, jiná technologie skládání...?
Ne, všechny články (Unified Cell / Einheitszelle) mají u VW stejnou šířku 32cm s kontakty na stranách, mají různou výšku a tloušťku dle všeho. Zatím ukázali jen MEB+ Entry, brzy ukážou i celý update MEB+ a pak budeme znát detaily.
Zatím jen řekli že MEB+ Entry má tři řady článků, MEB+ čtyři.
Do té doby je na tom VW stejně dobře jako R, tedy s moduly 😁.
Chlazení může být lepší, než shora, třeba Pulsating Heat Pipe od Hyundai Mobis.
Modul baterie obsahuje desítky článků, třeba 16, nebo 24. Baterie CTP bude třeba 288 článků v jednom. Diagnostikuje se vždy lépe menší množství v jednom balení. Samozřejmě metody diagnostiky CTP se rozvíjejí, ale jsou zatím drahé. Dnes jsou v ČR dílny, kde vymění modul baterie. Kde vymění články v CTP baterii v ČR?
Takže pokud zatím nic nevíme, tak platí to co je stále dnes realitou, ne marketingová prohlášení.
VW stále jen dohání konkurenci, ovšem ostaní nespí.
A jedná se o tom, jakou hustotu a kde uvádíš, protože pouch vs prisma bude taky rozdíl...
A ano, z boku má kontakty blade, short blade a Unified Cell.
A uvedu tě z omylu, každý článek je v balanceru vyrovnáván, takže BMS každý článek měří. Přesně se ví, který odešel. Takže třeba v Tesle ti nadšenci odvrtávají ty vadné články, protože je to tam slepené a nerozebratelné. Takže diagnostika je jasná. To co nám neřekli je to jaký je způsob opravy CTP a až se to dozvíme, tak budeme vědět. Představa, že někdo vyhodí celou baterku kvůli jednomu článku je mylná.
Další příklad EV3, jakou má velikost baterie a rozvor rozhodně nemá 3metry.
Ano i CTP diagnostikuješ, ale složitěji, dráž.
Tak kdo je mění u nás v ČR. A budeš odvrtávat prismatické články, nebo už budou také cylindrické? Jak jsi to psal, že je mezi cylindrickými moc volného místa?Hm... .
Navíc EV6 baterka váží 477 vs MEB 489 kg, jen ten MEB má 82kWh brutto vs 77kWh u Kia ve stejné generaci baterek. Takže prosím, srovnej si data a je ti jasný kdo v modulech vede.
Jak CTP diagnostikuješ dráž? Tohle prosím vysvětli.
Prisma by se odvrtávala, kdyby byla cylindrická 😄, nebo ty víš o nějakém obdélníkovém vrtáku? Odvrtává se Tesla protože jsou baterky vyplněné pěnou aby měla baterka strukturální tuhost. Odvrtání je jediný způsob.
Prizmatické články jsou spojeny obvykle pomocí folie nebo oboustranně lepivé vložky, jejíž vlastnosti umožňují výměnu. Způsobů jak rozlepeni umožnit je víc, který zvolil VW u svého CTP zatím nekomunikovali. Buď to jde teplem, chemicky rozpouštědlem, nebo elektricky což je vlastně taky teplem.
MEB ani v modulech nemonitoruje všechny články, ale jen 96 z 288. A to je opět rozdíl oproti H/K kde monitorují všechny.
O odvrtáváni jste psal vy, ale nedokážete přemýšlet v souvislostech. Technicky. Tesla cylindrické , VW prisma. Tuto opravu odvrtáváním u CTP VW jste nabídnul vy.
Jste obchodník? Máte marketinkový přehled, ale bez technického myšlení?
Rozdíl mezi 10,88 cm a 108mm je 0,8mm, vůbec nechápu co mi tato tvá myšlenka má říct s ohledem na prostor pro posádku 😁.
A odvrtávat lze jen kulaté články a ty Tesla používá, prizmatické články jsi do toho zamotal ty.
Pokud máš konfiguraci s paralelním spojením článků tak monitoruješ logicky jen napětí paralelně spojených článků, protože pokud něco spojíš paralelně má to stejné napětí, ale to nemá nic společného ani s moduly ani s CTP nebo CTB a to je to o čem se tady bavíme. A ten kdo tu píše o problémové diagnostice CTP jsi ty, opět zcela mimo mísu.
Nevíš která bije, jen tu uvádíš věci o kterých nemáš ani ponětí a očividně ani neumíš počítat. Vyjadřovat se k technice je očividně nad tvé síly, tak toho prosím nech. Jen se tu ztrapňuješ.
počet modulů, nižší hmotnost u Kia. A to samé platí pro objem. Můžeš si i porovnat, co se vešlo za baterii do Elroqu a kratší EV3. Základ je také porovnávat co používají dnes.
A opět H/K monitoruje každý článek, tak proč to nedělá VW, Škoda? Protože pokročilé BMS versus jednoduší.
On bude VW používat cylindrické články? Jsou o tom informace? Já nepsal o snadné opravitelnosti CTP odvrtánim. Za mne u VW zatím ne, jelikož používá prismatické články. Nebo je někde informace, ze přechází na cylindrické?
Takže stále platí, že baterii s moduly se diagnostikuje jednodušeji, levněji a modul lze vyměnit také snadněji.Proto také automobilky začali s moduly.
Tak čekám na technologický postup, jak lze levně vyměnit prizmatické články v CTP baterii.