Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Elektrický Volkswagen ID. Polo odhaluje techniku. Čeho se dočkáme i u Škody Epiq?

100 komentářů

psel
Pěkné shrnutí, jen mi nějak uniká proč by se mělo čekat s Octavií až na SSP, když mají platformu s nízkými bateriemi už pro ID.Polo a díky většímu rozvoru by tam určitě dostali i kapacitu >90kWh.
Jsem zvědav kdy ukážou technický update na MEB+ ale asi to nebude trvat dlouho když to má přijít příští rok a taky kdy Škoda ukáže velký BEV, protože ten by mohl profitovat z velkých článků Unified Cell protože by ten skateboard mohl být vyšší….
Prostě to vypadá na lavinu novinek v brzké době a VW jako první ukázal, že začne škálovat dolů s menšími modely, než ukáže obnovu stávajícího portfolia, a vůbec bych se nedivil kdyby mezi to vložila Škoda představení velkého modelu BEV.
Dostupná elektromobilita konečně přichází a pokud je pravda ze ID.Polo GTI váží 1,6 tuny tak to vypadá, že i stávající modely konečně shodí nadváhu. A třeba bude i 800V.
ericn
@psel takže pořád nic, co by vétšinový zákazník chtêl 😂👌Rozplýváš se nad hmotností 1600kg u malého auta a přitom rozdíl hmotnosti je pořád stejný. Aktuální Polo GTI má 1286kg, tj opět stejných 300kg+. Litrové Polo DSG má 1132kg, tedy muší váha proti EV otesánku.

Btw co mají společné je to, že za 600tis+ je nebude kupovat nikdo 😉viz 179ks prodaných za 1-8/2025...
psel
@ericn Vsadíš se že to nikdo nebude kupovat? 😄
Z pohledu srovnání váhy máš pravdu ale to co ovlivňuje jízdní vlastnosti je těžiště. A tam je výhoda BEV.
Takže za mě se budeš cítit v ID.Polo GTI stejně jako v Polo GTI, výkonově se asi nebude o čem bavit ne?
A co se týče ceny, tak za základních 835k v Polo GTI nemáš ani vyhřívané sicny, takže věřím tomu, že tady panaDolova parita určitě bude.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@psel Mě by zajímalo, kdo těch 300 kilo pozná, 1300 nebo 1600 kilo je už podobné, kdysi měla auta 900 kilo, ale takovou pixlu by nikdo nechtěl.
ericn
@KANKUNEN Jako, že na autě nepoznáš půl tuny? Když vezmu litrové polo a základní iD.Polo. V každé prudší zatáčce 😉 Je sakra velký rozdíl když jedeš Golfem (mám doma) a iD.3 (1.8t)... Když to s rychlostí přeženeš táhne tě to v zatáčce ven... Mám srovnání i s iD.4 (2.2t), to bylo ještě horší 😉
kozakm
@ericn 300 kilo není půl tuny. A stačí, aby iD.Polo mělo širší gumy a větší brzdy a nepoznáš nic.
ericn
@kozakm tak znovu, Polo 1.0TSI má 1132kg, základní iD.Polo, jak píše Psel 1600kg = 468kg (skoro půl tuny). Polo GTI má 1286kg, čili rozdíl 314kg. Už je to jasnější? Poznáš to, stejně jako mezi Golfem 1.5TSI a iD.3. Běž se projet a uvidíš sám 😋
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@ericn Ano, pozná to jen ten, kdo trochu umí řídit, ale podívej na cesty jak lidi řídí. Přesně tou opačnou stopou než by měli.
Tycoon
@ericn

Nezapomeň, že u elektromobility neplatí fyzikální zákony, ale politické.
ericn
@Tycoon tvl já zapomněl a už ho testoval pan Vaculík? hmmm
psel
@ericn vy se teda doplňujete 😄
Tycoon
@KANKUNEN

Minimálně to pozná ten, kdo bude měnit či přezouvat kola. Podle zveřejněných fotek bude mít ID.Polo pneumatiky 225/40 ZR19 XL na 19" litých kolech (verze GTI je bude mít ještě o něco širší). To je odhadem 25 kg na jedno kolo. To bude při sundávání a nasazování sakra znát. A když to dáš do pneuservisu, tak to poznáš na účtence.

Kdyby někdo v roce 2000 na autosalonu prezentoval studii městského auta budoucnosti, kde jen kola na autě váží 100 kg, považovali by ho za šílence.
kozakm
@Tycoon já si teda přezouvám sám 225/45 R19 na SUV a 25 kilo jedno kolo rozhodně nemá
Tycoon
@kozakm

19" litý ráfky Škodovek mívají hmotnost kolem 15 kg (viz jejich eshop). Letní pneumatika 225/40 ZR19 XL mívá hmotnost kolem 10 kg (viz eshopy s pneu). Dohromady má kolo kolem 25 kg.

Méně než těch 25 kg bys mohl mít jedině, kdybys měl plechové ráfky, případně nějaké kované nebo spešl lité. To u VW/Škodovky čekat nelze.
psel
@Tycoon ale zase to bude vypadat dobře 😄.
Tycoon
@psel

Otázkou je, jestli "vypadat dobře na úkor ceny a praktičnosti" má být u nejlevnějšího lidového auta určeného do městského provozu hlavní parametr.
psel
@Tycoon tak určitě chci aby to vypadalo ne? Za mě určitě, postav to na plecháče a uvidíš kolik lidí si ještě rádo připlatí.
ericn
@psel jasně, ale asi si nepřiplatí za 19” kola, ale třeba za rozumnějšî a cenově dostupnější 17” 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@ericn 600t to je cena výbavy u prémie.
ericn
@KANKUNEN Tak bavíme se o malém autě ne? Před 5-6ti lety bylo Polo za 377tis Kč

www.auto.cz/…ovni-look-126874

Viz ceny na konci článku 😉 A prodeje - 1435ks 1-8/2019 , 8x více než letos...
psel
@ericn před 5ti 6 lety jsi měl výplatu kolik?
Průměrná mzda 2019 byla 35,000, polo za 379.000, tj 11 výplat.
Průměrná mzda 2025 byla 48.000, Polo je za 464.000 takže je dokonce lacinější, ani ne 10 výplat.
Nepouštěj sem bludy prosím.
Jestli chceš, můžeš mi to natřít výbavou, ale obávám se že to pro tebe dopadne ještě hůř, a to včetně těch asistentů co nám nařídila ta zlá EU.
ericn
@psel Hele ne, já měl a mám výplatu výrazně větší 😉

Vidíš a přes to všechno mělo POLO v roce 2019 8x vyšší prodeje...
psel
@ericn to ti věřím, pak ale nemusíš skuhrat že jsou auta drahá ne 😁.
To já ti neberu s těmi prodeji, jenže pak dorazil CROSS a pak TAIGO a všechno bylo jinak. Proto si myslím že ID.CROSS na tom bude líp, lidi prostě chtějí krabicoidní auta.
ericn
@psel bohužel nejen auty živ je člověk 😄
psel
@ericn tak s tim se nedá než souhlasit 😄.
ryccardo
@psel řekl bych, že důvodem by mohla být cena takového řešení. Vydat auto, které bude cenově mimo a zrovna u nejdůležitějšího modelu Škodovky by byla dost sebevražda.
psel
@ryccardo a já jim věřím, protože zatím vše ukazuje, že nacenit umí a obraty, marže a zisk a taky výplaty pracovníkům rostou.
andre padre
@psel zatímco Vw ukazuje 3D modely, Renault utržil za Renault 5 za půl roku už 30 miliard. Renault 4 je taky povedený. Oba mají v základu TČ a V2L. Bude to mít i Epiq? Pochybuji...
psel
@andre padre nepochybuj 😄
30 Mld Kč ?
Jen Škoda prodala 80k elektrických auta za 1h2025, průměrná cena je 1M?
To by bylo 80 Mld a jen jedna dcerka koncernu a na drahých a starých platformách.
andre padre
@psel a na platformách s obří spotřebou... ale jen dokud nemá zákazník na výběr.
Ta čísla dělá Škodovce fleet?
Za celej 2024 prodala 80 tis...
psel
@andre padre hele, jsem rád že jsi si vybral BEV, o tuhle gamesku jde. Jestli mi chceš přesvědčit abych přešel z ENY RS na R5 tak se ti to fakt nepovede 😄.
Frantici mají hezký design, ale občas nepoužitelný, takže radši zůstanu u koncernu.
Jo jednou jsem si málem koupil avantisimo, ovšem jen do doby než jsem otevřel přední dveře. Hned mi bylo jasný která bije. Fakt ne.
multicar
@psel Nový Renault 4 s baterií 52kWh netto má dle výbavy 1,46 - 1,52 tuny, v čem konkrétně lze spatřit počin u id.Pola s potenciálními 1.6t ?
ericn
@multicar No a teď si představ, kdyby měla R4 1,3TCe a 1100-1200kg 😉 To by byla pecka...
psel
@multicar protože předchozí baterky s moduly jsou těžší, takže pokrok je v CTP a pro je pro VW novinka. Jak jistě víš, dosud měl VW moduly.
A srovnání určitě bude přesnější až to bude venku a oak si můžeme říct v čem je kdo lepší, OK?
andre padre
@psel Renault 4 a 5 (Ampr Small) má taky moduly, ne?
Johnn
@andre padre CTP znamená horší diagnostiku, opravitelnost. A to je v případě koncernu VAG docela rizikové. Pokrok je to pro výrobce. Ošizení. Toto je velké riziko pro kupující.
Když vidím degradace baterií 3,4,5 letých Enyaqů v bazarech, tak pryč od toho.
andre padre
@Johnn za mě taky radši moduly... a na věky stejný, kvůli servisu
Johnn
@andre padre tak na věky stejný. To ti asi nikdo nenabídne. Možná novější modul pasující do staršího auta bude i lepší.Ale i CTP nemusí být úplně špatné, ale chce to mít velkou spolehlivost a malou degradaci článků. Nějakou historii dobré životnosti. Prostě minimální riziko.
Na druhé straně firmám které kupují, najímají auta na 3 roky je to úplně jedno. Takže prodeje výrobce, dodávajícho hlavně pro fleet mohou být dobré. Bez ohledu na dlouhodobou kvalitu.
andre padre
@Johnn a ta degradace- je to u LFP lepší? Mají sice menší kapacitu, ale kdyby degradace byla přijatelná, tak by to nevadilo tolik
Johnn
@andre padre Ano LFP má ppodsttaně nižší degradaci. Ale to je obecné. Vždy záleží také na konkrétní chemii NMC a používání baterie, kvalitou bms. Jsou NMC které v některých autech mají také dlouhou životnost.
andre padre
@Johnn mám 14kWh LFP v soláru, a za rok a půl to ukazuje SoH 99%. Cyklů moc...
Ale těžko říct, jak to číňan nebo Victron počítá...?
psel
@andre padre jak je horší diagnostika u CTP ve VW? Na to jste přišli jak? Vy jste někdo viděl jak to mají vymyšlené? Tak někdy v polovině roku 26 se to dozvíme, do té doby jsou vaše úsudky jedna paní povídala.
Jo modul bude vždy dražší na výrobu a bude mít vždy vyšší váhu. Navíc se CTP dá chladit jednoduše z obou stran takže se dá rychleji nabíjet.
andre padre
@psel chladit jednoduše z obou stran? Co tomu brání u modulů? 2 mm hliníkovýho plechu s perfektní tepelnou vodivostí?
Hele, pokud budou u CTP i za 10 let měnit celou vadnou baterii kus za kus za hubičku, tak nemám problém...
Ale u VW o tom pochybuju. Stejně jako u jiných
psel
@andre padre třeba kontakty na článku seshora? Nebo zapouzdření v plastovém pytlíku? Proto jedou blade, ty dlouhé ale mají větší vnitřní odpor, takže je to lehké a levné na složení, rozdělení na více řad tak smysl dává, vuz short blade od BYD. No Einheitszelle/Unified Cell od VW je o polovinu kratší než short blade. Do menších aut pak mají řady tři, do větších 4.
A těch možností jak vyměnit článek je víc, od lepících folií které přestanou lepit když ně přivedeš napětí, přes aplikaci tepla... S čím přijde VW se brzy dozvíme.
Takže zatímco tobě budou měnit modul (jako u mého současného MEB modelu) tak ve VW MEB+ vymění článek. Co je lacinější je jasné ne?
Ty pochybuješ u VW a já vím u R. Tož tak to je.
andre padre
@psel naslepo čekat a doufat, že to pro změnu VW udělá jednou dobře? 😁 Moduly mi připadají jednoduché na servis mimo autorizáky.
U Lifepo4 to je ale asi trochu jinak, ne? Jiné rozměry článků, jiná technologie skládání...?
psel
@andre padre tak před chvílí jsi psal že to VW s moduly udělal dobře teď zas že nikdy nic nedělá dobře, tak si konečně vyber 😁.
Ne, všechny články (Unified Cell / Einheitszelle) mají u VW stejnou šířku 32cm s kontakty na stranách, mají různou výšku a tloušťku dle všeho. Zatím ukázali jen MEB+ Entry, brzy ukážou i celý update MEB+ a pak budeme znát detaily.
Zatím jen řekli že MEB+ Entry má tři řady článků, MEB+ čtyři.
Do té doby je na tom VW stejně dobře jako R, tedy s moduly 😁.
Johnn
@psel A musí mít články kontakty vždy seshora? Dělají se i z boku.
Chlazení může být lepší, než shora, třeba Pulsating Heat Pipe od Hyundai Mobis.
Modul baterie obsahuje desítky článků, třeba 16, nebo 24. Baterie CTP bude třeba 288 článků v jednom. Diagnostikuje se vždy lépe menší množství v jednom balení. Samozřejmě metody diagnostiky CTP se rozvíjejí, ale jsou zatím drahé. Dnes jsou v ČR dílny, kde vymění modul baterie. Kde vymění články v CTP baterii v ČR?
Takže pokud zatím nic nevíme, tak platí to co je stále dnes realitou, ne marketingová prohlášení.
Johnn
@psel Einheitszelle/Unified Cell bude mít prý energetickou hustotu přibližně 660Wh/l a přitom už dnes má Ioniq5 s 84kWh baterií energetickou hustotu 670Wh/l a do dvou let to posune na 770Wh/l.
VW stále jen dohání konkurenci, ovšem ostaní nespí.
psel
@Johnn Hele, MEB už starý má taky 84kWh baterku na rozvoru 2.75m, dokonce dřív než Korejci, takže asi je jasný že kapacita MEB+ půjde nahoru. Asi v nich Korejci vozí vzduch, že do 3m rozvoru nacpou jen 84kWh. Taková ID7 s moduly a 2.95m rozvoru má 91 už dnes? Což teprve MEB+...
A jedná se o tom, jakou hustotu a kde uvádíš, protože pouch vs prisma bude taky rozdíl...
A ano, z boku má kontakty blade, short blade a Unified Cell.
A uvedu tě z omylu, každý článek je v balanceru vyrovnáván, takže BMS každý článek měří. Přesně se ví, který odešel. Takže třeba v Tesle ti nadšenci odvrtávají ty vadné články, protože je to tam slepené a nerozebratelné. Takže diagnostika je jasná. To co nám neřekli je to jaký je způsob opravy CTP a až se to dozvíme, tak budeme vědět. Představa, že někdo vyhodí celou baterku kvůli jednomu článku je mylná.
Johnn
@psel Prozradím tajemství. K prostoru pro baterii nepotřebuješ znát pouze rozvor, ale i šířku a především výšku baterie. A hádej kdo má tenčí? Tedy méně litrů na stejnou kapacitu a přitom více prostoru v interiéru? A ano tam je většinou vzduch a cestující.
Další příklad EV3, jakou má velikost baterie a rozvor rozhodně nemá 3metry.
Ano i CTP diagnostikuješ, ale složitěji, dráž.
Tak kdo je mění u nás v ČR. A budeš odvrtávat prismatické články, nebo už budou také cylindrické? Jak jsi to psal, že je mezi cylindrickými moc volného místa?Hm... .
psel
@Johnn 😄, rozdíl mezi výškou modulu do EV6 a MEB je 10,88 cm vs 11cm, to má jak píšeš zásadní vliv na velikost prostoru uvnitř vozu.
Navíc EV6 baterka váží 477 vs MEB 489 kg, jen ten MEB má 82kWh brutto vs 77kWh u Kia ve stejné generaci baterek. Takže prosím, srovnej si data a je ti jasný kdo v modulech vede.
Jak CTP diagnostikuješ dráž? Tohle prosím vysvětli.
Prisma by se odvrtávala, kdyby byla cylindrická 😄, nebo ty víš o nějakém obdélníkovém vrtáku? Odvrtává se Tesla protože jsou baterky vyplněné pěnou aby měla baterka strukturální tuhost. Odvrtání je jediný způsob.
Prizmatické články jsou spojeny obvykle pomocí folie nebo oboustranně lepivé vložky, jejíž vlastnosti umožňují výměnu. Způsobů jak rozlepeni umožnit je víc, který zvolil VW u svého CTP zatím nekomunikovali. Buď to jde teplem, chemicky rozpouštědlem, nebo elektricky což je vlastně taky teplem.
Johnn
@psel takže ne 10.88cm, ale 108mm. Dále celková výška baterie je vyšší o 10mm u Meb ne u H/K. Dále snad srovnáváme to co používají nyní, takže 84kWh u H/K .Dále tvrdíte , že CTP ušetří hmotnost a objem proti modulům, tak si uvědomte že Meb má 12 modulu, H/ K 32 a tak by měl být výrazně těžší. Ale u není to tak, protože na úrovni článků a to bylo zmíněno výše mají vyšší energetickou hustotu.
MEB ani v modulech nemonitoruje všechny články, ale jen 96 z 288. A to je opět rozdíl oproti H/K kde monitorují všechny.
O odvrtáváni jste psal vy, ale nedokážete přemýšlet v souvislostech. Technicky. Tesla cylindrické , VW prisma. Tuto opravu odvrtáváním u CTP VW jste nabídnul vy.
Jste obchodník? Máte marketinkový přehled, ale bez technického myšlení?
psel
@Johnn 😁 ty jsi technik teoretik koukám. Zamysli se trochu prosím a koukni jak vypadají moduly MEB dle standardu VDA590 a to co má uvnitř KIA, a pak ti možná dojde v čem je rozdíl, vůbec ti nedochází že moduly jsou menší a tudíž lehčí, promiň ale tato diskuze pozbývá smyslu, protože mi připadá že je ti tak 8 a ještě nemáš zcela rozvinuté myšlení.
Rozdíl mezi 10,88 cm a 108mm je 0,8mm, vůbec nechápu co mi tato tvá myšlenka má říct s ohledem na prostor pro posádku 😁.
A odvrtávat lze jen kulaté články a ty Tesla používá, prizmatické články jsi do toho zamotal ty.
Pokud máš konfiguraci s paralelním spojením článků tak monitoruješ logicky jen napětí paralelně spojených článků, protože pokud něco spojíš paralelně má to stejné napětí, ale to nemá nic společného ani s moduly ani s CTP nebo CTB a to je to o čem se tady bavíme. A ten kdo tu píše o problémové diagnostice CTP jsi ty, opět zcela mimo mísu.
Nevíš která bije, jen tu uvádíš věci o kterých nemáš ani ponětí a očividně ani neumíš počítat. Vyjadřovat se k technice je očividně nad tvé síly, tak toho prosím nech. Jen se tu ztrapňuješ.
Johnn
@psel moduly Meb jsou větší a přesto když spočítáš hmotnost počtu modulů v Kie ( aby byla stejná kapacita), tak je i přes vyšší
počet modulů, nižší hmotnost u Kia. A to samé platí pro objem. Můžeš si i porovnat, co se vešlo za baterii do Elroqu a kratší EV3. Základ je také porovnávat co používají dnes.
A opět H/K monitoruje každý článek, tak proč to nedělá VW, Škoda? Protože pokročilé BMS versus jednoduší.
On bude VW používat cylindrické články? Jsou o tom informace? Já nepsal o snadné opravitelnosti CTP odvrtánim. Za mne u VW zatím ne, jelikož používá prismatické články. Nebo je někde informace, ze přechází na cylindrické?
Takže stále platí, že baterii s moduly se diagnostikuje jednodušeji, levněji a modul lze vyměnit také snadněji.Proto také automobilky začali s moduly.
Tak čekám na technologický postup, jak lze levně vyměnit prizmatické články v CTP baterii.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Fantazie. Na to čeká celá Evropa👍👍👍
MarekAbsolon
@Horký Hrom Na to čekáš ty.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@MarekAbsolon Předsedkyně Evropské komise minulý týden prohlásila "Miliony Evropanů chtějí kupovat cenově dostupné evropské automobily, proto bychom měli investovat také do malých, cenově dostupných vozidel, a to jak pro evropský trh, tak i pro uspokojení rostoucí globální poptávky. Proto navrhneme spolupráci s průmyslem na nové iniciativě zaměřené na malé, cenově dostupné automobily,“ 👍👍👍
ryccardo
@Horký Hrom předsedkyně EK je slepice, která je úplně mimo realitu. Tu ženskou nemá vůbec cenu poslouchat. EK hlavně nemá nic řídit a házet automobilkám klacky pod nohy a uměle tak zdražovat auta. Automotive by pak sám nabízel to co zákazník chce jako je tomu všude jinde ve světě za přijatelnou cenu.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@ryccardo Myšlence cenově dostupného elektromobilu tleskám 👍 Automobilky to také vítají 👍
Todie
@Horký Hrom chápu ty mimoni. Z tvých příspěvků inteligence nestříká. Takže chápu, že hýkáš blahem nad v podstatě identickým proslovem, jako měl Hitler v roce 1934. A nad vidinou totálně regulovaného a centrálně řízeného trhu.
Ale ty to myslíš vlastně dobře že.
ryccardo
@Todie takhle daleko vzdělání a znalosti tohoto trouby fakt nesahají 😁
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Todie 👎👎👎
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Todie Další z nekonečné řady těch, kteří ani po roce nejsou s to pochopit sarkazmus našeho vtipálka Hroma...
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Mokrous Moc líbí 👍👍👍
Avatar - Ham.
Ham.
Že to ošidili kde mohli počínaje LFP baterií a vodním chlazením konče to celkem chápu (cena), ale že ošidili i pohon (FWD) to moc nechápu. Jednak u elektromobilu tím ušetří nula nula prd a druhak, když to prezentují jako městské vozítko, tak díky blbému rejdu FWD oproti RWD si protiřečí.
psel
@Ham. LFP je ošizení? Bavíme se o LFP z roku 2025? Se podívej co to dneska umí a navíc bych se nedivil, kdyby s ez toho vyklubala LMFP nakonec, protože to je vlajková loď Gotion se kterou VW spolupracuje.
A chlazení motoru jim vyšlo líp, tak proč vyhazovat peníze za chlazení motoru olejem...
FWD je ale zásadní změna, protože to umožní mít všechno vepředu tak nic netaháš dozadu a máš jednu kompaktní jednotku motoru, nabíječky, zdroje, řízení, klimatizace, brzd.... Už to nebude tak rozházené pod celou pření haubnou jako dnes a dokonce ti tam zbyde místo i na Frunk... Je to jednodušší na montáž, délku výkonové kabeláže, chlazení prostě vše vepředu ti navíc dá gigantický kufr, v tomto případě i se sklepem 😄.
Avatar - Ham.
Ham.
@psel Samozřejmě, že LFP je ošizení, pomalejší nabíjení (zvláště v zimě o parník), vyšší hmotnost na jednotku kapacity etc. Jediná jejich výhoda je nižší cena.
Chlazení motoru vodou jim samozřejmě "vyšlo líp", protože je opět levnější, ale technicky nahlíženo je prostě horší.
psel
@Ham. Promiň ale pomalejší nabíjení aktuálních LFP je skutečně historický údaj? A LMFP dá i zimu. Hmotnost ano, ale proto to dáš tam kde je menší kapacita, o to pak může být rozdíl cenový mezi velkou a malou baterkou. A když auto uveze velkou baterku "lehkou" tak uveze i malou těžkou ne?
A chlazení motoru vodou zvenku je lepší technicky v tom, že nezpůsobuje ztráty. Chladí motor jen zvenku a ne uvnitř, očividně tím uchladí ten výkon co potřebují tak proč ne.
Navíc to může být elektricky ten stejný motor jako APP350, ten už ale třeba potřebuje na ten výkon chladit a zase tím zjednoduší výrobu, protože budou mít stator a rotor stejný. To je samozřejmě jen spekulace...
kozakm
@Ham. Polo asi nebude rekordman v rychlosti dobíjení, takže z tohoto pohledu je technologie článků fuk. A LFP je z uživatelského hlediska jednodušší, podstatnou výhodou pro někoho může být, že nehoří... nevidím v tom žádné ošizení.
motorol
Do čeho VW šlape? Renault 5 si člověk může vyzkoušet u prodejce, prohlédnout ceníky a koupit. To co předvádí VW je upoutávka na to co možná nekdy bude za cenu ve kterou se doufá.
Takže VW zaspal jako vždy a doufá, ze to dožene pomoci PR.
psel
@motorol časový rozdíl je rok, nic dramatického. Čas ukáže že se to bude prodávat líp než R. O tom jsem přesvědčen.
andre padre
@psel možná v Čechách se Epiq bude prodávat líp. Ale ve zbytkuEvropy? Bude mít Epiq v základu TČ a V2L? Pochybuju.
Design Epiqu taky nic moc
psel
@andre padre nepochybuj 😄. Je normální že v zemi původu se prodá víc toho, co se tam vyrobí, ale to bych řešil až se to začne prodávat, teda samozřejmě pokud nemáš křišťálovou kouli, pak by to byla jiná...
andre padre
@psel než to vw nakreslí, tak už bude Renault v garáži.
Holt kdo pozdě chodí...
Třeba Elroq myslím V2L má. Ale od 1 mil. výš (ty jejich pakety stojej za prd)
Johnn
@andre padre Elroq V2L nemá, to je pro VAG moc drahá technologie. To je oficiální důvod.
U BEV celkem dobrá funkce.
psel
@Johnn ale bavíš se o stávajícím MEB ne? Tak nevim jakou to má relevanci směrem k MEB+.
Navíc to má co dělat jen s tím, že stávající MEB nemá BIDI AC nabíječku. Pokud jí máš můžeš baterku sosat i z AC, jinak bys musel mít v tom adaptéru střídač a to je podstatně dražší.
Kasprik
VW o elektroautu za 600 litrů mluví už 5 let a stále nic. Skutek utek.
psel
@Kasprik Ano, tak dlouho říká, že s ním do roku 2025/26 přijde. Je ti to divný?
Kasprik
@psel
Je mi divný, že o tom tak dlouho plácaj a pak bulej, že nikdo drahé ev nechce a nekupuje, místo aby na trhu začali prodávat laciný elektroauto co nejdříve. Ještě budou brečet, že musí platit emisní povolenky a psát různé dopisy do Bruselu. Koho to zajímá, že jsou neschopní.
psel
@Kasprik on někdo bulí? VW prodává V EU BEV dost i s tou starou platformou dlouho proklínanou. Jejich podíl na trhu roste jako nikomu jinému.
A netušíl jsem že Apple přišel jako první s IPhone S a pak až s Maxem 😄.
Vždycky začínáš s drahým produktem a když postavíš fabriky a zvýšíš produktivitu tak můžeš do laciných.
ericn
@psel No jo, problém máš ale v tom, že hranice 600tis Kč není hranice laciného auta 😉 Jako hlavní si ho nikdo nekoupí a jako druhé auto do rodiny je taky moc drahé. Musíš minimálně o 150-200tis Kč níž...
psel
@ericn to je jak v Indii, nic není tak laciný aby si to Ind koupil. To je úroveň nereálná a víš to ne? Nebo chceš auto za cenu mobilu?
ericn
@psel to by bylo samozřejmě fajn, ale v realitě těžko. Ideální by bylo aby iD.Polo bylo v základu pod půl milionem a základní benzinové Polo pod 400tis Kč. Aktuálně je nastřelené jak blázen 😤 Pak bych věřil, ze se to prodávat bude…
andre padre
VW má mírné zpoždění?? Všichni už malá ev prodávají. Renault za půl roku utržil za Renault 5 třicet miliard Kč... Renault 4 je taky hit. Oba mají v základu TČ i V2L. Vsadím se, že Epiq to mít nebude.
A Epiq je na tom hůř i s designem.
psel
@andre padre ti je tvůj silně subjektivní pocit ale nemíchej svůj pocit a fakta. Navíc ho sem píšeš už alespoň 10x...
andre padre
@psel 20x pravda pořád pravda
psel
@andre padre tvá subjektivní pravda není nic jiného než osobní postoj navíc mylný.
andre padre
@psel jestli to pravda je, se dozvíme až za pár let, až toho Epiqa VW konečně uplácá a vydá ceniky atp. Zatím to má na prkně a nikdo na něj nečeká (kupujou se jiný modely, existující)
psel
@andre padre ale no tak, netušil jsme že někdo ukázal prkno, to so zase vymýšlíš. Jo kupují se jiné modely od VW a to podstatně víc než od R, v tom máš pravdu.
andre padre
@psel na projekčním prkně
psel
@andre padre nevím čemu říkáš projekční prkno ale ta auta tam ukázali naživo při prezentací. Žádná projekční prkna...
hrtlik1
"Nejvíce přitom ale dává smysl u levnějších městských aut na kratší vzdálenosti"

Je to přesně naopak. Nejvíce je vhodná na ty delší vzdálenosti, protože se spalovákem vypustíte nejvíc emisí a s EV jich logicky nejvíce ušetříte. Navíc klid na palubě na dlouhé cesty je k nezaplacení.
andre padre
@hrtlik1 obyvatelé měst dýchací PM1 by asi nesouhlasili 😊
hrtlik1
@andre padre To máte pravdu.
Arese
Zííív! Co se týká zkratopleček, naprostý a totální nezájem!
Jaké jste připravili nové spalovací modely?!!
psel
@Arese palec nahoru za neblití.
Spalovací motory už jsou jen v krematoriu 😄 a brzy skončí v muzejních sbírkách.
Výkon to nemá a jezdi to jen na palivo z arabských zemí a Ruska. Kdo by to kupoval…
ericn
@psel jasně, kdo by to kupoval, vždyť ICE kupuje jen 95% trhu 😋 Ale jinak cajk 😂👌
psel
@ericn omyl 94.5% 😄, ale to jen u nás. Ty co na to mají směrem na západ jsou na tom podstatně líp. U nás se čeká na ty malé a lacinější potvůrky.
ericn
@psel no to právě že nečeká 😋 Lidi by raději návrat levného B segmentu malých aut. Tj Fabia za 300tis Kč v základu….
psel
@ericn jo ale to, že to není možné je ti taky jasný ne? Odečteš DPH a jsi na 10.000 EUR, čili 10€ za kg vozu v prodejní ceníkové ceně spolu s cenou práce u nás a amortizaci výrobních a vývojových nákladů,. To ekonomicky nedopadne.