Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Citroën DS (1955-1977): Revoluce dvojitého šípu (1. díl)

4 komentáře

gil54
Pěkný článek, poděkování za něj.

To byl Citroën ještě v pořádku. Zůstal i po prvním krachu v roce 1934 a po převzetí Michelinem samostatnou svébytnou značkou, která produkovala inovativní automobily s překvapivými technickými řešeními.

V mých očích skončil až po druhém krachu v roce 1974, kdy mu zlomila vaz především sázka na Wankela - Comotor a jeho vývoj, koupě Maserati - obojí spojeno s vysokými náklady - a nedostatečná nabídka ve třídách. A spolu s tím vším ještě opustil trh v Severní Americe kvůli konstrukčním předpisům.

Mám pro něj slabost, moje první auto v 19 letech byl Traction Avant 11 BL a na to se nezapomíná - a chtěl bych říct něco pozitivního, ale nemám co.

Od roku 1974 je pro mě Citroën jen jméno, asi jako MG. Pod PSA už jen tápání ve stínu Peugeota, pokusy s Rumuny, stávky, odborové demonstrace, no a teď Stellantis, to už zná každý.

Škoda.
traveldrive
@gil54 To mu krivdíš. Aj po roku 74 vyrábal zaujímavé a novátorské autá. Keby som mu niečo mal vyčítať, tak skôr likvidáciu značky Panhard.
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
@gil54
Nemohu souhlasit, Citroen podle mne skončil se svojí podstatou až po posledním normálním autě s hydropneumatickým podvozkem, a to byla Xantia a XM, auto, co byla ještě plná ducha Citroënu, takže po roce 2000. Pak už jen pár zajímavých modelů C4 Coupé, C2, první C3. Snad ještě pokus s C6, C5 I+II jsou nafouklé, a ačkoliv mám C5 X7 - Xantia to není. Bylo i před tím pár dobrých modelů s duší Citroënu, bohužel dnes je to jiné...
ptr078
@gil54 Za mna sm kupe s motorom od maserati