Veterán
Škoda, že nedotáhli do konce vývoj některé verze pro DS připravovaného šestiválce.
Jedno z nejúžasnějších sériově vyráběných aut všech dob. Jenže už je to strašně dávno a současný Citroën nenabízí nic, co by DéEsce sahalo aspoň po ventilky.
10x na mne vyskočila soudružka Konečníková! Kvůli pár korunám za reklamu vašeho zisku tedy odcházím na jiný web...
Musím uznat že Fantomasovi je možno jeho "služební" vozidlo závidět. DS je LEGENDA, která prostě nestárne.
To byl Citroën ještě v pořádku. Zůstal i po prvním krachu v roce 1934 a po převzetí Michelinem samostatnou svébytnou značkou, která produkovala inovativní automobily s překvapivými technickými řešeními.
V mých očích skončil až po druhém krachu v roce 1974, kdy mu zlomila vaz především sázka na Wankela - Comotor a jeho vývoj, koupě Maserati - obojí spojeno s vysokými náklady - a nedostatečná nabídka ve třídách. A spolu s tím vším ještě opustil trh v Severní Americe kvůli konstrukčním předpisům.
Mám pro něj slabost, moje první auto v 19 letech byl Traction Avant 11 BL a na to se nezapomíná - a chtěl bych říct něco pozitivního, ale nemám co.
Od roku 1974 je pro mě Citroën jen jméno, asi jako MG. Pod PSA už jen tápání ve stínu Peugeota, pokusy s Rumuny, stávky, odborové demonstrace, no a teď Stellantis, to už zná každý.
Škoda.
Po převzetí PSA už nic nového nepředvedl. Jen se pokoušel prodlužovat agónii. Tak dlouho, až se hydropneumatický povozek, jako koncept a bývalý trumf, stal překonaným.
Jinak Citroen to pod PSA nikdy neměl úplně jednoduché, protože jim do všeho házeli vidle lidé z Peugeotu a některé zajímavé projekty jim zatrhli úplně
Nemá úplně smysl, zejména v sekci veterán, obhajovat z dnešního pohledu překonanou techniku, byť mela nepopiratelná dílčí pozitiva.
I dvoutaktní motor ve své době měl řadu výhod.
DS byla mimořádná, první, velmi pokroková a velmi úspěšná. Ve své době. O těch ostatních už se to říct nedá a i přes určitý vývoj a neustálé vylepšování tohoto pérování se žádný takový zlom a výrazný úspěch už nekonal a dnes je tam, kde je.
jen pro info, jak zlomově se posunulo odpružení za tu samou dobu u automobilové konkurence ? Co by podle tebe měli v Citroenu udělat aby to bylo dostatečně zlomové ? Vždyť tím odpružením předběhnuli ostatní o dekády, ty bys sis představoval revoluci každých 5 let nebo jak ? Navíc je potřbeba vzít v potaz, že pod novým vlastníkem bylo daleko obtížnější prosazovat jakákoliv příliš radikální řešení, protože manageři Peugeotu se to snažili směrovat přesně opačným směrem
Pěkná diskuze "...argumentace jak z hovínka kulička"...
..."Vždyť tím odpružením předběhnuli ostatní o dekády"... a proto je dnes hydropneumatický podvozek tam, kde je.
Vývoj moderního odpružení jde ale jaksi jiným směrem.
tam kde je je díky rozhodnutí managerů a co největší snahu ušetřit ..
Ale s tím já souhlasím, jen jsem popisoval situaci, problém, historii a současný stav, to ty jsi mé zhodnocení stavu napadal argumentací o "hovínkách" a oponoval jsi svými argumenty o vývoji a vůbec.
Napadáš mě, ale nakonec za to můžou manažeři. Tak hurá...konečně jsme doma.
Nemohu souhlasit, Citroen podle mne skončil se svojí podstatou až po posledním normálním autě s hydropneumatickým podvozkem, a to byla Xantia a XM, auto, co byla ještě plná ducha Citroënu, takže po roce 2000. Pak už jen pár zajímavých modelů C4 Coupé, C2, první C3. Snad ještě pokus s C6, C5 I+II jsou nafouklé, a ačkoliv mám C5 X7 - Xantia to není. Bylo i před tím pár dobrých modelů s duší Citroënu, bohužel dnes je to jiné...
Každý to vidíme jinak, ok.
Ale hydropneumatický podvozek, jako jednotlivý konstrukční prvek, postupně ztrácel a jinak už nic. Ani to CX, natož XM, ani nějaké zbytečné BX, Xantie nebo C4 - k smíchu. C5 nakonec už i s pružinou a C6 ? Úplně mimo.
Nového, úspěšného nebo snad překvapivého nic.
A dnes už po hydropneumatickém podvozku, obrazně, neštěkne ani pes.
Pořád tvrdím, že Citroën, jako takový, skončil v roce 1974. Jak s auty - s inovativními auty, tak jako svébytná značka.
Názor můžeme mít každý jiný, ale pravdu nemáte. Ty modely, o kterých píšete k smíchu jsou třeba i auty roku (GS, CX, XM, Xantia byla druhá) napsat blábol, že je CX nebo Xantia k smíchu, může opravdu jen někdo, kdo si koupil v 19 TA, který se vyráběl ještě v době kdy se už začala vyrábět DS a jak koukám váš naturel přesně odpovídá tehdejší škarohlídům = to je sice krásné, ale auto pořádné to není a podobně.
Připomíná mi to rozhovor s někým, kdo tvrdošíjně ohajuje Tatru 111 jako nej Tatru a přitom…
Užívejte si svoji bublinu ať se vám daří…
Auto roku bylo i NSU Ro 80...
No, CX jsem zkusil a po půl roce letěl. I na tu dobu mimořádně nekvalitní, zejména interiér. Pokud se člověk smíří, a předem ví, že za volantem bude tak trochu jako kapitán na lodi, dá se to za pohodlí vyměnit.
Efekt kapitána na lodi má i DS, ale nejmenší, CX a XM daleko víc, BX a Xantia někde uprostřed. C6 nevím, nebyla ta možnost a - upřímně - ani jsem ji nehledal.
Váš útok na můj názor a snaha jej dehonestovat je na zdejší poměry slabý. Musíte přidat, jsou zde lepší učitelé agresivní diskuze a zesměšňování, když se chcete mezi ně řadit. Bublina je málo...😀
To, co tu prezentujete je klasická hospodská řeč na téma ježíš ten Citroen to odpružení, to se furt kazí... Prostě hloupost.
Nic méně kde máte pravdu je ta "loď", neb spoustě lidem prostě ten vzdušný obláček = jízda nesedne. To ovšem nemění nic na tom, že ten podvozek je nejkomfortnější, který byl a je. CX je nádherná pohodlná kára, co má brutální strojní brzdy (to ostatně všechny až do C5). A nekvalitní interiér, tak to se musím smát, netuším z kterého vrakoviště jste to osedlal. S Xantiií jsem nikdy nezažil problém, BX 19GT bylo strašně zanedbané, ne špatné konstrukčně, potom 19GTi žádný větší problém. Moje ex Xantia byla Hydractive II, byla, co se týče pohodlí (houpaní) lepší než C5 X7. A ještě snad, ten systém byl poprvé u TA a má ho třeba i Tank Challenger a když se kouknete i na wiki tak pod heslem Hydropneumatické odpružení, najdete X značek a modelů kde se ten podle vás špatný systém používal/používá.
A ať jsem soudný, tak systém skončil na tom, že je to náročnější než klasika a elektronické hydraulické dorazy a podobně. Lidé se chtějí nestarat a o tom to je.
A závěrem, pokud chcete být nesmyslně vztahovačný je to vaše věc, ale vyprosil bych se být srovnáván s někým zde, to už o něčem a o vás vypovídá...
Hydropneumatické odpružení již nepoužívá žádný, v současnosti vyráběný, osobní automobil.
Ano máte pravdu, osobním vozidlům s tímto odpružením odzvonilo, ale rozhodně to nebylo tím, že je to špatný systém. Dnes tento systém suplují hydraulické dorazy a vzduchové odpružení.
Škoda, že jste nezažil hydraulický podvozek v dobrém stavu a jízdu delší než pár 100vek km v kuse…
Jinak to srovnání byla perfektní v Top Gearu co se týče jízdních projevů...
Víte úplnej prd, co já jsem zažil...vážený pane.
Jak jsem již psal, jste vztahovačný a absolutně nemáte proč, píšete neustále útočně a zcela jako troll, nemáte totiž vůbec důvod, nikdo na vás neútočí.
A i když nemám tucha co jste zažil = naštěstí, tak Citroën s Hydropneumatickým odpružením v dobrém stavu asi těžko, nikdo soudný, kdo to opravdu zažil a vyzkoušel by nemohl napsat to co píšete.
Ale třeba se vám dělá špatně i na lodičce/lodi...
Závěrem, když chce někdo trollit tak prostě bude trollit, navíc když se skrývá za nic neříkajícím nickem.
To je docela problém, protože jich je v Evropě asi pět....😀
Až tak byly úspěšné.
Ale no tak, není třebas zas tak přehánět 😊.
Překvapivě v provozu i u nás jsou občas k vidění. Ano nevyrobylo se jich tolik jako Golfek či Prasátů (nebylo to auto pro masy) ale zas takový uplný propadák to taky nebyl.
"Pokud tedy nějakou C6 potkáte, jde o poměrně vzácné setkání. Sama značka přiznala, že šlo o největší propadák od roku 1974, kdy ji převzala skupina PSA. "
www.autorevue.cz/…zin-najde-poklad
Jo občas se zadaří, jak jsem psal. Dokonce občas (méně často) je k vidění i XM.
Věc, pro specifického zákazníka, jako exkluzivní doplněk portfolia. Ale ono jim to základní porfolio jaksi už chybělo. Labutí píseň Citroënu a poslední zoufalý pokus alespoň nějak uplatnit a zúročit nákup Maserati.
Ano, jeden z posledních opravdových Citroënů, který za něco stál. Tenkrát a i dnes.
Tady také něco přidám, SM byl právě jeden z hřebíků do rakve, za mne podivné auto, které bylo na tu dobu prošpikované technologií, která přesahovala dobu.
A co se týče designu, pro mne zajímavé auto, ale vždy bych vzal raději CX, které bylo vrcholem nebo chcete-li koncem zlaté éry Citroënu, počet vyrobených kusů šel na 1M.
Jako necitroenista musím důrazně nesouhlasit 😊.
I po roce 74 vyráběl netradiční vozy. CX, SM, BX 4x4, XM, Xantia Activa, C6. Sešup nastal ukončením výroby modelů C5 a C6. Souhlasím s tím že soudobá produkce je na úrovni 100x převařeného čaje z provařených ponožek.
P.S. Doporučuji návštěvu citroního muzea v Paříži a budete se divit jaké varianty těch BX a XM tam najdete.