Veterán
traveldrive
3
@gil54 Ak sa ti naskytne príležitosť, tak sa do nejakej C6 posaď a prevez sa. 😉
Přejít do diskuze
@gil54 není pravda, že nic nepředvedl. V roce 89 přišel Citroen XM a počítačem řízené hydropneumatické odpružení Hydractive, dále v roce 1994 Xantia Activa byla dalším stupňem vývoje hydropneumatického opružení (byť zabalená v mainstreamovém designu) a hodně zajímavým technickým počinem, posléze Hydractive II a Antisink systém SMAC, 6+2 čerpadlo, atd. Dalo by se říct, že ještě během 90tých let pořád probíhal vývoj pružení a postupného vylepšovaní hydrauliky. Zlom nastal až když přešli na Hydractive 3, tam se velká část výroby začala outsourcovat a postupně nastával útlum vlastní výroby hydraulických komponetů. V roce 2008 byla definitivně zrušena továrna v Asniéres, která dlouhé roky produkovala veškeré hydraulické komponenty pro Citroeny a rok poté byla zbourána. V roce 2015 pak Tavares za vydatné podpory Lindy Jackson zatnul tipec hydraulice úplně 😡
Jinak Citroen to pod PSA nikdy neměl úplně jednoduché, protože jim do všeho házeli vidle lidé z Peugeotu a některé zajímavé projekty jim zatrhli úplně
Jinak Citroen to pod PSA nikdy neměl úplně jednoduché, protože jim do všeho házeli vidle lidé z Peugeotu a některé zajímavé projekty jim zatrhli úplně
@gil54
Názor můžeme mít každý jiný, ale pravdu nemáte. Ty modely, o kterých píšete k smíchu jsou třeba i auty roku (GS, CX, XM, Xantia byla druhá) napsat blábol, že je CX nebo Xantia k smíchu, může opravdu jen někdo, kdo si koupil v 19 TA, který se vyráběl ještě v době kdy se už začala vyrábět DS a jak koukám váš naturel přesně odpovídá tehdejší škarohlídům = to je sice krásné, ale auto pořádné to není a podobně.
Připomíná mi to rozhovor s někým, kdo tvrdošíjně ohajuje Tatru 111 jako nej Tatru a přitom…
Užívejte si svoji bublinu ať se vám daří…
Názor můžeme mít každý jiný, ale pravdu nemáte. Ty modely, o kterých píšete k smíchu jsou třeba i auty roku (GS, CX, XM, Xantia byla druhá) napsat blábol, že je CX nebo Xantia k smíchu, může opravdu jen někdo, kdo si koupil v 19 TA, který se vyráběl ještě v době kdy se už začala vyrábět DS a jak koukám váš naturel přesně odpovídá tehdejší škarohlídům = to je sice krásné, ale auto pořádné to není a podobně.
Připomíná mi to rozhovor s někým, kdo tvrdošíjně ohajuje Tatru 111 jako nej Tatru a přitom…
Užívejte si svoji bublinu ať se vám daří…
Pěkný článek, poděkování za něj.
To byl Citroën ještě v pořádku. Zůstal i po prvním krachu v roce 1934 a po převzetí Michelinem samostatnou svébytnou značkou, která produkovala inovativní automobily s překvapivými technickými řešeními.
V mých očích skončil až po druhém krachu v roce 1974, kdy mu zlomila vaz především sázka na Wankela - Comotor a jeho vývoj, koupě Maserati - obojí spojeno s vysokými náklady - a nedostatečná nabídka ve třídách. A spolu s tím vším ještě opustil trh v Severní Americe kvůli konstrukčním předpisům.
Mám pro něj slabost, moje první auto v 19 letech byl Traction Avant 11 BL a na to se nezapomíná - a chtěl bych říct něco pozitivního, ale nemám co.
Od roku 1974 je pro mě Citroën jen jméno, asi jako MG. Pod PSA už jen tápání ve stínu Peugeota, pokusy s Rumuny, stávky, odborové demonstrace, no a teď Stellantis, to už zná každý.
Škoda.
To byl Citroën ještě v pořádku. Zůstal i po prvním krachu v roce 1934 a po převzetí Michelinem samostatnou svébytnou značkou, která produkovala inovativní automobily s překvapivými technickými řešeními.
V mých očích skončil až po druhém krachu v roce 1974, kdy mu zlomila vaz především sázka na Wankela - Comotor a jeho vývoj, koupě Maserati - obojí spojeno s vysokými náklady - a nedostatečná nabídka ve třídách. A spolu s tím vším ještě opustil trh v Severní Americe kvůli konstrukčním předpisům.
Mám pro něj slabost, moje první auto v 19 letech byl Traction Avant 11 BL a na to se nezapomíná - a chtěl bych říct něco pozitivního, ale nemám co.
Od roku 1974 je pro mě Citroën jen jméno, asi jako MG. Pod PSA už jen tápání ve stínu Peugeota, pokusy s Rumuny, stávky, odborové demonstrace, no a teď Stellantis, to už zná každý.
Škoda.
@gil54
Nemohu souhlasit, Citroen podle mne skončil se svojí podstatou až po posledním normálním autě s hydropneumatickým podvozkem, a to byla Xantia a XM, auto, co byla ještě plná ducha Citroënu, takže po roce 2000. Pak už jen pár zajímavých modelů C4 Coupé, C2, první C3. Snad ještě pokus s C6, C5 I+II jsou nafouklé, a ačkoliv mám C5 X7 - Xantia to není. Bylo i před tím pár dobrých modelů s duší Citroënu, bohužel dnes je to jiné...
Nemohu souhlasit, Citroen podle mne skončil se svojí podstatou až po posledním normálním autě s hydropneumatickým podvozkem, a to byla Xantia a XM, auto, co byla ještě plná ducha Citroënu, takže po roce 2000. Pak už jen pár zajímavých modelů C4 Coupé, C2, první C3. Snad ještě pokus s C6, C5 I+II jsou nafouklé, a ačkoliv mám C5 X7 - Xantia to není. Bylo i před tím pár dobrých modelů s duší Citroënu, bohužel dnes je to jiné...
@gil54 To mu krivdíš. Aj po roku 74 vyrábal zaujímavé a novátorské autá. Keby som mu niečo mal vyčítať, tak skôr likvidáciu značky Panhard.
@del42sa Jo, jo. Ale prototyp jak toho vodníka i toho vzducháče sliboval posunout to auto dále...
@del42sa
Ale s tím já souhlasím, jen jsem popisoval situaci, problém, historii a současný stav, to ty jsi mé zhodnocení stavu napadal argumentací o "hovínkách" a oponoval jsi svými argumenty o vývoji a vůbec.
Napadáš mě, ale nakonec za to můžou manažeři. Tak hurá...konečně jsme doma.
Ale s tím já souhlasím, jen jsem popisoval situaci, problém, historii a současný stav, to ty jsi mé zhodnocení stavu napadal argumentací o "hovínkách" a oponoval jsi svými argumenty o vývoji a vůbec.
Napadáš mě, ale nakonec za to můžou manažeři. Tak hurá...konečně jsme doma.
@gil54 "... a proto je dnes tam, kde je. "
tam kde je je díky rozhodnutí managerů a co největší snahu ušetřit ..
tam kde je je díky rozhodnutí managerů a co největší snahu ušetřit ..
@del42sa
Pěkná diskuze "...argumentace jak z hovínka kulička"...
..."Vždyť tím odpružením předběhnuli ostatní o dekády"... a proto je dnes hydropneumatický podvozek tam, kde je.
Vývoj moderního odpružení jde ale jaksi jiným směrem.
Pěkná diskuze "...argumentace jak z hovínka kulička"...
..."Vždyť tím odpružením předběhnuli ostatní o dekády"... a proto je dnes hydropneumatický podvozek tam, kde je.
Vývoj moderního odpružení jde ale jaksi jiným směrem.
@gil54 to argumentace jak z hovínka kulička, sorry.
jen pro info, jak zlomově se posunulo odpružení za tu samou dobu u automobilové konkurence ? Co by podle tebe měli v Citroenu udělat aby to bylo dostatečně zlomové ? Vždyť tím odpružením předběhnuli ostatní o dekády, ty bys sis představoval revoluci každých 5 let nebo jak ? Navíc je potřbeba vzít v potaz, že pod novým vlastníkem bylo daleko obtížnější prosazovat jakákoliv příliš radikální řešení, protože manageři Peugeotu se to snažili směrovat přesně opačným směrem
jen pro info, jak zlomově se posunulo odpružení za tu samou dobu u automobilové konkurence ? Co by podle tebe měli v Citroenu udělat aby to bylo dostatečně zlomové ? Vždyť tím odpružením předběhnuli ostatní o dekády, ty bys sis představoval revoluci každých 5 let nebo jak ? Navíc je potřbeba vzít v potaz, že pod novým vlastníkem bylo daleko obtížnější prosazovat jakákoliv příliš radikální řešení, protože manageři Peugeotu se to snažili směrovat přesně opačným směrem
@del42sa
Nemá úplně smysl, zejména v sekci veterán, obhajovat z dnešního pohledu překonanou techniku, byť mela nepopiratelná dílčí pozitiva.
I dvoutaktní motor ve své době měl řadu výhod.
DS byla mimořádná, první, velmi pokroková a velmi úspěšná. Ve své době. O těch ostatních už se to říct nedá a i přes určitý vývoj a neustálé vylepšování tohoto pérování se žádný takový zlom a výrazný úspěch už nekonal a dnes je tam, kde je.
Nemá úplně smysl, zejména v sekci veterán, obhajovat z dnešního pohledu překonanou techniku, byť mela nepopiratelná dílčí pozitiva.
I dvoutaktní motor ve své době měl řadu výhod.
DS byla mimořádná, první, velmi pokroková a velmi úspěšná. Ve své době. O těch ostatních už se to říct nedá a i přes určitý vývoj a neustálé vylepšování tohoto pérování se žádný takový zlom a výrazný úspěch už nekonal a dnes je tam, kde je.
@Jiří Kalabza
Auto roku bylo i NSU Ro 80...
No, CX jsem zkusil a po půl roce letěl. I na tu dobu mimořádně nekvalitní, zejména interiér. Pokud se člověk smíří, a předem ví, že za volantem bude tak trochu jako kapitán na lodi, dá se to za pohodlí vyměnit.
Efekt kapitána na lodi má i DS, ale nejmenší, CX a XM daleko víc, BX a Xantia někde uprostřed. C6 nevím, nebyla ta možnost a - upřímně - ani jsem ji nehledal.
Váš útok na můj názor a snaha jej dehonestovat je na zdejší poměry slabý. Musíte přidat, jsou zde lepší učitelé agresivní diskuze a zesměšňování, když se chcete mezi ně řadit. Bublina je málo...😀
Auto roku bylo i NSU Ro 80...
No, CX jsem zkusil a po půl roce letěl. I na tu dobu mimořádně nekvalitní, zejména interiér. Pokud se člověk smíří, a předem ví, že za volantem bude tak trochu jako kapitán na lodi, dá se to za pohodlí vyměnit.
Efekt kapitána na lodi má i DS, ale nejmenší, CX a XM daleko víc, BX a Xantia někde uprostřed. C6 nevím, nebyla ta možnost a - upřímně - ani jsem ji nehledal.
Váš útok na můj názor a snaha jej dehonestovat je na zdejší poměry slabý. Musíte přidat, jsou zde lepší učitelé agresivní diskuze a zesměšňování, když se chcete mezi ně řadit. Bublina je málo...😀
Jedno z nejúžasnějších sériově vyráběných aut všech dob. Jenže už je to strašně dávno a současný Citroën nenabízí nic, co by DéEsce sahalo aspoň po ventilky.
@traveldrive
To je docela problém, protože jich je v Evropě asi pět....😀
Až tak byly úspěšné.
To je docela problém, protože jich je v Evropě asi pět....😀
Až tak byly úspěšné.
@ptr078
Věc, pro specifického zákazníka, jako exkluzivní doplněk portfolia. Ale ono jim to základní porfolio jaksi už chybělo. Labutí píseň Citroënu a poslední zoufalý pokus alespoň nějak uplatnit a zúročit nákup Maserati.
Ano, jeden z posledních opravdových Citroënů, který za něco stál. Tenkrát a i dnes.
Věc, pro specifického zákazníka, jako exkluzivní doplněk portfolia. Ale ono jim to základní porfolio jaksi už chybělo. Labutí píseň Citroënu a poslední zoufalý pokus alespoň nějak uplatnit a zúročit nákup Maserati.
Ano, jeden z posledních opravdových Citroënů, který za něco stál. Tenkrát a i dnes.
@Jiří Kalabza
Každý to vidíme jinak, ok.
Ale hydropneumatický podvozek, jako jednotlivý konstrukční prvek, postupně ztrácel a jinak už nic. Ani to CX, natož XM, ani nějaké zbytečné BX, Xantie nebo C4 - k smíchu. C5 nakonec už i s pružinou a C6 ? Úplně mimo.
Nového, úspěšného nebo snad překvapivého nic.
A dnes už po hydropneumatickém podvozku, obrazně, neštěkne ani pes.
Pořád tvrdím, že Citroën, jako takový, skončil v roce 1974. Jak s auty - s inovativními auty, tak jako svébytná značka.
Každý to vidíme jinak, ok.
Ale hydropneumatický podvozek, jako jednotlivý konstrukční prvek, postupně ztrácel a jinak už nic. Ani to CX, natož XM, ani nějaké zbytečné BX, Xantie nebo C4 - k smíchu. C5 nakonec už i s pružinou a C6 ? Úplně mimo.
Nového, úspěšného nebo snad překvapivého nic.
A dnes už po hydropneumatickém podvozku, obrazně, neštěkne ani pes.
Pořád tvrdím, že Citroën, jako takový, skončil v roce 1974. Jak s auty - s inovativními auty, tak jako svébytná značka.