Elektromobilita
Uz buduci rok moze byt elroq kludne aj prvy v eu.... no a tesla ta bude s pribudajucou konkurenciou v eu uz len klesat... logicky
A to skoda chysta od elroqu este mensie elektro... tesla uz pomaly ale isto straca svoje prvotne caro... ale ako pisem vyssie ... je to uplne prirodzeny jav...
skoda ale fakt prekvapila a zabrala brutalne
A to skoda chysta od elroqu este mensie elektro... tesla uz pomaly ale isto straca svoje prvotne caro... ale ako pisem vyssie ... je to uplne prirodzeny jav...
skoda ale fakt prekvapila a zabrala brutalne
Co pořád máte s tou Teslou? Vždyť je to odporný. Uvnitř jak sedět jak ve vyprodeji Ikea z devadesátých let. Byl to kult, kdy přinesl a dodával neco nového. Neměl moc konkurenci. Od té doby je to pomalu stejné, konkurence je dál. Da se na to koukat, zvenku i uvnitř. Teslisti jeste nějaký čas budou kupovat ze setrvačnosti a až rekl bych fanatickému obdivování značky, než přijdou na to, ze jinde dostanou víc a lepší. Takový podobný kult jak Applisti.
@kari.laz
Do jisté míry máš pravdu. Ale o tom to je. Kdo má jabko tak si androida už taky nekoupí...
Nesouhlasím ale s tím, že Tesla nemá co nabídnout. Jen to co nabízí prostě je infotainment a software. V tom vyniká. Respektive prostě je jiná a mnohým to tak vyhovuje.
Do jisté míry máš pravdu. Ale o tom to je. Kdo má jabko tak si androida už taky nekoupí...
Nesouhlasím ale s tím, že Tesla nemá co nabídnout. Jen to co nabízí prostě je infotainment a software. V tom vyniká. Respektive prostě je jiná a mnohým to tak vyhovuje.
@rohYpnol
Ia jsem asi vyjmka.... už rok mam jablko a těším se až ho vyměním na androida. 🤣
Ia jsem asi vyjmka.... už rok mam jablko a těším se až ho vyměním na androida. 🤣
@Rezna ja proti jablku nic nemám. Chápu jeho "normální" uživatele. Často mají několik věcí v ekosystému, tak to nechtějí měnit, jednoduchost jim vyhovuje.
Jenže těch slibů. AI nikde, tam jsou 100 let za opicema. Prvni normální display 120hz dostal standardní iphone až ted. To že se jim to loupe uz v krabičce ani komentovat nebudu. Normální uživatelé z toho radost nemají a řeknou to. Zaslepenci to obhajují
Jenže těch slibů. AI nikde, tam jsou 100 let za opicema. Prvni normální display 120hz dostal standardní iphone až ted. To že se jim to loupe uz v krabičce ani komentovat nebudu. Normální uživatelé z toho radost nemají a řeknou to. Zaslepenci to obhajují
@kari.laz z mého pohledu Teslisty
1. konkurence nenabízí záruku nepodmíněnou servisem.
2. konkurence nenabízí servisní manuály, rozkresy dílů zdarma a SW za pár šupů. I kdybych se v tom nechtěl vrtat sám, tak tohle zvyšuje opravitelnost v nezávislých servisech bez extra příplatku
3. Tesla svá auta dlouhodobě podporuje a vylepšuje
4. na efektivitu pohonu se ostatní teprve dotahují
5. mám rád jednoduchý a čistý design. Usnadňuje třeba čistění.
6. Tesla Supercharger je prozatím nepřekonatelný
1. konkurence nenabízí záruku nepodmíněnou servisem.
2. konkurence nenabízí servisní manuály, rozkresy dílů zdarma a SW za pár šupů. I kdybych se v tom nechtěl vrtat sám, tak tohle zvyšuje opravitelnost v nezávislých servisech bez extra příplatku
3. Tesla svá auta dlouhodobě podporuje a vylepšuje
4. na efektivitu pohonu se ostatní teprve dotahují
5. mám rád jednoduchý a čistý design. Usnadňuje třeba čistění.
6. Tesla Supercharger je prozatím nepřekonatelný
@eLzyx
1/ není imo nic co je rozumné.
2/ kdo projde školením a kvalifikací má přístup ne?
4/ minimální rozdíly
5/ Ano stejně jak u zubaře
6/ on už jede na 800V?
1/ není imo nic co je rozumné.
2/ kdo projde školením a kvalifikací má přístup ne?
4/ minimální rozdíly
5/ Ano stejně jak u zubaře
6/ on už jede na 800V?
@psel
1. je to extrémně důležité, protože prošvihneš servis o 100km a jsi bez záruky na baterii nebo motory. A to si piš, že to autorizáky takto řeší. Kupovat e-ojetinu jiné značky než Tesla je obrovský risk. S platnou zárukou bych spíše nepočítal.
2. ne ne, některé automobilky tě k diagnostice vůbec nepustí (čína), byť by měli. Jiní ti naúčtují tolik, že by jsi musel být specialista na značku, aby se ti to vyplatilo. Z pohledu zákazníka - i u garážníka s diagnostikou si řádně připlatíš. (Tesla 150/700, MB 300/3300, Volvo 991/9811, VW 250/1500 USD za měsíc/rok předplatného)
4. poznáš hlavně v zimě
6. 800V reálně nepotřebuješ. Rozdíl jednotek minut. Potřebuješ pokrytí celé Evropy, nízkou cenu a ideálně 100% dostupnost.
1. je to extrémně důležité, protože prošvihneš servis o 100km a jsi bez záruky na baterii nebo motory. A to si piš, že to autorizáky takto řeší. Kupovat e-ojetinu jiné značky než Tesla je obrovský risk. S platnou zárukou bych spíše nepočítal.
2. ne ne, některé automobilky tě k diagnostice vůbec nepustí (čína), byť by měli. Jiní ti naúčtují tolik, že by jsi musel být specialista na značku, aby se ti to vyplatilo. Z pohledu zákazníka - i u garážníka s diagnostikou si řádně připlatíš. (Tesla 150/700, MB 300/3300, Volvo 991/9811, VW 250/1500 USD za měsíc/rok předplatného)
4. poznáš hlavně v zimě
6. 800V reálně nepotřebuješ. Rozdíl jednotek minut. Potřebuješ pokrytí celé Evropy, nízkou cenu a ideálně 100% dostupnost.
@eLzyx 1/ Zajít do servisu včas a nechat zkouknout za 8tis Kč za 5 let mi připadá být rozumné. Pokud tam nezajde někdo kdo jen jezdí 10 let tak to může být pěkné překvápko.
2/ Čína mě nezajímá, to bych nekoupil ani zadarmo.
4/ jo poznal jsem, zima je krutá 😄, ale zvyknul jsem si.
6/ To že reálně nepotřebuješ 800V beru, taky je nemám 😄. Ale to, že je supercharger nepřekonatelný není pravda, alespoň rychlostí nabíjení určitě ne. PlugAndCharge je obezlička co jsem zatím ani nezkoušel, takže mám RFID kartu a tag místo mobilu....
2/ Čína mě nezajímá, to bych nekoupil ani zadarmo.
4/ jo poznal jsem, zima je krutá 😄, ale zvyknul jsem si.
6/ To že reálně nepotřebuješ 800V beru, taky je nemám 😄. Ale to, že je supercharger nepřekonatelný není pravda, alespoň rychlostí nabíjení určitě ne. PlugAndCharge je obezlička co jsem zatím ani nezkoušel, takže mám RFID kartu a tag místo mobilu....
@psel
ad 6
A co ta cena na supercharger?
Za kolik nabijis kWh?
Mas nejaky pausal?
ad 6
A co ta cena na supercharger?
Za kolik nabijis kWh?
Mas nejaky pausal?
@psel ad 6. nejde o rychlost, ale o dostupnost, spolehlivost a cenu. Tam kde má Tesla 20 stojanů, tam má Ionity třeba jen 4 (často Chorvatsko). A to nemluvě o tom, že pokud chceš jet Balkán, tak s Ionity končíš někde v Maďarsku-Chorvatsku. Dál nemají ani stojan.
@eLzyx ni když nevadí rychlost tak se koukni na počet stojanu supercharger a Čezu třeba v Praze 😉. Já teda ani po Evropě na těch svých málo cestách vidím malý počet SC oproti zbytku. Stejně tak v Německu SC vs ENBW ….
A co se týče lokaci u dálnic tak na jednom místě asi mají víc nabíječek, ale pokud provider zjisti zaplněnost tak další dostaví, navic mají ostatní víc lokací.
A co se týče lokaci u dálnic tak na jednom místě asi mají víc nabíječek, ale pokud provider zjisti zaplněnost tak další dostaví, navic mají ostatní víc lokací.
@psel já přeci nepotřebuji 200 stojanů v Praze, nebo v jiném městě. Nabiji doma a pak potřebuji jednu síť, která je ideálně po celém světě, abych nemusel šachovat s kartičkami, čipy, aplikacemi.
@psel 2, k těmto má přístup každý: https😐/service.tesla.com/…1C78499F8FA.html
No vypadá to , že se sice pomaleji ale za to jistě elektromobily začínají prosazovat. Pamatuji doby, kdy 20% podíl dieselů na trh byl brán jako velký úspěch. Tak tenhle úspěch mají teď BEVka za daleko kratší dobu od uvedení na trh.
Trh se pomalu mění mění se z konkurenčního tržního prostředí na centrálně plánovaný, vedený ideologií a politickými a úřednickými diletanty,
Je otázkou, kam až bude muset podíl BEV dojít, aby se trh zhroutil a aby došlo ke zrušení nesmyslných a nereálných a zcela utopických ideologických cílů... Mám zato, že to bude kolem 50% podílu BEV, kdy začnou evropské automobilky volat o pomoc. Protože část z toho budou čínské BEV, takže nějaký třetinový objem výroby prostě evropský automotive neuživí.
Je otázkou, kam až bude muset podíl BEV dojít, aby se trh zhroutil a aby došlo ke zrušení nesmyslných a nereálných a zcela utopických ideologických cílů... Mám zato, že to bude kolem 50% podílu BEV, kdy začnou evropské automobilky volat o pomoc. Protože část z toho budou čínské BEV, takže nějaký třetinový objem výroby prostě evropský automotive neuživí.
@rohypnoholub
Vítejte na „diskusním fóru“ ACZ, dnes už spíš do soukromé holubí nástěnky než do skutečné debaty.
Vítejte na „diskusním fóru“ ACZ, dnes už spíš do soukromé holubí nástěnky než do skutečné debaty.
@Ja Prvni a Posledni
youtu.be/Pgg3OZKSQyI?si=QTT8adM0s9ML7aQq
youtu.be/Pgg3OZKSQyI?si=QTT8adM0s9ML7aQq
@Ja Prvni a Posledni
Diskusní fórum ACZ je kvalitní prostor pro diskusi a vyjadřování pravdivých názorů. Ty nepravdivé názory a lži zlomku diskutérů, místních hujeříčků, ovšem v diskusi narazí. Naštěstí. Protože skutečná pravda je jen jedna a vždy vyjde najevo
Napřííklad
"Na Slovensku si domácnosti polepšily proti roku 2019 o osm procent, v Polsku o 11 procent a v Maďarsku dokonce o 12 procent.
Ty české jsou na tom po šesti letech zhruba stejně, vyplývá z dat Oxford Economics. „Od roku 2019 jsme se nikam neposunuli. Šest let nulového růstu, to není dobrá zpráva. Ztracené roky,“ lituje Dvořák."
www.seznamzpravy.cz/…strouhali-286840#…
Ústavní soud odmítl stížnost na koalice
www.seznamzpravy.cz/…rany-volt-286890
Takže ano, hujeříčci, to vámi vysmívané Maďarsko a Slovensko těch zlých pánů Fica a Orbána, na tom jsou lépe jako Nuelínovo šípkové království 😁
Takže ano hujeříčci, Stačilo i SPD jsou zcela legitimní a demokratické politickké uskupení. A ti, co je nálepkují jako extrémisty a ohrožení demkoracie, jsou soudem de facto potvrzení lháři.
Diskusní fórum ACZ je kvalitní prostor pro diskusi a vyjadřování pravdivých názorů. Ty nepravdivé názory a lži zlomku diskutérů, místních hujeříčků, ovšem v diskusi narazí. Naštěstí. Protože skutečná pravda je jen jedna a vždy vyjde najevo
Napřííklad
"Na Slovensku si domácnosti polepšily proti roku 2019 o osm procent, v Polsku o 11 procent a v Maďarsku dokonce o 12 procent.
Ty české jsou na tom po šesti letech zhruba stejně, vyplývá z dat Oxford Economics. „Od roku 2019 jsme se nikam neposunuli. Šest let nulového růstu, to není dobrá zpráva. Ztracené roky,“ lituje Dvořák."
www.seznamzpravy.cz/…strouhali-286840#…
Ústavní soud odmítl stížnost na koalice
www.seznamzpravy.cz/…rany-volt-286890
Takže ano, hujeříčci, to vámi vysmívané Maďarsko a Slovensko těch zlých pánů Fica a Orbána, na tom jsou lépe jako Nuelínovo šípkové království 😁
Takže ano hujeříčci, Stačilo i SPD jsou zcela legitimní a demokratické politickké uskupení. A ti, co je nálepkují jako extrémisty a ohrožení demkoracie, jsou soudem de facto potvrzení lháři.
@rohypnoholub
Vidím konec diskusního fóra, místo debat tu krouží jen holubi a jejich prázdné švitoření.
Vidím konec diskusního fóra, místo debat tu krouží jen holubi a jejich prázdné švitoření.
Diskuse je věcný rozhovor nebo výměna názorů na určité téma s cílem rozebrat věc z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí či nové poznatky.
Co je to diskuse?
Je to proces zkoumání a pečlivého rozebírání tématu.
Účastníci shromažďují argumenty a fakta.
Cílem je prohloubit pochopení, dospět k novým řešením nebo připravit podklady pro rozhodování.
Co je to diskuse?
Je to proces zkoumání a pečlivého rozebírání tématu.
Účastníci shromažďují argumenty a fakta.
Cílem je prohloubit pochopení, dospět k novým řešením nebo připravit podklady pro rozhodování.
@rohYpnol a že se trh v Norsku zhroutil, že? Tam už prodávají 90% BEV.
btw - jak mi EU naplánovala soukromou koupi Tesly? Mimochodem účet mám u nich od roku 2012, kdy jsem si chtěl koupit novou S 60. K tomu nedošlo ze dvou důvodů - inzerovaná cena značně vzrostla, CLO, DPH, úpravy pro místní trh. A přišel jsem i o důvod - denní dojíždění do práce 200km. Koupil jsem si ji později. Ano, ojetou, ale levnější a lepší (85D)
btw - jak mi EU naplánovala soukromou koupi Tesly? Mimochodem účet mám u nich od roku 2012, kdy jsem si chtěl koupit novou S 60. K tomu nedošlo ze dvou důvodů - inzerovaná cena značně vzrostla, CLO, DPH, úpravy pro místní trh. A přišel jsem i o důvod - denní dojíždění do práce 200km. Koupil jsem si ji později. Ano, ojetou, ale levnější a lepší (85D)
@eLzyx Hele, nikdo ti nebere tvoje S-ko a zkušenosti s EV, ale prosímtě nepleť do toho prasecký zdanění ICE v Norsku.
Ty bys snad dobrovolně zaplatil výpalný okolo 900 tisíc Kč za registraci takovýho Superba 2.0TDI? Mrkni se na jejich daňový portály, abys pochopil, proč se tam prodávají EV a ne spalováky.
Ty bys snad dobrovolně zaplatil výpalný okolo 900 tisíc Kč za registraci takovýho Superba 2.0TDI? Mrkni se na jejich daňový portály, abys pochopil, proč se tam prodávají EV a ne spalováky.
@Mokrous a taky tma maji díky tomu lepší ovzduší. Chceš znecistovat jedovatymi látkami? Zaplat pokutu. To je dobre řešení nez neco zakazovat. Muzeme diskutovat jejich výši, ale přístup je objektivně správný.
@Mokrous ty extra daně jsou naprd, to uznávám. Ale myslím si, že jakmile se strhne 20% lidí, tak už to běží setrvačností a nabalují se další, co si to koupí. On je to snad i nějak popsaný ekonomický fenomén. Obecně.
@eLzyx
Jenže to by platilo kdyby BEV bylo lepší a kdyby byl spalovák zastaralý a již nechtěný.
To ale neni pravdivé. BEV nedokáže paušálně nahradit benzin/diesel.
Jenže to by platilo kdyby BEV bylo lepší a kdyby byl spalovák zastaralý a již nechtěný.
To ale neni pravdivé. BEV nedokáže paušálně nahradit benzin/diesel.
@rohYpnol to je tvůj pohled na věc. Ale já se setkávám s tím, že spousta lidí, co měla podobný názor, tak jej poupravuje na ten směrem k BEV.
Ano, kdo má 15-20 let staré auto a slouží mu dobře, tak toho nic nepřesvědčí. Leda by hledal moderní náhradu. A ty nejsou. Vše dojezděné vraky na konci životnosti, protože si je poslední majitelé chtěli ještě užít, protože nové auto podobných parametrů již nelze dlouhou dobu koupit. Lidi od Mercedesu by mohli vyprávět. Dříve si vozili zadky v 6-8 válcích a dneska jim musí stačit 4. Jenže tihle lidé, první a druzí majitelé mají větší nájezdy, takže prodloužení doby ponechání o 3-4 roky je třeba 200k km navrch, takže pak koukáš po ojetině s 400k km. Nechceš ani kdyby to mělo 12 válců.
Když se mě někdo ptá, co si koupit, tak za poslední zajímavý motor v lowcostu považuji 1.5TSI evo2. Pokud mu to nestačí, tak má vlastně smůlu. Není, nebude. A ne TDI není dobré. Vše olítané, vše před velkými investicemi, aby to fungovalo. Na automat se vykašlete, jen náklady a trable.
STK resp. emisní zkoušky se neskutečně zpřísnily.
A najednou lidi už na to trápení se spalováky nemají náladu a tak jdou a koupí manželce ojetou Teslu za půl míče. Kolem baráku - víš jak. A za dva měsíce kupují ještě druhou, nebo Y a ten poslední spalovák "na dlouhé trasy" prodávají, protože není potřeba.
Tak to prostě je.
Ano, kdo má 15-20 let staré auto a slouží mu dobře, tak toho nic nepřesvědčí. Leda by hledal moderní náhradu. A ty nejsou. Vše dojezděné vraky na konci životnosti, protože si je poslední majitelé chtěli ještě užít, protože nové auto podobných parametrů již nelze dlouhou dobu koupit. Lidi od Mercedesu by mohli vyprávět. Dříve si vozili zadky v 6-8 válcích a dneska jim musí stačit 4. Jenže tihle lidé, první a druzí majitelé mají větší nájezdy, takže prodloužení doby ponechání o 3-4 roky je třeba 200k km navrch, takže pak koukáš po ojetině s 400k km. Nechceš ani kdyby to mělo 12 válců.
Když se mě někdo ptá, co si koupit, tak za poslední zajímavý motor v lowcostu považuji 1.5TSI evo2. Pokud mu to nestačí, tak má vlastně smůlu. Není, nebude. A ne TDI není dobré. Vše olítané, vše před velkými investicemi, aby to fungovalo. Na automat se vykašlete, jen náklady a trable.
STK resp. emisní zkoušky se neskutečně zpřísnily.
A najednou lidi už na to trápení se spalováky nemají náladu a tak jdou a koupí manželce ojetou Teslu za půl míče. Kolem baráku - víš jak. A za dva měsíce kupují ještě druhou, nebo Y a ten poslední spalovák "na dlouhé trasy" prodávají, protože není potřeba.
Tak to prostě je.
@eLzyx
Jen ten příběh má pokračování, ktere už neuvádíš.
Jenže potom ti lidé zjistí, že BEV neznamená bezstarostnost, kterou jim hujeři namlouvali. A začíná trápení s BEV 😆
A pak zjistí, že mnohem lepší byl spalovák, ae kterým měli 800, 1000 bezstarostnostných km, kdy nemuseli řešit nic. Zatímco u BEV buď jen jezdí kolem komína a těm co mají dům a FVE to třeba stačí, nebo furt jen řeší blbou nabíječku a ekonomicky si s BEV v provozních nákladech vůbec nepomohli 😆
Jen ten příběh má pokračování, ktere už neuvádíš.
Jenže potom ti lidé zjistí, že BEV neznamená bezstarostnost, kterou jim hujeři namlouvali. A začíná trápení s BEV 😆
A pak zjistí, že mnohem lepší byl spalovák, ae kterým měli 800, 1000 bezstarostnostných km, kdy nemuseli řešit nic. Zatímco u BEV buď jen jezdí kolem komína a těm co mají dům a FVE to třeba stačí, nebo furt jen řeší blbou nabíječku a ekonomicky si s BEV v provozních nákladech vůbec nepomohli 😆
@rohYpnol jak už jsem psal, většina lidí přechází na BEV z "lepších" aut, která již nejsou. A ta fakt nemají dojezd 800-1000km, ale spíše do 600km. Což není daleko od BEV, resp. již srovnatelné.
A ne to, co popisuješ neshledávají. Uvědomují si to, že již nemusí řešit každoročně olej, pamatovat na rozvody a další spalovácká specifika. Žádné ohřívání motoru, žádné dochlazování, žádné "kratké jízdy ne". Jezdí, jezdí, jezdí.
A náklady? Daleko nižší
A ne to, co popisuješ neshledávají. Uvědomují si to, že již nemusí řešit každoročně olej, pamatovat na rozvody a další spalovácká specifika. Žádné ohřívání motoru, žádné dochlazování, žádné "kratké jízdy ne". Jezdí, jezdí, jezdí.
A náklady? Daleko nižší
@eLzyx
Ne. Je to nesmysl. "Lepší " auta stále jsou a neznam nikoho, kdo by z "lepších aut" přesedal do Tesel. A je to logické.
Protože Tesla prostě neni žádná prémie. Protože Tesla je obyčejný mainstream, a i ten je často hodnotnější.
To, že dnes misto V8 jsou V6 a misto R/V6 jsou R4, to nepochybně je pravda. Ale to na věci vůbec nic nemění.
Tvoje představa, že v A6 už nemám V6 ale R4 tak si koupím Teslu misto A6, je opravdu komická...
Ne. Je to nesmysl. "Lepší " auta stále jsou a neznam nikoho, kdo by z "lepších aut" přesedal do Tesel. A je to logické.
Protože Tesla prostě neni žádná prémie. Protože Tesla je obyčejný mainstream, a i ten je často hodnotnější.
To, že dnes misto V8 jsou V6 a misto R/V6 jsou R4, to nepochybně je pravda. Ale to na věci vůbec nic nemění.
Tvoje představa, že v A6 už nemám V6 ale R4 tak si koupím Teslu misto A6, je opravdu komická...
@rohYpnol víš, on tu není jen model 3 a Y. Ty lidi přesedali i do modelu S a X (ti měli takové ty obludy typu GLE, GLS, X5 ...)
@eLzyx
No právě že S a X modely tu skoro nejsou, protože je nikdo nechce. Tam ta lacinost Tesly totiž bolí dvojnásob 😁
No právě že S a X modely tu skoro nejsou, protože je nikdo nechce. Tam ta lacinost Tesly totiž bolí dvojnásob 😁
@eLzyx
Holub je mozna nezna.
Ja ano.
Treba krome tebe tyhle dva
www.radovanvavra.com/
youtube.com/@akceleraceelectric?si=WAd83yPRWNGfgMUU
Tomu druhemu jsem rikal, ze bude s EV spokojen (jeste nez si sve prvni EV poridil) vic nez s naftovou V8...
Myslim, ze se to potvrdilo.
👍
Holub je mozna nezna.
Ja ano.
Treba krome tebe tyhle dva
www.radovanvavra.com/
youtube.com/@akceleraceelectric?si=WAd83yPRWNGfgMUU
Tomu druhemu jsem rikal, ze bude s EV spokojen (jeste nez si sve prvni EV poridil) vic nez s naftovou V8...
Myslim, ze se to potvrdilo.
👍
@eLzyx Ano. Fenomén stáda mi nemusíš vysvětlovat. 🤓 Dobře ho znám a trápí mne i lidstvo od pravěku...
@Mokrous no, je to tak. Naštěstí jsem byl v těch počátcích, takže mě tohle neuráží. Spíše se děsím, až mě pozdraví "snědší sousedé" někde na Superchargeru ve stejném typu auta. Což jsem třeba nesl nelibě i u Volva.
Takze podil cca 20% trhu, s PHEV to je 30.5%. Téměř třetina trhu auta s externím dobíjením .
Ted vezmeme nabídku trhu. Hledá se to dost spatne, našel jsem následující
V evrope je nabizeno aktualne 767 modelů v 16tis verzích. Nejspíš to je i podle vybav podle tak vysokeho cisla, takze řekněme čtvrtina, ze kazdy model má 4 vybavy, 767 modelu v 4tis verzích, tj různé motory a převodovky.
www.teoalida.com/…database/europe/
Kolik je nabizeno elektrických modelů? Podle této databáze jich je 463.
alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/consumer-portal/available-electric-vehicle-models
Tedy 10% nabízených bev zabira 20% trhu. Phev jsem databázi nenašel, jen odhady kolem 200 modelů, tedy cca polovina co bev. A taky zabírají polovinu trhu co bev, tedy poměr nabízených modelů vůči trhu je stejný u obou. Takze z cca 600 modelů z celkových cca 4000 ( muj spodni odhad, nejspis jich bude vic, pokud ma nekdo přesnější data, budu za ne rád) zabírá 30% trhu, což je cca 15% ze všech nabízených modelů. Tedy to ukazuje, ze s růstem nabízených modelů roste rychleji podil bev/phev na trhu. Lidi je chteji, ale nejsou dostatecne nabídky napříč modely
Ted vezmeme nabídku trhu. Hledá se to dost spatne, našel jsem následující
V evrope je nabizeno aktualne 767 modelů v 16tis verzích. Nejspíš to je i podle vybav podle tak vysokeho cisla, takze řekněme čtvrtina, ze kazdy model má 4 vybavy, 767 modelu v 4tis verzích, tj různé motory a převodovky.
www.teoalida.com/…database/europe/
Kolik je nabizeno elektrických modelů? Podle této databáze jich je 463.
alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/consumer-portal/available-electric-vehicle-models
Tedy 10% nabízených bev zabira 20% trhu. Phev jsem databázi nenašel, jen odhady kolem 200 modelů, tedy cca polovina co bev. A taky zabírají polovinu trhu co bev, tedy poměr nabízených modelů vůči trhu je stejný u obou. Takze z cca 600 modelů z celkových cca 4000 ( muj spodni odhad, nejspis jich bude vic, pokud ma nekdo přesnější data, budu za ne rád) zabírá 30% trhu, což je cca 15% ze všech nabízených modelů. Tedy to ukazuje, ze s růstem nabízených modelů roste rychleji podil bev/phev na trhu. Lidi je chteji, ale nejsou dostatecne nabídky napříč modely
@Mikesus
Kdyby platila tvá teorie, tak by u jednotlivých automobilek musely být elektrické modely nejprodávanější. Ale většinou je to naopak. Vezmi si třeba VW. Nejprodávanější jsou Tiguan, T-Roc, Golf, zatímco modely ID patří mezi nejhůře prodávané modely značky. A podobně je to u Mercedesu, Renaultu atd.
Kdyby platila tvá teorie, tak by u jednotlivých automobilek musely být elektrické modely nejprodávanější. Ale většinou je to naopak. Vezmi si třeba VW. Nejprodávanější jsou Tiguan, T-Roc, Golf, zatímco modely ID patří mezi nejhůře prodávané modely značky. A podobně je to u Mercedesu, Renaultu atd.
@Tycoon ne kazdy je úspěšný ve všech odvětvích. Proto je potřeba koukat na celý trh, ne na jednu spolecnost, to je jako rikat, ze tvoji sousedé jezdi ve starých autech, tak nikdo nova nekupuje, i kdyz zbytek vesnice jezdi v nových. Navic ten model má těch x/y variant. Takze takovy golf nabizi 11 kombinaci motoru a převodovek bez ohledu na výbavu, a celkem 20 variant, id3 ma 4 celkem. To samé je u dalších.
Tiguan ma 8 motorizaci a celkem 28 variant v kombinaci s vybavami. Id.4, jakožto alternativa k tiguanu ma celkem 4 kombinace. Takze naopak potvrzuješ co jsem psal. Ze bev jsou úspěšnější i přes menší nabídku. Neni lepší si dohledat nejdříve fakta nez neco vypustit? Ze je to pomerove na svou nabídku prodavanejsi, neznamená ze bude celkove prodavanejsi vic. 8 variant da 20% a 48 80%, je snad uz každému zřejmé, ze i kdyz se jich proda mene, poměr je ve prospěch bev. Až bude mit stejnou nabídku jako spalovak, pak to bude zřejmé nejspis i tem, co neumí s procenty a poměry počítat.
To je tak, kdyz argumentujete bez faktů a mate problém i s jednoduchou matematikou.
Tiguan ma 8 motorizaci a celkem 28 variant v kombinaci s vybavami. Id.4, jakožto alternativa k tiguanu ma celkem 4 kombinace. Takze naopak potvrzuješ co jsem psal. Ze bev jsou úspěšnější i přes menší nabídku. Neni lepší si dohledat nejdříve fakta nez neco vypustit? Ze je to pomerove na svou nabídku prodavanejsi, neznamená ze bude celkove prodavanejsi vic. 8 variant da 20% a 48 80%, je snad uz každému zřejmé, ze i kdyz se jich proda mene, poměr je ve prospěch bev. Až bude mit stejnou nabídku jako spalovak, pak to bude zřejmé nejspis i tem, co neumí s procenty a poměry počítat.
To je tak, kdyz argumentujete bez faktů a mate problém i s jednoduchou matematikou.
@Mikesus
Já se právě dívám na celý trh. Elektromobily mají letos v EU podíl na prodejích 15,8 %. Auta se spalovacím motorem 84,2 %.
Ty nechceš přiznat, že se elektromobilům nedaří podle tvých představ a vymyslel si teorii, na které si chtěl dokázat, jak jsou elektromobily úspěšné. Jenže prodejní čísla modelů u jednotlivých automobilek tvou teorii vyvracejí.
Takže v nové teorii už nepočítáš modely, ale motorizace a převodovky. Kam až chceš zajít? Co třeba kola a pneumatiky? Máš spočítané, jestli poměr prodejů Tiguanu a ID.4 odpovídá poměru nabízených variant kol? Co nabídka laků karoserie?
Já se právě dívám na celý trh. Elektromobily mají letos v EU podíl na prodejích 15,8 %. Auta se spalovacím motorem 84,2 %.
Ty nechceš přiznat, že se elektromobilům nedaří podle tvých představ a vymyslel si teorii, na které si chtěl dokázat, jak jsou elektromobily úspěšné. Jenže prodejní čísla modelů u jednotlivých automobilek tvou teorii vyvracejí.
Takže v nové teorii už nepočítáš modely, ale motorizace a převodovky. Kam až chceš zajít? Co třeba kola a pneumatiky? Máš spočítané, jestli poměr prodejů Tiguanu a ID.4 odpovídá poměru nabízených variant kol? Co nabídka laků karoserie?
HADOS
Příspěvek podléhá schvalování.
Tak slušelo by se říci, že nejprodávanějším auten srpna v EU je ICE, VW T-roc se 14693ks a VW prodal 16523ks všech EV (4 modely), celkem rozdíl ne? Nejprodávanější VW EV je iD.3 s pouhými 5253ks. Fíha a neměla to být podobná revoluce jako Brouk a Golf, který má i tak dvounásobné prodeje (9444ks v TOP10)? Spíš jsou ty prodeje EV, vzhledem k té neustálé masírce, směšné a hlavně se bavíme pouze o jednom měsíci, srpnu 😋
Jen na doplnění v ČR je za srpen podíl EV na celkovém trhu 4,77%👌
Jen na doplnění v ČR je za srpen podíl EV na celkovém trhu 4,77%👌
@ericn ok, v diskuzích jsi masírován, to uznávám, ale kdo tě proboha masíruje jinde?
Mě nikdo, prosím o tip 😄.
Navic do diskuzi lezeš dobrovolně takže bych tipnul že se zde necháváš masírovat rád😄.
A kdyby srovnáni t-roc a IdX mělo dávat smysl tak by mělo jít ale o stejné typy aut, a žádný id roc neexistuje. Ale koukni na id7 vs passat, nebo karoq vs Eny+Elroq to není vůbec špatné.
Určitě jsou na tom BEV hůř, o tom žádná, ale už dnes to jsou čísla která si před 10ti lety nikdo představit nedovedl.
A ten trend je jasný, za 10 let ten mix bude podstatně jinde.
Pro spalovák není místo, děla nás závislý na dovozu energie, smrdí a dělá randál. Technologie BEV už dnes umí všechno líp než spalovák jen to zatim není zaplatitelné a tak celý ten průmysl pracuje na tom, jak to zlevnit. Už dnes je těch kompromisů tak málo, že to za to stojí už teď, a chápu že pro někoho je ten dnešní kompromis tak velký, že je BEV zatím nogo. Ale systémy, které ukazují jak lze dnes udržet baterku trvale pod zátěží bez toho že by se přehrála jako ty dnešní chemie přece existují už dnes a MB to ukázalo na tom oranžovém lichožroutovi docela přesvědčivě. Jestli jedeš Vmax 300 a díky nabíjení ti spadne rychlostní průměr na 220 a ta baterka dá všechny ty nabíjení, akcelerace a rekuperace po 40.000 km dnes, tak jsem si 100% jistý že i to id.polo bude za 10 let daleko použitelnější než dnes. Ty bys měl mezitím dvě výměny olejů😄.
A spalovák? I ten nejskalnější petrolhead po projetí toho oranžového lichožrouta vylézá ven z úsměvem na rtech a říká, že něco takového nepovažoval za možné. To je citát z interview šéfa projektu u AMG.
Spalovák je mrtev, a za 10 let po něm neštěkne ani pes.
Mě nikdo, prosím o tip 😄.
Navic do diskuzi lezeš dobrovolně takže bych tipnul že se zde necháváš masírovat rád😄.
A kdyby srovnáni t-roc a IdX mělo dávat smysl tak by mělo jít ale o stejné typy aut, a žádný id roc neexistuje. Ale koukni na id7 vs passat, nebo karoq vs Eny+Elroq to není vůbec špatné.
Určitě jsou na tom BEV hůř, o tom žádná, ale už dnes to jsou čísla která si před 10ti lety nikdo představit nedovedl.
A ten trend je jasný, za 10 let ten mix bude podstatně jinde.
Pro spalovák není místo, děla nás závislý na dovozu energie, smrdí a dělá randál. Technologie BEV už dnes umí všechno líp než spalovák jen to zatim není zaplatitelné a tak celý ten průmysl pracuje na tom, jak to zlevnit. Už dnes je těch kompromisů tak málo, že to za to stojí už teď, a chápu že pro někoho je ten dnešní kompromis tak velký, že je BEV zatím nogo. Ale systémy, které ukazují jak lze dnes udržet baterku trvale pod zátěží bez toho že by se přehrála jako ty dnešní chemie přece existují už dnes a MB to ukázalo na tom oranžovém lichožroutovi docela přesvědčivě. Jestli jedeš Vmax 300 a díky nabíjení ti spadne rychlostní průměr na 220 a ta baterka dá všechny ty nabíjení, akcelerace a rekuperace po 40.000 km dnes, tak jsem si 100% jistý že i to id.polo bude za 10 let daleko použitelnější než dnes. Ty bys měl mezitím dvě výměny olejů😄.
A spalovák? I ten nejskalnější petrolhead po projetí toho oranžového lichožrouta vylézá ven z úsměvem na rtech a říká, že něco takového nepovažoval za možné. To je citát z interview šéfa projektu u AMG.
Spalovák je mrtev, a za 10 let po něm neštěkne ani pes.
@psel
Jenže ten rekord oranžového elektrického Mercedesu ukazuje tu marnost.
Rok 2025, prototypové auto Mercedes-AMG GT XX, výkon 850 kW, průměrná rychlost 220 km/h. Najeto 40 000 km.
Zůstaňme na stejném okruhu, ale vraťme se o více než 40 let zpět.
Rok 1983, sériové auto Mercedes 190 E 2,3-16 s aerodynamickými úpravami, výkon 136 kW, průměrná rychlost 247 km/h. Najeto 50 000 km.
Jenže ten rekord oranžového elektrického Mercedesu ukazuje tu marnost.
Rok 2025, prototypové auto Mercedes-AMG GT XX, výkon 850 kW, průměrná rychlost 220 km/h. Najeto 40 000 km.
Zůstaňme na stejném okruhu, ale vraťme se o více než 40 let zpět.
Rok 1983, sériové auto Mercedes 190 E 2,3-16 s aerodynamickými úpravami, výkon 136 kW, průměrná rychlost 247 km/h. Najeto 50 000 km.
@Tycoon mno, možná ti asi nedochází co bylo s baterkami možné dosud. Toto demo ukázalo co je možné dokázat technikou dnes, jako třeba že baterky jsou schopné konstatní zátěže.
Kdyby tyto restrikce nebyly už dnes bylo by možné do MEB při 400V nabíjení dostat 70% energie za 15 minut a PPE při 800V za 7.5 minuty. Navíc by se ti zlepšila spotřeba, protože bys mohl více rekuperovat.
Kdyby tyto restrikce nebyly už dnes bylo by možné do MEB při 400V nabíjení dostat 70% energie za 15 minut a PPE při 800V za 7.5 minuty. Navíc by se ti zlepšila spotřeba, protože bys mohl více rekuperovat.
@psel
Tobě pořád asi nedochází, jak ten "rekord" jen a pouze ukazuje tu marnost toho, že pokud se BEV k něčemu opravdu nehodí, tak je to rychlá jízda.
Prototyp s nejnovějšími technologiemi má výkon 850 kW (tzn. zhruba jako dieselelektrická lokomotiva), ale dokáže jet průměrnou rychlostí pouhých 220 km/h.
S prstem v nose mu na okruhu ujede starý čtyřválcový Mercedes 190 s výkonem 136 kW, kde se musí nejen pravidelně měnit olej (což si kritizoval jako velkou nevýhodu spalováků), ale i zapalovací svíčky a ještě se musí seřizovat ventilové vůle. Jen pro zajímavost, regule vyžadovaly, že si ten Mercedes všechny díly, které byly během rekordní jízdy při servisních zastávkách měněny, musel vést sebou od startu.
Tobě pořád asi nedochází, jak ten "rekord" jen a pouze ukazuje tu marnost toho, že pokud se BEV k něčemu opravdu nehodí, tak je to rychlá jízda.
Prototyp s nejnovějšími technologiemi má výkon 850 kW (tzn. zhruba jako dieselelektrická lokomotiva), ale dokáže jet průměrnou rychlostí pouhých 220 km/h.
S prstem v nose mu na okruhu ujede starý čtyřválcový Mercedes 190 s výkonem 136 kW, kde se musí nejen pravidelně měnit olej (což si kritizoval jako velkou nevýhodu spalováků), ale i zapalovací svíčky a ještě se musí seřizovat ventilové vůle. Jen pro zajímavost, regule vyžadovaly, že si ten Mercedes všechny díly, které byly během rekordní jízdy při servisních zastávkách měněny, musel vést sebou od startu.
@Tycoon marnost? Marnost je spalovat dinosaury z Ruska nebo Saúdské Arábie v době když můžeš jezdit většinu roku na energii co si vyrobíš sám na střeše. A to bez emisí sousedům pod nosem.
To demo ukazuje jen, že i ten drobný nekomfort s dojezdem na kterém se tu všichni dieseláti točí je dnes technicky řešitelný a že v ničem nezaostává za spalovákem.
A výkon? To je otázka na jakou dobu ho máš k dispozici a vzhledem k tomu že jsi na 300kmh s tímhle BEV za pár sekund tak to uchladit je asi menší problém než celou baterku při ultrarychlém nabíjení. A tohle oboje tohle demo potvrdilo. A lokomotiva má fakt krapet jiný motor a pohon, 6.5MW výkonu a 3kV napájení mluví snad za vse, navíc nemají redukční převodovky a nemusí být za 2s z nuly na 100. To jsou krapet hrušky s jabkama nemyslíš?
Spalovák v osobní přepravě je historie.
To demo ukazuje jen, že i ten drobný nekomfort s dojezdem na kterém se tu všichni dieseláti točí je dnes technicky řešitelný a že v ničem nezaostává za spalovákem.
A výkon? To je otázka na jakou dobu ho máš k dispozici a vzhledem k tomu že jsi na 300kmh s tímhle BEV za pár sekund tak to uchladit je asi menší problém než celou baterku při ultrarychlém nabíjení. A tohle oboje tohle demo potvrdilo. A lokomotiva má fakt krapet jiný motor a pohon, 6.5MW výkonu a 3kV napájení mluví snad za vse, navíc nemají redukční převodovky a nemusí být za 2s z nuly na 100. To jsou krapet hrušky s jabkama nemyslíš?
Spalovák v osobní přepravě je historie.
@psel
Ještě jednou.Výkon 850 kW. Takový výkon umožňuje jezdit cca 400 km/h. Přesto jel maximálně 300 km/h a včetně zastávek dosáhl průměrné rychlosti jen 220 km/h. Marnost toho prototypu je v tom, že má vysoký výkon, který ale nelze využít. Tomu autu by k takové jízdě stačilo 350 kW. Jsou to hry s čísly pro
Pro zajímavost. Ty staré čtyřválcové Mercedesy s rychlostním průměrem 247 km/h jely 50 000 km na plný výkon v maximálních otáčkách. Spotřeba byla 22 L/100 km. To znamená tepelnou účinnost motoru cca 28 %. Dobrá účinnost, když vezmeme v úvahu okolnosti (začátek 80. let, motor zaměřený na výkon, jízda v maximálních otáčkách).
BTW Mluvil jsem od dieselelektrických lokomotivách. Ty mívají kolem 800 kW. Třeba Lokomotiva řady 742.
Ještě jednou.Výkon 850 kW. Takový výkon umožňuje jezdit cca 400 km/h. Přesto jel maximálně 300 km/h a včetně zastávek dosáhl průměrné rychlosti jen 220 km/h. Marnost toho prototypu je v tom, že má vysoký výkon, který ale nelze využít. Tomu autu by k takové jízdě stačilo 350 kW. Jsou to hry s čísly pro
Pro zajímavost. Ty staré čtyřválcové Mercedesy s rychlostním průměrem 247 km/h jely 50 000 km na plný výkon v maximálních otáčkách. Spotřeba byla 22 L/100 km. To znamená tepelnou účinnost motoru cca 28 %. Dobrá účinnost, když vezmeme v úvahu okolnosti (začátek 80. let, motor zaměřený na výkon, jízda v maximálních otáčkách).
BTW Mluvil jsem od dieselelektrických lokomotivách. Ty mívají kolem 800 kW. Třeba Lokomotiva řady 742.
@Tycoon no a? Kdyby chtěli postavit něco co jede 400 tak to postaví, v tom fakt není problém a jak ukazuje i recept sladokyselé kočky od BYD dá i 500 😄. Jinak 850kW je nabíjení, 1MW výkon a Vmax 360kmh.
A staré mercedesy v této diskuzi fakt nemají smysl stejně jako lokomotiva z 80 let minulého století. Jinak 22 litrů je 220kWh jen na okraj.
A staré mercedesy v této diskuzi fakt nemají smysl stejně jako lokomotiva z 80 let minulého století. Jinak 22 litrů je 220kWh jen na okraj.
@psel
Měli by jít o stejné typy aut... nesmysl. Električky často nejsou zcela srovnatelné se spalováky. Je Enyaq kombi? Nebo SUV? Nebo MPV? Je Enyaq porovnatelný s Kodiaqem?!?
No 100% porovnatelné to prostě neni a nebude. BEV je často prostě oteklá knedla, která vznějšku je jak SUV, zatímco uvnitř jak kombík, protože baterka v podlaze zabije prostornost a praktičnost vnějších rozměrů.
Měli by jít o stejné typy aut... nesmysl. Električky často nejsou zcela srovnatelné se spalováky. Je Enyaq kombi? Nebo SUV? Nebo MPV? Je Enyaq porovnatelný s Kodiaqem?!?
No 100% porovnatelné to prostě neni a nebude. BEV je často prostě oteklá knedla, která vznějšku je jak SUV, zatímco uvnitř jak kombík, protože baterka v podlaze zabije prostornost a praktičnost vnějších rozměrů.
ja len tolko: bratia - gratulujem skodofke k dobrym vyskedkom na EU trhu .
PS: nech len Nemci kupuju Elroq-y manzelkam, dedkom..... za cca 3 - 4 roky si jeden kupim a napisem vam ako to jazdi. . 😄 😄
na ten zvysok debaty sa mi nechce reagovat.
PS: nech len Nemci kupuju Elroq-y manzelkam, dedkom..... za cca 3 - 4 roky si jeden kupim a napisem vam ako to jazdi. . 😄 😄
na ten zvysok debaty sa mi nechce reagovat.
👍
Tak jeste zbyvaji ctyri petiny.
Jinak
"Za poklesem stojí především nástup zmodernizované verze s tváří velmi podobnou zmíněnému elroqu, která navazuje na nový stylistický jazyk Modern Solid."
???
Muj nazor je ten, ze Enyaqu ubira prodeje prave Elroq.
Ono nakoniec medzi enyakom a elroqom nie je az tak velky rozdiel ani co do rozmerov ... a obe auta su pritom aj podobne dobre vybavene a pohodlne ... elroq je pritom ale podstatne lacnejsi a tak je to jasne...
Presne.
Radovat se z toho, že trh podléhá ideologickým regulacím zelenorudých fanatiků a mění se z konkurenčního tržního na centrálně plánovaný, to může jedině opravdový pololobotom, příznivce sovětského svazu 2.0, a komanč.
Tvrdil jsem, ze bude mit dobre prodeje.
Mas odkaz na tu diskuzi?
Rad si ji proctu.
😉
Skoda ze nemas odkaz, dela to tve tvrzeni neverohodne.
Pamatuju si, ze jsem psal o prodejich.
A co bys po něm chtěl. Vždyť on ani nerozezná realitu od divokého kačera, satirické fake news rubriky reflexu... 🤣🤣🤣
www.auto.cz/…ine-volvo-148938
Vypadá to, ze spis zase tabor proti EV si cuca z prstu.
👍
Taky jsem nenasel to o cem psal ptr.
Zvlastni...
A ty?
Bylo by fajn, kdybys to nasel.
Sláva zelenákům, benderům sláva! 🤡
Dalsi zavadejici info.
Radoval jsem se z nizky ceny Leafa v USA.
A psal obecne o zlevnovani EV.
Za tim si stojim!
A jen jsem potvrdil Adamovi jeho tvrzeni, ze ceske ceny budou vyssi.
Uz par let se o EV zajimam...
Jedno EV vlastnim.
Sleduji ceny EV, jak u nas nebo v Nemecku, tak v Cine i v USA.
😉
Nepotrebuji vulgarne "poucovat" v oblasti EV.
Rad ale SLUSNE podiskutuju, treba s Adamem.
😀
Nikde jsem nikdy nepsal, ze cena v Cesku bude stejna jako cena v USA!!!
Takto jsi to jenom ty BLBE pochopil.
👎
Za nasledujici vyplod bych se ja velmi stydel.
"Sevca1
23. září 2025 • 19:45
@DonVito Děláš to schválně? Nebo jsi mentálně slabší retardovaný, zelenou propagandou zničený člověk. Od kdy máme stejné ceny jako v USA? Co? No nic opět jsi se předvedl. Mezi tebou a rohypnolem není rozdíl , dva fanatici. Akorát každý na druhé straně barikády"
Diky, uzij si sobotni vecer.
❤️