Novinky
KANKUNEN
7
Strašidlo vypadá líp a to bude krása ta lakovaná příď postřílená od kamínků a věčně oblepená hmyzem.
kozakm
1
@KANKUNEN mě to neuráží (narozdíl od EV4)
Technicky dotaz. Rozumi nekdo tomu, proc vyrobci delaji elektricke predokolky? To prece musi byt kvuli homokinetickym kloubum slozitejsi a drazsi nez el motor na zadni naprave a prenos tociveho momentu taky nic moc.
@tomas4568
Predokolka je levnejsi.
Jak pro spalovak, tak pro EV.
Predokolka je levnejsi.
Jak pro spalovak, tak pro EV.
@DonVito na čom šetrí prednokolka náklady pri EV?
@Rasto
Vse vpredu bude vzdy levnejsi.
Od chlazeni, pres delku kabelu az po integraci ridicich jednotek.
Proto jsou vsechny levny EVcka FWD...
😉
Vse vpredu bude vzdy levnejsi.
Od chlazeni, pres delku kabelu az po integraci ridicich jednotek.
Proto jsou vsechny levny EVcka FWD...
😉
@DonVito ako kratší kábel od baterky k motoru 😊 a o 2x2 metre hadice s chladiacou kvapalinou. To bude rozdiel tak 1000kc
@Rasto Vidis to prilis jednoducho. Usetri sa material, menej materialu = viac sa zmesti do balenia = lacnejsia preprava, lacnejsia montaz /kratsi a jednoduchsi pracovny postup/ + celkova uspora materialu. Aj 20€ na aute ma pri dennej produckii 100€ usporu 2000€. A to je len par komponentov,
PS - by si bol prekvapeny ako sa setri na to co zakaznik nevidi.
PS - by si bol prekvapeny ako sa setri na to co zakaznik nevidi.
@DonVito
Není. Je levnější mít motor vzadu nad poháněnou nápravou. U spalovaku to ale zabere cely kufr. Tak se to neděla. U elektra to lze. Ale z hlediska ovládání je mainstream zvyklý na přední pohon. Ona ta elektro zadokolka umí pěkně sklouznout na mokru.
Není. Je levnější mít motor vzadu nad poháněnou nápravou. U spalovaku to ale zabere cely kufr. Tak se to neděla. U elektra to lze. Ale z hlediska ovládání je mainstream zvyklý na přední pohon. Ona ta elektro zadokolka umí pěkně sklouznout na mokru.
@tomas4568 tak ať mi někdo vysvětlí proč některé elektrické zadokolky nemají žádný frunk. To vozí vepředu jen haraburdí, ze tam není žádný prostor? Vždyť je pohon vzadu.
@Johnn
To je zalezitost tradicnich vyrobcu aut...
To je zalezitost tradicnich vyrobcu aut...
@DonVito ne všech . Kia má i přes FWD frunk.
Jinak je jasné, že v předu je i u RWD spousta věcí, které musí být spojené s tím zadním pohonem. A proto je to dražší. Další je účinnost rekuperace FWD lepší.
Jinak i v severských zemích jezdí na sněhu s BEV FWD už roky a v pohodě ( na pneu bez hrotů).
Jinak je jasné, že v předu je i u RWD spousta věcí, které musí být spojené s tím zadním pohonem. A proto je to dražší. Další je účinnost rekuperace FWD lepší.
Jinak i v severských zemích jezdí na sněhu s BEV FWD už roky a v pohodě ( na pneu bez hrotů).
@Johnn tak jazdiť sa s tým dá, ale má to hlavne nevýhody - inak MEB rekuperuje 100kw, takže tá rekuperacia problém moc nieje.
@Rasto výše se ptáš , na čom šetrí prednokolka náklady pri EV? Tak a je toho i u RWD vepředu tak málo? Dokonce tak málo, že u MEB neni prostor pro frunk. 100kW rekuperace? U EV6 GT byla naměřena 320 a u běžných verzi Ioniq5 je 160-200kW. Tak tedy nevím jestli to není problém.
RWD v BEV také dokáže solidně na mokru a v horších podmínkách zamávat zadkem. Ideál je AWD.
Dobré FWD je naprosto v pohodě. A,ano špatní řidiči mohou mít problémy, běžní a dobří ne.
RWD v BEV také dokáže solidně na mokru a v horších podmínkách zamávat zadkem. Ideál je AWD.
Dobré FWD je naprosto v pohodě. A,ano špatní řidiči mohou mít problémy, běžní a dobří ne.