Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Kia EV5 dorazila do Česka. Soupeřů má dost! Mezi nimi je i česká klasika

11 komentářů

DonVito
@Johnn

To je zalezitost tradicnich vyrobcu aut...
DonVito
@tomas4568

Predokolka je levnejsi.
Jak pro spalovak, tak pro EV.
DonVito
@Rasto
Vse vpredu bude vzdy levnejsi.

Od chlazeni, pres delku kabelu az po integraci ridicich jednotek.

Proto jsou vsechny levny EVcka FWD...
😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Strašidlo vypadá líp a to bude krása ta lakovaná příď postřílená od kamínků a věčně oblepená hmyzem.
DonVito
@Germanec

Hloupy automobilky delaji snad vsechny nejlevnejsi EV s prednim pohonem.

Jak si vysvetlujes predni pohon Epiqu ty?
To by me zajimalo.
😀
tomas4568
Technicky dotaz. Rozumi nekdo tomu, proc vyrobci delaji elektricke predokolky? To prece musi byt kvuli homokinetickym kloubum slozitejsi a drazsi nez el motor na zadni naprave a prenos tociveho momentu taky nic moc.
Rasto
@DonVito na čom šetrí prednokolka náklady pri EV?
Germanec
@DonVito
Není. Je levnější mít motor vzadu nad poháněnou nápravou. U spalovaku to ale zabere cely kufr. Tak se to neděla. U elektra to lze. Ale z hlediska ovládání je mainstream zvyklý na přední pohon. Ona ta elektro zadokolka umí pěkně sklouznout na mokru.
Johnn
@tomas4568 tak ať mi někdo vysvětlí proč některé elektrické zadokolky nemají žádný frunk. To vozí vepředu jen haraburdí, ze tam není žádný prostor? Vždyť je pohon vzadu.
kozakm
@KANKUNEN mě to neuráží (narozdíl od EV4)
Johnn
@DonVito ne všech . Kia má i přes FWD frunk.
Jinak je jasné, že v předu je i u RWD spousta věcí, které musí být spojené s tím zadním pohonem. A proto je to dražší. Další je účinnost rekuperace FWD lepší.
Jinak i v severských zemích jezdí na sněhu s BEV FWD už roky a v pohodě ( na pneu bez hrotů).