Technika
Chybi mi tam 1,2l trivalec od Stellantisu 😉. Vicemene veskere motory, co uvadite, jsou uz nesehnatelne a novodoba nahrada neexistuje diky EU omezenim.
@Frfla Toyota tu 1.8 dava do Corolly porad, je na vyber 1.8 100 kW nebo 2.0 cca 130-140 kW (zminovany nastupce, vykon podle rocniku - kvuli emisim to trochu orezali).
A doufam ze to s Puretechem byl sarkazmus, ten kram jsem bohuzel mel pred stavajici Toyotou 😞
A doufam ze to s Puretechem byl sarkazmus, ten kram jsem bohuzel mel pred stavajici Toyotou 😞
K čemu ti je spolehlivý motor, když stojí za prd od novotí. PD - utřískaný motor obtěžující. Doteď si vzpomínám, jak obrovský skok to byl přelézt z Octávky TDI do Laguny dci. Dci, nekopalo, nehlučelo, jelo. Řídili jste Accorda 2,4, motor tabulkových kovbojů do 5t otáček to mělo dynamiku VW 2,0 8v 85 kW. V tomhle ohledu je ještě horší VW 2,8. Je to divné, ale ta Yamaha ty motory uměla. No a ten hybrid od Toyoty, naposledy jsem to řídil letos, chce to jen virtuální stupně, ale jede to, nežere to. A ty první hybridy byla taková řidičská tragédie.
@KANKUNEN
Nie vzdy sa zhodneme ale teraz klobuk dole.... suhlasim so vsetkym
Ono by este bolo asi vhodne poznamenat ze doba sa meni a motory s nou... co mozno bolo fajn pred xy rokmi dnes uz nemusi byt vobec akceptovatelne aj keby to bolo akokolvek spolahlive presne tak... taketo vykopavky dnes uz vlastne pomaly ani nezozenies
Nie vzdy sa zhodneme ale teraz klobuk dole.... suhlasim so vsetkym
Ono by este bolo asi vhodne poznamenat ze doba sa meni a motory s nou... co mozno bolo fajn pred xy rokmi dnes uz nemusi byt vobec akceptovatelne aj keby to bolo akokolvek spolahlive presne tak... taketo vykopavky dnes uz vlastne pomaly ani nezozenies
Uz ked vidim ako prve to chrochtajuce 1,9tdi... dalej zrejme ani nema zmysel citat... ale ok.. iny kraj iny mrav...
@3_diamanty
👍
Souhlas.
1.9tdi
Nejhorsi emise, nejhorsi kultura chodu.
👎👎
TDI je vlhkym snem kazdyho "eksperta".
Nepohodli a hluk?
Nevadi.
Emise?
Ty nechava az za sebou.
Takze taky nevadi...
👎👎👎
Hlavne ze muzes jet 1300km v kuse bez zastavky.
youtube.com/…orts/zshKeXYKk2U?…
👍
Souhlas.
1.9tdi
Nejhorsi emise, nejhorsi kultura chodu.
👎👎
TDI je vlhkym snem kazdyho "eksperta".
Nepohodli a hluk?
Nevadi.
Emise?
Ty nechava az za sebou.
Takze taky nevadi...
👎👎👎
Hlavne ze muzes jet 1300km v kuse bez zastavky.
youtube.com/…orts/zshKeXYKk2U?…
Já bych do této rodiny doporučeníhodných motorů v prvé řadě dal čtyřválce 1.4 TSI, samozřejmě tedy jeho již naprosto spolehlivé provedení s rozvody řemenem.
@Arese Níže o tom motoru píšu, měl jsem dvě CNG Oktávky s tím samým a absoutně bezproblémová auta... Škoda že se něco takového dál nevyrábí, šel bych do toho zas. Z pohledu provozních nákladů a i ekologie možná to nejlepší, co jsi v Česku mohl mít. Navíc CNG Octávka měla s tímto motorem vzadu víceprvek takže to bylo i fakt pohodlné a příjemné auto.
@Mr.Murphy Ještě bych určitě přidal geniální fiatovské čtyřválce řady FIRE, a to jak s objemem 1,0, tak 1,2 a samozřejmě i 1,4 l, který se jako atmosféra i přeplňovaná verze T-Jet vyráběl nejdéle. A pořád se k němu lze dostat pod kapotami skvělých vozů Fiat Tipo a AlfyaRomeo Giulietta! 😊 Tyto motory vyžadují jen slušný benzín, pečlivý olejový servis a včas měnit svíčky a rozvody. Za těchto podmínek jsou prakticky věčné! 😊
No... článek jak kdyby český řidič chtěl něco co morálně spadá někam do devadesátek.... 😉 Doba už se posunula, řekl bych....
Každopádně kdybych měl čistě dle vlastní zkušenosti uvést skvělé motory pro každý den, tak bych dal
- Fiat 1.4 T-jet (výkon, spotřeba, spolehlivost, vše fajn)
- Škoda 1.4TGI (CNG - směšné provozní náklady, spolehlivost krásná)
- Ford 2.0 TDCi (měl jsem to v Mondeu z 2014 a dodnes jezdí, 300 najeto a jen přede 😉
- nemám žádné připomínky ani k 1.4 Tsi PHEV v minulé generaci Superba. Taky skvělý motor, byť na něm mám jen 130tkm....
Každopádně kdybych měl čistě dle vlastní zkušenosti uvést skvělé motory pro každý den, tak bych dal
- Fiat 1.4 T-jet (výkon, spotřeba, spolehlivost, vše fajn)
- Škoda 1.4TGI (CNG - směšné provozní náklady, spolehlivost krásná)
- Ford 2.0 TDCi (měl jsem to v Mondeu z 2014 a dodnes jezdí, 300 najeto a jen přede 😉
- nemám žádné připomínky ani k 1.4 Tsi PHEV v minulé generaci Superba. Taky skvělý motor, byť na něm mám jen 130tkm....
Docela k smíchu. Kdejaký elektromotor je ve všech parametrech lepší než všechny spalováky dohromady. Je to fakt, který nikdo nemůže popřít, ani kdejakou urážkou. Pokud by to tak nebylo, tak by nebylo 99 procent všech motorů na světě elektrických.
@johny555 ale kdejaká nádrž je praktičtější než baterie😊 nicméně souhlas, elektromotor je ultimátní řešení.
@johny555
elektromotory fungujou super tam kde sahají dráty z elektrárny. Vše ostatní je vždy kompromis
elektromotory fungujou super tam kde sahají dráty z elektrárny. Vše ostatní je vždy kompromis
@Othello Přesně tak, k čemu je výborný elektromotor, když baterie jsou ve srovnání s palivovou nádrží doslova zoufalé řešení ?! 😊
P.S. Navíc auta s elektromotorem jsou jízdě katastrofálně nudná a řidičsky zcela neuspokojivá, nemluvě o jejich obludné hmotnosti! Elektromotory patří do tramvají, trolejbusů a vozů metra , do aut ale ani omylem!
P.S. Navíc auta s elektromotorem jsou jízdě katastrofálně nudná a řidičsky zcela neuspokojivá, nemluvě o jejich obludné hmotnosti! Elektromotory patří do tramvají, trolejbusů a vozů metra , do aut ale ani omylem!
@Arese Mě teda ridicsky elektromotor v hybridu, co jsem koupil ženě, naprosto uspokojuje. A to tak, že napřesrok milerád vyměním svůj současný 2.5l benzín za EV nebo hybrid a ani se neohlédnu zpět. Není mi 20 a k pohlazení ega nepotřebuju řev, vibrace ani smrad, když vyjíždím se studeným motorem z garáže, takže tohle rád přenechám "Motoristům". Ticho, plynulost a instantní záběr jsou mi milejší.
@johny555
Opravdu je ve všech parametrech auto s bzučákem lepší než auto se spalovacím motorem?????
Prosím, doporučuji odložit růžové brýle.
Opravdu je ve všech parametrech auto s bzučákem lepší než auto se spalovacím motorem?????
Prosím, doporučuji odložit růžové brýle.
@Man Ký Úplně stačí si přečíst tu odpornou adresu a vše je jasné! 🤮🤮🤮
@Man Ký Ve Finsku vznikl projekt, který může zásadně přepsat svět elektromobility. Start-up Donut Lab představil svůj Ring Motor – revoluční kruhový elektromotor s výkonem 845 koní a točivým momentem 3 171 Nm, zabudovaný přímo do náboje kola. Při hmotnosti pouhých 88 kilogramů jde o konstrukci, která dalece překonává současné standardy a může změnit způsob, jakým se pohybujeme – od aut přes motocykly až po letadla.
link nejde, každopádně velmi zajímavý.
link nejde, každopádně velmi zajímavý.
Nejlepší motor je ve služebním autu.
1,9 TDI ako jeden z najlepsich motorov? Mozno jeden z najspolahlivejsich, ale to je zaroven negativum pre vsetkych ostatnych naokolo, ktori musia trpiet smrad a rachod az kym tie stare sroty vsetky nezhrdzaveju
To je zase blbost na klikání. PD motory byla slepá ulička, na druhuhou stranu nejlepší běžný motor vůbec úplně chybí - 1.4/1.5 TSI v jakékoli specifikaci.
Z nedávné minulosti, vlastně ze včerejška (cca2020), mi ve výběru (za mě s dost, když ne podivnými, tak zvláštními kritérii výběru) chybí třeba motor Toyoty 1.5 VVT-i.
Čtyřválec, atmosféra, nepřímý vstřik, sice žádný divočák, ale drží, má příjemný projev, nic nechce, nežere a vůbec se nese*re.
Čtyřválec, atmosféra, nepřímý vstřik, sice žádný divočák, ale drží, má příjemný projev, nic nechce, nežere a vůbec se nese*re.
To je výběr motorů pro voliče Motoristů S(PD)obě? Diesel Euro 3/4 s bambilionem km na hrbu už má mít dávno zákaz vjezdu a ne doporučení... A nebo je teď dezolátizmus (jakože čím hůř, tím líp) nový mainstream?
@Barry Lyndon
S vaší vznětovou fobií (myšleno ne vozidlo 😁) by měl někdo zakázat vjezd Vám do diskuzí.
2,0 dci nebyl vůbec špatný motor pro někoho kdo potřeboval vznětovou pohonnou jednotku.
S vaší vznětovou fobií (myšleno ne vozidlo 😁) by měl někdo zakázat vjezd Vám do diskuzí.
2,0 dci nebyl vůbec špatný motor pro někoho kdo potřeboval vznětovou pohonnou jednotku.
@vencelín Tak cílil jsem prvotně na koncernový 1.9 TDI PD, což je strašný vergl, nejen co do emisí, ale i pokud jde o kravál (to snad i ta Multikára byla kultivovanejší).
Jinak minulý čas je úplně namístě. DDT, azbest a lobotomie taky nebyly ve své době špatný insekticid, žáruvzdorný materiál a cesta k Nobelově ceně... 😃
Jinak minulý čas je úplně namístě. DDT, azbest a lobotomie taky nebyly ve své době špatný insekticid, žáruvzdorný materiál a cesta k Nobelově ceně... 😃
nevybral bych si ani jeden, i kdyby elektromobilita neexistovala.
Šel bych do něčeho jako 1.5TSI evo2, 2.5TFSI (Seat VZ5) DNWB, staré Volvo pětiválce ...
Ale protože elektromobilita existuje, tak je výběr jasný, libovolná Tesla (mimo performance a RWD model S/X), ale klidně i APP 550 od VW, což je taky moc hezký motor.
Šel bych do něčeho jako 1.5TSI evo2, 2.5TFSI (Seat VZ5) DNWB, staré Volvo pětiválce ...
Ale protože elektromobilita existuje, tak je výběr jasný, libovolná Tesla (mimo performance a RWD model S/X), ale klidně i APP 550 od VW, což je taky moc hezký motor.
Za mne ten 2,0 dci plus renoltí zážehové atmosferické motory.
2,0 HDI a lvíčetí atmo zážehové motory taktéž fajn. Pak by stál za úvahu 2,0i Yamaha ve Fordech.
Ten TDI bych z výčtu vynechal, už je dost traktoroidní a spolehlivost je podobná výše zmíněným.
2,0 HDI a lvíčetí atmo zážehové motory taktéž fajn. Pak by stál za úvahu 2,0i Yamaha ve Fordech.
Ten TDI bych z výčtu vynechal, už je dost traktoroidní a spolehlivost je podobná výše zmíněným.
Nechápu, jak může někdo doporučovat 1.9 TDI PD. Navíc, takto stará auta si už dnes nikdo nekupuje na křižování Evropy. Pro městský a příměstský provoz je jednoznačně vhodnější malý atmosférický benzinový motor. Pokud zůstanu u koncernu, velmi dobrá volba je například 1.4 16V s výkonem 63 kW.
Focus II bol na 1.6 74kW uz pritazky, auto s nim bolo lenive aj napriek kratkym prevodom. Napisat, ze to slo akoby to malo o 20-30 kW viac je totalny blabol, autor v tom zjavne nejazdil ani po parkovisku, inak by to nenapisal. Ten motor bol dobry v lahkom Fusione, ako tak dobry v jednotkovom Focuse, aj to ale s kratkym diferakom.
Prve verzie 1.6 TiVCT 85 kW v dvojkovych Focusoch boli tazky pruser, odchadzalo zamykanie remenic. Motory potom padali do nudzaku, vymeny rozvodov po 100k km kvoli vadnym remeniciam neboli vynimocne.
Prve verzie 1.6 TiVCT 85 kW v dvojkovych Focusoch boli tazky pruser, odchadzalo zamykanie remenic. Motory potom padali do nudzaku, vymeny rozvodov po 100k km kvoli vadnym remeniciam neboli vynimocne.
Tak to nečti, ty zelená hlavo...
Cikáne, snad se Vám z článku nezkratovaly mozkové obvody?