Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Vybrali jsme 5 nejlepších motorů pro české řidiče: Výkon není rozhodující!

59 komentářů

DonVito
@3_diamanty
👍
Souhlas.
1.9tdi
Nejhorsi emise, nejhorsi kultura chodu.
👎👎

TDI je vlhkym snem kazdyho "eksperta".
Nepohodli a hluk?
Nevadi.
Emise?
Ty nechava az za sebou.
Takze taky nevadi...
👎👎👎
Hlavne ze muzes jet 1300km v kuse bez zastavky.
youtube.com/…orts/zshKeXYKk2U?…
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Zkamenělý věk fosilního romantismu 👍
houmer56
@Arese Mě teda ridicsky elektromotor v hybridu, co jsem koupil ženě, naprosto uspokojuje. A to tak, že napřesrok milerád vyměním svůj současný 2.5l benzín za EV nebo hybrid a ani se neohlédnu zpět. Není mi 20 a k pohlazení ega nepotřebuju řev, vibrace ani smrad, když vyjíždím se studeným motorem z garáže, takže tohle rád přenechám "Motoristům". Ticho, plynulost a instantní záběr jsou mi milejší.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@johny555 ale kdejaká nádrž je praktičtější než baterie😊 nicméně souhlas, elektromotor je ultimátní řešení.
Mr.Murphy
@Arese Níže o tom motoru píšu, měl jsem dvě CNG Oktávky s tím samým a absoutně bezproblémová auta... Škoda že se něco takového dál nevyrábí, šel bych do toho zas. Z pohledu provozních nákladů a i ekologie možná to nejlepší, co jsi v Česku mohl mít. Navíc CNG Octávka měla s tímto motorem vzadu víceprvek takže to bylo i fakt pohodlné a příjemné auto.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Othello ano svíčka svítí skvěle tam, kam nevedou dráty. ale jestli je to nejlepší řešení a vše ostatní je kompromis, tím si nejsem jist.
Kasprik
Nejlepší motor je ve služebním autu.
Mr.Murphy
No... článek jak kdyby český řidič chtěl něco co morálně spadá někam do devadesátek.... 😉 Doba už se posunula, řekl bych....
Každopádně kdybych měl čistě dle vlastní zkušenosti uvést skvělé motory pro každý den, tak bych dal
- Fiat 1.4 T-jet (výkon, spotřeba, spolehlivost, vše fajn)
- Škoda 1.4TGI (CNG - směšné provozní náklady, spolehlivost krásná)
- Ford 2.0 TDCi (měl jsem to v Mondeu z 2014 a dodnes jezdí, 300 najeto a jen přede 😉
- nemám žádné připomínky ani k 1.4 Tsi PHEV v minulé generaci Superba. Taky skvělý motor, byť na něm mám jen 130tkm....
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Man Ký Ve Finsku vznikl projekt, který může zásadně přepsat svět elektromobility. Start-up Donut Lab představil svůj Ring Motor – revoluční kruhový elektromotor s výkonem 845 koní a točivým momentem 3 171 Nm, zabudovaný přímo do náboje kola. Při hmotnosti pouhých 88 kilogramů jde o konstrukci, která dalece překonává současné standardy a může změnit způsob, jakým se pohybujeme – od aut přes motocykly až po letadla.

link nejde, každopádně velmi zajímavý.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Nejlepší motor /nejen/ pro české řidiče

www.electricdrive.cz/…aha-jen-88-kil👋?…
Arese
@Horký Rom Copak Romíku, zase usilovně soutěžíš o titul "Diskusní eurohujerovský trapák roku"? 😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To je výběr motorů pro voliče Motoristů S(PD)obě? Diesel Euro 3/4 s bambilionem km na hrbu už má mít dávno zákaz vjezdu a ne doporučení... A nebo je teď dezolátizmus (jakože čím hůř, tím líp) nový mainstream?
Arese
Já bych do této rodiny doporučeníhodných motorů v prvé řadě dal čtyřválce 1.4 TSI, samozřejmě tedy jeho již naprosto spolehlivé provedení s rozvody řemenem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz ked vidim ako prve to chrochtajuce 1,9tdi... dalej zrejme ani nema zmysel citat... ale ok.. iny kraj iny mrav...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
K čemu ti je spolehlivý motor, když stojí za prd od novotí. PD - utřískaný motor obtěžující. Doteď si vzpomínám, jak obrovský skok to byl přelézt z Octávky TDI do Laguny dci. Dci, nekopalo, nehlučelo, jelo. Řídili jste Accorda 2,4, motor tabulkových kovbojů do 5t otáček to mělo dynamiku VW 2,0 8v 85 kW. V tomhle ohledu je ještě horší VW 2,8. Je to divné, ale ta Yamaha ty motory uměla. No a ten hybrid od Toyoty, naposledy jsem to řídil letos, chce to jen virtuální stupně, ale jede to, nežere to. A ty první hybridy byla taková řidičská tragédie.
Michal Exner
@Horký Rom
Tak to nečti, ty zelená hlavo...
Avatar - eLzyx
eLzyx
nevybral bych si ani jeden, i kdyby elektromobilita neexistovala.
Šel bych do něčeho jako 1.5TSI evo2, 2.5TFSI (Seat VZ5) DNWB, staré Volvo pětiválce ...
Ale protože elektromobilita existuje, tak je výběr jasný, libovolná Tesla (mimo performance a RWD model S/X), ale klidně i APP 550 od VW, což je taky moc hezký motor.
Germanec
To je zase blbost na klikání. PD motory byla slepá ulička, na druhuhou stranu nejlepší běžný motor vůbec úplně chybí - 1.4/1.5 TSI v jakékoli specifikaci.
Arese
@Othello Přesně tak, k čemu je výborný elektromotor, když baterie jsou ve srovnání s palivovou nádrží doslova zoufalé řešení ?! 😊
P.S. Navíc auta s elektromotorem jsou jízdě katastrofálně nudná a řidičsky zcela neuspokojivá, nemluvě o jejich obludné hmotnosti! Elektromotory patří do tramvají, trolejbusů a vozů metra , do aut ale ani omylem!
Arese
@Mr.Murphy Ještě bych určitě přidal geniální fiatovské čtyřválce řady FIRE, a to jak s objemem 1,0, tak 1,2 a samozřejmě i 1,4 l, který se jako atmosféra i přeplňovaná verze T-Jet vyráběl nejdéle. A pořád se k němu lze dostat pod kapotami skvělých vozů Fiat Tipo a AlfyaRomeo Giulietta! 😊 Tyto motory vyžadují jen slušný benzín, pečlivý olejový servis a včas měnit svíčky a rozvody. Za těchto podmínek jsou prakticky věčné! 😊
Othello
@johny555
elektromotory fungujou super tam kde sahají dráty z elektrárny. Vše ostatní je vždy kompromis
Frfla
Chybi mi tam 1,2l trivalec od Stellantisu 😉. Vicemene veskere motory, co uvadite, jsou uz nesehnatelne a novodoba nahrada neexistuje diky EU omezenim.
vencelín
@Frfla
Nemá náhodou tenhle Lvíčetí vynález zkázy samodestrukční sklony?
gil54
Z nedávné minulosti, vlastně ze včerejška (cca2020), mi ve výběru (za mě s dost, když ne podivnými, tak zvláštními kritérii výběru) chybí třeba motor Toyoty 1.5 VVT-i.

Čtyřválec, atmosféra, nepřímý vstřik, sice žádný divočák, ale drží, má příjemný projev, nic nechce, nežere a vůbec se nese*re.
Prasivak P
1,9 TDI ako jeden z najlepsich motorov? Mozno jeden z najspolahlivejsich, ale to je zaroven negativum pre vsetkych ostatnych naokolo, ktori musia trpiet smrad a rachod az kym tie stare sroty vsetky nezhrdzaveju
Matus Kralik
@Frfla Toyota tu 1.8 dava do Corolly porad, je na vyber 1.8 100 kW nebo 2.0 cca 130-140 kW (zminovany nastupce, vykon podle rocniku - kvuli emisim to trochu orezali).
A doufam ze to s Puretechem byl sarkazmus, ten kram jsem bohuzel mel pred stavajici Toyotou 😞
Avatar - hugino
hugino
A šiesty naj by mohol byť 1.4 TSI 92/110 kw EA 211 . Či ?
vencelín
@johny555
Opravdu je ve všech parametrech auto s bzučákem lepší než auto se spalovacím motorem?????
Prosím, doporučuji odložit růžové brýle.
Arese
@Man Ký Úplně stačí si přečíst tu odpornou adresu a vše je jasné! 🤮🤮🤮
Trtkal
@Frfla
Souhlas, super motor. Jede moc hezky, vyborna spotreba.
johny555
Docela k smíchu. Kdejaký elektromotor je ve všech parametrech lepší než všechny spalováky dohromady. Je to fakt, který nikdo nemůže popřít, ani kdejakou urážkou. Pokud by to tak nebylo, tak by nebylo 99 procent všech motorů na světě elektrických.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Jozko Mrkvicka Určitě?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Michal Silar Taky nechápu
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Pepa_007 Zajímavé
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@eLzyx Určitě
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Germanec Vypadá to tak
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Prasivak P Něco na tom je
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Kasprik Přesně
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@hugino Možná
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Mr.Murphy Opravdu?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@johny555 Přesně tak
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@3_diamanty Opravdu?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Matus Kralik Taky doufám
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Trtkal Super
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Michal Exner Proč?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Horký Rom 👍👍👍
Jozko Mrkvicka
Focus II bol na 1.6 74kW uz pritazky, auto s nim bolo lenive aj napriek kratkym prevodom. Napisat, ze to slo akoby to malo o 20-30 kW viac je totalny blabol, autor v tom zjavne nejazdil ani po parkovisku, inak by to nenapisal. Ten motor bol dobry v lahkom Fusione, ako tak dobry v jednotkovom Focuse, aj to ale s kratkym diferakom.
Prve verzie 1.6 TiVCT 85 kW v dvojkovych Focusoch boli tazky pruser, odchadzalo zamykanie remenic. Motory potom padali do nudzaku, vymeny rozvodov po 100k km kvoli vadnym remeniciam neboli vynimocne.
vencelín
@Arese
Mončičák pokukuje po nové vrtačce, tak tam má s tím elektrickým motorem svatou pravdu.
vencelín
@Barry Lyndon
Co mají hovadiny z durhého odstavce společného s moderními motory?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@vencelín Tak cílil jsem prvotně na koncernový 1.9 TDI PD, což je strašný vergl, nejen co do emisí, ale i pokud jde o kravál (to snad i ta Multikára byla kultivovanejší).

Jinak minulý čas je úplně namístě. DDT, azbest a lobotomie taky nebyly ve své době špatný insekticid, žáruvzdorný materiál a cesta k Nobelově ceně... 😃
Michal Silar
Nechápu, jak může někdo doporučovat 1.9 TDI PD. Navíc, takto stará auta si už dnes nikdo nekupuje na křižování Evropy. Pro městský a příměstský provoz je jednoznačně vhodnější malý atmosférický benzinový motor. Pokud zůstanu u koncernu, velmi dobrá volba je například 1.4 16V s výkonem 63 kW.
vencelín
@Barry Lyndon
S vaší vznětovou fobií (myšleno ne vozidlo 😁) by měl někdo zakázat vjezd Vám do diskuzí.
2,0 dci nebyl vůbec špatný motor pro někoho kdo potřeboval vznětovou pohonnou jednotku.
vencelín
Za mne ten 2,0 dci plus renoltí zážehové atmosferické motory.
2,0 HDI a lvíčetí atmo zážehové motory taktéž fajn. Pak by stál za úvahu 2,0i Yamaha ve Fordech.
Ten TDI bych z výčtu vynechal, už je dost traktoroidní a spolehlivost je podobná výše zmíněným.
vencelín
@Kasprik
Tesat do kamene 😊.
vencelín
@Arese
Bzučák dává fyzikálně smysl na pocuky po městě. Zda dává ve stejném režimu smysl i ekonomicky je už diskutabilní.
vencelín
@Mr.Murphy
Chvilku (cca 19 tis km) jsem jezdil Leonem 1,5 TGI a musím řící že provozní náklady byly ještě nižší než u vznětového motoru a jelo to vcelku příjemně.

Za mne taky škoda, že se cng více neujalo, byla by to velmi dobrá alternativa k bzučákům.
vencelín
@Horký Rom
Cikáne, snad se Vám z článku nezkratovaly mozkové obvody?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@KANKUNEN
Nie vzdy sa zhodneme ale teraz klobuk dole.... suhlasim so vsetkym
Ono by este bolo asi vhodne poznamenat ze doba sa meni a motory s nou... co mozno bolo fajn pred xy rokmi dnes uz nemusi byt vobec akceptovatelne aj keby to bolo akokolvek spolahlive presne tak... taketo vykopavky dnes uz vlastne pomaly ani nezozenies