Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat Tipo skončí v roce 2026. Nástupce nebude překvapením

43 komentářů

JirkaII
@Arese
No, jenže v záplavě SUV, pick upů a dodávek má řidič nízkého auta velmi omezený výhled, co se děje na silnici. A to nejen ve městě.
Wolfalack
@JirkaII Já jezdím v nízkém sedanu a až navýjimky tenhle problém fakt nemám. Tuhle SUV mánii fakt nechápu.
Arese
Tak to je úplně špatně, Fiate! Crossoverů je na trhu bambilion, zato poctivý hatchback a kombík začíná být v C segmentu bílou vránou. Nové Tipo by proto mělo jít ve stopách svého úspěšného předchůdce, jen v mírně modernější podobě!!! A samozřejmě s motory Fiat!
Tycoon
Jinými slovy nástupce nebude.

Tipo se rozloučilo s evropskými zákazníky víceméně už s faceliftem na konci roku 2020, kdy verze pro EU přišla o čtyřválce Fire, šíři i konfigurovatelnost výbav a dostala výrazně vyšší cenovku. Od té doby prodeje v EU razantně poklesly.

Verze pro domácí turecký trh (auto nikdy nevyráběl Fiat, ale vždy jen turecký Tofas), která se jmenuje Fiat Egea, se stále prodává výborně (asi díky tomu, že pod kapotou zůstává čtyřválec Fire) a proto došlo k odložení konce výroby.
Avatar - speedfred
speedfred
@JirkaII
Preto som si kúpil kamión, panečku to výhľad. Nechápem ako môžete jazdiť v tých nízkych SUV.
Arese
@Pepa_007 Jo jo, už v roce 2020 Tipo pokořilo milion vyrobených kusů. To určitě není špatný výsledek. 😊
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Paráda, těším se na nástupce do max 500 000Kč (v plný výbavě) jsem chtěl napsat. Ale SUV místo hatchbacku či místo kombi? To ne !!!!! 🤬🤬🤬To snad nemyslí vážně. FIATe FIATe, zahráváš si s přízní zákazníků. 😒 A doufám, že osadí "osvědčený" 1,2 tříválec s elektrickou dopomocí. Pak to bude drahé, těžké a složité auto místo jednoduchého Tipa. 😒🤮🤮🤮
Arese
@ericn Dokonce i Češi už začínají chápat, jak cenné přednosti v dnešní úchylné automobilové době Tipo přineslo a že na levné interiérové plasty auto fakt nejezdí: za to má naprosto spolehlivé motory, nadprůměrně robustní podvozek i karoserii, jednoduchou techniku, skvělou prostornost, solidní jízdní komfort, skvělou ergonomii ovládacích prvků a v neposlední době šmrncovní vzhled (tedy za podmínky, že nemá základní patnáctky na vysokých bačkorách) . A to vše Fiat v prvních letech výroby nabízel za velmi slušné ceny a nabídka všech 3 druhů karoserie byla rovněž unitkátní! Však si také ojetá a zachovalá Tipa na trhu ojetin ceny velmi slušně drží. Tipo - poslední pravý Fiat pro normální lidi., Jak je vidět, nástupce už žádnou z výše uvedených zákazníky žádaných předností mít nebude... 😞((((
Arese
@Tycoon Stellantis prostě Fiat totálně zničil. Proč jim sakra nenechali jejich novou generaci skvělých benzinových motorů FierFly?! A pokud chtěli svou evropskou nabídku motorů sjednotit, měli tyto fiatovské motory rozšířit i do dalších koncernových značek! Fiat totiž motory vždy uměl, na rozdíl od konkurentů (VW, Renault, Ford, Peugeot) se mu motory nikdy masově nesr-ly!!!
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@JirkaII jezdím v nízkém autě a bez problémů.
gil54
@speedfred

Jj, mám to stejně, já i po chodníku chodím na chůdách...
PavelK_
@Arese v dnešní roztříštěné modelové nabídce jde o zajímavé číslo.
johny555
Můžete nadávat jak chcete. Statistiky mluví jasně. Evropský zákazník chce SUV a malé levné hatchbacky. Nechce sedany ani kombíky. Vaše chyba. Měli jste je nakupovat. Neměli jste kupovat ojetiny, předražené Oktávky, Karoqy, Kodiaqy. Měli jste skupovat nové kombíky za půl mega. Třeba ještě donedávna se vyráběl Ceed kombi do půl mega - naprosto klasický kombík s benzínovým čtyřválcem. Ale kapacita fabriky byla větší než prodeje, tak to ukončili. Mají vyrobeno na čtvrt roku dopředu. Zbývá už jen i30ka a Dacia Jogger. Tak ještě můžete zachránit tu i30ku. Za chvíli taky nebude.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@PavelK_
150 000 aut ročně u jednoho modelu? Kdo to má ? A to chtějí zrušit?
Arese
@Frfla A proto je taky v Evropě Stellantis v takové prodejní mizérii, ve které je. Zákazník, který se jen trochu v autech orientuje, dobře ví, že tříválec 1,2 l je tolerovatelný jen v A a B segmentu!
Arese
@PavelK_ Opravuji, milionovou hranici Tipo překonalo v roce 2022. I tak je to ale dobrý výsledek. 😊 Dnes už to bude zmíněných 1,2 - 1,3 milionu, však výroba ještě neskončila. Je ale obrovská škoda, že se už nevyrábí hatchback a kombík a sedan jen v naftě...
PavelK_
@Arese a ono je současné Tipo nějak úspěšné? Je to normální otázka.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@PavelK_ ve finále to bude jak píše vždy ten rohypnol. Pěkná, levná, praktická auta výrobci ukončí a bude tu jen elektrická Čína protože EU průmysl bude ve středověku.
PavelK_
@Pepa_007 Však píšu, že je to zajímavé číslo.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Stupidní rozhodnutí. Nové Tipo být mělo, stejně jako Punto. A crossover navíc!🫣
ericn
@Arese Taky si myslím, že to není špatný výsledek 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@PavelK_ nic moc úspěšné nebylo. Cca 1.2 milionu kusů toho posledního za 10 let vyrobili. Plus v tom chybí mimoevropska výroba a roky 2025 a 2024.
Frfla
@Pepa_007 Ten 1,2l trivalec je jistota, nic jineho totiz Stellantis (v tomto segmentu) ani nema.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Pepa_007 Uz to v podstate zrusili...
😒
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Arese nástupce bude Peugeot s logem Fiat.
Tycoon
@Arese

Ano, u Stila se nepovedl design. Ale neřekl bych, že mělo německý design. Němci by tak škaredé auto jako pětidvéřové Stilo a kombi Multiwagon do výroby nedali. Třídvířko jakžtakž šlo, ale to je okrajová verze.
Arese
@Jaros 00071 Přesně!
Arese
@JirkaII Sorry, ale to je úplně úchylná argumentace...😞
ericn
@Pepa_007 taktéž v OIV nepociťuji problém 😄
sarusian
@Wolfalack no ja ten problem obcas mam hlavne, ak z oboch stran k tebe zaparkuju SUV s foliami na oknach a ty mas vyjst na hlavnu cestu
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@johny555 štve mně, že důchodcovská část kupujících bude vlastně diktovat, ze se budou vyrábět samá SUV.
ericn
@Pepa_007 Smutné je, že máš asi pravdu...
ericn
@Arese No smutný je, že aktuálně nabízí jen sedan a diesel, jedinou konfiguraci...
Arese
@Tycoon Já bych řekl, že úpadek evropské větve Fiatu začal ještě dřív, v příchodem nepovedeného Stila. Skoro nikdo nechtěl Fiat s nesmyslně bohatou výbavou a designem Volkswagenu. A narychlo spíchnuté Bravo II už sice vypadalo k světu, ale mělo zoufale málo místa pro nohy vzadu a nenabídlo kombík...
Naprosto nepochopitelné bylo také nenabídnutí nové generace Punta, jednoho ze stěžejních modelů. Kdo sakra u Fiatu tehdy přijímal takto likvidační rozhodnutí?!!!!
Avatar - speedfred
speedfred
@gil54 Problém s videním vyriešený, prípadne občas pomôže ešte očný.
Tycoon
@Arese

Stellantis zničení Fiatu dokončil. Ale začalo se už mnohem dříve. Úplný počátek bych viděl rok 2007, kdy přišel nový model Bravo, avšak oproti předchůdcům s poměrně omezenou nabídkou verzí. Poté jeho nabídku dále osekávali, až ukončili evropskou výrobu v roce 2014 bez přímého nástupce (až o dva roky později přišlo Tipo). Podobně začali osekávat Grande Punto a nakonec ho ukončili bez jakékoliv náhrady, ačkoliv šlo vždy o stěžejní model Fiatu.

Co se týče motorů, tak se obávám, že už bude jenom hůř. Ale to bylo i tak. Jakmile Fiat přestal nabízet staré motory Fire, šlo to s prodeji z kopce. Ty motory se nedají snadno přestavět na LPG/CNG, takže Italové začali místo Fiatů kupovat Dacie.
Avatar - idam.i
idam.i
@Frfla snáď chce niekto aj niečo iné?!
Neverím !
sarusian
@speedfred pamatam si situaciu z pred par rokov - isiel som ako spolujazdec v Dodge RAM a zastavili sme na krizovatke vedla takeho luxusneho SUV a spominam si, ako si vodic toho SUV natahaval krk, aby sa pozdrel, ze co to za auto ho "zatienilo"
Avatar - sorpersa
sorpersa
@traveldrive no to máš úplnu pravdu. Toť nedávno za tu cenu bolo Tipo cross sw a do toho by som šiel radšej. Tej Číne furt nejak nedoverujem.
traveldrive
@sorpersa Za 15 by bolo OK.
Avatar - sorpersa
sorpersa
@johny555 no pribudla čína Dongfeng shine pozdvihnuté combi za 20 tisíc e.
Avantime
@Jaros 00071 No len kto by im to vyrábal. Veď ani tú Grande Pandu nemá kto.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@JirkaII

Ked mas pred sebou napr pajero tak je asi jedno ci si za nim v nizkom civicu alebo v nejakom vyssom tucsone... garantujem ti ze uvidis v oboch pripadoch uplne to iste.. akurat jeho rezervu na kufri