Novinky
@JirkaII Já jezdím v nízkém sedanu a až navýjimky tenhle problém fakt nemám. Tuhle SUV mánii fakt nechápu.
Tak to je úplně špatně, Fiate! Crossoverů je na trhu bambilion, zato poctivý hatchback a kombík začíná být v C segmentu bílou vránou. Nové Tipo by proto mělo jít ve stopách svého úspěšného předchůdce, jen v mírně modernější podobě!!! A samozřejmě s motory Fiat!
Jinými slovy nástupce nebude.
Tipo se rozloučilo s evropskými zákazníky víceméně už s faceliftem na konci roku 2020, kdy verze pro EU přišla o čtyřválce Fire, šíři i konfigurovatelnost výbav a dostala výrazně vyšší cenovku. Od té doby prodeje v EU razantně poklesly.
Verze pro domácí turecký trh (auto nikdy nevyráběl Fiat, ale vždy jen turecký Tofas), která se jmenuje Fiat Egea, se stále prodává výborně (asi díky tomu, že pod kapotou zůstává čtyřválec Fire) a proto došlo k odložení konce výroby.
Tipo se rozloučilo s evropskými zákazníky víceméně už s faceliftem na konci roku 2020, kdy verze pro EU přišla o čtyřválce Fire, šíři i konfigurovatelnost výbav a dostala výrazně vyšší cenovku. Od té doby prodeje v EU razantně poklesly.
Verze pro domácí turecký trh (auto nikdy nevyráběl Fiat, ale vždy jen turecký Tofas), která se jmenuje Fiat Egea, se stále prodává výborně (asi díky tomu, že pod kapotou zůstává čtyřválec Fire) a proto došlo k odložení konce výroby.
@JirkaII
Preto som si kúpil kamión, panečku to výhľad. Nechápem ako môžete jazdiť v tých nízkych SUV.
Preto som si kúpil kamión, panečku to výhľad. Nechápem ako môžete jazdiť v tých nízkych SUV.
@Pepa_007 Jo jo, už v roce 2020 Tipo pokořilo milion vyrobených kusů. To určitě není špatný výsledek. 😊
Paráda, těším se na nástupce do max 500 000Kč (v plný výbavě) jsem chtěl napsat. Ale SUV místo hatchbacku či místo kombi? To ne !!!!! 🤬🤬🤬To snad nemyslí vážně. FIATe FIATe, zahráváš si s přízní zákazníků. 😒 A doufám, že osadí "osvědčený" 1,2 tříválec s elektrickou dopomocí. Pak to bude drahé, těžké a složité auto místo jednoduchého Tipa. 😒🤮🤮🤮
@ericn Dokonce i Češi už začínají chápat, jak cenné přednosti v dnešní úchylné automobilové době Tipo přineslo a že na levné interiérové plasty auto fakt nejezdí: za to má naprosto spolehlivé motory, nadprůměrně robustní podvozek i karoserii, jednoduchou techniku, skvělou prostornost, solidní jízdní komfort, skvělou ergonomii ovládacích prvků a v neposlední době šmrncovní vzhled (tedy za podmínky, že nemá základní patnáctky na vysokých bačkorách) . A to vše Fiat v prvních letech výroby nabízel za velmi slušné ceny a nabídka všech 3 druhů karoserie byla rovněž unitkátní! Však si také ojetá a zachovalá Tipa na trhu ojetin ceny velmi slušně drží. Tipo - poslední pravý Fiat pro normální lidi., Jak je vidět, nástupce už žádnou z výše uvedených zákazníky žádaných předností mít nebude... 😞((((
@Tycoon Stellantis prostě Fiat totálně zničil. Proč jim sakra nenechali jejich novou generaci skvělých benzinových motorů FierFly?! A pokud chtěli svou evropskou nabídku motorů sjednotit, měli tyto fiatovské motory rozšířit i do dalších koncernových značek! Fiat totiž motory vždy uměl, na rozdíl od konkurentů (VW, Renault, Ford, Peugeot) se mu motory nikdy masově nesr-ly!!!
Můžete nadávat jak chcete. Statistiky mluví jasně. Evropský zákazník chce SUV a malé levné hatchbacky. Nechce sedany ani kombíky. Vaše chyba. Měli jste je nakupovat. Neměli jste kupovat ojetiny, předražené Oktávky, Karoqy, Kodiaqy. Měli jste skupovat nové kombíky za půl mega. Třeba ještě donedávna se vyráběl Ceed kombi do půl mega - naprosto klasický kombík s benzínovým čtyřválcem. Ale kapacita fabriky byla větší než prodeje, tak to ukončili. Mají vyrobeno na čtvrt roku dopředu. Zbývá už jen i30ka a Dacia Jogger. Tak ještě můžete zachránit tu i30ku. Za chvíli taky nebude.
@Frfla A proto je taky v Evropě Stellantis v takové prodejní mizérii, ve které je. Zákazník, který se jen trochu v autech orientuje, dobře ví, že tříválec 1,2 l je tolerovatelný jen v A a B segmentu!
@PavelK_ Opravuji, milionovou hranici Tipo překonalo v roce 2022. I tak je to ale dobrý výsledek. 😊 Dnes už to bude zmíněných 1,2 - 1,3 milionu, však výroba ještě neskončila. Je ale obrovská škoda, že se už nevyrábí hatchback a kombík a sedan jen v naftě...
@PavelK_ ve finále to bude jak píše vždy ten rohypnol. Pěkná, levná, praktická auta výrobci ukončí a bude tu jen elektrická Čína protože EU průmysl bude ve středověku.
@PavelK_ nic moc úspěšné nebylo. Cca 1.2 milionu kusů toho posledního za 10 let vyrobili. Plus v tom chybí mimoevropska výroba a roky 2025 a 2024.
@Pepa_007 Ten 1,2l trivalec je jistota, nic jineho totiz Stellantis (v tomto segmentu) ani nema.
@Arese
Ano, u Stila se nepovedl design. Ale neřekl bych, že mělo německý design. Němci by tak škaredé auto jako pětidvéřové Stilo a kombi Multiwagon do výroby nedali. Třídvířko jakžtakž šlo, ale to je okrajová verze.
Ano, u Stila se nepovedl design. Ale neřekl bych, že mělo německý design. Němci by tak škaredé auto jako pětidvéřové Stilo a kombi Multiwagon do výroby nedali. Třídvířko jakžtakž šlo, ale to je okrajová verze.
@Wolfalack no ja ten problem obcas mam hlavne, ak z oboch stran k tebe zaparkuju SUV s foliami na oknach a ty mas vyjst na hlavnu cestu
@johny555 štve mně, že důchodcovská část kupujících bude vlastně diktovat, ze se budou vyrábět samá SUV.
@Tycoon Já bych řekl, že úpadek evropské větve Fiatu začal ještě dřív, v příchodem nepovedeného Stila. Skoro nikdo nechtěl Fiat s nesmyslně bohatou výbavou a designem Volkswagenu. A narychlo spíchnuté Bravo II už sice vypadalo k světu, ale mělo zoufale málo místa pro nohy vzadu a nenabídlo kombík...
Naprosto nepochopitelné bylo také nenabídnutí nové generace Punta, jednoho ze stěžejních modelů. Kdo sakra u Fiatu tehdy přijímal takto likvidační rozhodnutí?!!!!
Naprosto nepochopitelné bylo také nenabídnutí nové generace Punta, jednoho ze stěžejních modelů. Kdo sakra u Fiatu tehdy přijímal takto likvidační rozhodnutí?!!!!
@Arese
Stellantis zničení Fiatu dokončil. Ale začalo se už mnohem dříve. Úplný počátek bych viděl rok 2007, kdy přišel nový model Bravo, avšak oproti předchůdcům s poměrně omezenou nabídkou verzí. Poté jeho nabídku dále osekávali, až ukončili evropskou výrobu v roce 2014 bez přímého nástupce (až o dva roky později přišlo Tipo). Podobně začali osekávat Grande Punto a nakonec ho ukončili bez jakékoliv náhrady, ačkoliv šlo vždy o stěžejní model Fiatu.
Co se týče motorů, tak se obávám, že už bude jenom hůř. Ale to bylo i tak. Jakmile Fiat přestal nabízet staré motory Fire, šlo to s prodeji z kopce. Ty motory se nedají snadno přestavět na LPG/CNG, takže Italové začali místo Fiatů kupovat Dacie.
Stellantis zničení Fiatu dokončil. Ale začalo se už mnohem dříve. Úplný počátek bych viděl rok 2007, kdy přišel nový model Bravo, avšak oproti předchůdcům s poměrně omezenou nabídkou verzí. Poté jeho nabídku dále osekávali, až ukončili evropskou výrobu v roce 2014 bez přímého nástupce (až o dva roky později přišlo Tipo). Podobně začali osekávat Grande Punto a nakonec ho ukončili bez jakékoliv náhrady, ačkoliv šlo vždy o stěžejní model Fiatu.
Co se týče motorů, tak se obávám, že už bude jenom hůř. Ale to bylo i tak. Jakmile Fiat přestal nabízet staré motory Fire, šlo to s prodeji z kopce. Ty motory se nedají snadno přestavět na LPG/CNG, takže Italové začali místo Fiatů kupovat Dacie.
@speedfred pamatam si situaciu z pred par rokov - isiel som ako spolujazdec v Dodge RAM a zastavili sme na krizovatke vedla takeho luxusneho SUV a spominam si, ako si vodic toho SUV natahaval krk, aby sa pozdrel, ze co to za auto ho "zatienilo"
@traveldrive no to máš úplnu pravdu. Toť nedávno za tu cenu bolo Tipo cross sw a do toho by som šiel radšej. Tej Číne furt nejak nedoverujem.
No, jenže v záplavě SUV, pick upů a dodávek má řidič nízkého auta velmi omezený výhled, co se děje na silnici. A to nejen ve městě.