Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat Tipo skončí v roce 2026. Nástupce nebude překvapením

27 komentářů

Arese
Tak to je úplně špatně, Fiate! Crossoverů je na trhu bambilion, zato poctivý hatchback a kombík začíná být v C segmentu bílou vránou. Nové Tipo by proto mělo jít ve stopách svého úspěšného předchůdce, jen v mírně modernější podobě!!! A samozřejmě s motory Fiat!
JirkaII
@Arese
No, jenže v záplavě SUV, pick upů a dodávek má řidič nízkého auta velmi omezený výhled, co se děje na silnici. A to nejen ve městě.
Wolfalack
@JirkaII Já jezdím v nízkém sedanu a až navýjimky tenhle problém fakt nemám. Tuhle SUV mánii fakt nechápu.
sarusian
@Wolfalack no ja ten problem obcas mam hlavne, ak z oboch stran k tebe zaparkuju SUV s foliami na oknach a ty mas vyjst na hlavnu cestu
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@JirkaII jezdím v nízkém autě a bez problémů.
ericn
@Pepa_007 taktéž v OIV nepociťuji problém 😄
Avatar - speedfred
speedfred
@JirkaII
Preto som si kúpil kamión, panečku to výhľad. Nechápem ako môžete jazdiť v tých nízkych SUV.
sarusian
@speedfred pamatam si situaciu z pred par rokov - isiel som ako spolujazdec v Dodge RAM a zastavili sme na krizovatke vedla takeho luxusneho SUV a spominam si, ako si vodic toho SUV natahaval krk, aby sa pozdrel, ze co to za auto ho "zatienilo"
gil54
@speedfred

Jj, mám to stejně, já i po chodníku chodím na chůdách...
Avatar - speedfred
speedfred
@gil54 Problém s videním vyriešený, prípadne občas pomôže ešte očný.
Arese
@JirkaII Sorry, ale to je úplně úchylná argumentace...😞
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@JirkaII

Ked mas pred sebou napr pajero tak je asi jedno ci si za nim v nizkom civicu alebo v nejakom vyssom tucsone... garantujem ti ze uvidis v oboch pripadoch uplne to iste.. akurat jeho rezervu na kufri
PavelK_
@Arese a ono je současné Tipo nějak úspěšné? Je to normální otázka.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@PavelK_ nic moc úspěšné nebylo. Cca 1.2 milionu kusů toho posledního za 10 let vyrobili. Plus v tom chybí mimoevropska výroba a roky 2025 a 2024.
Arese
@Pepa_007 Jo jo, už v roce 2020 Tipo pokořilo milion vyrobených kusů. To určitě není špatný výsledek. 😊
PavelK_
@Arese v dnešní roztříštěné modelové nabídce jde o zajímavé číslo.
Arese
@PavelK_ Opravuji, milionovou hranici Tipo překonalo v roce 2022. I tak je to ale dobrý výsledek. 😊 Dnes už to bude zmíněných 1,2 - 1,3 milionu, však výroba ještě neskončila. Je ale obrovská škoda, že se už nevyrábí hatchback a kombík a sedan jen v naftě...
ericn
@Arese Taky si myslím, že to není špatný výsledek 😉
Arese
@ericn Dokonce i Češi už začínají chápat, jak cenné přednosti v dnešní úchylné automobilové době Tipo přineslo a že na levné interiérové plasty auto fakt nejezdí: za to má naprosto spolehlivé motory, nadprůměrně robustní podvozek i karoserii, jednoduchou techniku, skvělou prostornost, solidní jízdní komfort, skvělou ergonomii ovládacích prvků a v neposlední době šmrncovní vzhled (tedy za podmínky, že nemá základní patnáctky na vysokých bačkorách) . A to vše Fiat v prvních letech výroby nabízel za velmi slušné ceny a nabídka všech 3 druhů karoserie byla rovněž unitkátní! Však si také ojetá a zachovalá Tipa na trhu ojetin ceny velmi slušně drží. Tipo - poslední pravý Fiat pro normální lidi., Jak je vidět, nástupce už žádnou z výše uvedených zákazníky žádaných předností mít nebude... 😞((((
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Paráda, těším se na nástupce do max 500 000Kč (v plný výbavě) jsem chtěl napsat. Ale SUV místo hatchbacku či místo kombi? To ne !!!!! 🤬🤬🤬To snad nemyslí vážně. FIATe FIATe, zahráváš si s přízní zákazníků. 😒 A doufám, že osadí "osvědčený" 1,2 tříválec s elektrickou dopomocí. Pak to bude drahé, těžké a složité auto místo jednoduchého Tipa. 😒🤮🤮🤮
Frfla
@Pepa_007 Ten 1,2l trivalec je jistota, nic jineho totiz Stellantis (v tomto segmentu) ani nema.
Avatar - idam.i
idam.i
@Frfla snáď chce niekto aj niečo iné?!
Neverím !
Arese
@Frfla A proto je taky v Evropě Stellantis v takové prodejní mizérii, ve které je. Zákazník, který se jen trochu v autech orientuje, dobře ví, že tříválec 1,2 l je tolerovatelný jen v A a B segmentu!
Tycoon
Jinými slovy nástupce nebude.

Tipo se rozloučilo s evropskými zákazníky víceméně už s faceliftem na konci roku 2020, kdy verze pro EU přišla o čtyřválce Fire, šíři i konfigurovatelnost výbav a dostala výrazně vyšší cenovku. Od té doby prodeje v EU razantně poklesly.

Verze pro domácí turecký trh (auto nikdy nevyráběl Fiat, ale vždy jen turecký Tofas), která se jmenuje Fiat Egea, se stále prodává výborně (asi díky tomu, že pod kapotou zůstává čtyřválec Fire) a proto došlo k odložení konce výroby.
Arese
@Tycoon Stellantis prostě Fiat totálně zničil. Proč jim sakra nenechali jejich novou generaci skvělých benzinových motorů FierFly?! A pokud chtěli svou evropskou nabídku motorů sjednotit, měli tyto fiatovské motory rozšířit i do dalších koncernových značek! Fiat totiž motory vždy uměl, na rozdíl od konkurentů (VW, Renault, Ford, Peugeot) se mu motory nikdy masově nesr-ly!!!
Tycoon
@Arese

Stellantis zničení Fiatu dokončil. Ale začalo se už mnohem dříve. Úplný počátek bych viděl rok 2007, kdy přišel nový model Bravo, avšak oproti předchůdcům s poměrně omezenou nabídkou verzí. Poté jeho nabídku dále osekávali, až ukončili evropskou výrobu v roce 2014 bez přímého nástupce (až o dva roky později přišlo Tipo). Podobně začali osekávat Grande Punto a nakonec ho ukončili bez jakékoliv náhrady, ačkoliv šlo vždy o stěžejní model Fiatu.

Co se týče motorů, tak se obávám, že už bude jenom hůř. Ale to bylo i tak. Jakmile Fiat přestal nabízet staré motory Fire, šlo to s prodeji z kopce. Ty motory se nedají snadno přestavět na LPG/CNG, takže Italové začali místo Fiatů kupovat Dacie.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Stupidní rozhodnutí. Nové Tipo být mělo, stejně jako Punto. A crossover navíc!🫣