Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chevrolet Sequel: 300 mil na vodík

25 komentářů

Tak konečně je něco takového. Kdybych ale chtěl udělat parádu, tak to neudělám s autem, které váží přes dvě tuny. Jinak nic jiného, než KONEČNĚ! Jen by mě zajímalo, jak je ekologicky zatížená výroba vodíku. Jestli to neudělá větší sajrajt, než benzín. Nevítě někdo?
Tak, něco vím, něco jsem se poptal. Nejznámějším způsobem výroby vodíku je elektrolýza vody, což je rozklad na vodík a kyslík působením elektrického proudu. Potíž je v tom, kde vzít tolik elektrické energie, aby se vodík stal běžným palivem. Jen pro ČR je odhad potřeby instalovaného výkonu elektráren, pro 3 miliony aut, při průměrném výkonu 50 kW na auto, cca 50 000 MW. To je asi 26 temelínských elektráren.
Dlouho je známa technologie výroby vodíku reakcí zinku s vodou za teploty cca 350 °C v palivových článcích. Zinek se naváže na kyslík (vytvoří oxid zinečnatý) a uvolní dva atomy vodíku. Výhodou je, že oxid zinečnatý lze opět recyklovat na Zn. Nevýhodou je, energetická náročnost recyklace zinku a při ní i vznik oxidu uhelnatého, což je jedovatý plyn. Vedle toho existují i jiné metody výroby vodíku, jako je hydrolýza hydridů kovů, výroba pomocí horké páry z různých uhlovodíků (i z ze slunečnicového oleje), fotoelektrochemické metody (využití světla – fotovoltaických článků - pro získání vodíku z molekul vody) a fotobiologické a biologické metody, které využívají schopnosti některých mikroorganismů produkovat vodík.
Oldass
Zatím neumíme vyrobit vodík bez CO2 jako odpadu. Takže je to budoucnost.
Vetrna nebo solarni elektrarna. V Kalifornii a podobnych statech pomerne realna alternativa.
Ono se bude muset zapracovat i na hmotnosti aut. V letecke technice uz kompozity mohutne nastupuji tak to snad casem dorazi i do nizsich sfer.
To auto je nejen na vodík, ale mě se i celkem líbí. Navíc si oproti godzilce myslím, že právě to, že auto má praktickou velikost (pro USA) je tím podstatným. S nějakým prototypem velikosti Pola a váhou 1000 kg by se asi nechalo ujet víc, ale zas kdo by si to ve státech koupil, že 😄
Jo jo, to máš hele těžkou pravdu. V zemi, kde je nejběžnější 8-mi válec je tohle auto takový menší průměr. To máš zatraceně pravdu. Chudák George Bush, takový anti-ekologista, tomu se ježeš chlupy na těle když tohle vidí. 😄
oni by si tie 8 valce kupovali aj vo Francuzku ale nemaju na to peniaze 😊
Je to moc fajn vozík, skvělý nápad, fešný kabátek, parádní dojezd, ještě zmáknout zlevnění výroby palivových článků, prostě paráda . ...ALE, vyrábět vodík ve velkém bude problém. Je to energeticky strašně náročný. Vodík jde získávat z mnoha zdrojů, buď z ropy a plynů, jenže to se nevyhneme "energetické nezávislosti" na ošátkovanejch producentech uhlovodíků. Nebo jednoduše z vody elektrolýzou, jenže to je všechno náročný na energie, od výroby až po skladování. Mraky elektráren, samozřejmě jádro a obnovitelný zdroje. Co bych ale viděl jako rozumější, nedělat tyto auta tak veliký. Viz. třeba tento Sequel. Chápu, že pro amíka a jeho hamburgerový zadek nic menšího nepřipadá v úvahu, ale i kdyby se tahle nadějná technicko-ekonimcká revoluce v pohonech rozběhla, tak by se všichni myslím měli uskromnit a zkusit něco velikosti nižší střední. Ale to je jen zbožný přání, lidi jsou nenažraný. Místo toho, aby jsme jezdili všichni v malých sofistikovaných fuel-cell hybridních autech, tak vytvořej takový mastodonty a celý to zkrachuje na nemožnostu utáhnout to z elektřiny :no:
Oldass
je možný, že 70kW výkonu hne vozem těžkým přes dvě tuny 0-100 pod deset sekund??? ... jinak prima, zní to dobře 😉
Podle fyzikalnich zakonu se pod 10s nedostanes ;-\ A to sem bral v uvahu rychlost 96km/h. Proste nas Amici trosku houpou >😁
Co to je za nesmysl???
Vubec neni, jen pocitej se mnou. Kyneticka energie auta pri rychlosti 100km/h je 838,5 kJ. Motor ma vykon 73 kW, tedy za jednu vterinu vykona praci 73 kJ. 838,5/73= 11,5 vteriny. A to nepocitame s odporem vzduchu a pneumatik. Fyzika plati i pro americany a jestli tomu neveris, tvoje vec. :-!
73 kw je vykon palivoveho clanku kdyz se vyuzije i energie z akumulatoru tak ma vysi vykon a toho zrychleni muze dosahnout
Kde se to pise? Na oficialnich strankach?
Auta na vodik je naprosto nesmyslny koncept, zaprve celkova efektivita vozidla je nekde na urovni spalovacu cili kolem 15%, efektivita plneho baterioveho vozidla je 30% a nabiju si z jakekoliv zasuvky vcetne decentralizovanych OZE. Ten 200-300km dojezd na jednu nadrz je dnes mozne mit klidne na baterie NiMh/Li-ion.

Dale jak se tu jiz nekdo ptal, drtiva vetsina vodiku se dnes vyrabi z plynu, ze by se staveli na elektrolyzy nejake nove jaderky apod. silne pochybuji.

Dale nic se tam nerika o zivotnosti jestli ten jejich FC agregatek vydrzi pri zivote 2000 hodin nebo kolik hah?

Neuvadeji cenu, tenhle kousek stal minimalne pul milionu babek a v seriove produkci to pod $100k nepujde, viz. jejich vlastni vladni studie..

=> Cili cele je to akorat dalsi oblbovani lidi jak "je budoucnost vyresena" zatim prodavame SUV. Proste strategie, aby se potlacily soucasne lepsi alternativy a hlavne zachoval soucasny system, tj. bez NECI infrastuktury a distribuce paliva si holoubku proste nezajezdis..

Nechapu jak jim to hlavne technicti novinari vubec jeste mohou bastit. No najdou se vyjimky, ale zrejem ne zde >😒]
Toto je lék...co si myslí sakra vůbec???
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Carbone
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
geroc I.
Vypadá to nadějně na rozdíl od módních hybridů, ale takhle koncipovaná vozidla se zkoušeli již v sedmdesátých letech, takže pod sluníčkem zas až tak nic nového. Bohužel cesta k autu které můžu nechat stát s natankovanou nádrži(myslím vodík) tři dni v
garáži a bez problému vyjet bude ještě zatraceně dlouhá.
Místo vymýšlení extrémě finančně i technicky náročných řešení bych se zaměřil na náhradu ropy ekologickým palivem. Bionaftu všichni známe, na fritovací olej se po úpravě dá také jezdit, Japonci vyrábějí palivo z rýže atp.
Myslím, že toto řešení by bylo jednoduší, rychleji proveditelné a náklady na pořízení takového vozu by také nebyly přehnané. Jediná překážka by byla ve vybudování dostatečného počtu čerpacích stanic.
Bohuzel to take nefunguje, efektivita biopaliv je jeste nizsi nez CNG ci benzinu a dieselu. U osobaku cca 0.35km/MJ, plny elektromobil ma pres 1km/MJ energie. Dale emise a ekologicka zatez se u biopaliv presouvaji do rozvojovych zemi, kluceni lesa, eroze pudy, spotreba vody, plyn na pohaneni rafinerii atd.
Biopaliva podporuje akorat agrarne-prumyslova lobby, ktera o jejich "vyhodach" oblbuje verejnost. U nas se teto sarady ucastni naprikla Burzseekovci i kdy i ti v posledni dobe spis presedlali na plyn.
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
S elektromobily souhlasím a podporuji je. Chtěl jsem jen vyjádřit, že vodíkový pohon je finančně velmi náročný. U elektromobilů bych uvítal baterie nového typu, které pracují na principu kondenzátoru. Jedno nabití tak trvá několik minut. Pokud by se podařilo takovou baterii vyrobit a já si ji mohl dovolit, okamžitě přesednu na elektromobil.
Co blbneš?Jaké rafinerie?Řepkový olej vylisuješ za studena celkem jednoduše,přefiltruješ a jezdíš.Je to nejlevnější,šetrné k přírodě,k motoru a lidé,co na něj jezdí již delší dobu uvádějí snížení spotřeby o 5-8%Nehledě k tomu,že se dá recyklovat použitý olej(např.po fritování)