Novinky
0
Co blbneš?Jaké rafinerie?Řepkový olej vylisuješ za studena celkem jednoduše,přefiltruješ a jezdíš.Je to nejlevnější,šetrné k přírodě,k motoru a lidé,co na něj jezdí již delší dobu uvádějí snížení spotřeby o 5-8%Nehledě k tomu,že se dá recyklovat použitý olej(např.po fritování)
Přejít do diskuze
S elektromobily souhlasím a podporuji je. Chtěl jsem jen vyjádřit, že vodíkový pohon je finančně velmi náročný. U elektromobilů bych uvítal baterie nového typu, které pracují na principu kondenzátoru. Jedno nabití tak trvá několik minut. Pokud by se podařilo takovou baterii vyrobit a já si ji mohl dovolit, okamžitě přesednu na elektromobil.
Bohuzel to take nefunguje, efektivita biopaliv je jeste nizsi nez CNG ci benzinu a dieselu. U osobaku cca 0.35km/MJ, plny elektromobil ma pres 1km/MJ energie. Dale emise a ekologicka zatez se u biopaliv presouvaji do rozvojovych zemi, kluceni lesa, eroze pudy, spotreba vody, plyn na pohaneni rafinerii atd.
Biopaliva podporuje akorat agrarne-prumyslova lobby, ktera o jejich "vyhodach" oblbuje verejnost. U nas se teto sarady ucastni naprikla Burzseekovci i kdy i ti v posledni dobe spis presedlali na plyn.
Biopaliva podporuje akorat agrarne-prumyslova lobby, ktera o jejich "vyhodach" oblbuje verejnost. U nas se teto sarady ucastni naprikla Burzseekovci i kdy i ti v posledni dobe spis presedlali na plyn.
Místo vymýšlení extrémě finančně i technicky náročných řešení bych se zaměřil na náhradu ropy ekologickým palivem. Bionaftu všichni známe, na fritovací olej se po úpravě dá také jezdit, Japonci vyrábějí palivo z rýže atp.
Myslím, že toto řešení by bylo jednoduší, rychleji proveditelné a náklady na pořízení takového vozu by také nebyly přehnané. Jediná překážka by byla ve vybudování dostatečného počtu čerpacích stanic.
Myslím, že toto řešení by bylo jednoduší, rychleji proveditelné a náklady na pořízení takového vozu by také nebyly přehnané. Jediná překážka by byla ve vybudování dostatečného počtu čerpacích stanic.
73 kw je vykon palivoveho clanku kdyz se vyuzije i energie z akumulatoru tak ma vysi vykon a toho zrychleni muze dosahnout
Vubec neni, jen pocitej se mnou. Kyneticka energie auta pri rychlosti 100km/h je 838,5 kJ. Motor ma vykon 73 kW, tedy za jednu vterinu vykona praci 73 kJ. 838,5/73= 11,5 vteriny. A to nepocitame s odporem vzduchu a pneumatik. Fyzika plati i pro americany a jestli tomu neveris, tvoje vec. :-!
Vypadá to nadějně na rozdíl od módních hybridů, ale takhle koncipovaná vozidla se zkoušeli již v sedmdesátých letech, takže pod sluníčkem zas až tak nic nového. Bohužel cesta k autu které můžu nechat stát s natankovanou nádrži(myslím vodík) tři dni v
garáži a bez problému vyjet bude ještě zatraceně dlouhá.
garáži a bez problému vyjet bude ještě zatraceně dlouhá.
Auta na vodik je naprosto nesmyslny koncept, zaprve celkova efektivita vozidla je nekde na urovni spalovacu cili kolem 15%, efektivita plneho baterioveho vozidla je 30% a nabiju si z jakekoliv zasuvky vcetne decentralizovanych OZE. Ten 200-300km dojezd na jednu nadrz je dnes mozne mit klidne na baterie NiMh/Li-ion.
Dale jak se tu jiz nekdo ptal, drtiva vetsina vodiku se dnes vyrabi z plynu, ze by se staveli na elektrolyzy nejake nove jaderky apod. silne pochybuji.
Dale nic se tam nerika o zivotnosti jestli ten jejich FC agregatek vydrzi pri zivote 2000 hodin nebo kolik hah?
Neuvadeji cenu, tenhle kousek stal minimalne pul milionu babek a v seriove produkci to pod $100k nepujde, viz. jejich vlastni vladni studie..
=> Cili cele je to akorat dalsi oblbovani lidi jak "je budoucnost vyresena" zatim prodavame SUV. Proste strategie, aby se potlacily soucasne lepsi alternativy a hlavne zachoval soucasny system, tj. bez NECI infrastuktury a distribuce paliva si holoubku proste nezajezdis..
Nechapu jak jim to hlavne technicti novinari vubec jeste mohou bastit. No najdou se vyjimky, ale zrejem ne zde >😒]
Dale jak se tu jiz nekdo ptal, drtiva vetsina vodiku se dnes vyrabi z plynu, ze by se staveli na elektrolyzy nejake nove jaderky apod. silne pochybuji.
Dale nic se tam nerika o zivotnosti jestli ten jejich FC agregatek vydrzi pri zivote 2000 hodin nebo kolik hah?
Neuvadeji cenu, tenhle kousek stal minimalne pul milionu babek a v seriove produkci to pod $100k nepujde, viz. jejich vlastni vladni studie..
=> Cili cele je to akorat dalsi oblbovani lidi jak "je budoucnost vyresena" zatim prodavame SUV. Proste strategie, aby se potlacily soucasne lepsi alternativy a hlavne zachoval soucasny system, tj. bez NECI infrastuktury a distribuce paliva si holoubku proste nezajezdis..
Nechapu jak jim to hlavne technicti novinari vubec jeste mohou bastit. No najdou se vyjimky, ale zrejem ne zde >😒]
Ono se bude muset zapracovat i na hmotnosti aut. V letecke technice uz kompozity mohutne nastupuji tak to snad casem dorazi i do nizsich sfer.
Podle fyzikalnich zakonu se pod 10s nedostanes ;-\ A to sem bral v uvahu rychlost 96km/h. Proste nas Amici trosku houpou >😁
je možný, že 70kW výkonu hne vozem těžkým přes dvě tuny 0-100 pod deset sekund??? ... jinak prima, zní to dobře 😉
Je to moc fajn vozík, skvělý nápad, fešný kabátek, parádní dojezd, ještě zmáknout zlevnění výroby palivových článků, prostě paráda . ...ALE, vyrábět vodík ve velkém bude problém. Je to energeticky strašně náročný. Vodík jde získávat z mnoha zdrojů, buď z ropy a plynů, jenže to se nevyhneme "energetické nezávislosti" na ošátkovanejch producentech uhlovodíků. Nebo jednoduše z vody elektrolýzou, jenže to je všechno náročný na energie, od výroby až po skladování. Mraky elektráren, samozřejmě jádro a obnovitelný zdroje. Co bych ale viděl jako rozumější, nedělat tyto auta tak veliký. Viz. třeba tento Sequel. Chápu, že pro amíka a jeho hamburgerový zadek nic menšího nepřipadá v úvahu, ale i kdyby se tahle nadějná technicko-ekonimcká revoluce v pohonech rozběhla, tak by se všichni myslím měli uskromnit a zkusit něco velikosti nižší střední. Ale to je jen zbožný přání, lidi jsou nenažraný. Místo toho, aby jsme jezdili všichni v malých sofistikovaných fuel-cell hybridních autech, tak vytvořej takový mastodonty a celý to zkrachuje na nemožnostu utáhnout to z elektřiny :no:
Tak, něco vím, něco jsem se poptal. Nejznámějším způsobem výroby vodíku je elektrolýza vody, což je rozklad na vodík a kyslík působením elektrického proudu. Potíž je v tom, kde vzít tolik elektrické energie, aby se vodík stal běžným palivem. Jen pro ČR je odhad potřeby instalovaného výkonu elektráren, pro 3 miliony aut, při průměrném výkonu 50 kW na auto, cca 50 000 MW. To je asi 26 temelínských elektráren.
Dlouho je známa technologie výroby vodíku reakcí zinku s vodou za teploty cca 350 °C v palivových článcích. Zinek se naváže na kyslík (vytvoří oxid zinečnatý) a uvolní dva atomy vodíku. Výhodou je, že oxid zinečnatý lze opět recyklovat na Zn. Nevýhodou je, energetická náročnost recyklace zinku a při ní i vznik oxidu uhelnatého, což je jedovatý plyn. Vedle toho existují i jiné metody výroby vodíku, jako je hydrolýza hydridů kovů, výroba pomocí horké páry z různých uhlovodíků (i z ze slunečnicového oleje), fotoelektrochemické metody (využití světla – fotovoltaických článků - pro získání vodíku z molekul vody) a fotobiologické a biologické metody, které využívají schopnosti některých mikroorganismů produkovat vodík.
Dlouho je známa technologie výroby vodíku reakcí zinku s vodou za teploty cca 350 °C v palivových článcích. Zinek se naváže na kyslík (vytvoří oxid zinečnatý) a uvolní dva atomy vodíku. Výhodou je, že oxid zinečnatý lze opět recyklovat na Zn. Nevýhodou je, energetická náročnost recyklace zinku a při ní i vznik oxidu uhelnatého, což je jedovatý plyn. Vedle toho existují i jiné metody výroby vodíku, jako je hydrolýza hydridů kovů, výroba pomocí horké páry z různých uhlovodíků (i z ze slunečnicového oleje), fotoelektrochemické metody (využití světla – fotovoltaických článků - pro získání vodíku z molekul vody) a fotobiologické a biologické metody, které využívají schopnosti některých mikroorganismů produkovat vodík.
Jo jo, to máš hele těžkou pravdu. V zemi, kde je nejběžnější 8-mi válec je tohle auto takový menší průměr. To máš zatraceně pravdu. Chudák George Bush, takový anti-ekologista, tomu se ježeš chlupy na těle když tohle vidí. 😄
To auto je nejen na vodík, ale mě se i celkem líbí. Navíc si oproti godzilce myslím, že právě to, že auto má praktickou velikost (pro USA) je tím podstatným. S nějakým prototypem velikosti Pola a váhou 1000 kg by se asi nechalo ujet víc, ale zas kdo by si to ve státech koupil, že 😄