Chevrolet Sequel: 300 mil na vodík
Chevrolet o svém prototypu tvrdí, že je to technologicky nejvyspělejší hybridní automobil na světě. Jako první automobil poháněný vodíkovými palivovými články dokázal v reálném provozu ujet 482,8 km (300 mil) na jediné natankování. Vodík natankoval na veřejné čerpací stanici a na cestě za ním zbyla pouze vodní pára vycházející z jeho výfukového systému.
Sequel, do kterého GM investovalo více než miliardu amerických dolarů, byl poprvé představen na International Auto Show v Detroitu v roce 2005. Je to první vůz na světě, který úspěšně kombinuje vodíkové palivové články s dalšími pokročilými technologiemi jako li-ion baterie, elektromotory umístěné přímo v kolech a lehkou hliníkovou konstrukci. Systém pohonu poskytuje výkon 73 kW, kterým jsou napájeny dva elektromotory umístěné v zadních kolech (+jeden vpředu) a také ventilační a klimatizační soustava interiéru, palubní elektronika a trakční akumulátor.
Automobil vybavený na řízení a brzdách by-wire technologií, je poháněn vodíkem, kterého dokáže pod tlakem 700 barů (70 MPa) načerpat až 8 kg do tří palubních nádrží ve střední části podlahy vozu. Vysokonapěťové li-ion akumulátory o hmotnosti 65 kg, umístěné u zadní nápravy, jsou zásobárnou energie pro rozjezdy, při brzdění jsou naopak dobíjeny, čímž se zvyšuje dojezd vozidla.
„GM ukazuje, že pokročilé technologie šetrné k životnímu prostředí můžou omezit závislost lidstva na ropě,“ říká viceprezident pro strategické plánování automobilky GM Larry Burns. „Chevrolet Sequel jasně ukazuje naši představu o budoucnosti automobilismu.“
300 mílový okruh po státu New York odstartoval Sequel v GM Fuel Cell Activity Center, kde byl pohon Sequelu vyvinut. Jeho cílem se stalo město Tarrytown.
Celohliníková studie má vnější rozměry 4994 x 1966 x 1697 mm, rozvor 3040 mm, pohotovostní hmotnost činí 2170 kg, nejvyšší rychlost činí jen 145 km/h, ale zrychlení z klidu na stovku má zvládat za méně než 10 sekund.