Novinky
Durango je i po 24 letech nejoblíbenějším SUV na trhu. Do nabídky vrací šestiválec, páteř tvoří V8
34 komentářů
Frfla
1
Bude v prodeji i v EU?
Man Ký
6
@Frfla poběžíš? spotřeba 14-20?
praptak
1
@Man Ký S osmiválec ne, ale s tím Pentastarem to může být příjemné auto. Všeobecný problém amerických aut v Evropě je jejich zdejší prodejní cena.
Dodge/Chrysler téměř rezignoval na vývoj nových produktů a žije jen z podstaty...
Poprosil bych nějaké europoslance, ať mi vysvětlí proč na jedné půlce světa používají do běžného rodinného auta motory V8 objem 6,4 litru a v Evropě je problém koupit rodinné auto se čtyřválcem nad 2 litry objemu. Nežijeme náhodou na stejné planetě?
@Pavel M Ne, nezijeme, V USA maji prece jiny vzduch a atmosfera planety je rozdelena novou zeleznou oponou, nebo spise zelenou oponou 😉
@Pavel M ruku na srdce Pavle, nemáš ani na auto za 2M, ani na jeho provozování. když bys koupil ojetý, šlo by do plynu. vůbec se nestyď, mám to taky tak, při cenách benzínu v Evropě je to prostě nonsens.
ale trochu mi to připomíná situaci, když obrazy malíře, který zemře začnou růst na ceně😊
protože když se tady taková auta prodávala, nikdo je nekupoval, byly to úplně okrajové záležitosti.
ale trochu mi to připomíná situaci, když obrazy malíře, který zemře začnou růst na ceně😊
protože když se tady taková auta prodávala, nikdo je nekupoval, byly to úplně okrajové záležitosti.
@Pavel M vysvetliť ti to dokáže snáď každý druhý človek, na to nepotrebuješ europoslanca. Zatial čo USA si vie vyťažiť vlastnú ropu, tak EU je výhradne závislá na dovoze. Tento stav sa dalej odráža aj na cene paliva, to je dôvod prečo V8 nikdy nebola masovka v EU. Ani v časoch nezelených.
Za postupným potláčaním spalovákov v EU by som teda 50:50 videl ekológiu a geopolitiku.
Za postupným potláčaním spalovákov v EU by som teda 50:50 videl ekológiu a geopolitiku.
@dodo24 ale predsa kazdemu pricetnemu dojde ze geopolotika a nezavislost od oaliv je hlavny dovod. Nepodstatnym je vsak aj mnozstvo aut v preplnenych mestach a tym aj znecisteniu vzduchu. Cielom je prechod na verejnu dopravu co vyriesi viac problemov. Tu kazdy ekofasista ktory tu doteraz jazdil spalovak tak odkedy si kupil elektro alebi hybrid odrazu nemoze dychat a vsetci v spalovakoch zabijaju ich rodiny 🤣 su to len egoisti, ktori sa hraju na nieco viac.
@Pavel M
jak pise dodo - usa je nejvetsi tezar ropy na svete, zatimco eu netezi skoro nic (ani to norsko neni v eu)
jen k nam se doveze cca 50 mil barelu ropy coz pri dlouhdobe prumernejch $80/barel je skoro 100mld kacek kazdej rok, v ramci EU cca 5bln kacek
ted sice min protoze je ropa levna, ale je otazka, jak to bude za rok, a jestli nam ji nekdo vubec proda
jak pise dodo - usa je nejvetsi tezar ropy na svete, zatimco eu netezi skoro nic (ani to norsko neni v eu)
jen k nam se doveze cca 50 mil barelu ropy coz pri dlouhdobe prumernejch $80/barel je skoro 100mld kacek kazdej rok, v ramci EU cca 5bln kacek
ted sice min protoze je ropa levna, ale je otazka, jak to bude za rok, a jestli nam ji nekdo vubec proda
Nářky...
www.auto.cz/…-hemisfera-60834
spotřeba 14 s lehkou nohou, zrychlení na stovku za 9 sekund, takže ani žádné sportování se nekoná😊
X5 40i - spotřeba 10,5 a zrychlení na stovku 5,5 vteřiny😊
o dieselu ani nepíšu...
www.auto.cz/…-hemisfera-60834
spotřeba 14 s lehkou nohou, zrychlení na stovku za 9 sekund, takže ani žádné sportování se nekoná😊
X5 40i - spotřeba 10,5 a zrychlení na stovku 5,5 vteřiny😊
o dieselu ani nepíšu...
@Man Ký Přesně, je to skvělé auto, ale hrozná šunka. Přední kotouče z plechu, plasty ze starého korejce, SRT má i brzdy, ale je to kostitřas.
@Man Ký a víš že to auto co jsi poslal má už dvě novější generace a v té době X5 40i ani nebyla? Schválně jsem koukal, v té době byla 35i, stovka za 7s. A hlavně posíláš Jeep a bavíme se o Durangu, což nejsou stejná auta, jen nějaký podobný výchozí základ 😁
Kdyby se to tu prodávalo za ceny jako v US, tak bych s vyšší spotřebou a horší dynamikou dnešního Duranga neměl problém. Cena Duranga je skoro poloviční vůči X5 (v USA).
Kdyby se to tu prodávalo za ceny jako v US, tak bych s vyšší spotřebou a horší dynamikou dnešního Duranga neměl problém. Cena Duranga je skoro poloviční vůči X5 (v USA).
@adamzprahy promiň, nerad jsem /mu/ ukřivdil
V kombinovaném provozu při rozumném využívání potenciálu motoru jsem dosáhl na 14,7 l/100 km. Průměr po celém testu pak činil 17,6 l/100 km.
www.auto.cz/…uscle-car-141411
reálně přes 8 na stovce
www.youtube.com/…orts/YvJn-C6OrHc
ano, stojí polovičku, je to laciný americký křáp, až když se doveze do Evropy, vyjde na 2,2M
V kombinovaném provozu při rozumném využívání potenciálu motoru jsem dosáhl na 14,7 l/100 km. Průměr po celém testu pak činil 17,6 l/100 km.
www.auto.cz/…uscle-car-141411
reálně přes 8 na stovce
www.youtube.com/…orts/YvJn-C6OrHc
ano, stojí polovičku, je to laciný americký křáp, až když se doveze do Evropy, vyjde na 2,2M
@Man Ký To je na kilu o sekundu dříve než můj diesel v dodávce, jo, mám tam čip.
@Man Ký tak v testu co posíláš je 7.1s. Aktuální modelový rok uvádí 6.2s. Na 60mph teda, takže na stovku asi o nějakou desetinku navíc. Řádově podobná dynamika jako X7 40i.
@adamzprahy jj uvádí se co se uvádí
www.youtube.com/…orts/d26Grb4TUII
hele to je buřt, čekat od stejného motoru ve stejně vážícím autě že se bude pořád zlepšovat je asi naivní😊
www.youtube.com/watch?…
i ta X7 40i je o vteřinu rychlejší
www.youtube.com/…orts/d26Grb4TUII
hele to je buřt, čekat od stejného motoru ve stejně vážícím autě že se bude pořád zlepšovat je asi naivní😊
www.youtube.com/watch?…
i ta X7 40i je o vteřinu rychlejší
@adamzprahy abych nehejtil, jako každému chlapovi se mi ameriky líbí, ale provozovat je v české kotlině je prostě minimálně bez LPG nonsens, nikdo nedělá lepší full-size pick-upy než Amíci /nejspíš proto, že se nedělají v Evropě vůbec😊
do full-size SUV už Evropa vlezla a X7 nebo GLS jsou velmi pravděpodobně lepšími vozy😊
do full-size SUV už Evropa vlezla a X7 nebo GLS jsou velmi pravděpodobně lepšími vozy😊
@Man Ký že to v ČR za dovozové ceny se clem nemá smysl souhlasim. Ale jinak trochu plácáš. X7 je možná podle BMW full size, ale prakticky je to nejmenší auto třídy a skoro stejné jak to Durango, které je mid size. Pravé full size jsou reálně úplně jinde. V zemi s levnym palivem se spotřeba moc neřeší a jestli je to lacinej křáp tak záleží s čim srovnáváš. Evropan si za ty peníze koupí Kodiaq, který je technicky ještě lacinější křáp, takže to pak vše mimo top prémie je křáp. Měl jsem dvě auta 40i a v té době i zrovna něco najel na V8 hemi. Že to hemi má horší dynamiku na papíře by mi bylo úplně jedno, protože za tu snad stovku tisíc km co mám na 40i bych plný plyn napočítal na prstech jedné ruky. V8 je příjemný v tom že jezdíš prakticky celou dobu na volnoběh a když ho náhodou pošleš do otáček tak má aspoň hezkej zvuk. Na běžný ježdění za dobrou cenu nic víc nikdo nepotřebuje a proto je v US tak populární. V EU kde když něco funguje, tak se vymyslí regulace a musí se vše posunout jinam, to prostě funguje jinak. Čímž neříkám že je Durango nejlepší, ale za 800 tisíc bez daně bych s nim neměl problém ani v ČR.
@adamzprahy jj kdyby stálo 800 a žralo 10 a brzdilo a zatáčelo a bůhvícoještě tak by to byl vlastně dobrý kup😊
X7 5,1 m a GLS 5,2 m, Yukon 5,3 prostoru navíc, rozvor zhruba stejný... nejel jsem tím, přesto předpokládám, že evropské auta budou daleko schopnější ve všech ohledech...
X7 5,1 m a GLS 5,2 m, Yukon 5,3 prostoru navíc, rozvor zhruba stejný... nejel jsem tím, přesto předpokládám, že evropské auta budou daleko schopnější ve všech ohledech...
@Man Ký začátkem příštího roku se touhle kategorií svezu v US, mám tam známého a nedávno s ním tohle řešil. Jeho očekávání byla přesně jaká píšeš ty, realita podle něj opačná...tomu dojmu dávají za pravdu tamní statistiky kdy těžiště prodejů full size SUV včetně těch dražších je v těch místních V8 modelech, povětšinou v různých prodloužených verzích. Zrovna Yukon se prodává tuším nejvíc jako "XL" a to jsme 5.7m. V obou případech výrazně více než X7. U X7 je problém, že je to evropský střih "BMW", tzn. technika a jízdní vlastnosti na úkor prostornosti. Např. Audi Q7 je reálně praktičtější a prostornější než X7 i přes to že je kratší.
@adamzprahy tři almary závodí
www.youtube.com/watch?…
ježíš jasně, že se mi líbí GMC Yukon XL, a jasně, že je to pro evropské poměry auto úplně k ničemu😊
www.youtube.com/watch?…
ježíš jasně, že se mi líbí GMC Yukon XL, a jasně, že je to pro evropské poměry auto úplně k ničemu😊
@Man Ký , len upresním. Akceleracia 0-100kmh je 7,1s. https😐/www.dodge.com/…performance.html
WOW ... same dobré zprávy.
💪💪💪😍😍😍😍
💪💪💪😍😍😍😍
Mam 3,6pentastar citadel 2018 a asi nemam jediny duvod menit. Vim ze jsou komfortnejsi a novejsi auta. Ale velikostne a vykonoste, spolehlivosti, cenou nahradnich dilu se mi nevyplati to menit. A vzdycky kdyz do nejnswdnu, tak mam bana na tvari a uzivam si kazdy kilometr
Durango V8 při rozumné jízdě bere cca 11 - 12l / 100 km. Vypínání čtyř válců v pohodovém režimu hodně napomáhá. Dřívější neduhy tohoto systému jsou zde vyřešeny. Pokud ho ženete po dálnici 170, tak to jistě nezvládnete. Ale to stejně nelze. Podobně to má RAM 1500. Mnoho z těchto aut má pohon na LPG. Pak se cena na 1 km hladce přiblíží dnešním "úsporným", naturbovaným plug in motůrkům, když opustí město a musí jet někam dál. A máte komfort, sílu, prostor a auto na věky, za cenu Kodiaka i nižší . Více na YouTube vysvětluje Martin Vaculík.