Testy
Viete mi niekto poradiť ako dosahujete tie spotreby v meste v studenom počasí?
- Ak parkujem vonku, studené auto okolo 0, tak na 3-4 km mám nad 50 kWh/ 100 km. So vzdialenosťou to samozrejme klesne. S tepelným čerpadlom.
- Resp. teraz som vybehol do mesta 5km, a vyšlo to 32,2 kWh/100 km. Auto bolo v 16st garáži a zapol som aj predohrev interiéru na 22 st. - tieto kWh sa ale nerátajú do spotreby.
Ak sa má EV rozšíriť na sídliská, zrejme treba rátať aj s tým, či?
- Ak parkujem vonku, studené auto okolo 0, tak na 3-4 km mám nad 50 kWh/ 100 km. So vzdialenosťou to samozrejme klesne. S tepelným čerpadlom.
- Resp. teraz som vybehol do mesta 5km, a vyšlo to 32,2 kWh/100 km. Auto bolo v 16st garáži a zapol som aj predohrev interiéru na 22 st. - tieto kWh sa ale nerátajú do spotreby.
Ak sa má EV rozšíriť na sídliská, zrejme treba rátať aj s tým, či?
@Lubo netopit na krátké trasy, stejně to nemá smysl jen ti to zvyšuje spotřebu 😄. A nebo topit a smířit se s tím, že to nějakou energii stojí.
@psel podľa testu v meste 15,5 kWh/100 km. Nie je to skôr aktuálna spotreba pri 50 km/h, a nie priemerná?
- Napr. na obrázku č. 2 k testu je po 6 km 38 kWh/100 km pri 2 st.C vonku.
PS: Ťažko manželku presvedčím k predaju spaľováka keď bude v EV mrznúť 😊.
- Napr. na obrázku č. 2 k testu je po 6 km 38 kWh/100 km pri 2 st.C vonku.
PS: Ťažko manželku presvedčím k predaju spaľováka keď bude v EV mrznúť 😊.
@psel ako sa da netopit na enyaqu?
@xxc vyzkouším zítra a dám vědět😄. Vypnout Klimacku?
@psel Nepomoze vypnut klimatizaciu, kurit to bude stale. Na citigu 2x zmacknem tlacitko a vypne to kurenie, pricom automaticke vetranie ostava. Na Enyaqu nieco take existuje? Baterku to asi nahrievat bude a tepelne cerpadlo sa pusti aj tak pravdepodobne.
@xxc tak mám otestováno.
Auto s vypnutou klima má spotřebu 300W/h. Studené po startu až 6kW/h když naběhne TČ tak občas i pod 2kW.
Vyhřívaná sedačka a volant pár set wattů.
Pokud se tedy rozjedeš ve městě na počátku bez TČ a pojedeš 30 minut 15km, tak máš na pohon spotřebováno tak 2.25kWh a spotřeba na topení bude 3kWh takže ti to zvedne spotřebu o víc jak 100%. Pokud budeš viset v zácpě a ujedeš za stejný čas jen 7.5km tak budeš mít spotřebu na topení trojnásobnou oproti spotřebě na vlastní pohon. Takže místo 15kWh/100km tam bude viset 60.
Je to asi přehnané ale ukazuje to pěkně jak je ten pohon efektivní.
Ještě musím zjistit kdy se přejde z PTC na TČ, pokud se nestihne rozjet TČ tak to vypadá přesně tak jak jsem psal.
Pokud by v předchozích případech jelo TČ celou dobu, tak by spotřeba 2.5kWh byla doplněna 1kWh TČ a byla tak jen o cca 50% vyšší a v případě druhém v zácpě pak jen o 100% vyšší.
Auto s vypnutou klima má spotřebu 300W/h. Studené po startu až 6kW/h když naběhne TČ tak občas i pod 2kW.
Vyhřívaná sedačka a volant pár set wattů.
Pokud se tedy rozjedeš ve městě na počátku bez TČ a pojedeš 30 minut 15km, tak máš na pohon spotřebováno tak 2.25kWh a spotřeba na topení bude 3kWh takže ti to zvedne spotřebu o víc jak 100%. Pokud budeš viset v zácpě a ujedeš za stejný čas jen 7.5km tak budeš mít spotřebu na topení trojnásobnou oproti spotřebě na vlastní pohon. Takže místo 15kWh/100km tam bude viset 60.
Je to asi přehnané ale ukazuje to pěkně jak je ten pohon efektivní.
Ještě musím zjistit kdy se přejde z PTC na TČ, pokud se nestihne rozjet TČ tak to vypadá přesně tak jak jsem psal.
Pokud by v předchozích případech jelo TČ celou dobu, tak by spotřeba 2.5kWh byla doplněna 1kWh TČ a byla tak jen o cca 50% vyšší a v případě druhém v zácpě pak jen o 100% vyšší.
@psel mne skor islo o to, ci tam je nejake tlacitko, alebo nejaky trik, aby to nepustilo zbytocne kurenie na ultra kratkych trasach
@Lubo
Koukal si nekdy na prumernou spotrebu u spalovaku v zime po 3km ve meste?
Koukal si nekdy na prumernou spotrebu u spalovaku v zime po 3km ve meste?
@Hendly Neviem prečo zmena témy, ako spokojný majiteľ EV sa pýtam ako dosahujete tých 15,5 kWh ako v teste, príp. podobné hodnoty. Mne to s mojim EV nejako nevychádza.
Ano, koukal.
- Nezávislé topenie mi spáli cca 0,1l paliva za 15 minút na vyhriatie spaľováku. Uberie mi to cca 0,125% mojej 80l nádrže (cca 1,4 km dojazdu)
- Vyhriatie môjho EV mi uberie 20-35 km dojazdu.
Ano, koukal.
- Nezávislé topenie mi spáli cca 0,1l paliva za 15 minút na vyhriatie spaľováku. Uberie mi to cca 0,125% mojej 80l nádrže (cca 1,4 km dojazdu)
- Vyhriatie môjho EV mi uberie 20-35 km dojazdu.
@Lubo
Spalovak pri kratke studene jizde bude mit vyrazne az nasobne vyssi spotrebu nez je udavana. Uplne stejne to ma EV.
Proc z toho delat vedu?
Spalovak pri kratke studene jizde bude mit vyrazne az nasobne vyssi spotrebu nez je udavana. Uplne stejne to ma EV.
Proc z toho delat vedu?
@Hendly Spaľovák pri krátkej jazde zožerie o 2-3 litre viac ako bežne. To je trochu rozdiel voči BEV, ktorý podľa Luba vezme za studena 2-2,5násobne viac. Keď je toto podľa teba rovnaké, asi je niekde v Matrixe chyba. Lubo sa pýta správne a logicky.
@traveldrive len tam je rozdiel taký, že EV kúri hneď (a teda míňa energiu). Spalovák začne kúriť kedy?
Kompakt za cenu 1,0M+ ... jo, to je ta cenová parita, že, hujeříčci 😄
@rohYpnol jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná...
@Man Ký Jasně a větší K4 1,6T tě vyjde v klidu na 650K a doveze tě dál a komfortněji. Navíc vypadá rozhodně lépe. Tak proč utrácet milion za nevzhlednou krabici v základní výbavě s polovičním dojezdem? Už vidím, jak vymáčkneš 600km z 58kW baterky. A z té 81kw taky ne, stačí vyjet na dálnici a jsi v pr.... 😉
@rohYpnol Cenová parita zatím samozřejmě není, ale jsou značky, které mají v této cenové úrovni kompaktní spalovací auta, namátkou německá trojka.
A k nabíjení ani ň?
Dokonce ani ve specifikaci?
Není to asi podstatné u BEV 😄
Dokonce ani ve specifikaci?
Není to asi podstatné u BEV 😄
@psel
no, tohle auto opravdu není vůbec podstatné. Je cenově úplně mimo. Stejně jako většina "mainstream" BEV
no, tohle auto opravdu není vůbec podstatné. Je cenově úplně mimo. Stejně jako většina "mainstream" BEV
@rohYpnol Cenově je v pohodě. Reálně stojí skoro jako naftový Karoq v automatu. Základem je možnost nabíjení doma a tím pádem celkové náklady po 150 tisících km jsou totálně rozdílné. Pokud člověk nemá domácí nabíjení, zatím je o tom zbytečné se bavit.
@johny555
Karoq není kompakt. To jen taková drobnost 😁
Karoq není kompakt. To jen taková drobnost 😁
@rohYpnol a co to je?
@rohYpnol Jedná se o auto SUV v tzv. nižší střední třídě C, kompaktní. Je to příjemné spalovací auto, pokud je v benzínu.
@praptak
Když o tom nic nevíš, tak raději mlč. Kompakt není kompaktní SUV ty troubo.
A – Mini / městská miniauta
B – Malá třída
C – Kompaktní třída
D – Střední třída
E – Vyšší střední třída
F – Luxusní třída
A-SUV – mini SUV
B-SUV – malé SUV
C-SUV – kompaktní SUV
D-SUV – střední SUV
E-SUV – velká SUV
F-SUV – luxusní SUV
A-MPV – mini MPV
B-MPV – malé MPV
C-MPV – kompaktní MPV
D/E-MPV – velké MPV
S – Sportovní vozy (coupe, roadster)
J – Off-road / terénní vozy (někdy splývá se SUV, ale tradičně samostatně)
M – Víceúčelová vozidla (MPV, některé vany)
H – Hatchbacky (někdy uváděno jako konstrukční třída, ne velikost)
K – Kombi (estate/wagon)
CV – Commercial Vehicles
M1 – osobní auta do 8 míst (EU kategorie)
N1 – lehká užitková vozidla
N2/N3 – těžší nákladní vozy
L – motocykly (pro úplnost)
Když o tom nic nevíš, tak raději mlč. Kompakt není kompaktní SUV ty troubo.
A – Mini / městská miniauta
B – Malá třída
C – Kompaktní třída
D – Střední třída
E – Vyšší střední třída
F – Luxusní třída
A-SUV – mini SUV
B-SUV – malé SUV
C-SUV – kompaktní SUV
D-SUV – střední SUV
E-SUV – velká SUV
F-SUV – luxusní SUV
A-MPV – mini MPV
B-MPV – malé MPV
C-MPV – kompaktní MPV
D/E-MPV – velké MPV
S – Sportovní vozy (coupe, roadster)
J – Off-road / terénní vozy (někdy splývá se SUV, ale tradičně samostatně)
M – Víceúčelová vozidla (MPV, některé vany)
H – Hatchbacky (někdy uváděno jako konstrukční třída, ne velikost)
K – Kombi (estate/wagon)
CV – Commercial Vehicles
M1 – osobní auta do 8 míst (EU kategorie)
N1 – lehká užitková vozidla
N2/N3 – těžší nákladní vozy
L – motocykly (pro úplnost)
@rohYpnol Nevím proč urážíte. Souhlasím s Vámi a vy toto napíšete. Jistěže C-SUV není kompakt. Co jsem asi tím myslel, C-SUV (SUV v třídě C, auto SUV vycházející technicky z třídy C), jen to nepíšu polopatě. Sám píšete kompaktní SUV. Nepsal jsem, že je to kompakt. A troubo Vám také nepíšu. Proto nechápu to poučování. Všechny ty kategorie, co jste tu vypsal, jsou všeobecně známé.
@praptak
Všeobecně známé to asi pro některé není, když 2 lidi tvrdí, že to je kompakt.
A ty jsi napsal, že jde o vůz v kompaktní třídě. Jenže ono jde o C-SUV, nikoliv o C. Takže pokud jsi to myslel tak jak jsem napsal, tak to příště piš jednoznačně.
Všeobecně známé to asi pro některé není, když 2 lidi tvrdí, že to je kompakt.
A ty jsi napsal, že jde o vůz v kompaktní třídě. Jenže ono jde o C-SUV, nikoliv o C. Takže pokud jsi to myslel tak jak jsem napsal, tak to příště piš jednoznačně.
@psel Tak plochá křivka nabíjení, ne jen vysoké číslo akorát pro fotku. Asi nevidí důvod se o nabíjení moc rozepisovat, protože je právě hodně předvídatelné. Zkrátka auto.cz.
Na eSalonu jsem ji vyzkoušel. Velice příjemné auto. Zvenku se zdá malé, ale uvnitř skoro srovnatelná se Sportage. I kufr je plně dostačující, obrovský prostor pod podlahou. Mám raději kratší auta, hlavně kvůli parkování.
Proti Tesle čtyřkolce auto velice mdlé. Nicméně proti běžnému turbo spalováku stále mnohem svižnější. Přední náhon se zdá, že nevadí, ani při ostrých rozjezdech nehrabe. Super jsou pádla na regulaci rekuparace.
Reálná cena v solidní výbavě Earth je pod 1 mega, měla by vycházet nepatrně levněji než Elroq 85. Bohužel jsem s Elroqem ještě nejel, nemůžu porovnat, předpokládám, že bude živější ale i žravější.
Kdybych měl volit rodinné auto a měl možnost doma nabíjet, tak budu vybírat mezi Elroqem a EV3. KIA je pro mě záruka spolehlivosti a vyladěnosti, Škodovku bych si musel pořádně osahat, určitě by mi vadily nějaké softwarové bugy či špatně fungující asistenti.
Proti Tesle čtyřkolce auto velice mdlé. Nicméně proti běžnému turbo spalováku stále mnohem svižnější. Přední náhon se zdá, že nevadí, ani při ostrých rozjezdech nehrabe. Super jsou pádla na regulaci rekuparace.
Reálná cena v solidní výbavě Earth je pod 1 mega, měla by vycházet nepatrně levněji než Elroq 85. Bohužel jsem s Elroqem ještě nejel, nemůžu porovnat, předpokládám, že bude živější ale i žravější.
Kdybych měl volit rodinné auto a měl možnost doma nabíjet, tak budu vybírat mezi Elroqem a EV3. KIA je pro mě záruka spolehlivosti a vyladěnosti, Škodovku bych si musel pořádně osahat, určitě by mi vadily nějaké softwarové bugy či špatně fungující asistenti.
@johny555 odkedy je kia zaruka spolahlivosti? od toho iccu problemu? 😄
@xxc ICCU problému? No ukaž mi kdo nemá žádný problém s 12V baterií, software, nabíjením, výpadky výkonu, brzdami, trakčními bateriemi, podvozkovými díly atd...
S jedním problémovým modelem jezdíš a také to asi přežíváš, nebo už šel z domu?
Pod spolehlivostí není jen jeden problém, který si vytáhneš. Je to souhrn všech věcí, který ti znepříjemňuje život s daným autem.
S jedním problémovým modelem jezdíš a také to asi přežíváš, nebo už šel z domu?
Pod spolehlivostí není jen jeden problém, který si vytáhneš. Je to souhrn všech věcí, který ti znepříjemňuje život s daným autem.
@Johnn Ja nehovorim, ze Enyaq je nejaky etalon spolahlivosti, preto ma zarazilo, ze kia pre niekoho je, ked su siroko daleko zname chyby a pristup k nim v servise. Zase je pravda, ze kiou som nejazdil, nechceli mi to pozicat, nechceli to ani objednat a boli drahe 😄 Drahe su dodnes, ved ta cena ev3 je sialenost 😄
@xxc V Kia servisu jsem nebyl, ale u prodejce ano. Sice jsem nakonec neobjednal, ale přístup k zákazníkovi měli ukázkový. To se o některých konkurentech (obzvlášť, když mají prioritu zřejmě fleet a na kupce jednoho auta za x let kašlou) nedá moc říci. A o chybách v servisech, které se dějí u Tvých oblíbených značek také nechceš asi slyšet, jinak by jsi je znal.
Kiou jsi nejezdil, ani nevlastnil, ale všechno znáš...
Tak, já to mám tedy obráceně. Posuzuji to, s čím jsem jezdil a s čím mám zkušenost. Proto chápu, že je Kia hodnocena jako spolehlivější a lepší varianta než jiní konkurenti.
Kiou jsi nejezdil, ani nevlastnil, ale všechno znáš...
Tak, já to mám tedy obráceně. Posuzuji to, s čím jsem jezdil a s čím mám zkušenost. Proto chápu, že je Kia hodnocena jako spolehlivější a lepší varianta než jiní konkurenti.
@Johnn už to nepípá jako dřív? To byl důvod pro me Kia/hyundai vyškrtnout ze seznamu.
@psel Tak pípání (u H/K) jde prakticky od počátku vypnout delším (cca 2s.) stiskem tlačítka mute na volantu (ovládání hlasitosti). Jo jenže to chce se alespoň podívat do manuálu.
Tak to tedy měli auta, s kterými jsem chvíli jezdil.
Tak to tedy měli auta, s kterými jsem chvíli jezdil.
@Johnn když mi to půjčili na test tak mi řekli že je to hluboko v menu. Obvykle když si jedu auto projet tak předtím nečtu manuál.
Navic teda když mi dali ten tamagotchi klíček od ioniqu 6, tak jsem si myslel že se v Koreji zbláznili.
Jo a tak jsem musel odkliknout že budu jezdit dle předpisů, to byla taky exotika
Navic teda když mi dali ten tamagotchi klíček od ioniqu 6, tak jsem si myslel že se v Koreji zbláznili.
Jo a tak jsem musel odkliknout že budu jezdit dle předpisů, to byla taky exotika
@Johnn je to ostuda, že v H/K za ty roky nedokázali vyřešit problémy s ICCU.
@kozakm A jak je to v§bec rozsáhla závada, nebo byla?Nějaké podrobnosti jsou?
Vím tedy o jiných automobilkách, kterým se nedaří řešit problémy a vlastně je neřeší. Nebo znáš nějaké dokonalé, bezproblémové BEV?
Ostuda je spíše, že se jiní maintraimový výrobci ještě nedotáhli na parametry BEV H/K. Rozsáhlý výběr od běžných úsporných až po vysokovýkoných, to samé rozsah tříd.
Vím tedy o jiných automobilkách, kterým se nedaří řešit problémy a vlastně je neřeší. Nebo znáš nějaké dokonalé, bezproblémové BEV?
Ostuda je spíše, že se jiní maintraimový výrobci ještě nedotáhli na parametry BEV H/K. Rozsáhlý výběr od běžných úsporných až po vysokovýkoných, to samé rozsah tříd.
Téměř dvoutunový BEV do školky a na nákupy za milion šede a navíc bez el. víka kufru? Tak to sorry jako.
Opět auto velikosti +- Kamiq vážící téměř 2 tuny. Děkuji, nechci.
ICE "nabiju" za 1 minutu (40 litrů naturalu) a najedu 700 km, čas k zaplacení beru +- stejně u EV a ICE, protože u EV se musím drbat s kabelem, čipem a pod.
Při nájezdu 25 tis km ročně to je 35 minut "nabíjení" vs 21 hodin(dojezd 600km) nabíjení EV z veřejných nabíječek. Z toho mi vychází, že kdo nemá domácí nabíjení jeden den zabije nabíjením auta.
Dneska jsem jel z Olomouce domů, na dálnici rozsolená břečka, EV se schovávaly za kamiony, nevíte proč?
Při nájezdu 25 tis km ročně to je 35 minut "nabíjení" vs 21 hodin(dojezd 600km) nabíjení EV z veřejných nabíječek. Z toho mi vychází, že kdo nemá domácí nabíjení jeden den zabije nabíjením auta.
Dneska jsem jel z Olomouce domů, na dálnici rozsolená břečka, EV se schovávaly za kamiony, nevíte proč?
@šofér
Pocitat takhle cas nabijeni lze, ale neni to realita.
Proc stale hledate nehorsi mozne a neskutecne scenare?
Pocitat takhle cas nabijeni lze, ale neni to realita.
Proc stale hledate nehorsi mozne a neskutecne scenare?
@Hendly jaké jsou tedy ty lepší, pokud nemám domácí dobíjení?
@Hendly
Jaké nejhorší scénáře ty hujere?
Psal dojezd 600 km, to je naopak nejlepšíí scénář z kategorie "růžových snů" 😄 😄 😄
A přesně takto dopadá vždy debata s hujerem. Doba dobíjení BEV? Ne, ta se nepočítá!!! 😁 To nemůžeš počítat, protože můžeš pracovat na NTB nebo můžeš pít kávičku nebo můžeš močit... 😁
Jaké nejhorší scénáře ty hujere?
Psal dojezd 600 km, to je naopak nejlepšíí scénář z kategorie "růžových snů" 😄 😄 😄
A přesně takto dopadá vždy debata s hujerem. Doba dobíjení BEV? Ne, ta se nepočítá!!! 😁 To nemůžeš počítat, protože můžeš pracovat na NTB nebo můžeš pít kávičku nebo můžeš močit... 😁
@šofér áno, je to tak. Ľudia bez domáceho nabíjania, príp. v práci asi musia byť fanúšikovia, aby sa do toho pustili.
Doma/v práci je to úplna pohoda. Na verejné nabíjačky ako jediný zdroj by som nechcel, aj keď takí ľudia sú a medzi nimi sa nájdu aj spokojní.
Doma/v práci je to úplna pohoda. Na verejné nabíjačky ako jediný zdroj by som nechcel, aj keď takí ľudia sú a medzi nimi sa nájdu aj spokojní.
@Lubo
Za cas nakupu u Lidlu nebo jinde mas nabito vetsi cast baterie.
Stale hledáte problémy tam kde nejsou.
Za cas nakupu u Lidlu nebo jinde mas nabito vetsi cast baterie.
Stale hledáte problémy tam kde nejsou.
@Hendly Je to pravda, ked nema clovek kde nabijat, tak to je otrava. Ale zase asi je lepsie vyhodit z okna predlzovacku, ako jazdit spalovacim autom 😄
@Hendly
Takže BEV nemůžou mít víc jak dva zákazníci Lidlu za hodinu... 😁 Takže to máme kolik? 2 z 500 řidičů můžou mít BEV?!? 😁
Takže BEV nemůžou mít víc jak dva zákazníci Lidlu za hodinu... 😁 Takže to máme kolik? 2 z 500 řidičů můžou mít BEV?!? 😁
Obecne mam hrany rad na autach... ale tento dizajn ev od kie mi fakt nereze... ako naparovacie zehlicky... povedzme renault 5 aspon vyzera ako auto ( navyse aj s retro sarmom a odkazom na minulost ) ked uz nic ine....
Ono ev zehlicka za mega velkosti nejakej scaly v polovicnej cene a daleko lepsim dizajnom ... jo to presne u nas bude frcat ... kia si to sama zacina kazit... a aj ta nova benzinova K4 je dalsi dizajnovy preslap... som fakt zvedavy na buducorocne predaje kie u nas ked uz nebude ceed v ponuke (kedze tento rok to este nejako skladovkami pokryje ... tych par tyzdnov uz do konca roka)
Ono ev zehlicka za mega velkosti nejakej scaly v polovicnej cene a daleko lepsim dizajnom ... jo to presne u nas bude frcat ... kia si to sama zacina kazit... a aj ta nova benzinova K4 je dalsi dizajnovy preslap... som fakt zvedavy na buducorocne predaje kie u nas ked uz nebude ceed v ponuke (kedze tento rok to este nejako skladovkami pokryje ... tych par tyzdnov uz do konca roka)
Trochu fakta: ČEPS i ENTSOE také ve svých zprávách varují před tím, že když uhlí skončí do roku 2030, bude zásadně překročen povolený počet hodin v roce, kdy vážně hrozí, že spotřeba elektřiny nebude krytá domácí výrobou ani dovozem. A ten by mohl dosahovat několika desítek hodin ročně. Jinými slovy mohou nastávat masivní výpadky elektrické energie, takzvané blackouty. A například chvaletická elektrárna má jako jediná v Pardubickém kraji certifikaci pro ostrovní provoz a „start ze tmy“, tedy právě pro případ blackoutu.
Cena testované sestavy 154 980 Kč
za mě super cena
A přesně tenhle drobý rozdíl dělá z auta, tekré by dávalo smysl, naprosto beznadějný prodejní artikl, který je třeba vynucovat EU direktivou... Ano, je to jen jedna nula, jen jeden řád... 😁
drobý rozdíl dělá z auta, tekré by dávalo smysl,