Novinky
"1000 km? Kdepak
Nesmyslný závod o co nejdelší dojezd na jedno nabití pořád nekončí a u iX3 se objevily fámy o tisícovce km na jedno nabití."
Co ma tohle znamenat???
www.auto.cz/…o-zvladlo-159025
Jan Faltýsek
20. listopadu 2025 · 17:50
Elektrické SUV a dojezd 1000 km? BMW iX3 Neue Klasse to zvládlo
Jako že acz píše fámy?
😀
W T F
Nesmyslný závod o co nejdelší dojezd na jedno nabití pořád nekončí a u iX3 se objevily fámy o tisícovce km na jedno nabití."
Co ma tohle znamenat???
www.auto.cz/…o-zvladlo-159025
Jan Faltýsek
20. listopadu 2025 · 17:50
Elektrické SUV a dojezd 1000 km? BMW iX3 Neue Klasse to zvládlo
Jako že acz píše fámy?
😀
W T F
@DonVito proč to dělá když ho to nebaví? někoho zas třeba nebaví fosily a tak je netestuje, aby do každého testu nemusel pašovat "snad vám diesel nebude brát olej a když se smíříte s vibracemi a hlukem, je to vlastně docela příjemný společník".... prostě testovat auta se má nepředpojatě a bez klišé. Kdo toho není schopen, ať se některým vozidlům vyhýbá.
@Pepa_007 Pořádní chlapáci asi nemají peníze, takže jim zbývá jezdit v prehistorické 1.9 TDI.
nesmysl, panadol tu tvrdil, ze z obnovitelnych zdroju to nejde! A i ten zajem je nesmysl, kupuji jenom esg firmy z donuceni zly eu!
@Mr.Murphy
Taky bych byl radši, kdyby lidi s podobným mindsetem jezdili raději ve fosilech a pěli na ně ódy, než číst od nich (výhradně) články opačného vyznění o elektromobilech.
Vyvážená žurnalistika vypadá jinak.
Nemám nic proti uvedení nejhorších příkladů (což se děje u Marka v článcích o EV pravidelně, viz náklady Ioniq 6), ale ať jsou uvedeny i nejlepší případy (které obvykle chybí, resp. jsou dehonestovány pojmem ''fáma'', viz dojezd 1000km)!
Taky bych byl radši, kdyby lidi s podobným mindsetem jezdili raději ve fosilech a pěli na ně ódy, než číst od nich (výhradně) články opačného vyznění o elektromobilech.
Vyvážená žurnalistika vypadá jinak.
Nemám nic proti uvedení nejhorších příkladů (což se děje u Marka v článcích o EV pravidelně, viz náklady Ioniq 6), ale ať jsou uvedeny i nejlepší případy (které obvykle chybí, resp. jsou dehonestovány pojmem ''fáma'', viz dojezd 1000km)!
@Lucky85
Čistě matematicky by iX3 musela podle tebe žrát při 130km/h asi 40kWh/100km!!!, aby ujela jen 250km po dálnici. 😁
Takže vynech mrkáčka a než začneš psát bludy, zkus se někdy raději projet elektromobilem. Nebo si o EV něco zjistit.
Díky
Hezký večer
Čistě matematicky by iX3 musela podle tebe žrát při 130km/h asi 40kWh/100km!!!, aby ujela jen 250km po dálnici. 😁
Takže vynech mrkáčka a než začneš psát bludy, zkus se někdy raději projet elektromobilem. Nebo si o EV něco zjistit.
Díky
Hezký večer
@Mr.Murphy
Bohužel Marek nepřekvapil.
Že může iX3 ujet 1000km je podle něj fáma.
Co na tom, že iX3 1000km ujet dokáže...
A k ''nesmyslnému'' závodu za dojezdem?
Zajímavý je, že dnes je tento závod nesmyslný.
Zatímco v roce 2013 to byl hlavní důvod propadáku elektromobilů v půjčovnách.
www.autoforum.cz/…ou-stale-stejne/
15.10.2013 | Marek Bednář
''Nejen v prodejích, ale i ve statistikách půjčoven aut jsou elektromobily propadákem. Hlavně kvůli mizernému dojezdu''
No nic. Bohužel Markovo článek z roku 2013 dával větší smysl, než ten dnešní na acz.
Nicméně podstata Markovo textů o elektromobilech - rozsypávání báboviček elektromobilistům - zůstává.
Bohužel.
Bohužel Marek nepřekvapil.
Že může iX3 ujet 1000km je podle něj fáma.
Co na tom, že iX3 1000km ujet dokáže...
A k ''nesmyslnému'' závodu za dojezdem?
Zajímavý je, že dnes je tento závod nesmyslný.
Zatímco v roce 2013 to byl hlavní důvod propadáku elektromobilů v půjčovnách.
www.autoforum.cz/…ou-stale-stejne/
15.10.2013 | Marek Bednář
''Nejen v prodejích, ale i ve statistikách půjčoven aut jsou elektromobily propadákem. Hlavně kvůli mizernému dojezdu''
No nic. Bohužel Markovo článek z roku 2013 dával větší smysl, než ten dnešní na acz.
Nicméně podstata Markovo textů o elektromobilech - rozsypávání báboviček elektromobilistům - zůstává.
Bohužel.
No jestli páni redaktoři ve Španělsku by dali dojezd 570km na 100% nabitou baterku, tak to je super, pro většinu mých zahraničních cest by to zredukovalo nabíjení na UFC i do zahraničí, bez nutnosti nabíjet po cestě dvakrát.
Za mě super výkon, nemyslím si, že je potřeba víc baterky, navíc rychle to nabíjí.
Kdyby to bylo nižší, dojelo by to se stejnou baterkou dál. Jsem zvědav co bude v I3, a jaký dojezd bude mít ta.
Za mě super výkon, nemyslím si, že je potřeba víc baterky, navíc rychle to nabíjí.
Kdyby to bylo nižší, dojelo by to se stejnou baterkou dál. Jsem zvědav co bude v I3, a jaký dojezd bude mít ta.
Mě se líbí, jak automobilky směřují přes podzim/zimu/jaro testy BEV vesměs do jižních zemí, kde jsou vyšší teploty a tedy i lepší dojezdy... 😄
@DonVito
v tom samom odkaze,ktory si postol sa pise...
Rekordní tisícikilometrový výsledek není běžně dosažitelný — byl to test extrémní efektivity. V běžném provozu bude rozdíl výrazný.
Jako že acz píše fámy?
😀
W T F
v tom samom odkaze,ktory si postol sa pise...
Rekordní tisícikilometrový výsledek není běžně dosažitelný — byl to test extrémní efektivity. V běžném provozu bude rozdíl výrazný.
Jako že acz píše fámy?
😀
W T F
@Lubo to si nemyslím, to by znamenalo 27kWh/ 100 km a to je docela dost. Buď bys musel jet rychleji nebo na sněhu….
Spis 500km bez rezervy, s jedním nabíjením je to dosah 900km bez rezervy a to už je která je daleko za tim, co jezdím i do zahraničí.
Copak někdo normální jede 8 hodin bez zastávky?
Spis 500km bez rezervy, s jedním nabíjením je to dosah 900km bez rezervy a to už je která je daleko za tim, co jezdím i do zahraničí.
Copak někdo normální jede 8 hodin bez zastávky?
@Lucky85 a tohle byl nereálný?
Jde o první info a za mě to jen potvrzuje že je to správná kombinace velké baterky a relativně malé spotřeby i přes krabicoidnost a velikost.
Jde o první info a za mě to jen potvrzuje že je to správná kombinace velké baterky a relativně malé spotřeby i přes krabicoidnost a velikost.
BMW-auto určené na DE dálnice. 470HP. To valí určitě 250km/h. 👍👍👍👍
Na jiném autowebu:" Bohužel posledních zhruba 15 let dochází k transformaci značky BMW z opravdu sportovních a řidičských aut na obludné metrosexuální crossovery, takže......"
Na jiném autowebu:" Bohužel posledních zhruba 15 let dochází k transformaci značky BMW z opravdu sportovních a řidičských aut na obludné metrosexuální crossovery, takže......"
@DonVito
Za to, že nechápeš psaný text, opravdu nemůže marek bednář.
1) Od 2013 jsme se asi s dojezdem BEV posunuli jinam. Tehdy napsané bylo v kontextu tehdejší doby a techniky, zjevně to nejsi schopný pochopit... 😁
2) Ano, jde o nesmyslný hon za největším dojezdem. A víš proč? Protože ten dojezd zůstává jen na papíře. V reálných spotřebách jsme úplně jinde a pořád je to bída. Protože realita znamená i dálnice, zimní podmínky, sníh, déšť, a hlavně režim 20-80%, tj. v běžném režimu lidi velmi často využívají max 60% baterky.
Za to, že nechápeš psaný text, opravdu nemůže marek bednář.
1) Od 2013 jsme se asi s dojezdem BEV posunuli jinam. Tehdy napsané bylo v kontextu tehdejší doby a techniky, zjevně to nejsi schopný pochopit... 😁
2) Ano, jde o nesmyslný hon za největším dojezdem. A víš proč? Protože ten dojezd zůstává jen na papíře. V reálných spotřebách jsme úplně jinde a pořád je to bída. Protože realita znamená i dálnice, zimní podmínky, sníh, déšť, a hlavně režim 20-80%, tj. v běžném režimu lidi velmi často využívají max 60% baterky.
@DonVito
Naopak hujere. tohle je vyvážená žurnalistika. všechny představení a první jízdy jsou vesměs jižní státym sluníčko, teplo, ideální podmínky pro BEV...
Pak někdo napíše realitu z druhého konce spektra a hujeři jako ty dostanou osypky a rok to rozdýchávají... 😁
Naopak hujere. tohle je vyvážená žurnalistika. všechny představení a první jízdy jsou vesměs jižní státym sluníčko, teplo, ideální podmínky pro BEV...
Pak někdo napíše realitu z druhého konce spektra a hujeři jako ty dostanou osypky a rok to rozdýchávají... 😁
@kesumb
Hujer, tohle ti těžce nesedlo.
1) Z OZE to opravdu nejde.
2) PR automobilky deklaruje že zájem je, no co by asi taky tvrdili, že... 😁
3) ano, jsem přesvědčený, že většina budou firemní prodeje
Hujer, tohle ti těžce nesedlo.
1) Z OZE to opravdu nejde.
2) PR automobilky deklaruje že zájem je, no co by asi taky tvrdili, že... 😁
3) ano, jsem přesvědčený, že většina budou firemní prodeje
@psel netvrdím, že je to zlý výkon. Posudzujem len podľa môjho EV, že na kopcovitých okreskách pri 10 stupňoch mi to dá dojazd 500 km. Dnes mierne nad nulou 360 km zo 100 na 0 bez rezervy. 80% diaľnica, 20% mesto a okreska.
iX3 je navyše SUV, na diaľnici to v zime kľudne bude 24 kWh plus rezerva 50 km.
iX3 je navyše SUV, na diaľnici to v zime kľudne bude 24 kWh plus rezerva 50 km.
@Mr.Murphy špatně smýšlíš. BEV není o dojezdu. Přeci mohu na pár minut zastavit. Dobít. Dat kávu, oběd, svačinu, WC a jet dál. Strava a káva co 2 hodiny je fajn. 👍👍👍
@psel 27 na dálnici není asi problém. Pokud se jede v rámci předpisů. Nemyslím 200 v Německu. To by znamenalo 40-50. Možná více.
@DonVito při GPS 130 si to vezme 27-30. Takže asi pohoda. Při 150 (v CZ běžné) 40.
Nebo se mýlím?
Nebo se mýlím?
@psel 570 km je pri EV iste pokrok.
Na druhej strane to nebolo na diaľnici a pri 10 stupňoch pri peknom počasí sa zrejme auto vyhreje samo. Takže v zime zrejme bude diaľničný dojazd ešte o dosť nižší... slušných 400 km s rezervou?
Na druhej strane to nebolo na diaľnici a pri 10 stupňoch pri peknom počasí sa zrejme auto vyhreje samo. Takže v zime zrejme bude diaľničný dojazd ešte o dosť nižší... slušných 400 km s rezervou?
Jinak nevím, proč svůj výpočet dojezdu kalkulujete na interval 10-80% baterky.... sám tento server několikrát psal že občasné nabití na 100% ničemu nevadí a na dlouhé straně si ho samozřejmě rád dopřeju, zvlášť když pak zase tu baterku vypráskám....
celkově si myslím že byste si tohle fakt mohl nechat od cesty.... pokud tedy nepíšete cíleně pro jisté řidičské subkultury....