Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Evropě dramaticky rostou. Jejich podíl je však stále nízký

55 komentářů

Samuel Zámožný
Od kdy je růst o 20% za rok malý? Kdyby šlo např. o platy tak je to obrovský růst.
Rosta Jež
@Samuel Zámožný Pokud vám plat naroste z 10 na 12 tisíc Kč, tak je to sice o 20%, ale pořád budete doslova chudák. Když ze 100 na 105 tis. Kč, tak to bude sice jenom o 5%, ale nejspíš se stále budete mít daleko lépe než v prvním případě. A tak nějak je to i s tím podílem BEV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež
Realitní makléř roku. Minulý rok prodal 1 dům. Letos 3 domy. Růst na 300%... To je úderník! Ostatní břídilové prodali jen o 5% víc, místo 100 domů letos pouze 105 domů, neschopní nýmandi... 😄 😄 😄
Jano- Korňa
ja som neaky zmateny z toho titulku.
slovo drasticky sa (mi) spaja s niecim nasilnym, zlym, proti voli .... zeby autor myslel "uspechy griindiilu" ???
(ano , trosku to prehanam aby som na nieco upozornil 😄 )

pekny den prajem
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jano- Korňa

Green Deal je naprosto nereálný, říká Martin Jahn z vedení Škody Auto
www.idnes.cz/…520_automoto_mom
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
@rohYpnol Tak kdyz to rika Martin Jahn, tak to je NECO!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@LEGOPARK
Je to určitě řádově významnější a důvěryhodnější než když tady místní hujeříčci topíčci hendlíčci a mikešové píšou nesmysly o tom, jak je greendeal skvělý ... 😁

Jo, a abych nezapomněl, Jahn porvrzuje slova rohYpnola... Zřejmě je celá Škoda-auto taky plná proruských trollů 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Pred par lety prodavala Skoda v Cine 350 000 aut rocne. Ted konci.
Cina je jednicka v OZE, bateriich v EV. Jeji emise CO2 nestoupaji i pres růst ekonomiky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
=už i hendlíčkovi dochází, že podpora BEV= podpora Číny 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
350000 aut na nula za 7 let.
Totalni destrukce prodeju Skoda v Cine
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
No a co? Čína se i díky Škodě naučila vyrábět auta. Tak inteligentní člověk nebude z výsledku překvapen a nebude se tomu divid, že 😁
Hendly
@rohYpnol
Tak ver, že ty znacky se tomu divy dost.
Tam jsou obrovske ztraty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět lži? Proč??? Emise Číny samozřejmě rostou.
285,9 bilion t per 2024
272,80 bilion t per 2023
260,63 bilion t per 2022
...
ourworldindata.org/…rofile/co2/china

Závěr? Hendlíček je opět jen usvědčeným lhářem 😁
Hendly
@rohYpnol
Emise CO₂ Číny za poslední čtyři roky (2022–2025) ukazují mírný růst v absolutních hodnotách až do roku 2024, po kterém došlo ke stagnaci nebo poklesu díky růstu obnovitelných zdrojů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Fakt by mě zajímalo, proč tak trapně lžeš, to jsi opravdu tak neskutečně jednoduchý? Kdyby jsi aspoň lhal ve věcech, které si člověk během 2 vteřin nedokáže oveřit... 😁 😁 😁
Hendly
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Já jsem ti dávno uvedl konkrétní čísla ty hujere 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Za rok 2024.
Ale 18 mesicu v rade uz je jiny trend.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Rok 2024 byl posldním celým rokem, hujer 😁 Smolík.
Hendly
@rohYpnol
Aha.
Stacilo hned napsat ze nechces vedet jak to je.
Avatar - Ham.
Ham.
@Hendly Emise Číny stoupají každý rok a jsou násobkem emisí USA nebo EU.
www.youtube.com/…orts/Zxsr-vG8vFQ
A to se bavíme jenom o CO2, v ostatních emisích je to ještě daleko horší.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Ham.

www.obnovitelne.cz/…prekvapive-dobre

www.evmagazin.cz/…ro-elektromobily

ale pořád dokola Čína, vyrábí tam celý svět a to je fakt zvláštní, že jsou tam největší emise
ryccardo
@Hendly prestan s tim lhanim. Emise Ciny rostou kazdy rok. Sice masivne rozvijeji oze jak casto vy siritele hoaxu zduraznujete, nicmene stejne masivne rozsiruji energii z uhli i jadra. Tj. Jejich emise CO2 jsou katastrofalne veliky ve srovnani s EU a nemaji potencial moc klesat. Inu jejich plan - par procent do 10 let je realny. Narozdil od planu EU, ktery do 2 let krachne totalnim fiaskem. Jen nevzdelanci jako ses treba ty tyhle politicky kecy basti.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo ty články co jsem postnul jsou vymyšlený?

www.theguardian.com/…s-analysis-finds
Rosta Jež
@rohYpnol Martin Jahn je trošku k smíchu, protože v minulosti papouškoval prohlášení managementu VW, který tlačil BEV horem spodem. Chápu, že aby si udržel pozici, tak asi musel poslouchat, ale teď to působí jako ode zdi ke zdi. Taková Toyota nikdy nevydávala velkohubá prohlášení, roky zdokonaluje bez velké pompéznosti HEV a k tomu si osahává ostatní alternativní technologie jako H2. A v tichosti už nějaký ten pátek prodává i BEV, aby ji nevytlačili na významných BEV trzích jako je Skandinávie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež
Není k smíchu. Zařaď si to do souvislostí, kdo tehdy stál v čele a jak to tehdy v koncernu vypadalo...
PavelK_
@Jano- Korňa je tam sice napsáno dramaticky, ale platí to samé.
topten
nejlevnejsi EV od skodovky :
2024 eniaq 1M
2025 elroq 800k
2026 epiq 600k
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Jen k těm reálným použitelným základům to je dalších +200t, protože v základu nemáš ani baterku, ale jen polobaterku co nikdo nechce...
Jen ve srovnání se spalovákem je to +30 až+50% že 😁 😁 😁

Jo, to je ta cenová parita, že... 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nějak se nám ta prosperita nedaří... 😁 Je třeba více zákazů, příkazů a nařízení EU!!! Protože BEV nikdo nechce 😁 Například, která firma má spalováky, nemá nárok na dotace... 😁 Když to uměli s bábou, tak to zvládnou i se spalovákem 😁
PowerHouse
BEV jsou levnější než ICEV.
Důvod - BEV jsou dělány v moderních továrnách s mnohem vyšší produktivitou.

Jenomže BEV prodražují ty dotace o které se ty auta zdraží.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PowerHouse
Nelži. Viz vyjádření například zástupce Škoda-auto. Marže BEV nízké, náklady vysoké. Cena pro zákazníka stále neakceptovatelná.

Ziskovost nového Elroqu je na hraně, přiznává Jahn
auto.hn.cz/…-emisnim-limitum
Hendly
@rohYpnol
Takze zaver?
Skoda nedokáže v EV konkurovat znackam z Ciny a Tesla.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
=už i hendlíčkovi dochází, že podpora BEV= podpora Číny 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Ne.
Rezignace na EV znamena konec evropského automotiv.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
O rezignaci tady hovoříš jen ty, hujer 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Znova.
Skoda i cele VW vcetne Porsche hori v cine jak papir. Jejich spalovak uz nikdo nechce a EV jsou zaostala.
Do EU jsou na Cinska EV 47% cla a Jahn rika, že i tak nedokazi konkurovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Podpora BEV = podpora Číny. Pravda tě doběhla, hujeříčku... Gameover 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Kolovrátek.
Znova. Cina nabira stale vetsi technologicky naskok a ty stale snis o spalovaku ktery konci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
To vidíme jak končí... 😄 😄 😄
www.auto.cz/diskuse/99251/1#…


Blbý, co, hujer? Zase lžeš 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty tvoje primitivní hesla... podporovat Rusko nebo Araby je v pořádku, Čína vadí, sic je podporujeme posledních 50 let, ale teď to najednou vadí😊
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@PowerHouse Když jsme u dotací tak nesmíme zapomenout na : "Dle Mezinárodního měnového fondu bylo v roce 2024 na subvence, přímou finanční podporu a daňové úlevy pro ropný průmysl vyplaceno 7 biliónů dolarů " (z naších peněz). Zisky šly soukromým firmám.
Avatar - mariov8
mariov8
Tak konec roku. Dealeři potřebují splnit cíle vůči importérům aby dostali finanční bonusy za cíle. Tak si registrují skladovky na sebe. Však oni je potom jako roční předváděčky udají alespoň pod cenou...
Avatar - jersey.se
jersey.se
Je to lež. Rostou, protože se Mezi ev pro účely statistiky počítají i mild hybridy. A nic jiného si už prakticky dnes nekoupíte. Ale ono se to zas změní. Baterie je podvodem prosazovaná cesta zelenobaronů, přičemž technicky už dojíždíme na konec slepé uličky.
psel
@jersey.se mildhybridy počítáš mezi EV tak akorát ty. Mildhybridy se počítají mezi hybridy, takže si ty svoje zelenobarony strč víš kam…
Ostatně by jsi si mohl přečíst článek pořádně, máš to tam napsaný.
Tycoon
Statistická data lze intepretovat různě. Zkusme se na data podívat z jiného úhlu pohledu, než jak je nám vnucováno.

Prodeje osobních aut se spalovacím motorem (včetně hybridů) v EU

2021: 8,822,207
2022: 8,140,065
2023: 9,009,095
2024: 9,184,447
2025: 8,900,000 (predikce)

Zastánci totální elektromobility nám léta říkali, že když nastane parita, nikdo nebude spalováky kupovat. Čísla však ukazují, že realita je jinde.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Tycoon : statistická data le zkreslovat různě. Zkusme se na data podívat z jiného úhlu pohledu, než jak je nám vnucováno.
MHEV a PHEV je třeba připočítat k HEV a rázem tady máme pády prodejů spalovacích modelů.
Když je ovšem nepřipočítáme k HEV, rázem se o žádný pád nekoná.
Úplně nejkomičtější je zařazování dieselových HEV a PHEV (Mazda, BMW, VW, Mercedes) do hybridů - kdy se následně z takto "interpretovaných" statistických dat vysuzuje prakticky nulový prodej dieselů 😄 😄 😄
O elektromonbilech s "range extenderem" snad není potřeba ani psát, ty budou mít spalovací motory ale nebudou ani zařazeny mezi hybridy, budou zařazovány k elektromobilům. 😄 😄 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Konečně někdo přiznal že statistiky jsou zkreslovány.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jenom vyrovnání pádu prodejů v minulém roce. A pouze za cenu neuvěřitelně obrovských dotací ... Zdá se že peníze daňových poplatníků ještě v 4 elektrošílených zemích nedošly, a kdyby došly, tak si půjčíme, že. 😄
Bonisek
2% z více prodaných všech aut je nárůst o 20-% marginální navíc 40% údajných prodejů jsou povinné registrace dealerů které je pak prodávají jako ojeté. K smíchu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Údaje nejsou zkreslené. Údaje jsou záměrně manipulativní. Právě proto, že EU funguje na podhoubí lobbystických organizací právě jako je ACEA...
A tak se hezky manipuluje s veřejným míněním... Přesto se nám ta elektromobilita podle přání zelonorudých eurosoudruhů stále nedaří. Je třeba více zakazovat a ještě více dotovat 😁 😁 😁 Prostě je potřeba budoucnost promarnit a prožrat nejpozději dnes. Dotace na půjčku, to je základ a motor ekonomického úspěchu euroRVHP 😄 😄 😄
Pockey1985
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Některým nějak nedochází, že konvenčním vozům pomalu odzvonilo. Jo, jsou tu stále překážky, ale kdo bude moct, ten si prostě spalovák cca do deseti let nekoupí. A těch lidí bude neustále přibývat.
Jo a aby tady nevznikly nějaké dohady, tak momentálně vlastním 3.0 TDI, takže žádný eko fanatik nejsem. Prostě vidím realitu. Ceny BEV klesají, dojezdy se prodlužují, energie, ač si kdo chce, co chce říká, je vlastně za hubičku a časem snad i těch nabíječek bude dostatek. Ale chápu, že jsme v ČR a budeme v EU zase za tupce, jako vždy. Ale to už nebude vinou BEV.
PS: A samozřejmě nemluvím o traktorech atp. ale i ty můžou jezdit na HVO a naftu prostě nepotřebují. Jiná otázka je ropa, ale to je úplně jiná diskuse a obávám se, že je to to hlavní, jen to asi málokdo chápe!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tomogo to je pouhá vyplašenost. co když na to nebudu mít? budu chodit pěšky? to mi nemůžou udělat! mám právo jezdit zakotvené v ústavě😊
Neuromancer2
@Tomogo Když je to tak údajně výhodný, tak proč tím EV nejezdíš a provozuješ nafťák?