Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Evropě dramaticky rostou. Jejich podíl je však stále nízký

158 komentářů

Samuel Zámožný
Od kdy je růst o 20% za rok malý? Kdyby šlo např. o platy tak je to obrovský růst.
Rosta Jež
@Samuel Zámožný Pokud vám plat naroste z 10 na 12 tisíc Kč, tak je to sice o 20%, ale pořád budete doslova chudák. Když ze 100 na 105 tis. Kč, tak to bude sice jenom o 5%, ale nejspíš se stále budete mít daleko lépe než v prvním případě. A tak nějak je to i s tím podílem BEV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež
Realitní makléř roku. Minulý rok prodal 1 dům. Letos 3 domy. Růst na 300%... To je úderník! Ostatní břídilové prodali jen o 5% víc, místo 100 domů letos pouze 105 domů, neschopní nýmandi... 😄 😄 😄
psel
@Rosta Jež ale no tak, z 10ti na 12 nenaroste plat nikomu, takový plat nikdo na plný úvazek nemá. Průměr je skoro 50k, takže naroste v průměru o 10k. Minimální mzda je 21k, takže 4200 minimálně.
A lépe se má určitě majitel BEV, to každopádně 😄.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Průměr není ani 50,a většina nemá ani ten průměr. Tohle jsi chtěl napsat, že , hujer?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol prumer neměla většina nikdy, to by pak nemohl byt prumer. To se ukáže, kdo rozumí číslům. Je to vždy ukazatel, v každé době. Lepší je samozřejmě medián s průměrem dohromady.
Průměrná vzda Q3 2025 byla 51828, medián 42901, zdroj ČSÚ. Stačí si to dohledat a nebýt zase za hlupaka a lháře. Průměrná mzda je nad 50tis Kč.
Rohypnol je opet zase mimo.
www.ispv.cz
Samuel Zámožný
@Rosta Jež ice vozidla - růst prodejů bude záporný. Růst prodejů bev poroste. Pokud ovládáte matematiku, tak vám dojde, že bev v horizontu 10-20 let ice povedou v prodejích. Navíc strmý pokles ceny ojetin bev povede k tomu, že za pár let bude výhodnější koupit si ojetý bev oproti ice. Během pár let to budou umět opravit i vesnický dílny.
Avatar - kruskar
kruskar
@Samuel Zámožný No, to jestli bude koupě olítaného BEV výhodou, se dozvíme teprve během pár budoucích let. Za sebe říkám, že ne.
Avatar - Zetti
Zetti
@Samuel Zámožný
Tak asi ano, když novy ICE zakazou . Na ojety bev bilej tesak. Cim vic jich bude tim bude tezsi se jich zbavit. Uz dneska to prodat není zadna legrace
Jano- Korňa
ja som neaky zmateny z toho titulku.
slovo drasticky sa (mi) spaja s niecim nasilnym, zlym, proti voli .... zeby autor myslel "uspechy griindiilu" ???
(ano , trosku to prehanam aby som na nieco upozornil 😄 )

pekny den prajem
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jano- Korňa

Green Deal je naprosto nereálný, říká Martin Jahn z vedení Škody Auto
www.idnes.cz/…520_automoto_mom
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
@rohYpnol Tak kdyz to rika Martin Jahn, tak to je NECO!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@LEGOPARK
Je to určitě řádově významnější a důvěryhodnější než když tady místní hujeříčci topíčci hendlíčci a mikešové píšou nesmysly o tom, jak je greendeal skvělý ... 😁

Jo, a abych nezapomněl, Jahn porvrzuje slova rohYpnola... Zřejmě je celá Škoda-auto taky plná proruských trollů 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Pred par lety prodavala Skoda v Cine 350 000 aut rocne. Ted konci.
Cina je jednicka v OZE, bateriich v EV. Jeji emise CO2 nestoupaji i pres růst ekonomiky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
=už i hendlíčkovi dochází, že podpora BEV= podpora Číny 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
350000 aut na nula za 7 let.
Totalni destrukce prodeju Skoda v Cine
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
No a co? Čína se i díky Škodě naučila vyrábět auta. Tak inteligentní člověk nebude z výsledku překvapen a nebude se tomu divid, že 😁
Hendly
@rohYpnol
Tak ver, že ty znacky se tomu divy dost.
Tam jsou obrovske ztraty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět lži? Proč??? Emise Číny samozřejmě rostou.
285,9 bilion t per 2024
272,80 bilion t per 2023
260,63 bilion t per 2022
...
ourworldindata.org/…rofile/co2/china

Závěr? Hendlíček je opět jen usvědčeným lhářem 😁
Hendly
@rohYpnol
Emise CO₂ Číny za poslední čtyři roky (2022–2025) ukazují mírný růst v absolutních hodnotách až do roku 2024, po kterém došlo ke stagnaci nebo poklesu díky růstu obnovitelných zdrojů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Fakt by mě zajímalo, proč tak trapně lžeš, to jsi opravdu tak neskutečně jednoduchý? Kdyby jsi aspoň lhal ve věcech, které si člověk během 2 vteřin nedokáže oveřit... 😁 😁 😁
Hendly
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Já jsem ti dávno uvedl konkrétní čísla ty hujere 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Za rok 2024.
Ale 18 mesicu v rade uz je jiny trend.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Rok 2024 byl posldním celým rokem, hujer 😁 Smolík.
Hendly
@rohYpnol
Aha.
Stacilo hned napsat ze nechces vedet jak to je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Dal jsem ti konkrétní čísla. Ty tady jen mlátíš prázdnou slámu 😁
Hendly
@rohYpnol
Konkretni cisla rikaji, ze emise CO2 Ciny uz 18 mesicu v rade klesaji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Neřekl jsi ani jedno konkrétní číslo, hujere 😄 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
A zajimate kdyz nekoukas do odkazu kde ty cisla jsou?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Žádná čísla jsi neuvedl, hujere. Smolík!!!
Avatar - Ham.
Ham.
@Hendly Emise Číny stoupají každý rok a jsou násobkem emisí USA nebo EU.
www.youtube.com/…orts/Zxsr-vG8vFQ
A to se bavíme jenom o CO2, v ostatních emisích je to ještě daleko horší.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Ham.

www.obnovitelne.cz/…prekvapive-dobre

www.evmagazin.cz/…ro-elektromobily

ale pořád dokola Čína, vyrábí tam celý svět a to je fakt zvláštní, že jsou tam největší emise
ryccardo
@Hendly prestan s tim lhanim. Emise Ciny rostou kazdy rok. Sice masivne rozvijeji oze jak casto vy siritele hoaxu zduraznujete, nicmene stejne masivne rozsiruji energii z uhli i jadra. Tj. Jejich emise CO2 jsou katastrofalne veliky ve srovnani s EU a nemaji potencial moc klesat. Inu jejich plan - par procent do 10 let je realny. Narozdil od planu EU, ktery do 2 let krachne totalnim fiaskem. Jen nevzdelanci jako ses treba ty tyhle politicky kecy basti.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo ty články co jsem postnul jsou vymyšlený?

www.theguardian.com/…s-analysis-finds
Hendly
@ryccardo
Emise CO2 Ciny zrejme dosáhly vrcholu a zacina pokles.
Masivni nasazeni OZE zrychluje a to jim umožňuje energeticky naracnou vyrobu bez investic do energie a dal se tohle kolo zrychluje.
Data mluvi celkem jasne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Data mluví jasně, neustálý růst, hujere 😄

Už opět couváš, co? Už je to jen "zřejmě"... 😄 😄 😄 Jako vždy, klasický hujeříček hendlíček lhář.
Hendly
@rohYpnol
Data mluvi o poklesu v posledních měsících. A to u přes ekonomicky rust.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Žádné data jsi stále nedokázal ani uvést, hujer 😄 😄 😄
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol nezbývá mu než věřit těm, které dostali pisatelé článku třeba z toho Guardianu. obecně, ani Čína si nechce špinit svoje životní prostředí věčně, výměnou za prachy.
nicméně, v disciplíně internetové handrkování a trollení se ti Hendly nevyrovná ani náhodou. tady jsi prostě jednička!
ryccardo
@Hendly data mluvi o tom ze rust emisi CO2 v Cine se aktualne zastavil. S ohledem na fakt kolik uhelek maji ve vystavbe to bude mozna jen docasne, ale pokud se jim skutecne podari za tech 10 let snizit emise CO2 o tech par procent jak avizovali na COP30, tak to bude urcite supr. Jen to na klima nebude mit zadny vliv.
Rosta Jež
@rohYpnol Martin Jahn je trošku k smíchu, protože v minulosti papouškoval prohlášení managementu VW, který tlačil BEV horem spodem. Chápu, že aby si udržel pozici, tak asi musel poslouchat, ale teď to působí jako ode zdi ke zdi. Taková Toyota nikdy nevydávala velkohubá prohlášení, roky zdokonaluje bez velké pompéznosti HEV a k tomu si osahává ostatní alternativní technologie jako H2. A v tichosti už nějaký ten pátek prodává i BEV, aby ji nevytlačili na významných BEV trzích jako je Skandinávie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež
Není k smíchu. Zařaď si to do souvislostí, kdo tehdy stál v čele a jak to tehdy v koncernu vypadalo...
psel
@Rosta Jež taková toyota taky měla první BEV kterému upadlo kolo, ale snad to doženou a nebudou to jen nějaký Číňani s logem Toyoty.
Jinak veletoči Jahna nerozumim taky. Kdyby to bylo politik, tak to chápu protože změny vysvětlovat voličům je složitější než hlásat historické hodnoty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Žádný veletoč se nekonal a nekoná. Jen zmizel z vedení pohroma Diess 😁
PavelK_
@Jano- Korňa je tam sice napsáno dramaticky, ale platí to samé.
topten
nejlevnejsi EV od skodovky :
2024 eniaq 1M
2025 elroq 800k
2026 epiq 600k
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Jen k těm reálným použitelným základům to je dalších +200t, protože v základu nemáš ani baterku, ale jen polobaterku co nikdo nechce...
Jen ve srovnání se spalovákem je to +30 až+50% že 😁 😁 😁

Jo, to je ta cenová parita, že... 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nějak se nám ta prosperita nedaří... 😁 Je třeba více zákazů, příkazů a nařízení EU!!! Protože BEV nikdo nechce 😁 Například, která firma má spalováky, nemá nárok na dotace... 😁 Když to uměli s bábou, tak to zvládnou i se spalovákem 😁
PowerHouse
BEV jsou levnější než ICEV.
Důvod - BEV jsou dělány v moderních továrnách s mnohem vyšší produktivitou.

Jenomže BEV prodražují ty dotace o které se ty auta zdraží.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PowerHouse
Nelži. Viz vyjádření například zástupce Škoda-auto. Marže BEV nízké, náklady vysoké. Cena pro zákazníka stále neakceptovatelná.

Ziskovost nového Elroqu je na hraně, přiznává Jahn
auto.hn.cz/…-emisnim-limitum
Hendly
@rohYpnol
Takze zaver?
Skoda nedokáže v EV konkurovat znackam z Ciny a Tesla.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
=už i hendlíčkovi dochází, že podpora BEV= podpora Číny 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Ne.
Rezignace na EV znamena konec evropského automotiv.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
O rezignaci tady hovoříš jen ty, hujer 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Znova.
Skoda i cele VW vcetne Porsche hori v cine jak papir. Jejich spalovak uz nikdo nechce a EV jsou zaostala.
Do EU jsou na Cinska EV 47% cla a Jahn rika, že i tak nedokazi konkurovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Podpora BEV = podpora Číny. Pravda tě doběhla, hujeříčku... Gameover 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Kolovrátek.
Znova. Cina nabira stale vetsi technologicky naskok a ty stale snis o spalovaku ktery konci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
To vidíme jak končí... 😄 😄 😄
www.auto.cz/diskuse/99251/1#…


Blbý, co, hujer? Zase lžeš 😁
Hendly
@rohYpnol
Znova. Zastupci Skoda rikaji, ze nedokazi mit zisk na EV ve chvíli kdy tady Cina dokaze prodavat pres likvidacni cla 47%.
Tohle je aktualni realita evropskych znacek ktere misto EV predstavuji jedno spalovaci SUV za druhym.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Takže potvrzuješ, že rohYpnol měl pravdu, protože podpora BEV = podpora Číny!!!!! Blbý, co, hujer? 😄 😄 😄

A víš proč to tak je? No například proto, že zatímco Čína buduje uhelné elektrárny, aby měla levné zdroje, tak EU zakazuje a zavírá nejen uhelné, ale i jaderné elektrárny a zdroje žádné nemá 😁 😁 😁 Je to tak, protože EU jede nesmyslný greendeal a fit for 55, kerý podepsal a dojednal nutela a ještě se tím chlubil 😁 😁 😁
psel
@Hendly zase nepřeháněj. Ja mám naopak pocit, že 2026 bude plný nových BEV, jen u koncernu jsou to malé BEV, Polo, Cross, Raval, Epiq, Audi a2, Audi Q4fl, Porsche Cayenne, Id4 update, id 3 update, born update, škoda vision, Buzz update…
Kolik toho bude ve spalovácích?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Málo. A víš proč? Právě proto, že EU zakazuje spalováky 😁 😁 😁
A víš jaké pak budou prodeje nových vozů celkově? Nižší, nižší, nižší!!! A výš jaký pak bude podíl těch čínských? VYŠŠÍ, VYŠŠÍ, VYŠŠÍ!!! 😁 😁 😁
Hendly
@psel
Mala BEV uz koncern hlasal davno a maji postupne nabihat az pristi rok a nejspis jeste v 2027.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
... a možná taky až v roce 2028 nebo rovnou až v 2035, protože BEV nikdo nechce😁 😁 😁
psel
@Hendly a to na tom něco mění?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty tvoje primitivní hesla... podporovat Rusko nebo Araby je v pořádku, Čína vadí, sic je podporujeme posledních 50 let, ale teď to najednou vadí😊
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@PowerHouse Když jsme u dotací tak nesmíme zapomenout na : "Dle Mezinárodního měnového fondu bylo v roce 2024 na subvence, přímou finanční podporu a daňové úlevy pro ropný průmysl vyplaceno 7 biliónů dolarů " (z naších peněz). Zisky šly soukromým firmám.
Avatar - mariov8
mariov8
Tak konec roku. Dealeři potřebují splnit cíle vůči importérům aby dostali finanční bonusy za cíle. Tak si registrují skladovky na sebe. Však oni je potom jako roční předváděčky udají alespoň pod cenou...
Hendly
@mariov8
A u spalovaku se to hako nedeje?
Avatar - mariov8
mariov8
@Hendly Dnes už ne. Dnes je cílem udat určité množství elektrik, jinak nedostanou ty spalováky. A žijí ze spalováků.
psel
@mariov8 😁. Tak jo, máš pravdu, všechny jsou předváděčky a když se koukneš na Škoda auto, tak je to v ČR 405 aut.
Skandál
Kolik že je dealerů? 150.
Kolik že je modelů?
Eny SUV, Eny Coupe a Elroq?
Aby měl každý obchodník jeden kousek, bylo by kolik skladovek?
450

Ehm, tvá divoká teorie příliš nesedí, nezdá se ti?
Avatar - mariov8
mariov8
@psel Škodovka není celý vesmír. Projeď se po auto dealerech v ČR, v Evropě. I jiné značky. Viz. nedávný článek o registracích BEV v Evropě...
psel
@mariov8 no ten jsem tu taky řešili, najdi jediného obchodníka s auty který má na skladě víc BEV než ICE. Je to hloupost, nic takového jsem nenašel alespoň u těch svých oblíbených.
Pokud najdeš postní to sem a prosím vynech značky které ICE neprodávají, to ze ma skladem prodejce Tesel 100% BEV na haldě asi nikoho nepřekvapí ne?
Avatar - mariov8
mariov8
@psel Přečti si to ještě jednou. Pokus se nad textem zamyslet. A nevytahuj příklady jako je Tesla, ta vyrábí jenom BEV, jak všichni víme. Já nepíši o žádných teoriích, ale o praxi, mne totiž prodej aut živí.
psel
@mariov8 takže máš spoustu elektrických aut přihlášených na sebe? Jako fakt? Dokonce víc než spalováků? Co je to za značku?
Avatar - jersey.se
jersey.se
Je to lež. Rostou, protože se Mezi ev pro účely statistiky počítají i mild hybridy. A nic jiného si už prakticky dnes nekoupíte. Ale ono se to zas změní. Baterie je podvodem prosazovaná cesta zelenobaronů, přičemž technicky už dojíždíme na konec slepé uličky.
psel
@jersey.se mildhybridy počítáš mezi EV tak akorát ty. Mildhybridy se počítají mezi hybridy, takže si ty svoje zelenobarony strč víš kam…
Ostatně by jsi si mohl přečíst článek pořádně, máš to tam napsaný.
Tycoon
Statistická data lze intepretovat různě. Zkusme se na data podívat z jiného úhlu pohledu, než jak je nám vnucováno.

Prodeje osobních aut se spalovacím motorem (včetně hybridů) v EU

2021: 8,822,207
2022: 8,140,065
2023: 9,009,095
2024: 9,184,447
2025: 8,900,000 (predikce)

Zastánci totální elektromobility nám léta říkali, že když nastane parita, nikdo nebude spalováky kupovat. Čísla však ukazují, že realita je jinde.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Tycoon : statistická data le zkreslovat různě. Zkusme se na data podívat z jiného úhlu pohledu, než jak je nám vnucováno.
MHEV a PHEV je třeba připočítat k HEV a rázem tady máme pády prodejů spalovacích modelů.
Když je ovšem nepřipočítáme k HEV, rázem se o žádný pád nekoná.
Úplně nejkomičtější je zařazování dieselových HEV a PHEV (Mazda, BMW, VW, Mercedes) do hybridů - kdy se následně z takto "interpretovaných" statistických dat vysuzuje prakticky nulový prodej dieselů 😄 😄 😄
O elektromonbilech s "range extenderem" snad není potřeba ani psát, ty budou mít spalovací motory ale nebudou ani zařazeny mezi hybridy, budou zařazovány k elektromobilům. 😄 😄 😄
Tycoon
@WinDiesel

Ano, z těch statistik ACEA vůbec není jasné, jaký spalovací motor mají hybridy pod kapotou. Je jasné, že jde o účel.
psel
@Tycoon není jasné? Co je hybrid? Spojení více typu pohonů, v praxi když pominu spalovák se šlapadlem tak nic jiného než kombinace spalováku a elektromotoru není.
Takže to, že jsou všechny spalováky s přidaným elektromotorem do pohonu pod stejnou kategorií je logické, protože pak bys měl to srovnání strašně roztříštěné. Jediné rozdíly v této kategorii jsou dány tím, kolik výkonu dokáže elektromotor přidat na jak dlouho a jak velkou kapacitu baterky tam máš. Nivě se navíc spalovák ani nemusí podílet na pohonu auta, slouží jen jako generátor. Jak bys tohle chtěl dělit srozumitelně nevím.
Nicméně ze všeho vyplývá, že ten elektromotor v pohonu vlastnosti spalováku zlepšuje, ale taky zdražuje a přesto tato oblast roste. Samotný spalovák je na kapačkách, stejně tak jako si pamatuji na diskuzi o turbech kdysi, kvůli dlouhodobé spolehlivosti. Kdo by chtěl tyhle malé motory bez turba dnes? Nikdo.
Jo spalováku zvoní hrana, a to pomíjím fakt že bez startéru bys ho musel natočit klikou 😄. Proč bych měl mít typy pohonu dva když na vše stačí jen ten jeden, elektromotor?
Tycoon
@psel

Není jasné to, jaké palivo ty hybridy spalují. Během několika let se všechna spalovací auta přesunou do kolonky hybridy. Ale nebudeme vědět, jestli spalují benzín, naftu nebo LPG (Dacia a Renault už mají některé LPG motory hybridní).

Elektrický startér? Ano, vždyť to je forma hybridizace! Energie se ukládá do akumulátoru a pak slouží k pohybu klikové hřídele nebo elektrických spotřebičů! Prošť tříštit statistiku, zařaďme auta s elektrickým startérem mezi hybridy a máme jednoduchou statistiku. Elektromobily a hybridy.

Že spalovákům zvoní hrana, jsem slyšel hodněkrát. Čísla ukazují, že prodeje spalováků v EU neklesají. A třeba v USA má 95 % nově prodávaných aut spalovací motor.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon jsou tu majitelé phev a všichni shodně nabíjejí, protože pro běžné denní poskakování je to úplně v pohodě.
spalovákům nebude zvonit hrana, dokud je nezakážem. kotle na tuhá paliva budou nejlevnější způsob jak vytápět a každý kdo má rozum /a zdraví druhejch u pr..../ tím přece bude topit i nadále, ne?
Tycoon
@Man Ký

Je nutno uznat, že jako jeden z mála se na to umíš dívat realistickým pohledem a víš, že bez zákazu si lidi budou kupovat spalováky furt.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ty seš hloupej jak ministr Pacinka. bez nutnosti podávat daňové přiznání lidi nebudou platit daně. bez nutnosti platit televizní poplatky lidi nebudou platit televizní poplatky. ještě nějaké vzrušující zjištění?
ano, sázka na zodpovědnost nefunguje. lidi jsou dobytek, musí se nutit.
psel
@Tycoon to je přece úplně jedno ne?
A co se týče startéru tak ten slouží k pohybu vozidla?
To jsou mi novinky 😄
To tě učili v autoškole jezdit na startér?
Stejně to pokles prodejů spalováků nezmění.
Co se děje v USA pod dopady změn v daňových bonusech bylo jasné dopředu a netřeba to tady omílat. Pokud naše nová politická reprezentace bude jezdit do parlamentu v těch pickupech na převoz slámy jako symbolu vzdoru vůči zlé EU, určitě to bude ty co na to mají inspirovat ke koupi stejných žebřiňáků jako symbolů vzdoru a to je škoda.
Ale na těch dlouhodobých trendech to stejně nic nezmění.
Hendly
@Tycoon
Tobe nekdo neco vnucuje?
Uz jen tve sortovani “zastanci totalni elektromobility”

Realita je, že tady uz roky plno lidi vestilo konec EV. Realitou je ale naprosty opak.
Sledujeme globalni zmenu individuální dopravy smerek k elektromobilům.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Kdo věštil konec EV??? Ten co říkal že tady po vollbách budou ruské tanky??? 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Najdi si clanky a komentáře z doby kdy skoncila dotace na EV v Nemecku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Proč bych měl hledat něco, co není? Ty tvrdíš že to někdo psal, tak nám to dohledej ty, ty hujere... 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol a že ses na ty ruský tanky těšil, co? kremrole😊
Tycoon
@Hendly

To není mé sortování. Sám ses k tomu přihlásil, že chceš totální prodeje nových aut se spalovacími motory v roce 2035.

Ano, je nám vnucován úhel pohledu, že klesají prodeje aut se spalovacími motory.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Přesně tak. Typická manipulace ze strany ideologie EU pro nevědomé poslušné ovečky.
Hendly
@Tycoon
Ty zpochybňuješ % 😁
topten
@Tycoon
s primhourenim oka ma skodovka elektrickou obdobu ke kodiaqu a karoqu, ale ukaz mi elektrickou obdobu k supu, oktavce nebo fabce.
.
pristi rok prijde elektricka obdoba kamiqu u skodovky a pola u vw za 600k, coz dal posune trh s EV
.
ta tvoje tabulka ukazuje, ze se pocet prodanejch EV za 4 roky skoro zdvojnasobil z necelejch 800k na vic jak 1M5, zatimco prodej spalovaku stagnuje
a to je vyber EV proti spalovakum mnohem mensi
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Výběr modelů a motorizací spalováků díky zákazům a restrikcím EU klesá. Ale prodeje neklesají. Zajímavé, viď , hujer 😁 😁 😁
Tycoon
@topten

Neočekávám od Škodovky elektrické abdoby supa, oktávky a fabky. Budou to spíš SUV a crossovery. Ale všeobecně elektromobily plus minus obdobné velikosti , třeba Renault 5, řada Ioniq od Hyundai, řada EV od Kie, modely Stellantisu atd.
topten
@Tycoon
elektricka oktavka 2027-2028
elektricka fabka bude klon pola, ktery vyjede 2026
elektrickej sup bude prestrojenej ID.7 v novy generaci
Tycoon
@topten

Jestli myslíš klony těch ID, tak to pak jo. Něco takové asi Škodovka mít bude. Pro mě jsou auta s výškou 1550 mm už crossovery a proto to pro mě nejsou elektrické obdoby klasických aut jako je Oktávka. A těch elektrických crossoverů s výškou 1550 mm je už nyní na trhu dost, aby si každý vybral. Příchod těch Škodovek nebude revoluce nebo game changer.
psel
@Tycoon on ten Superb má dnes 1488mm výšku, takže už je dle tebe takový polocrossover ne? A Scala a 1514mm už je skoro crossover když má ID7 1536mm.
Hele je to jedno, čím vice BEV bude Škoda mít, tím větší podíl na trhu bude mít.
Jestli dnes bude každé páté auto z výroby BEV, tak s těma dvěma novýma dá určitě každé třetí. Jakmile pak šlápne do segmentu Octavia / Superb tak to bude polovina. A pak už snad konečně přestanou tyhle hloupé diskuze o tom, že spalovák je potřeba zachovat.
Tycoon
@psel

Souhlasím, že diskuze o tom, jestli se má zachovat spalovák, je hloupá. Stejně hloupá, jako by byla diskuze o tom , zda se má zachovat kopečková nebo točená zmrzlina. Proč o tom diskutovat? Ať si každý koupí, jakou zmrzlinu chce.

Samozřejmě, každý vnímá výšku jinak. Moje máma má problém si sednout do mého auta, protože je to prý nízké (má 1444 mm). A mně se zdá, že i v nejnižší poloze sedačky jsem pořád moc vysoko.

Když se podívám na data, tak.

Škoda Scala. Výška 1471 mm dle oficiální specifikace na stránkách Škody Auto. Koncept ID.Polo má prý 1530 mm. Pamatuju, že když na začátku tisíciletí přišel Peugeot 307, mluvilo se o něm jako o kříženci hatchbacku a MPV. Jeho výška byla 1510 mm.

Škoda Superb. Výška 1481/1482 mm (liftback/combi) dle oficiální specifikace na stránkách Škoda Auto. VW ID.7 Výška 1536/1551 mm (liftback/Tourer) dle oficiální specifikace na stránkách VW. Taktéž na začátku tisíciletí přišly modely jako Audi Allroad Quattrro, Volvo V70 Cross Country a Subaru Outback a mluvilo se o nich jako o křížencích. Jejich výška byla kolem 1550 mm.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ty tvoje přirovnání... kopečková vs točená -kombi vs hatchback. zmrzlina s rakovinotvornýma přísadama vs zmrzlina bez nich - spalovací motor vs elektro. už chápeš? zkouším to zjednodušit jak nejvíc to jde, takže kdyby ne, coby učitel - vysvětlující - selhávám😞
Tycoon
@Man Ký

Limity na rakovinotvorné látky v potravinách ... limity na rakovinotvorné látky ve výfukových plynech. Ano, obojí je potřebné. Díky tomu můžeme mít zmrzlinu i spalovací auta. Děkuji za lekce
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ano, limit na rakovinotvorné látky v potravinách je - NULA. jakmile se to zjistí, okamžitě skončí. a tak to bude jednou i s automobily.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Konečně někdo přiznal že statistiky jsou zkreslovány.
psel
@WinDiesel zkresleny pohled na věc máš jedině sám.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jenom vyrovnání pádu prodejů v minulém roce. A pouze za cenu neuvěřitelně obrovských dotací ... Zdá se že peníze daňových poplatníků ještě v 4 elektrošílených zemích nedošly, a kdyby došly, tak si půjčíme, že. 😄
psel
@WinDiesel dotace ve kterých zemích ty elektrofobe?
Bonisek
2% z více prodaných všech aut je nárůst o 20-% marginální navíc 40% údajných prodejů jsou povinné registrace dealerů které je pak prodávají jako ojeté. K smíchu
psel
@Bonisek tak každá pátá prodaná škodovka je marginální? Ty jsi dost vtipný, tomu tvému názoru se v Bolce smějí až se za břicho popadají.
A to mají jen jedno elektrické auto, protože Elroq je Enyaq hatchback, tak jako mají SUV a Coupe.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Údaje nejsou zkreslené. Údaje jsou záměrně manipulativní. Právě proto, že EU funguje na podhoubí lobbystických organizací právě jako je ACEA...
A tak se hezky manipuluje s veřejným míněním... Přesto se nám ta elektromobilita podle přání zelonorudých eurosoudruhů stále nedaří. Je třeba více zakazovat a ještě více dotovat 😁 😁 😁 Prostě je potřeba budoucnost promarnit a prožrat nejpozději dnes. Dotace na půjčku, to je základ a motor ekonomického úspěchu euroRVHP 😄 😄 😄
Pockey1985
Ať si dramaticky každý koupí co chce podle účelu, pro který auto využívá…..
Avatar - Tomogo
Tomogo
Některým nějak nedochází, že konvenčním vozům pomalu odzvonilo. Jo, jsou tu stále překážky, ale kdo bude moct, ten si prostě spalovák cca do deseti let nekoupí. A těch lidí bude neustále přibývat.
Jo a aby tady nevznikly nějaké dohady, tak momentálně vlastním 3.0 TDI, takže žádný eko fanatik nejsem. Prostě vidím realitu. Ceny BEV klesají, dojezdy se prodlužují, energie, ač si kdo chce, co chce říká, je vlastně za hubičku a časem snad i těch nabíječek bude dostatek. Ale chápu, že jsme v ČR a budeme v EU zase za tupce, jako vždy. Ale to už nebude vinou BEV.
PS: A samozřejmě nemluvím o traktorech atp. ale i ty můžou jezdit na HVO a naftu prostě nepotřebují. Jiná otázka je ropa, ale to je úplně jiná diskuse a obávám se, že je to to hlavní, jen to asi málokdo chápe!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tomogo to je pouhá vyplašenost. co když na to nebudu mít? budu chodit pěšky? to mi nemůžou udělat! mám právo jezdit zakotvené v ústavě😊
Neuromancer2
@Tomogo Když je to tak údajně výhodný, tak proč tím EV nejezdíš a provozuješ nafťák?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Neuromancer2 když ti nevadí homosexuálové, proč nemáš přítele? když nejsi rasista, proč nemáš za manželku černošku?

třeba jen vidí, že pokud je potřeba pro obnovu klimatu k normálu přestat spalovat fosilní paliva, prostě to bude dělat
Hendly
Zivot trolla😒br /> “ rohYpnol
13. července 2024 • 16:52
6
Reálné a udržitelné je podíl okolo 10% maximálně.

Už teď hodně zákazníků od EV přejdou zpět k ICE a další EV si nepořídí. Tj. reálně vidím udržitelný podíl EV ještě méně, cca 5 až 8%.”
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly jak by řekl soudruh inženýr Miloš Zeman: "jen hlupák nemění názor!"
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Hendlíčku hujeříčku, zjevně máš neuvěřitelný problém s chápáním psaného textu. 😁 Podíl na trhu BEV UDRŽITELNÝ je takový, který není založen na zákazech, příkazech, nařízeních a omezeních a dotacích!!! Takže ano, když tady budeme prožírat budoucnostv půjčkách na dotace na BEV, tak bude podíl BEV třrba 95%, ty hujere... 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol u nás byly dotace jen pro firmy a rychle skončily. zákazy zatím žádné nejsou a příkazy taky ne. omezení taky ne, jsi jasným důkazem, že můžeš jezdit smradlavým chrochtavcem z roku 123😊
Hendly
@rohYpnol
Pak ti ale nejak nefunguje ten odstavec:” Už teď hodně zákazníků od EV přejdou zpět k ICE”

Jedna vec je mýlit se. Druha se s tim vypořádat se se svym omylem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Zjevně máš problém s chápáním psaného textu! Tehdy jsem asi psal k určitému tématu. Ty, jako král diskusních estébáků lustruješ co jsem kdy napsal a účelově to vytahuješ v jiných souvislostech. Teď tím argumentuješ jak jsem se měl mýlit, že... Jenže nejen že jsem se nemýlil, a klidně bych to napsal znovu. A znovu. A znovu.

Tak nelži, na ty tvoje estébácký praktiky ti tady skočí leda tak dva tři místní hujeříčci 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Tak určitě. 😆
Jak Turek. Spiknuti je zveřejnit to, co sis sam verejne napsal😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Reagoval jsem na tohle
"To, čeho jsme svědky, je opravdu návrat do normálu.
Za daného úrovně regulací a přerozdělovacích mechanismů EU nelze očekíávat, že by současné BEV dokázaly překovat 20% podíl na prodejích. Ano, se sílícími regulacemi, které jsou v EU plánovány,, s rostoucím politickým aktivismem nadnárodních korporací a s očekávaným pokrokem na poli baterií půjde podíl BEV ještě nahoru, někam k 40 %."

Dále jsem uváděl mimo jiné
rohYpnol
14. července 2024 • 16😁7
Jediný argument nezazněl od eurohujerů :-!
Celý problém EU politiky je udržitelnost. To co EU předvádí, je jeden hřebík do vlastní rakve za druhým. Opatření EU nemají žádnou udržitelnost.

Takže je to naproto přesně jak jsem tady opětovně teď uvedl. Na ty tvoje lži a estébácký praktiky ti skočí leda tak hujeříček jako jsi ty sám! Opět potvrzuješ, že bbuď pochopit psaný text je pro tebe nadlidský výkon. Nebo je to opravdu tvoje záměrná manipulace. Vlastně nevím, co je horší😄 😄 😄
Tycoon
@rohYpnol

Ono se stačí podívat do USA.

Trump zmírnil pokuty automobilkám za překročení fleetových limitů spotřeby a zrušil dotaci na elektromobily ve formě daňového kreditu, takže nyní je tam víceméně volný trh, kde o tom, co auto pohání rozhoduje nabídka automobilek a poptávka zákazníků, nikoliv úředník nebo komisař.

A podíl elektromobilů spadl někam na 5 %. Takže si měl pravdu. Ale Hendly by si raději nechal uřezat ruku, než aby přiznal pravdu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon jj volný trh, všechno co se doveze na to napaří clo, ale je to průkopník svobodného tržního hospodářství😊
ty ses s logikou výroku nikdy nepobratřil😊
psel
@Tycoon v této diskuzi bych pokračoval za rok za dva. Vždy má změna ovlivňující ekonomiku nějaký okamžitý vliv, dlouhodobě trendy ale neovlivní.
V Americe to bude těžší protože je tam palivo lacinější díky daním a tak motivace je minimální.
Nejsem si jist, že je to něco co je pozitivní pro Amíky, natož pro svět. Ale oranžáda jednou skončí a snad si budou schopni najít někoho normálního, kdo bude mít nějaké morální zásady a udělá USA opět následování hodným. Tenhle realitní makléř to rozhodně není.
Tycoon
@psel

Konečně si to pochopil. Každý stát má jiné podmínky pro dopravu a jiné preference cestujících. Někde lidé preferují létání letadlem, jinde vlakem, v Číně jsou populární bateriová SUV, v USA naopak osmiválcové trucky atd
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Díky Trumpovi se v USA konečně probrali a buď jak buď, ve srovnání s Bidenem a Harrisovou je Trump pro USA opravdovou výhrou a jackpotem.

Bohužel, tady v EU můžeme jen závidět, protože přestože volby do EP nějak rozhodly, tak EK a EU se chová díky absurdním vnitřním mechanismům zcela imunně k názorům občanů a mandátům rozdanými voliči.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Smankote, kdy ty ses takhle uplne zblaznil?
Vetsinou na Tebe nereaguju, ale tohle je uz "za čárou".
Trump je oranzovej klaun, roky placenej Moskvou. Pedofil, totalne bez schopnosti - a taky bez moralky.
Proto ho Moskvou financovana dezinfokampan vynesla zpatky do uradu, kde nikdy nemel byt.
A Rusku se to ohromně vyplácí .

Presne jako Babis u nas.

Svet je proste nemocnej. A tys schytal masivni infekcni naloz, evidentne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
Alobal na hlavě máš přítomen? 😄
Hendly
@rohYpnol
Pockej. Nejsi tonorace ty co zde neustale siri nazor jak vse je spiknuti EU a globalni oteplování je podvod? 😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Hujeříčku, opět potvrzuješ, že vůbec ničemu nerozumíš... Jsi opravdu hloupoučký.
Hendly
@Tycoon
Jaksi si ale zapomněl rict, že přeš ukonceni vyhod byl rekordní prodej takze ted je logicky utlum.
Ale to se ti zas nehodi.
Tycoon
@Hendly

Ano, před ukončením výhod měly elektromobily v USA rekordní prodeje. Podíl na trhu dosáhl rekordních 10,5 %. Takže měl Rohypnol pravdu, nebo jdeš pro pilku?
Hendly
@Tycoon
Takze Tvuj predchozi prispevek byl nesmysl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Proč opět zbaběle utíkáš z debaty a z otázky??? Tycoon se na něco ptal, a ty opět nejsi schopný odpovědět 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Už kazalo se, ze puvodni Tycoon prispevek byl nesmysl. jak na to chces reagovat?
V USA poklesl prodej po konci ulev, alw po predchozich rekordech prodeju
Stejne jako vzdy bude nasledovat vzrůst trhu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ne, na tohle se nikdo neptá. Opět lžeš? Proč? 😁
Hendly
@rohYpnol
A na co se ptas?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hendly
@rohYpnol
Jelikož nedokážeš formulovat otazku budu domyslet.
Troll Tycoon naznacuje, že USA je trh bez zvýhodňování a ukazuje realitu prodeju.
Nejak zapomíná, že na dovoz aut do USA je 15% clo a hlavne takovou vec. USA masivně dotuje tezbu ropy tedy paliva pro spalovaci auta.
Takze nejde o zadny rovny trh jak se snazi naznacit nick Anonym.
Tycoon
@Hendly

Troll Hendly nějak zapomíná, že clo na dovoz aut do USA je univerzální a platí jak pro spalováky, tak pro elektromobily. A hlavně, že všechny domácí a většina zahraničních automobilek působící na tamním trhu má v USa výrobní závody a clo platit nemusí. Včetně Tesly.

O žádných dotacích na těžbu ropy v USA nevím. Máš odkaz na nějaký konkrétní dotační program?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

A jaj, hendlíček opět shořel jak papír... 😁 😁 😁
Hendly
@Tycoon
Ty nevis o zadnych zvyhodneni pro tezbu ropy?
Opravdu ne?
Tycoon
@Hendly

Opravdu ne. Dej odkaz a rád se poučím.
Hendly
@Tycoon
Jindy tak pečlivý Tycoon najednou nechce používat google. …prvni ze stovek odkazu
https😐/www.fractracker.org/…ree-market-myth/
Tycoon
@Hendly

Píše se tam, že hlavními dotacemi jsou Percentage Depletion Allowance a E😜enses of Intangible Drilling Costs.

Za prvé tyto položky nejsou dotace, ale daňové odpisy z investic.
Za druhé to nejsou daňové odpisy specifické pro těžbu ropy, ale je to univerzální pro všechny typy těžby.
Za třetí, pro těžbu ropy jsou tyto daňové odpisy poměrně dost omezeny. Například Percentage Depletion Allowance pro těžbu ropy je 15 % a má horní strop (limit) 1000 barelů denně, od kterého už odečítat nelze. Pro srovnání, težba lithia má 22 % a horní strop (limit) nemá.

Takže je to zelená lež. Těžba ropy není dotována.
Hendly
@Tycoon
Je zvýhodněná.
Ona EV taky v USA dotovana nebyla, alw slo o odpocet dane.
Takze zaver?
Zadny rovny trh.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon Filip Turek usilovně přemýšlel a přišel s vysvětlením: mnoho desítek tisíc letáků a časopisů.

Tycoon víc než půldne přemýšlel a už to vymyslel: domácí automobilky nemusí platit clo, takže výrok o rovném trhu pořád platí😊 😊 😊 😊 😊

tos vymyslel sám? nebo ti radil Filip Turek?😊
Hendly
@Man Ký
Stačí diskuse zaplevelit a priste napise zase stejný nesmysl.
Redakcni troll Anonym / Tycoon
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty neodpovídáš notoricky číčo. takže to nechtěj po vostatních.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly a jak se krásně vzteká😊
Sevca1
Rohypnól:socka jako ty která státu nic nepřinese tu bude psát o platech? Ten co bere sociální dávky. Bude radit a naprosto přesně ví co lidé chteji když kupuji nové auto. Ten který provozuje pašíka z bazaru za 1 soc. Davku, díky benevolenci emisi a stk. Co vlastně přinese tento člověk státu? Jak přispěje k růstu ekonomiky? Tím že tu troli 24/7 Celý roky ? A saja sociální systém
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Opět jsi schopný jen lhát a řešit jen rohYpnola??? Na víc se nezmůžeš, viď. Pro tebe typické. Ještě chybí vulgarismus 😁

Ano, diskusi na ACZ zjevně sám nemáš co nabídnout.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jak rikal nas fyzikar na gymplu: lepsi se to, lepsi se to... ale stale je to 5.

😄
Avatar - kruskar
kruskar
Na ilustračním fotu k článku auťák, jehož výrobu v USA zastavili pro nezájem....