Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dnes se otevírají další 42 km D11

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
Jedna z nejpotřebnějších českých dálnic dosáhne až na dohled Hradce Králové

Nový úsek, kompletně postavený v kategorii D27,5/120, obsahuje tři velké mosty a měří 42 kilometry (na 18 km mezi Dobšicemi a Chýští se v polovičním profilu jezdí již od loňského prosince). Dnes odpoledne proběhne slavnostní otevření za účasti politiků a novinářů, teprve poté začnou silničáři odstraňovat bezpečnostní panely a provizorní značení. To jim potrvá do středy 18:30, pak už bude dálnice kompletně otevřena v plném profilu. Ještě v průběhu ledna 2007 dojde na betonová svodidla, blokující dosud otevřené přejezdy středního dělicího pruhu, což si vyžádá ještě několik dočasných uzavírek levých jízdních pruhů v obou směrech.

Kamiony budou muset z D11 sjet na 68. kilometru u Chýště na silnici první třídy číslo 11. Také náklaďáky od Hradce Králové se na dálnici dostanou až u Chýště. Cílem omezení je nevpustit kamiony na provizorní spojení konce dálnice s krajským městem přes Libišany a Plačice.

Novostavba za 15 miliard korun skončí 6 kilometrů před Hradcem Králové u provizorního sjezdu u Sedlic, těleso samotné v délce 84 kilometrů bude nyní dočasně končit napojením na poloviční profil budoucí rychlostní silnice R35 na Olomouc. Sjezd je napojený na objízdnou trasu po silnici druhé třídy číslo 333 přes Libišany a Plačice do Hradce Králové. Chybějících 6 km dálnice D11 do Hradce Králové nemohlo být vybudováno, protože dosud nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy. V roce 2006 byly zprovozněny nové úseky dálnic D5, D8 a D11 v celkové délce 69 km, což je v české i československé historii rekordní číslo.

Dálnice D11

První plány D11 pocházejí z roku 1938, kdy se počítalo s napojením na plánovanou dálnici Vídeň – Wroclaw, celý projekt ovšem zničila 2. světová válka. Plány z roku 1963 počítaly s koncem D11 na křižovatce s dálnicí D35. V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny (8,3 km) v šířce 34 m (počítá se s budoucím zkapacitněním na 2 × 3pruh). V roce 1984 byl otevřen první úsek po výjezd 18. D11 v roce 1985 vedla do Sadské (výjezd 25) a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad (výjezd 42). V prosinci 2005 byl uveden do provozu úsek z Dobšic (výjezd 50) do Chýště (výjezd 68), ovšem bez přímé návaznosti na hotové úseky a pouze v polovičním profilu. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové.

V současnosti čeká D11/R11 na dostavbu zbývajících 70 km na polské hranice. U provizorního konce D11 u Hradce Králové bude vybudována dálniční křižovatka Sedlice R35–D11 (R35 směr Olomouc). Kolem Hradce Králové povede D11 společně s R35 až k druhé dálniční křižovatce R35–D11, zde se R35 odpojí směrem na Liberec. Trasa dál povede přes Jaroměř a Trutnov na polské hranice (od Jaroměře už jen jako rychlostní silnice R11), kde se napojí na plánovanou polskou dálnici A3 (či rychlostní silnici S3).

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
19. 12. 2006 19:57
Už bylo na čase ...
Paráda, zas jednou dobrá zpráva od našich silničářů, zas se mi do Hradce a Pardubek pojede o něco líp, ještě dokončit těch posledních 5 - 6 km a bude to dobrý ;-) Pak se konečně můžou vrhnout na jihozápadní obchvat Prahy haha takže za 20 let .... >:D
Avatar - skejpa
19. 12. 2006 12:28
dalsi dalsi dalnice... HURA ! :D
konecne s tim hnuli. este aby dodelali R35 aspon po opatovice a v praze budem z pardubic za par minut :)