Armstrong Siddeley Sapphire: Poslední aristokrat z Coventry
12
/
17
Prohlédnout znovu
Armstrong Siddeley Sapphire: Poslední aristokrat z Coventry
Koncem roku 1952 debutoval velký sedan Sapphire 346. V letech 1953 až 1958 se jich prodalo necelých 7700.
|
Karel Haas
Armstrong Siddeley Sapphire pózuje před proudovým letadlem Hawker Hunter používajícím motor stejného jména.
|
WheelsAge.org
Sapphire 346 měl rozvor náprav 2896 mm a rozměry 4902 x 1829 x 1600 mm. Tento model se šesti bočními okny byl stejně drahý jako verze se čtyřmi bočními okny.
|
WheelsAge.org
Vozy Sapphire měly typickou šípovou přední masku a světlomety zapuštěné v prostoru mezi maskou a blatníky.
|
WheelsAge.org
Elegantní linie narušovaly vyčnívající závěsy dveří. Přední dveře se otevíraly proti směru jízdy.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Sapphire 346 se čtyřmi bočními okny ve dveřích a větracími okénky v předních dveřích.
|
WheelsAge.org
Vzadu měl Sapphire nepříliš velké zadní okno a pod ním zavazadlový prostor přístupný nahoru vyklápěným víkem.
|
WheelsAge.org
Okrasné lišty na bocích přímo sváděly k dvojtónovému lakování karoserie.
|
WheelsAge.org
Palubní deska a obložení dveří bylo potaženo ořechovou dýhou. Všechny ukazatele byly soustředěny před volantem.
|
WheelsAge.org
V roce 1955 byla modelová řada Sapphire rozšířena o menší typ 234, poháněný řadovým čtyřválcem s objemem 2290 cm3.
|
WheelsAge.org
Stejnou karoserii jako Sapphire 234 měl model 236 s pohonem zadních kol starším 2,3litrovým šestiválcem.
|
WheelsAge.org
Prodloužená verze Sapphire Limousine měla rozvor 3378 mm a délku 5385 mm, byla tedy o více než půl metru delší.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Star Sapphire z roku 1958 měl nižší masku chladiče, hladší chromované nárazníky a skryté závěsy dveří.
|
WheelsAge.org
Star Sapphire poháněl čtyřlitrový šestiválec s výkonem 165 koní. Kapotu zdobila soška sfingy.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Star Sapphire měl pozměněnou přístrojovou desku a automatickou převodovku s ovládáním páčkou na sloupku řízení.
|
WheelsAge.org
Armstrong Siddeley Sapphire Mark II měl plně automatickou čtyřstupňovou převodovku Rolls-Royce.
|
WheelsAge.org
Sapphire Mark II měl větší zadní okno a pozměněný tvar víka zavazadelníku.
|
WheelsAge.org
Nový Renault Symbioz oficiálně: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky