Fairthorpe (1954–1973): Lehké sportovní vozy od malého anglického výrobce
3
/
16
Prohlédnout znovu
Fairthorpe (1954–1973): Lehké sportovní vozy od malého anglického výrobce
Electronů bylo vyrobeno jen kolem 30 kusů lišících se v detailech. Tento měl svislé nárazníky a větrání na bocích.
|
Karel Haas
Prvními vozy Fairthorpe byla lehká dvoumístná kupé Atom, poháněná jednoválcovými dvoutaktními motocyklovými motory BSA s objemem 250 nebo 350 cm3.
|
Automobileancienne
V roce 1956 představil Fairthorpe otevřený dvousedadlový vůz nazvaný Electron. Čtyřválec Coventry Climax s rozvodem OHV a objemem 1,1 litru poháněl zadní kola.
|
Wheelsage.org
Některé Electrony měly vpředu přídavný otvor k chlazení motoru.
|
Carfolio
V roce 1957 byl model Atom nahrazen typem Atomota s motorem umístěným vpředu. Poháněl jej dvouválec BSA s rozvodem OHV a objemem 0,65 litru.
|
Fairthorpe
Závodní verze roadsteru Fairthorpe Electron měla nízký štítek místo předního okna a ochranný oblouk za sedadlem řidiče.
|
Car and Classic
Fairthorpe Electron Minor měl podobnou karoserii jako Electron, poháněl jej ale levnější čtyřválec Standard SC.
|
Wikipedia
Electron Minor měl ve středu palubní desky velký rychloměr. Podobné řešení mají současné vozy Mini.
|
Flickr
Roadstery Fairthorpe Zeta se začaly vyrábět v roce 1959. Poháněly je upravené šestiválce s objemem 2553 cm3 z modelu Ford Zephyr.
|
Fairthorpe SCC
Fairthorpe Zeta se dal pořídit také v podobě kupé se splývavou zádí a velkým zadním oknem.
|
Flickr
Fairthorpe Electron z roku 1961, přestavěný v roce 1978 na speciál, určený pro závody do vrchu a ve sprintu.
|
Classiccars
Tovární reklama na vozy Fairthorpe Rockette, Electron a Electron Minor.
|
Fairthorpe
Výroba roadsteru Fairthorpe Electron Minor byla zahájena v roce 1957. Používal čtyřválec Standard SC s objemem 948 cm3 a výkonem 38 k (28 kW).
|
Commons.Wikimedia
V roce 1962 se začala nabízet nová verze Zety nazvaná Rockette. Měla sportovnější a mírně upravenou laminátovou karoserii se třemi hlavními světlomety.
|
Wheelsage.org
Dvoumístné kupé TX-GT používající podvozkové díly z Triumphu GT6. Vůz navrhl Bennetův syn Torix.
|
Flickr
Firma Technical Exponents, která sdílela výrobní prostory s Fairthorpe zhotovila kolem dvaceti vozů TX Tripper, což byl jakýsi kříženec mezi plážovým vozítkem a sportovním vozem.
|
Allcarindex
Nový Renault Symbioz oficiálně: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky