Martin Vaculík a ojetý Nissan GT-R: Godzilla, fachman a galerie šrotu!
1
/
141
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý Nissan GT-R: Godzilla, fachman a galerie šrotu!
Ilustrační foto
|
auto.cz
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vzniklo mnoho specifických akčních verzí, na snímku interiér té k 50. výročí modelové řady: 50th Anniversary
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V roce 2017 došlo k zásadnímu přepracování interiéru. Zůstala však možnost konfigurovat si zobrazení pokročilých údajů na centrálním displeji. K dispozici jsou teploty, tlaky, přetížení i rozdělení točivého momentu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Přepínat mapy motoru u vozů upravených v Toprun GT-R lze i tlačítkem Cancel na volantu. Kterou jste si „vylosovali“, ukáže otáčkoměr.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Technologie Ecutek umožňuje přes mobilní aplikaci a komunikátor v zásuvce OBD vozidla nastavovat celou řadu parametrů. Nejen mapy motoru, ale i plnicí tlak turbodmychadel při robotizovaném sprintu launch control, plameny z výfuku nebo i dělat základní diagnostiku.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Motor je velmi spolehlivý, ale jak točivý moment začne šplhat přes 850 Nm, může se zohnout a přetrhnout ojnice. Její zbytek pak rozmlátí blok. Tuningové fi rmy dodávají ocelové, vyztužené.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vyklápěcí klika je efektní, ztěžuje však vytržení dveří hasiči u havarovaného vozu. Být homologátory, takové samoúčelnosti bychom zakázali.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Na této fotce jsou dvě důležité věci. Standardní šestipístkové brzdy s pevně uchycenými třmeny a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které pan Marvan na vůz doporučuje. Mají už velmi dobrou přilnavost, ale široké mezní pásmo, takže se chovají předvídatelně.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Hřídel uprostřed je karbonový a točí se s motorem. Ten napravo pak pohání od vzadu umístěné mezinápravové spojky přední kola.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Překvapivé je, že výrobce vůbec nedořešil chlazení převodovky. Tento malý výměník je alibismem a přestavba na pořádný v přídi povinnou investicí.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nejčastější závada převodovky je, že se střihne unašeč koše trakčních spojek. Když jej nahradíte tuningovou sadou z plného materiálu, už se to nikdy nestane.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Obrovský točivý moment motoru umí zlámat zuby ozubených kol. Fatálnímu selhání nepředchází žádné selhání konstrukce či technologie, zub má prostě na ten točivý moment malý modul.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Obrovský točivý moment motoru umí zlámat zuby ozubených kol. Fatálnímu selhání nepředchází žádné selhání konstrukce či technologie, zub má prostě na ten točivý moment malý modul.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Když jednu věc vyztužíte a jdete s výkonem stále nahoru, záhy se najde další slabé místo. U aut s výkony přes 1000 koní a zesílenou mezinápravovou spojkou už to jsou i přední diferenciály.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Motor je velmi spolehlivý, ale jak točivý moment začne šplhat přes 850 Nm, může se zohnout a přetrhnout ojnice. Její zbytek pak rozmlátí blok. Tuningové fi rmy dodávají ocelové, vyztužené.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Motor je velmi spolehlivý, ale jak točivý moment začne šplhat přes 850 Nm, může se zohnout a přetrhnout ojnice. Její zbytek pak rozmlátí blok. Tuningové fi rmy dodávají ocelové, vyztužené.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Radek Marvan ukazuje motor připravený pro výkon nad 1000 koní. Od sériového se odlišuje vyztuženým rámem klikové hřídele, odolnějšími písty i ojnicemi.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Převodovka je úctyhodné soustrojí, když v sobě má dvojici trakčních spojek, šest stupňů, zadní diferenciál a mezinápravovou spojku pro 4x4. Nissan ji dodává jen jako celek za 450 000 Kč.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nissan GT-R
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nejčastější závadou je vybitá baterie. Výrobce už na ni nedokázal najít místo, a tak má jen 45 Ah. Stačí dvacet minut v autě s vypnutým motorem poslouchat rádio a startér už neroztočí.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena