Ojetý Renault Twingo III: Čím blíž k trabantu, tím líp!
1
/
35
Prohlédnout znovu
Ojetý Renault Twingo III: Čím blíž k trabantu, tím líp!
Twingo cílilo hlavně na mladé, takže kromě pestrých barev lákalo i rozsáhlými možnosti individualizace včetně ozdobných polepů karoserie
|
Svět motorů
Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
|
Svět motorů
Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
|
Svět motorů
Design schválně trochu připomíná splašený Renault 5 Turbo, který měl také koncepci „vše vzadu“. Tohle Twingo GT s výkonnější variantou tříválce 0.9 TCe nabídne nejen nejvíce stylu a dynamiky, ale i nejstabilnější, snížený podvozek. Přesto mu ještě zůstává krásných 15 cm světlé výšky. Kupodivu i této verzi zůstaly bubnové zadní brzdy.
|
Svět motorů
Bubnové zadní brzdy
|
Svět motorů
Faceliftové modely (od 2019) se už u nás oficiálně neprodávaly. Nemají denní svícení LED v nárazníku, ale v hlavních světlometech. Od loňska je twingo k mání už jen s atmosférickým tříválcem SCe nebo jako elektromobil Twingo Z.E. - taktéž nepříliš úspěšný. Osud twinga je už zpečetěn, nejpozději příští rok skončí bez přímého nástupce.
|
Svět motorů
Příplatkový multimediální systém R-link s dotykovou obrazovkou a navigací TomTom volilo minimum zákazníků, v praxi stačil držák na mobil a základní rádio R&GO s podporou bluetooth, USB a MP3. Klimatizaci chtějte manuální.
|
Svět motorů
Kapaliny do ostřikovačů a chladiče se dolévají vpředu, kde je i akumulátor.
|
Svět motorů
Plastovou přední kapotu lze jen trochu pošoupnout vpřed, drží na popruzích. Systém jištěný rychlozámky (jen jeden je uzamykatelný klíčem) je spíš k zlosti, konvenční panty a odjišťování bovdenem z interiéru by už auto moc nezdražily… Řada zákazníků čekala, že uvolněný prostor vpředu půjde využít alespoň na zavazadla, ale bohužel nejde.
|
Svět motorů
Ryzí jednoduchost. Okna v zadních dveřích lze jen vyklápět a dveřní madlo je jak od popelnice.
|
Svět motorů
Praktický gumový popruh pro přichycení čehokoliv najdete u verzí Intens vždy, u stupně Zen jen někdy.
|
Svět motorů
V Itálii šla koupit varianta na LPG (Twingo TCe 90 GPL) s toroidní nádrží pod přední částí podlahy. Systém od společnosti Landi Renzo se sice montoval přímo na lince, ovšem k neupravenému motoru. Twingo má jen pevná hrníčková zdvihátka ventilů, takže při dlouhodobém provozu na LPG riskujete zaklepání ventilových sedel a podpálení ventilů.
|
Svět motorů
tříválci se dostanete po odšroubování tepelně izolované plechové přepážky pod kufrem. Motory jsou specifi cky upraveny pro zástavbu pod silným sklonem, výhodou je kratičké výfukové potrubí, v němž se nikdy nehromadí kondenzát.
|
Svět motorů
Ventilátor vlevo jen pomáhá honit vzduch nad motorem a kvůli tomu byl u silnějších verzí vybudován i přídavný vstup vzduchu v levém zadním blatníku
|
Svět motorů
Vstup vzduchu v levém zadním blatníku
|
Svět motorů
Skvělou vychytávkou je sklopné přední sedadlo, prodlužující ložnou plochu až na 2,3 metru. Vyšší výbava Intens ho mívala standardně, prostřední Zen jen v případě příplatkového paketu Pack City.
|
Svět motorů
Spodní část vozu je kompletně zakrytovaná. Motor vzadu a chladiče vpředu znamenají předlouhé vedení klimatizace i chladicí kapaliny s mnoha spoji. Proto překvapí, že ani stará auta třeba vůbec netrpí úniky vody.
|
Svět motorů
S příplatkovou plátěnou shrnovací střechou se setkáte spíš u aut individuálně přivezených z Francie, Itálie či Španělska. Bát se jí nemusíte, těsní dobře a shrnovací díl za 26 000 Kč patří ve své kategorii k levnějším.
|
Svět motorů
Alternativou k pětistupňovému manuálu byla šestistupňová dvouspojková skříň 6EDC, s motorem TCe 90 ji dokonce český ceník spojoval povinně. Řadí chytře a rychle, suché spojky se ale v trvalém městském provozu rychle opotřebí a jejich výměna je drahá. Navíc se s ní pojí dvouhmotový setrvačník za 38 000 Kč – u manuálu je pevný.
|
Svět motorů
Prostor pod zadními sedadly je ideální třeba pro lékárničku. Síťka se postará, aby necestovala po podlaze.
|
Svět motorů
Kultovní první generace twinga (v pozadí) z let 1992-2007 s motory 40 až 55 kW si všechny získala geniálním designem i vnitřní variabilitou, celkem se prodalo přes 2,6 milionu kusů. Konvenčnější a dražší druhá generace z období 2007-2014 (modrý vůz) uměla nabídnout až 98 kW (ve verzi RS), ale pro zákazníky už ztratila původní vtip.
|
Svět motorů
Renault si i u malých modelů potrpí na bezpečnost, ale tentokrát musel trochu slevit. Twingo III z kooperace se Smartem neumí nabídnout víc než čtyři airbagy, předchozí Twingo II jich přitom mohlo mít šest - tedy i okenní.
|
Svět motorů
Renault Twingo
|
Svět motorů
Jednoduchá přístrojovka bez otáčkoměru a teploměru vody nabídne alespoň palubní počítač. Za 5,5 až 6 l jezdí všechny tříválce.
|
Svět motorů
V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce
|
Svět motorů
V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce
|
Svět motorů
Hlavní světlomety jsou jen halogenové, ale díky velké parabole svítí parádně - široké silné světlo může mégane jen závidět
|
Svět motorů
Navzdory délce jen 3,6 m je twingo regulérně čtyřmístné. Figurant se 183 cm si sedne i za sebe, na dlouhé cesty by to ale nebylo.
|
Svět motorů
Čep předních ramen by šel přelisovat, ale při zdejší vysoké životnosti ramen a jejich nízké ceně to nebude dělat nikdo. Protikorozní ochranu podvozku ale mají větší renaulty lepší.
|
Svět motorů
Omráčí bytelnost zadní nápravy typu De Dion. Podle Martina Trávníčka z kroměřížského Kromeximu se na podvozku neřešilo nikdy nic kromě svolávačky na přední tlumiče u prvního ročníku.
|
Svět motorů
Nejlepší důkaz jednoduchosti twinga: příručka k rádiu je dvojnásobně tlustá než manuál k celému zbytku auta
|
Svět motorů
Krycí plato zavazadelníku nemá obvyklé čepy, ale drží jen na záhybu vlastní vahou. Šňůrky k pátým dveřím naštěstí má.
|
Svět motorů
Renault Twingo
|
Svět motorů
Renault Twingo
|
Svět motorů
Renault Twingo
|
Svět motorů
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s bláznivým restomodem XJS V12. Přes 600 koní zabalí do karoserie z karbonu
Velký test nosičů jízdních kol, Martin Vaculík v Renaultu a SUV, co není nudné. Sledujte Svět motorů TV!
Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž
Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde
Unikátní Lotus M200 hledá nového majitele. Je dokonce plně funkční