Pontiac Tempest (1961–1963): Kompakt s transaxle a nezávislým zavěšením všech kol
1
/
22
Prohlédnout znovu
Pontiac Tempest (1961–1963): Kompakt s transaxle a nezávislým zavěšením všech kol
Vylepšený kabriolet s klubovkovými předními sedadly dostal označení LeMans.
|
WheelsAge.org
Dvoudveřový Pontiac Tempest se začal vyrábět až koncem roku 1961.
|
WheelsAge.org
Dvoumístný koncept Pontiac Tempest Monte Carlo byl poháněný motorem V8 a v letech 1961 a 1962 byl k vidění na mnoha automobilových výstavách.
|
WheelsAge.org
Kombi Safari z roku 1961 mělo tři boční okna na každé straně.
|
WheelsAge.org
Safari mělo velký zavazadlový prostor přístupný po vyklopení zadních dveří směrem nahoru.
|
Flickr
Sedan Pontiac Tempest měl rozvor náprav 2 845 mm a byl dlouhý 4 808 mm.
|
WheelsAge.org
Krouticí moment motoru se přenášel na zadní kola přes převodovku umístěnou vzadu ohebným hnacím hřídelem, umístěným v rouře zakřivené směrem dolů.
|
WheelsAge.org
Dvoudveřové kupé Pontiac Tempest z roku 1962.
|
Drivingline.com
Kabriolety Tempest se začaly vyrábět až v modelovém roce 1962.
|
WheelsAge.org
Ostré prolisy na bocích byly zakončeny malými šikmými křidélky.
|
WheelsAge.org
Čtyřdveřový sedan Pontiac Tempest z roku 1962.
|
WheelsAge.org
Modely 1962 měly dvojité světlomety a přední masku rozdělenou do tří částí s vodorovným mřížováním.
|
WheelsAge.org
Dvoudveřový Tempest z roku 1962 měl široké sloupky C s ostrou hranou uprostřed.
|
WheelsAge.org
Novinkou modelového ročníku 1962 byla plně synchronizovaná čtyřstupňová manuální převodovka s řadicí pákou na podlaze.
|
WheelsAge.org
Lépe vybavené kupé s dlouhým názvem Pontiac Tempest Sport Coupe LeMans z roku 1962.
|
WheelsAge.org
Poslední modelový rok Tempestu první generace přinesl osamostatnění řady LeMans, která dosáhla téměř 50% podílu na prodeji Tempestů.
|
WheelsAge.org
Vpředu se Tempest 1963 vrátil k typickému „nosu“ uprostřed masky chladiče a změnily se prolisy na bocích.
|
WheelsAge.org
Oblíbené kombi Pontiac Tempest Safari se vyrábělo i v modelovém roce 1963.
|
Drivingline.com
Všechny přístroje Tempestu byly soustředěny v kapličce před volantem, vystupující z neobvykle tvarované palubní desky.
|
WheelsAge.org
Modely 1963 mohly být poháněny vidlicovým osmiválcem s objemem 5,3 litru a výkonem 264 koní.
|
WheelsAge.org
Sedan Pontiac Tempest z roku 1963 byl dlouhý skoro 5 metrů (4 935 mm).
|
WheelsAge.org
Nejrychlejším Tempestem byl závodní Super Duty. Tento patřil patřící Stanu Antlocerovi a byl vydražen za 226 521 dolarů.
|
Musclecardefinition.com
TEST Škoda Enyaq Coupé 85x Laurin & Klement – Třešnička na dortu
Video: Jak vyměnit stěrače u nového mercedesu? Dostat se k servisní poloze není tak snadné
Ford Focus to má definitivně spočítané, ačkoliv elektromobily tolik netáhnou
Škoda za skoro dva miliony, veliké Mini a Lucie Borhyová. Sledujte Svět motorů TV!
Takto vypadá nejtěsnější finiš v historii NASCAR. Rozhodla 0,001 sekundy
Nové pojistné podvody: Šejdíři falšují poškození aut ve photoshopu