Martin Vaculík a ojetá Dacia Duster II: Hlavně nebourat!
1
/
81
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetá Dacia Duster II: Hlavně nebourat!
Dacia Duster 1.0 TCe LPG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 Prestige
|
auto.cz/Petr Homolka
V roce 2021 došlo k četným změnám, například přišly nové systémy infotainmentu s lepším rozlišením, přičemž ten dražší Media Nav uměl i bezdrátové zrcadlení telefonu. To je bohužel minulost – kvůli nedostatku čipů byla funkce aktuálně opět odebrána.
|
Svět motorů
I u staré verze sedaček může být nastavitelná bederní opěrka. Dělá se to kolečkem na opěrce loketní.
|
Svět motorů
Obklad opěrky pro levou nohu se objevil až v roce 2021. Do té doby zde byl jen laciný koberec, podléhající rychlému opotřebení.
|
Svět motorů
Verze 4x4 mají za řadicí pákou přepínač jízdních režimů. U dvoukolek zde najdete praktický držáček na malý kelímek s kávou.
|
Svět motorů
Slabinou dacie je provedení karty bezklíčového přístupu. Nejsou zde senzory v klikách, takže se vůz automaticky zamyká a odemyká pokaždé, když kolem něj projdete. K ovládání stahování oken také nestačí zapnout zapalování, ale je potřeba naprosto nepochopitelně nastartovat motor.
|
Svět motorů
Předokolka se od čtyřkolek liší též umístěním rezervního kola. U verzí 4x4 se kvůli diferenciálu naštěstí nevešlo pod auto, a tak jej mají praktičtěji v kufru.
|
Svět motorů
Předokolka se od čtyřkolek liší též umístěním rezervního kola. U verzí 4x4 se kvůli diferenciálu naštěstí nevešlo pod auto, a tak jej mají praktičtěji v kufru.
|
Svět motorů
Předokolky mají podlahu zavazadelníku níže, takže nabídnou o 34 l větší základní objem (tedy 445 proti 411 l).
|
Svět motorů
Předokolky mají podlahu zavazadelníku níže, takže nabídnou o 34 l větší základní objem (tedy 445 proti 411 l).
|
Svět motorů
Verze 1.0 TCe LPG mají pomocné elektrické čerpadlo, které honí teplou vodu do reduktoru, aby se rychleji začal odpařovat plyn. Pokud nejsou vyloženě mrazy, jedou na LPG už po pár metrech. Bohužel jim pak ale zbývá málo tepla pro posádku.
|
Svět motorů
Verze před faceliftem měly pod motorem ve standardu odolný ocelový kryt. V roce 2021 byl v rámci hledání hmotnostních úspor nahrazen plastovým.
|
Svět motorů
Přední zavěšení je maximálně robustní s jen malinkými silentbloky. Vůle zde nemají kde vzniknout.
|
Svět motorů
V letech 2018 až 2021 byl nabízen systém Media Nav Evolution. Zrcadlení telefonu zvládal, ale vyžadoval připojení kabelem na nepraktickém místě přímo samotného přístroje.
|
Svět motorů
Verze N1, nabízené v roce 2020, byly jen čtyřmístné, což v bazaru snad nepřehlédnete. Ale pozor, nelze na ně namontovat ani tažné zařízení.
|
Svět motorů
1.0 TCe
|
Svět motorů
1.3 TCe
|
Svět motorů
1.6 SCe
|
Svět motorů
1.5 Blue dCi
|
Svět motorů
Druhá generace modelu Duster má kvůli aerodynamice více skloněné čelní sklo. To pak znesnadňuje nastupování.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Originální verze na LPG se rok od roku zlepšují. Od začátku mají plnění na komfortním místě, ne někde dole u nárazníku. V roce 2020 jim začal fungovat palubní počítač, od roku 2021 i přesný ukazatel hladiny plynu.
|
auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster TCe 100 LPG
|
auto.cz/Petr Homolka
Téměř každá dacia má tažné zařízení. Prodejci doporučovali klasický pevný typ, z nějž kouli po každém použití nemusíte sundávat a po letech nehrozí problémy s vyvikláním či zanesením bajonetu blátem.
|
Svět motorů
Varianty na LPG do roku 2021 měly kvůli užitečné hmotnost nádrž na LPG jen 34 l. S faceliftem se podařilo ušetřit pár kil a nově je zde nádrž na 48 l umístěná v zavazadelníku. Auta na plyn nemohou mít rezervu.
|
Svět motorů
Varianty na LPG do roku 2021 měly kvůli užitečné hmotnost nádrž na LPG jen 34 l. S faceliftem se podařilo ušetřit pár kil a nově je zde nádrž na 48 l umístěná v zavazadelníku. Auta na plyn nemohou mít rezervu.
|
Svět motorů
Palubní deska má jen dva ručičkové ukazatele. Palivoměr je digitální, teplotu chladicí kapaliny si lze nalistovat v horní části displeje místo údaje o kilometrech.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Topení s elektrickou odporovou spirálou bylo tak účinné, že stačilo nastavit si 19 stupňů. Markéta Pekarová Adamová by z nás měla radost.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Marketing firmy Castrol nám poslední dobou bere dech. Dle informace nahrané do palubního menu dacie její oleje snižují i opotřebení pneumatik.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Díky slušnému rozvoru náprav 2674 mm obstojí dacia i jako rodinné auto. Pouze ten zavazadelník by mohl být větší.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vyhřívání sedačky je zde též uděláno zastaralým způsobem, kdy spínače na boku sedaček nemají ani kontrolku v přístrojovém štítu. Spolujezdci si jej rádi zapnou, ale už zapomenou vypnout.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vynikající přeplňovaná třináctistovka jezdí naprosto neuvěřitelně i ve své slabší verzi TCe 130 (96 kW)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Model do roku 2021 musí vystačit se žárovkami. I takový jednoduchý světlomet však jako náhradní díl stojí nemilých 10 190 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster TCe 130 Prestige
|
Svět motorů/Michal Kollert
V Německu se extrémně solí. Všechny odtamtud dovezené škodovky proto mají už po třech letech zcela orezlé podmotorové rámy. Dacia opět prokázala, že nosné části má proti rzi chráněny neuvěřitelně důkladně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena