AWZ (Sachsenring) P70 (1955–1959): Předehra k Trabantu
1
/
19
Prohlédnout znovu
AWZ (Sachsenring) P70 (1955–1959): Předehra k Trabantu
Čtyřmístný dvoudveřový tudor se stupňovitou zádí měl rozvor náprav 2 380 mm.
|
Karel Haas
IFA F8
|
dkwautounionproject.blogspot.com
P70 Zwickau měl zpočátku spartánskou výbavu, neměl ani možnost větrání interiéru a zavazadlový prostor na zádi byl přístupný jen zevnitř vozu.
|
dkwautounionproject.blogspot.com
AWZ P70 Zwickau se nabízel také se shrnovací horní částí střechy.
|
classiccarcatalogue.com
V prvních letech výroby byl zavazadlový prostor na zádi přístupný jen zevnitř vozu.
|
YouTube
Proti F8 měl P70 motor otočený o 180 stupňů, takže převodovka byla umístěna před přední nápravou a chladič za motorem.
|
eisermann.name/awz-p70
Na jaře 1956 se vedle tudora začalo vyrábět třídveřové kombi P70 Zwickau.
|
classiccarcatalogue.com
Celá přední část až po B sloupky byla u kombi totožná s tudorem.
|
Wikipedia
Velké zadní dveře se otevíraly do strany a usnadňovaly přístup k zavazadlovému prostoru za sklopnými zadními sedadly.
|
classiccarcatalogue.com
Kombi, tudor i kupé P70 měly lištami olemované podběhy, prahy a horní hrany blatníků.
|
Wikipedia
V roce 1956 došlo k několika vylepšením P70, například okna obou dveří byla vybavena posuvnými okénky.
|
webcarstory.com
U posledních vyrobených tudorů AWZ P70 byl kufr přístupný zvenku nahoru výklopným víkem.
|
webcarstory.com
Kupé AWZ P70 mělo kapotu, střechu a víko kufru z ocelového plechu.
|
Karel Haas
Pěkně zachovalé kupé AWZ P70 Zwickau bylo k vidění na pražské výstavě veteránů Legendy 2015.
|
Karel Haas
Kupé upoutávalo pozornost leštěným hliníkovým rámečkem falešného vzduchového otvoru na kapotě.
|
Karel Haas
Kupé AWZ P70 Zwickau mělo mřížovanou masku chladiče a svisle uspořádaná sdružená koncová světla.
|
DDR.Reklame/Facebook
Kupé 2+2 mělo vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem sahajícím až k nárazníku.
|
Karel Haas
AWZ P70 mělo nesynchronizovanou třístupňovou převodovku s uzamykatelným volnoběhem. Páka řazení převodovky vyčnívala ze středu palubní desky.
|
auta5p.eu
Za čtyři roky (1955 až 1959) bylo vyrobeno přes 36 000 vozů P70 s karoserií Limousine, kombi a kupé.
|
auta5p.eu
Nový Renault Symbioz oficiálně: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů
Nová Lancia Ypsilon už má i spalovací motor. Je mnohem levnější než elektromobil
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky