Land Rover Discovery Sport (L550): Dospěl až před důchodem
1
/
30
Prohlédnout znovu
Land Rover Discovery Sport (L550): Dospěl až před důchodem
Je to sice SUV, ale brodivost až 60 cm nezapře zkušenosti legendárního výrobce terénních aut. Alternátor je vysoko a sání je umístěno z boku v rovině kapoty
|
Svět motorů
Starší model z let 2014 až 2019 má výsuvný otočný volič automatu, rustikální styl palubní desky a už zastaralý infotainment InControl Touch. S karmínově červeným zdobením středové konzoly se setkáte vzácně, drtivá většina vozů měla hliníkově šedé.
|
Svět motorů
Modernizovaný model prodávaný od léta 2019 má kompletně jiný, modernější a kvalitnější interiér. Návrat ke klasické volicí páce automatu (byť s plně elektronickou vazbou) zákazníci uvítali, částečné ovládání klimatizace přes dotykový displej už méně.
|
Svět motorů
S výjimkou základní výbavy S mají všechny vozy posuvná zadní sedadla s polohovatelnými opěradly. V pětimístném uspořádání je prostoru na rozdávání. Figurant s výškou 183 cm.
|
Svět motorů
Se čtyřkolkou vždy získáte systém Terrain Response se čtyřmi či pěti (podle verze) přednastavenými režimy trakční elektroniky pro konkrétní povrchy – od suchého asfatu až po písek
|
Svět motorů
Grafiku těchto plných LED světlometů si dobře zapamatujte, znamenají už totiž kompletně přepracovaný model na nové platformě a s motory osazenými mildhybridním systémem MHEV 48V (až na dvě výjimky)
|
Svět motorů
Sedmimístná varianta nešla kombinovat s předokolkou eD4, s adaptivním podvozkem ani se sportovní čtyřkolkou s torque vectoringem. Na trhu je vzácná, třetí řada sedadel je samozřejmě nouzová a obtížně přístupná.
|
Svět motorů
K nejčastějším bolestem prvních ročníků dieselů 2.0 „Ingenium“ patřily nekvalitně kalené vyvažovací hřídele, které se v místě uložení do jehlových ložisek vydíraly a vydávaly strašlivé pazvuky. Naštěstí stačilo vyměnit jen hřídele s ozubenými koly, futra v bloku motoru zůstávala bez poškození. Oprava je časově i fi nančně náročná, vyžaduje demontáž převodovky a částečnou rozborku motoru.
|
Svět motorů
Nízká životnost rozvodů na dvoulitrových dieselech Ingenium je nejčastěji bolestí modelu. Problémový je hlavně horní, tenčí řetěz, při opravě se však mění oba včetně napínáků, kluzných lišt i rozet. Tento diesel má už na straně sání přesuvník VVT.
|
Svět motorů
Brzdy zde mají lepší účinnost než u prvního evoqu, ale kvalita zůstává průměrná. Životnost je asi 60 000 km, pak se rovnou mění kotouče i s destičkami. Počítejte kolem 30 000 Kč za obě nápravy, při započítané slevě pro starší vozy.
|
Svět motorů
Závady turbodmychadel také patří k evegreenům dieselů 2.0 Ingenium, zvláště u slabších starších variant. Turbu obvykle zkolabuje středové uložení, takže pokud vůz přestane táhnout a v zrcátku za sebou vidíte oblaka kouře, je důležité co nejrychleji odstavit motor. Jinak si stihne rozpadlým středovým uzlem turbodmychadla vysát všechen olej, a ještě se i zadřít.
|
Svět motorů
Na starší model s plechovými nápravnicemi a předními rameny už nebývá odspodu pěkný pohled, zvlášť pokud pocházejí z hodně prosolených podhorských regionů. Jinak jsou ale nápravy robustní, na vůle zatím netrpí.
|
Svět motorů
Plechové ochranné kryty pod nádrží bývají někdy na troud zrezivělé, výměna s prací a potřebnými držáky vyjde na 18 000 Kč. Na internetu seženete i lehké a odolné hliníkové kryty (asi za 6000 Kč).
|
Svět motorů
Modely před modernizací měly ještě starý infotainment In Control Touch Pro, který mohl mít 8“ nebo tento 10“ displej (objednatelný od modelového roku 2016). Bohužel podpora těchto systémů skončila, takže už na ně neseženete ani aktuální navigační mapy. Opravdu schopný infotainment Pivi mají až vozy modelového roku 2021, takže prodávané od léta 2020.
|
Svět motorů
Specifickou závadou vídanou doposud jen u dvouturbové varianty dvoulitrového dieselu SD4/177 kW raných ročníků jsou vydřené válce, projevující se sníženým výkonem motoru a vysokou spotřebou oleje. Oprava novým polomotorem by vysoce přesahovala 200 000 Kč, konktrétně v tomto voze se ale 240koňová verze dieselu vyskytuje velmi vzácně.
|
Svět motorů
U modelů z let 2014-2019 ještě nebyly plné LED světlomety, pouze diodové denní svícení. Vrcholné xenony jsou už dnešními měřítky nic moc, potkávací světla jsou velice krátká – stejně jako u prvního evoqu.
|
Svět motorů
Land Rover Discovery Sport
|
Svět motorů
Land Rover Discovery Sport
|
Svět motorů
Obal klíčku se pravidelně rozpadá, nový vyjde na 400 Kč.
|
Svět motorů
Zpřevodování devítistupňového automatu bylo u verzí TD4/110 kW, TD4/132 kW i SD4/177 kW shodné, všechny při 130 km/h točí 1800 min-1.
|
Svět motorů
První evoque měl vpředu hliníková ramena a vzadu plechová, sesterský levnější Discovery Sport to měl přesně opačně (tedy model 2014-2019). Se zarezlými excentry zadních ramen se setkávají servisy pravidelně.
|
Svět motorů
V paměti závad žádné vážnější chyby nebyly, Radku Fišerovi zato neunikly chrastící rozvody – příští majitel by neměl s jejich výměnou zbytečně otálet.
|
Svět motorů
Příčně uložené diesely si vynutily umístění filtru DPF v méně výhodném místě pod podlahou. Pokud má motor v pořádku vstřikovače, nebývají s regenerací potíže. Jejich četnost je ale docela vysoká, proto řada zákazníků uvádí potíže s ředěním oleje naftou.
|
Svět motorů
Podobně jako u skutečných off-roadů této značky tu lze velmi snadno demontovat přední masku a očistit chladiče od hrubých nečistot. Tak se pozná auto, které skutečně počítá s jízdou v terénu.
|
Svět motorů
Na příplatcích sice mohly létat statisíce, ale výškově seřiditelné pásy tu nenajdete nikdy
|
Svět motorů
Land Rover Discovery Sport
|
Svět motorů
Land Rover Discovery Sport
|
Svět motorů
Diesely řady Ingenium už potřebují AdBlue. U modelů 2014-2019 je nádržka uložena netypicky v motorovém prostoru, což v zimě snižuje nároky na vyhřívání systému. Pro koho je tankování levné močoviny u stojanu málo nóbl, může ji nakupovat v designových fl aškách u dealera Land Roveru. 580 Kč za 1,89 litru...
|
Svět motorů
Tlačítko vyhřívání volantu je přímo na jeho příčce, takže je zapnete pouhým přesunutím palce – nejgeniálnější umístění! Tenhle kus má už čtení značek, ale ještě obyčejný jednoduchý tempomat.
|
Svět motorů
Výhodou modelu je spolehlivá elektroinstalace a dobře naladěné „inteligentní dobíjení“, které předčasně neničí baterie. I tento kus ji má ještě původní a stále v dobré kondici.
|
Svět motorů
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena