Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Starší model z let 2014 až 2019 má výsuvný otočný volič automatu, rustikální styl palubní desky a už zastaralý infotainment InControl Touch. S karmínově červeným zdobením středové konzoly se setkáte vzácně, drtivá většina vozů měla hliníkově šedé.
Modernizovaný model prodávaný od léta 2019 má kompletně jiný, modernější a kvalitnější interiér. Návrat ke klasické volicí páce automatu (byť s plně elektronickou vazbou) zákazníci uvítali, částečné ovládání klimatizace přes dotykový displej už méně.
S výjimkou základní výbavy S mají všechny vozy posuvná zadní sedadla s polohovatelnými opěradly. V pětimístném uspořádání je prostoru na rozdávání. Figurant s výškou 183 cm.
Se čtyřkolkou vždy získáte systém Terrain Response se čtyřmi či pěti (podle verze) přednastavenými režimy trakční elektroniky pro konkrétní povrchy – od suchého asfatu až po písek
30
Fotogalerie

Land Rover Discovery Sport (L550): Dospěl až před důchodem

Land Rover Discovery Sport není žádný drsný offroad, ale rodinné SUV spadající do revíru tucsonů a tiguanů. Rozbahněné cesty se nezalekne, nabídne až sedm sedadel, jen musíte skousnout nevyzpytatelnost naftového dvoulitru.

Land Rover Discovery Sport (interně L550), prodávaný od podzimu 2014, je přímým nástupcem modelu Freelander a zároveň prostornějším a více užitkově pojatým bratrem stylového Range Roveru Evoque.

Jde tedy o SUV s příčně uloženým čtyřválcem, tedy kromě nejmladšího plug-in hybridu, který je tříválcem, nadprůměrnou světlou výškou 21 cm a prakticky vždy s pohonem všech kol. Předokolka eD4 je na trhu mimořádně vzácná.

Technická provázanost evoqů a discovery sport je dokonce tak hluboká, že když v létě 2019 přišel kompletně nový Evoque II, přešel na jeho novou technickou platformu PTA umožňující i hybridizaci pohonu také Discovery Sport. Jakkoliv se zvenčí jeví, že šlo o pouhý facelift. Proto než vejdete do bazaru, udělejte si pořádek v tom, jaké auto vlastně chcete:

Model před modernizací

Ten z let 2014-2019. Má silnější vazbu na starou „fordovskou“ platformu EUCD, byť už zaobalenou pod označením D8. Dají se u něj vzácně najít ještě i motory původem od Fordu: robustní diesel 2.2 jen v prvním roce výroby, benzinový 2.0 „GTDi“, alias Ecoboost, až do léta 2017. Hlavně však naplno schytal všechny dětské nemoci dvoulitrového dieselu Ingenium, zaváděného od roku 2015. Má „levnější“ podvozek s brzy reznoucími plechovými nápravnicemi i předními rameny, má v karoserii výše uložené a hůře odtlumené motory, nejlepšími světlomety u něj byly velmi průměrné adaptivní xenony a v jeho interiéru bude čekat rychle zastarávající infotainment InControl Touch s komplikovanou strukturou, pomalými reakcemi a už minimální podporou - poslední aktualizace navigačních map pro tento systém vyšly v roce 2020 a další už nebudou. Doinstalovat do něj funkce pro zrcadlení smartphonu ve většině případů také nejde, alespoň ne „oficiálně“. To se bavíme o autě, které se v bazarech prodává v rozpětí přibližně od 400.000 po 700.000 Kč.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!