Praga Alfa: Zpátky ke kořenům
1
/
32
Prohlédnout znovu
Praga Alfa: Zpátky ke kořenům
Zajímavostí Pragy Alfa je potah střechy tvořený střechovicí. Ano, materiálem používaným na střechy kabrioletů.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Přístrojové desce dominuje rychloměr a hodiny. Všimněte si, že vůz už měl také denní počitadlo ujeté vzdálenosti. Klíčkem vlevo ovládáte zapalování.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Volant vozu vypadá z dnešního pohledu trochu jako kormidlo lodi. Vpravo dole je vidět hlava řadicí páky ovládající čtyřstupňovou převodovku.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa platila za luxusní vůz, otipovaný pro šest pasažérů včetně řidiče. Ti seděli ve třech řadách.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Svým rozvorem a délkou alfa odpovídá dnešním vozům nejvyšší třídy v dlouhé verzi
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Víko zavazdelníku lze otevřít po odjištění dvou zámků, ovládaných dvojicí kliček
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
V době vzniku vozu vyhláška předepisovala mít na autě dvě rezervní kola. Důvodem byl stav tehdejších cest a také úroveň pneumatik.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Šestiválcový rozdělovač zapalování vyrobila firma Bosch. Vůbec od Bosche je na autě řada komponentů.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Alfa měla logo výrobce dokonce na kapotě, jak to známe z rolls-royceů, jaguarů a mercedesů
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Zatímco přední dveře se otevírají proti směru jízdy, ty zadní po směru. Dne nevídané řešení.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Auta třicátých let měla klakson situovaný vně vozidla. Snad aby byla lépe slyšet.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga byla automobilka zahrnutá do strojírenského kombinátu ČKD
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Ve 30. letech byla auta zcela běžně opatřená chromovanými díly. Chrom prošel na tomto autě renovací.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
V případě selhání elektrického startéru lze motor natočit manuálně klikou. Musí se to ale umět, jinak můžete přijít o prsty.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Druhé vydání z roku 1937 přineslo také zcela nový rám karoserie. Zajímavostí je výztuha tvaru písmene X.
|
Praga
Chcete přespat v muzeu Ferrari v Maranellu? Airbnb nabízí postel vedle vítězných formulí
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným