Ojeté Volvo S60 (1. generace): Pravý Švéd
1
/
39
Prohlédnout znovu
Ojeté Volvo S60 (1. generace): Pravý Švéd
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60
|
Svět motorů
Systém pohonu všech kol je stejně jako u soudobé octavie vyvinutý firmou Haldex. Točivý moment se zde rozděluje na přední a zadní kola prostřednictvím vícelamelové spojky v olejové lázni, ovládané hydraulickým čerpadlem. Čerpadlo začne pracovat v momentě, kdy se začne některé z kol protáčet. K připojení pohonu zadní nápravy dojde ve chvíli, kdy se jedno z kol protočí více než o 30 stupňů.
|
Svět motorů
Šikovní majitelé si mohou mnohé závady opravit sami. Na připájení vypadlých kontaktů na obvodové desce přístrojového štítu stačí pájka a cín.
|
Svět motorů
Vyšší specifikace mohly být vybaveny také vestavěnou navigací s výklopným displejem na vrchu palubní desky. Dnes je už však beznadějně zastaralá.
|
Svět motorů
S60 je pohodlný křižník na zdolávání delších vzdáleností, uvnitř se však počítá spíše s pasažéry vpředu. Ti vzadu mají dostatek místa na hlavu, na nohy je to podstatně horší, zejména pokud vpředu sedí dlouháni.
|
Svět motorů
Ostrá verze R se na pohled od běžnějších variant příliš neliší, rozpoznat lze hlavně pomocí písmene R ukrytého v přední Ceny originálních dílů masce, větších kotoučů brzd a 18“ obutí
|
Svět motorů
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Strohý interiér s šedými plasty působí zastarale, záplava tlačítek na středovém tunelu je ale intuitivní. Skvělé je zpracování, ani po šestnácti letech se zde neozývají žádné pazvuky.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Dvouhmotový setrvačník manuální převodovky vydrží kolem 200 000-250 000 km, občas se objeví vůle na převodové hřídeli, což řeší repase za 8000–10 000 Kč. V případě nové spojky spolu s výměnou setrvačníku už však jde o částky nad 30 000 Kč, to se u levnějších exemplářů nevyplatí. To samé se týká automatické převodovky, jejíž repase vyjde zhruba na 50 000 Kč. Její životnosti pomůže doporučený interval výměny oleje každých 60 000 km.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Nahrbený postoj prozrazuje přítomnost pohonu všech kol od Haldexu. Také kvůli němu má toto volvo vysokou spotřebu, my jsme jezdili po městě s průměrem 12 litrů, na dálnici za devět.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Karoserie typu sedan není zrovna praktická. Samotný kufr je sice s 400 litry relativně velký, využitelnost však omezuje úzký vstupní otvor. Zadní sedačky jsou sklopné, vzniklý otvor ale také malý.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Pětiválce pod kapotou potěší příjemným zvukem a kultivovaným chodem, kabina je navíc na svou dobu dobře odhlučněná a motor neruší zvukem ani při vyšších otáčkách
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Pohled pod kapotu prozrazuje, že v roce 2014 vůz dostal nové rozvody. Jejich výměna se u motoru 2.5 T doporučuje právě po 10 letech, nebo ujetí 160 000 km.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Když už se na podvozku rez objeví, je to například na uchycení výfuku. Použitý materiál je podstatně nižší kvality než zbytek vozu.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Volvo S60 2.5T (154 kW) AWD
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Sedan vyráběný pro Evropu ve švédském městě Torslanda a v belgickém Gentu se vyznačuje obrovskou odolností vůči hnědému moru. Majitelé se tedy nemusí bát celoročního provozu na prosolených českých silnicích.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Takto čistý podvozek na šestnáctiletém autě není zrovna obvyklý. Jediným místem, kde se už rez stihla projevit, jsou úchyty výfuku z méně kvalitní oceli.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Přední ramena u všech motorizací si vyžadují častější péči, zejména pokud se rádi projíždíte po českých okreskách. Nový díl stojí kolem 1000–2000 Kč.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio
Nahlédněte do výroby nové Škody Kodiaq: Jak se montuje čelní a zadní okno
Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií
Smart Fortwo je pro značku důležitý. Vrátí se v nové podobě
Kde smíte legálně řídit skútr? Na skútru ani na Slovensko