Martin Vaculík a ojetá Škoda Kodiaq RS: Nezlobí, ale peníze žádá
1
/
122
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetá Škoda Kodiaq RS: Nezlobí, ale peníze žádá
Škoda Kodiaq RS
|
Svět motorů
Interiér verze RS se citlivě motá kolem hranice zdravého vkusu. Průzkum, kolika bohatým zákazníkům se umělý karbon líbí a kolik jej prostě bere u nejsilnější verze jako holt nutnost, by nás velmi zajímal.
|
acz
Nevýhodou sportovních sedaček až do roku 2021 bylo, že neuměly být odvětrávané. Od modernizace výrobce nabídl pro RS ergonomickou verzi těch standardních, které už odvětrávání nabídnout umějí.
|
acz
Motor 2.0 TSI
|
Svět motorů
Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
|
Svět motorů
Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
|
Svět motorů
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
|
Svět motorů
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
|
Svět motorů
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Výhodou verze RS TDI je robustní automatická převodovka DQ 500. Všechny civilní varianty dostaly už v roce 2018 choulostivější DQ 381. Tu pak používá i benzinové RS, nabízené od sezony 2021.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS má sofistikovaný systém výpočtu servisního intervalu, kdy pokud olej více zatěžujete, zažene vás na výměnu dříve.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Červený odstín Velvet testovanému vozu velmi slušel. Však také šlo o extra příplatkovou barvu za celých 25 000 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zcela naplněný motorový prostor vytlačil startovací akumulátor do zavazadelníku. Kvůli němu je RS jediný kodiaq, který nemůže mít rezervní kolo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přechodové odpory na cestě ke startéru navíc znamenají, že už napůl vybitý jej spolehlivě nenahodí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Elektricky sklopné tažné zařízení je obrovskou výhodou škodovek. Jím vybavené vozy mají mnoho věcí jinak – třeba kalibraci zadních parkovacích senzorů, které počítají s vysunutou „koulí“.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Překvapilo nás, že víko zavazadelníku jsme u tak drahého vozu museli ovládat manuálně. Zatímco třeba i u Škody Octavia RS třetí generace bylo jeho elektrické ovládání standardem, tady se za ně muselo připlácet 10 000 či 13 000 Kč (ten dražší typ je s tzv. virtuálním pedálem).
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Verze s dvojicí turbodmychadel je i v rozměrné přídi modelu dost natěsno. Komplikuje to i běžný servis, třeba výměnu fi ltru dvouspojkové převodovky DSG.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Standardem verze RS jsou dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 234/45 R20. Už ta sama o sobě dost zvyšují jízdní odpory (setrvačnost) a samozřejmě provozní náklady.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Velkým bonusem testovaného vozu bylo originální sklopné tažné zařízení, používané navíc jen svátečně
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Hodnoty nastavení geometrie podvozku už byly mimo toleranci. Jelikož se však stejně budou muset měnit silentbloky přední nápravy, neznamená to žádnou investici navíc.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Po 20 000 km od výměny nebyl olej v testovaném voze zdegradovaný a dalších 10 000 km vydrží. Dřívější výměnou však samozřejmě nic nezkazíte.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Do modelového roku 2021 (tedy u všech dieselových RS) výrobce předepisoval výměnu oleje v mezinápravové lamelové spojce systému 4x4 každé tři roky bez omezení najetých kilometrů.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Doporučujeme olej měnit každé dva roky nebo po 60 000 km a každou druhou výměnu vytáhnout čerpadlo a vyměnit jeho sítko.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Když mechanik Roman Kašpar zabral za rameno „pajcrem“, bylo vidět, že kovový nosič silentbloku se už oddělil od pryže. Nemá to kam „utéct“ a závada není nebezpečná, výměnu přesto doporučujeme.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Přední brzdy byly na voze 20 000 km, a jelikož předchozí uživatel jezdil plynule, nic jim nebylo.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní brzdy překvapivě stále původní a při příštím servisu už budou na výměnu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Poddimenzované brzdy jsou na RS obecná věc. V případě zadních pak zlobí ještě koroze a mazání destiček na kotouče. Na snímku už verze s vylepšenými zadními deskami nabízená od půlky roku 2021, která vydrží déle.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co všechno musí mechanik demontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr převodovky DSG
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio
Nahlédněte do výroby nové Škody Kodiaq: Jak se montuje čelní a zadní okno
Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií
Smart Fortwo je pro značku důležitý. Vrátí se v nové podobě
Kde smíte legálně řídit skútr? Na skútru ani na Slovensko