Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo AT8 – Přidaná hodnota
79
/
81
Prohlédnout znovu
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo AT8 – Přidaná hodnota
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
|
Svět motorů/Petr Homolka
Oba vozy sdílejí podobný koncept přídě se zaslepenou maskou a reálným otvorem pro vstup vzduchu ve spodní části nárazníku. Opel svým velmi vysokým čumákem vyzařuje větší dominanci než přikrčená kia.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístrojový panel stále spoléhá na analogové budíky s jednoduchým a přehledným displejem uprostřed.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér si stonic vypůjčil ze sesterského ria téměř beze změn. Střižený je velmi konzervativně, ale také ergonomicky, jak jsme si u Kie už zvykli.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Standardem je manuální převodovka iMT, za příplatek 25 000 Kč je sedmistupňový automat DCT. Ten se už naučil plachtit, neumí to však například při jízdě z kopce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
jsou dostatečně tuhé a mají ideální tvar.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve vnitřním prostoru v dvojici vítězí kia, která vpředu nabídne dostatek místa díky štíhlejší palubní desce a středovému tunelu. Vzadu je to velmi podobné, redaktor má nohy zabořené do sedačky řidiče, na hlavu ale zůstává o pár milimetrů více prostoru. Lépe se také nastupuje díky větším dveřím.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
V interiéru je kia konzervativně ergonomická a zachovává si spoustu tlačítek, je tedy snadné deaktivovat systém stop-start, stabilizaci, hlídání jízdních pruhů (na volantu) nebo si zapnout výhřev sedaček. Samozřejmostí je i samostatný panel klimatizace.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Moderní multimediální systém kie je rychlý a snadný na používání. Na rozdíl od opelu také kia stále využívá klasickou ruční brzdu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stonic si sice při manévru zvedne jedno kolo do vzduchu, jeho jízdní vlastnosti i stabilita v zatáčkách jsou přesto příkladné. Slalom zvládá s přehledem a řidič má nad ním vždy kontrolu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Velikostí kufru se stonic řadí do průměru, potěší ale pravidelným tvarem, do kterého nezasahují podběhy. Po sklopení sedaček vznikne výrazný schod, objem se zvětší na 1155 litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlahou, kde standardně bývá dojezdová rezerva (kromě výbavy GT Line), má mild-hybridní motorizace uloženu trakční baterii.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Litrový přeplňovaný tříválec Kappa II GDi se nabízí také v kombinaci s mild-hybridním ústrojím, se kterým má výkon 88 kW (bez MHEV 74 kW). Dynamika je na malý crossover překvapivě svižná, zejména po přepnutí do sportovního režimu. Občas ale překvapí až nepříjemně vysokým zvukem vytočeného motoru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia dostává přední světlomety LED kromě nejvyšší výbavy jen jako součást paketu Premium, zadní jsou ve vyšších úrovních standardem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Displej nahrazující přístrojový panel má velmi jednoduchou grafi ku a ovládá se tradičně na levé páčce za volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
V interiéru opel následuje moderní trendy a schovává své dva velké displeje pod černý lesklý plast.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Osmistupňový automat, jehož volič je dobře schovaný ve středovém tunelu, a občas pomalu reaguje na změnu režimu, měnit stupně je možné i pádly za volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Multimediální systém je sdílený s ostatními vozy PSA a dnes už působí trošku zastarale, je ale rychlý a umí i zrcadlit mobilní telefony.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel se už veze s moderními trendy, těší nás ale, že si na rozdíl od peugeotu zanechal více tlačítek včetně samostatného panelu pro klimatizaci. I tady jde stále deaktivovat stop-start jednoduchým stlačením, stejně jako hlídání jízdních pruhů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ty jsou příjemně tuhé, jen by mohly mít pevnější bočnice.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér opelu je nepatrně užší, stále však poskytuje dostatek prostoru. Pocitově je trochu stísněnější kvůli širšímu a vyššímu středovému tunelu a palubce, která více vstupuje do prostoru. Vzadu je to horší, dovnitř se dostává přes úzký a nízký otvor dveří, svažující se střecha omezuje prostor na hlavu i na sedačkách.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stabilita oplu při vyhýbacím manévru je příkladná a řidič má nad vozem dostatečnou kontrolu, i když z fotky je zřejmé, že zvedá jedno kolo do vzduchu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Se 350 litry je kufr mokky o 18 litrů objemnější, má však vyšší nakládací hranu. Po sklopení sedaček se objem zvýší na 1105 litrů a vznikne schod.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlahou je místo na rezervní kolo, které ale samotné v ceníku není. Nepraktické je otvírání pátých dveří, tlačítko je totiž umístěno v nárazníku nad značkou a bývá zašpiněno.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel spoléhá na přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku PureTech od Peugeotu, která se zatím obejde bez elektrifi kace. S výkonem 96 kW poskytuje autu dostatek síly a v lehkém opelu zároveň dokáže být velmi úsporná.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel si na technologii světel dost potrpí, mokka tak má svítilny LED už v základu. Za příplatek jsou navíc dostupné i adaptivní světlomety LED Matrix (standard v Ultimate)
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 215/60 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte