Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE – Doba si je žádá. A co my?
20
/
104
Prohlédnout znovu
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE – Doba si je žádá. A co my?
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít, na němž lze navolit různá zobrazení, je ale schován za věncem volantu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Uvnitř je peugeot ještě šmrncovnější než zvenku. Roztříštěná palubní deska působí moderním dojmem. S maximální péčí jsou navrženy i ty nejmenší detaily.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ovladačem na středovém tunelu peugeotu volíte jeden z jízdních módů: Sport, Hybrid, Komfort nebo Electric.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sledovat tok energií můžete u peugeotu i passatu na displeji v přístrojovém štítu nebo na velké obrazovce multimediálního systému. Zapnutý jsme měli středový displej s lepší grafi kou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Novým tlačítkem pod středovým displejem se dostanete do menu hybridního systému, kde si můžete zapnout i zafi xování stavu nabití baterií.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem k nižší střeše se do něj obtížněji nastupuje a hlavně vzadu jsme se cítili stísněně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zástavba plug-in hybridního ústrojí a baterií pod zadní sedadla se naštěstí nijak neodrazila v prostornosti kabiny. Peugeot 508 SW totiž uvnitř nepatří k největším vozům a proti volkswagenu ztrácí ve všech směrech.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jistota, s jakou se peugeot propletl mezi kužely, nás ohromila. Sedí bezvadně a na hezké vozovce umí být plavný. Rozbité silničky ho ale dokážou rozhodit, až z toho začne poskakovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Michelin Pilot Sport4 235/45 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zabudováním plug-in hybridního systému peugeot z pohledu zavazadelníku příliš netratil. Objem se zmenšil jen o 32 l na 468 litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Do kufru téměř vůbec nezasahují podběhy a kotevní lišty jsou ve standardu. Pod podlahou je i přihrádka na kabely, ale když do ní schováte povinnou výbavu, už se tam nevejdou. Musíte je potom mít volně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohonná jednotka v Peugeotu 508 kombinuje zážehovou přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 133 kW a elektromotor disponující 81 kW. Dohromady mohou mít maximálně 165 kW a nejvyšší točivý moment 360 Nm.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Funguje celkem slušně, ale hospodárnosti, dynamiky ani kultivovanosti systému, který používá volkswagen, nedosahuje. Poloha B na voliči osmistupňového automatu znamená větší rekuperaci – má ji i passat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zásuvka na levém boku je dobře chráněna proti případným nárazům zepředu i zezadu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kabina volkswagenu působí stroze. Jeho hlavní předností je přehlednost a intuitivní rozmístění ovládacích prvků a přístrojů. Obrazovka s úhlopříčkou 10,25“ nahrazující klasické analogové přístroje je za příplatek 14 400 Kč. Také u ní lze zvolit různá zobrazení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tlačítko GTE znamená maximální využití síly obou motorů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také plug-in hybridní passat má speciální ovladače, které u jiných motorizací nenajdete. Zmáčknutím E-Modu volíte z čistě elektrického nebo hybridního režimu a také si můžete uchovat energii na později.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Oba vozy ukazují všechny režimy. Jízdu jen na elektřinu, spalovák, když si navzájem pomáhají, nebo rekuperaci. U jemně fungujícího volkswagenu jsme tak měli přehled o pohonu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chválíme i rozměrná a pohodlná sedadla s dobrou oporou – vpředu jsou příplatková ergoComfort.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Uvnitř passatu si libujeme, protože ani jeho kabina není zástavbou plug-in hybridu dotčena. Vzadu i vpředu máme kolem sebe dostatek místa a volnosti a potvrzuje se tak, že v tomto směru patří k největším vozům střední třídy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
GT v označení znamená, že by passat měl být sportovnější. Tužší podvozek sice má, ale při vyhýbacím manévru není tak hbitý ani přesný. Zřetelná je také jeho snaha o přetáčivý smyk.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pirelli Cinturato P7 215/55 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Passat zaznamenal mnohem větší pokles. Klasické provedení nabídne kufr o objemu 650 litrů, plug-in hybridní jen 483 l.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Většinu prostoru pod podlahou zabírá nádrž na palivo. Naštěstí tam zůstala i dostatečně velká prohlubeň na dobíjecí kabely a pohodlně by se k nim vešla i výbava, která může být i v bočních kapsách. Ani jeden vůz z testu nemůže mít rezervní kolo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hybridní systém s přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 115 kW, elektromotorem dávajícím 85 kW a celkovým výkonem 160 kW měl passat již v roce 2015. Po loňské modernizaci dostal větší baterie s kapacitou 13 kWh, čímž se výrazně prodloužil dojezd v elektrickém režimu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Celá pohonná jednotka přitom funguje jemně a plynule. Navíc dává volkswagenu velmi slušnou dynamiku při příznivé spotřebě.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Konektor pro externí dobíjené umístěný v masce bude zřejmě hodně náchylný i na drobnější srážky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte