Simca 1100 GLS: Jeden z prvních hatchbacků vůbec!
1
/
23
Prohlédnout znovu
Simca 1100 GLS: Jeden z prvních hatchbacků vůbec!
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Tenký věnec volantu dává do řidičových dlaní všechny potřebné informace od kol. Bez posilovače je to ale těžká dřina.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Vůz byl k dispozici jako třídveřový hatchback a kombi nebo pětidveřový hatchback, později i jako pětidveřové kombi
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Schopnosti hatchbacků v zatáčkách nezůstaly dlouho bez povšimnutí. Simca byla jedním z prvních výrobců, kteří před hatchback mohli dát slovo „hot“.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Modelový rok 1974/1975 přinesl několik změn. Třeba větší zadní svítilny a zapuštěné kliky dveří.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Jeden z prvních moderních hatchbacků se mohl pochlubit i sklopnou zadní lavicí. Vedle převážení větších předmětů se hodila i pro přespávání. Pro čahouny to ale samozřejmě nebylo nic příjemného.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Vodou chlazený čtyřválcový řadový motor uložený vpředu napříč se dvěma ventily na válec pocházel z rodiny Poissy od Georgese Martina.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca se angažovala i v motorsportu. Jedním z nejúspěšnějších modelů byla „tisícovka“ na soutěžích Rallye 2 s výkonem 82 koní.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Simca 1100 GLS
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Sklopnou zadní lavici a bohatý zavazadlový prostor demonstroval i jeden z propagačních materiálů.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Rady před koupí Mazdy MX-6: Vzácnost, na které nevyděláte
BYD Dolphin byl v Česku a my ho vyzkoušeli. Levný není, ale překvapil
Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8