Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Španělska – Pešek po skvělém výkonu druhý

Miroslav Kudělka
Diskuze (6)
Jihošpanělské slunce přineslo našemu Lukáši Peškovi fantastické druhé místo, když od vítězství jej dělilo 0,014 sekundy. Po taktickém výkonu jej o první místo připravila jen nepatrná chybička v nájezdu do poslední zatáčky.

Jihošpanělské slunce přineslo našemu Lukáši Peškovi fantastické druhé místo, když od vítězství jej dělilo 0,014 sekundy. Po taktickém výkonu jej o první místo připravila jen nepatrná chybička v nájezdu do poslední zatáčky.

125 – Pešek přes skvělou taktiku nakonec „až“ druhý

Závod třídy 125 se dnes odehrál plně v režii jezdců z bývalého východního bloku. Ihned od startu se do vedení prosadil Gábor Talmacsi (Aprilia), za jehož zády jel celý první okruh Pol Espargaro (Aprilia) a třetí byl náš Lukáš Pešek (Derbi). Zatímco Talmacsi se začal rychle vzdalovat, Pešek se ve druhém kole dostal na druhé místo, ale na vedoucího ztrácel již více než sekundu. Do poloviny závodu se Talmacsimu dařilo držet náskok kolem 1,5 sekundy, ale pak začal Pešek ztrátu stahovat. Během tří kol se dokázal dotáhnout Talmacsimu těsně za záda a začala hra kočka s myší. Pešek viditelně zvolnil nasazené tempo a četl si jízdu svého soupeře. V posledních třech kolech byla tato situace stále patrnější, protože i když Talmacsi vyrobil chybu a Peškovi otevřel cestu do vedení, náš jezdec přidržel brzdu více než bylo nutné, aby zůstal za jeho zády. Jejich vzájemný souboj je ovšem brzdil a tak se k nim přibližoval třetí Hector Faubel (Aprilia), nicméně i tak se k nim nedostal blíže než na 5 sekund. Napětí rostlo s nájezdem do posledního kola, kdy se jen čekalo na Peškův útok. Ten přišel na konci dlouhé protilehlé rovinky, když se na brzdy natlačil pod Talmacsiho a ujal se vedení. Pešek si ihned vybojoval menší náskok, ale v nájezdu do poslední zatáčky netrefil brzdný bod tak jak bylo potřeba a na výjezdu se dostal až na obrubník, což jej zpomalilo. Tato drobná chybička jej nakonec připravila o premiérové vítězství, protože Talmacsi mohl přidat plyn o chvilku dříve a cílovou čáru proťal o 0,014 sekundy dříve. Třetí dojel Hector Faubel, čtvrtý Espargaro a pátý Sergio Gadea (Aprilia).

Celkově vede Talmacsi se 45 body, druhý je Faubel se 41 body a na třetím místě je skvělý Pešek se 36 body. Čtvrté místo drží Espargaro s 22 body a pátý je Pablo Nieto (Aprilia) se 17 body.

250 – Lorenzo po krásné bitvě vítězí

Závod střední třídy byl dnes výrazně nejdramatičtější z celého programu. Po tři čtvrtiny času se o vedoucí pozici bila nejméně trojice jezdců Jorge Lorenzo, Alvaro Bautista (oba Aprilia), Andrea Dovizioso (Honda) a do 15. kola ještě Hector Barbera (Aprilia), který však v tomto kole havaroval. Vedoucí trojice si téměř v každém kole zcela prohodila pořadí a to platilo až do 21.okruhu,kdy se do vedení posunul Lorenzo a zbylým dvěma soupeřům jednoznačně ukázal, kdo je pánem situace. Rychle se mu podařilo odskočit na více než půl sekundy, což jej poněkud oddělilo od jejich vzájemného boje. Zatímco Bautista chtěl stíhat Lorenza, Dovizioso se snažil za každou cenu udržet jej v defenzívě, protože letošní Honda mu neumožňovala stíhací jízdu za tovární Aprilií Lorenza. Bautista je sice vybaven stejnou technikou, ale Dovizioso dokázal těžit ze svých zkušeností v technických pasážích, zatímco na rovinkách mu chyběly koně v motoru. Ze druhého letošního vítězství se radoval Lorenzo a rázně vykročil k obhajobě své jedničky na kapotáži. Druhý Bautista svým výkonem vynahradil pád z prvního závodu a ukazuje, že loni titul ve 125 nezískal náhodou. Třetí Dovizioso prokazuje věrnost značce, ale pokud Honda nepřijde s výkonnějším motorem, moc víc toho, ani při svých vynikajících schopnostech, asi nedokáže. Čtvrtý dojel se ztrátou přes 8 sekund dojel Alex de Angelis (Aprilia) a pátý Alex Debon (Aprilia) na divokou kartu zaostal o 14 sekund.

Náš Karel Abrahám (Aprilia) po pádu v prvním závodě tentokrát závod dokončil a podařilo se mu jako nejmladšímu jezdci v poli získat svůj první bod ve střední třídě.

Celkově vede Lorenzo s 50 body, druhý de Angelis jich má na kontě 33 a třetí Dovizioso 27. Čtvrtý je s 20 body Bautista a páté místo si drží Yuki Takahashi (Honda) se 17 body. Abrahám je s jedním bodem na 21. místě.

MotoGP – Rossi jednoznačným králem závodu

Druhý závod sezóny v Jerezu sledovalo přes 136 tisíc diváků. Na pole position byl jejich miláček Dani Pedrosa (Honda) a ten se také hned po startu ujal vedení. Za něj se zavěsily dvě Yamahy vedené Valentinem Rossim a Colinem Edwardsem, pak na Hondách Carlos Checa a Nicky Hayden. Šestý odjížděl od startu vítěz minulého závodu Casey Stoner (Ducati). Pedrosa se na čele dlouho neohřál, protože jej ke zklamání tisíců fanoušků v polovině prvního kola předjel Rossi. Dani s ním sice dokázal držet krok, ale to bylo vše. Jakýkoli útok nepřipadal v úvahu, protože Rossi jel jako z partesu a strojově přesnou jízdou po desetince na kolo zvyšoval svůj zatím malý náskok. Stejným způsobem, jakým Rossi bezpečně držel vedoucí příčku si počínal Pedrosa na druhém místě. Třetí Edwards sice nijak výrazně neztrácel, ale na nějaké útočení vůbec nemohl pomýšlet. Tempo vedoucí trojice však bylo natolik vysoké, že již během prvních dvou kol dokázala odskočit čtvrtému Haydenovi. Ten se stejně jako v prvním závodě nemohl rozjet ke svým loňským výkonům a musel odolávat tlaku Stonera a od čtvrtého kola hlavně Johna Hopkinse (Suzuki), který mu visel za zadním kolem jako přivázaný.

Zajímavý závod předvedli dva mladíci – Stoner a Toni Elias (Honda). Zatímco první se od startu pohyboval kolem páté pozice a do poloviny závodu se propadl na samý konec elitní desítky, Elias na to šel opačně. Začínal na konci desítky a vyrovnanými rychlými časy se deset kol před cílem dostal až na čtvrté místo. Trochu mu v tom pomohl ve stejném kole také Hopkins, kterému se konečně podařilo dostat na čtvrté místo před Haydena, ale o tři zatáčky dále mu uklouzlo přední kolo a závod pro něj prakticky skončil. Sice ještě nasedl a dojel do cíle, na bodované příčky však nedosáhl. Co bylo zajímavé na Stonerově výkonu? Po dvou třetinách závodu se jeho výkonnost naprosto změnila! Od 18. kola se stal nejrychlejším jezdcem na trati a jako jeden z mála dokázal jezdit časy pod 1:42. To mělo za výsledek jeho opětný posun vzhůru. Nejdříve předjel Checu na šestém místě, aby ve 20. kole pokořil trápícího se Haydena na pátém místě. Hnal se však stále dál a umazával desetiny z 3,5 sekundového náskoku Eliase. Bylo však již příliš pozdě a tak dokončil závod jako pátý. Naopak Checa si ještě ve 22. kole vyšlápl na Haydena a bez větších potíží jej odsunul na sedmé místo. Smutný osud šampióna.

Na čele se nic výrazně zajímavého nedělo. Rossi jel jedno kolo jako druhé bez viditelných výkyvů a zvyšoval svůj náskok. Nejvíce najel 3,5 sekundy, když v cíli z toho bylo nakonec 1,2 sekundy. Rossi se tímto vítězstvím vrátil po šesti závodech na nejvyšší stupínek. Druhý dojel Pedrosa, jenž také předvedl bezchybný výkon, ale na Rossiho opět nestačil. Třetí Edwards jel naprosto nenápadně, ale pravidelné časy jej vynesly na výborné třetí místo, které dokázal zajet naposledy loni v Číně. Čtvrtý Elias dnešním výkonem výrazně vylepšil výsledek prvního závodu a ukázal, že šanci kterou v týmu po loňském vítězství v Portugalsku dostal, si zaslouží. Stonerovo páté místo je sice trochu ústup ze slávy, ale dalo se očekávat. Již v Kataru bylo patrné, že technické pasáže nenáročné na výkon motoru nejsou silnou stránkou nové Ducati a rovinky v Jerezu nemají takový význam jako v prvním závodě. Veterán Checa sena Hondě snad začíná rozjíždět. Jen doufejme, že to nebylo jen díky domácímu prostředí a bude jej vidět v popředí i nadále. Sedmý Hayden letos asi nejvíce utrpěl příchodem nové techniky. Pouhých 17 bodů po dvou závodech je na mistra světa hotová katastrofa.

Celkově se do vedení posunul Rossi se 45 body. Druhý je Stoner se stejnými 36 body jako třetí Pedrosa, ale v jeho prospěch hovoří vítězství v prvním závodě. Čtvrtý je Edwards s 26 body a páté místo si drží Marco Melandri (Honda) s 19 body.

Miroslav Kudělka
Diskuze (6)