Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

HB Special: nedotknutelný sporťák

Dan Vořechovský
Diskuze (0)
Na pohled Ferrari Barchetta z poloviny 50.let, technika ze sportovního vozu Triumph TR6. To je nový počin dvou motoristických nadšenců.

Paul a Tino Huetovi jsou dva bratři, které s velkou mírou pravděpodobnosti neznáte. Svou zálibu v motoristickém sportu a automobilech obecně však dotáhli daleko. Nejvíce je uchvacují sportovní speciály z 50.let, které se účastnily slavných závodů, jako například toho v Le Mans. Bratři tyto vozy považují za “nedotknutelné”. Jejich sen postavit si podobný speciál se splnil a vůz bude dokončen v březnu příštího roku.

Designovou předlohou se stavěnému vozu HB Special stal model Ferrari Barchetta, který kraloval závodům Mille Miglia, Targa Florio a Le Mans v polovině 50. let minulého století. Celkový vzhled však ovlivnily i Aston Martin DBR1, Maserati 300 S nebo Ferrari 412 S. Použité materiály zahrnují zejména hliník a kompozit vyztužený uhlíkovými vlákny, díky čemuž vůz váží pouhých 750 kg a je tak dobře ovladatelný a rychlý zároveň. Konkrétně byla z pokrokových materiálů vyrobena karoserie, kokpit je spolu s přístrojovou deskou vyroben ze slitin hliníku. Součástí konstrukce je i integrovaný rám pro případ překlopení vozu, který se nachází přímo za řidičem.

Podvozek pochází z britského sportovního vozu Triumph TR6. Důvodů pro tuto volbu bylo několik. Klíčovou roli hrálo nezávislé zavěšení kol vpředu i vzadu a možnost rozšíření a dalšího ladění. Na zadních kolech se nacházejí vylepšené bubnové brzdy, vpředu dokonalejší kotoučové brzdy se čtyřpístkovými třmeny. Tlumiče jsou nastavitelné pro tužší tlumení nebo naopak pro méně tuhé nastavení. Vpředu je příčný stabilizátor pro minimalizaci klopení vozu. Vůz má hřebenové řízení.

O pohon se stará šestiválec o objemu 2,5 l z modelu TR6, který je spojen se čtyřstupňovou převodovkou. Původní motory podávaly výkony od 77 kW do 110 kW (105 až 150 koní), motor pro HB Special byl vyladěn až na 132 kW (180 k). Další změny motoru zahrnují odlehčení setrvačníku, upravené vačkové hřídele, závodní výfuk, ale také dva SU karburátory a chladič oleje.

Dan Vořechovský
Diskuze (0)