Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet osobních aut na českých silnicích překročil 4,5 milionu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Počet osobních aut na českých silnicích loni překročil 4,5 milionu.

Během loňského roku se zvýšil počet automobilů v tuzemském registru vozidel o zhruba 87.000 na 4,583 milionu. Průměrné stáří bylo 13,83 roku proti 13,70 roku předloni. Uvedlo to Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

Podíl osobních automobilů starších než deset let přesáhl stejně jako předloni 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let. Roste ale i podíl novějších modelů. Osobní auta do pěti let věku se na struktuře parku osobních automobilů loni podílela více než 18 procenty, zatímco o rok dřív na 18procentní podíl nedosáhla.

Počet registrovaných autobusů se loni zvýšil o 46 na 19.699 vozidel. Jejich průměrný věk se zvýšil na 14,56 roku z 14,38 roku v roce 2010. Množství užitkových aut rovněž vzrostlo, a to o 1260 vozidel na 682.800 vozů. I ta ale zestárla. Malá užitková vozidla (kategorie N1) již podle SAP dosahují průměrného věku nad devět let a nákladní automobily jsou ve věku 16,5 roku. Průměrný věk všech registrovaných motocyklů pak přesahuje 32 let a u traktorů se přibližuje 30 rokům.

"Ani průměrný věk přípojných vozidel (přívěsů a návěsů) není příznivý a v souhrnu za všechny kategorie činí 21,68 roku. Oproti roku 2010 došlo i zde ke zvýšení průměrného věku," uvedlo sdružení automobilového průmyslu, které dlouhodobě označuje obnovu vozového parku v ČR za neuspokojivou. "Dlouhodobé monitorování struktury vozového parku vozidel v ČR ukazuje, že stav se nezlepšuje. Pokud chceme, aby došlo k obnově vozového parku za vozidla příznivější k životnímu prostředí a bezpečnosti přepravovaných osob, je nezbytně nutné přijmout konkrétní opatření v této oblasti," uvedl prezident sdružení Martin Jahn.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
9. 2. 2012 16:45
Re: Jsme opravdu v těžké krizi
Tak to bude nejlepší. Nečti je a hlavně už na ně nereaguj.

To je první rozumná věc, co jsem od tebe kdy slyšel. :yes:
9. 2. 2012 15:47
Re: Jsme opravdu v těžké krizi
Kašlu na to, abych se hrabal v nějakém starším článku. Nick lukas13 signalitzuje blbosti a nesmysly skoro vždycky, takže i když sice nevím, co jsem ti napsal, tak jsem si jist, že sis to zasloužil, u tebe se člověk zmejlit nemůže, takže řešit zrovna jeden článek se mi nechce. Mně litovat rozhodně nemusíš, koukni se do zrdcadla a polituj sebe.,...

Jinak tvoje další příspěvky ani reakce tady ani nikde jinde mně absolutně nezajímají. Všiml jsem si, žs jsi toho stačil nablábolit i jiných článků zase záplavu, ale číst to nehodlám, takže máš smůlu.
9. 2. 2012 10:17
Re: Jsme opravdu v těžké krizi
Ale jakých aut. Průměrné stáří našeho vozového parku je 14 let. Přes 60% vozidel je starších než 10 let. Více než 30% vozidel je starších než 15 let. Nejrozšířenější model je Felicie. Ten tebou zřídka viděný Favorit je na 4.místě, Škoda 120 je šestá. Dohromady jich je registrováno čtvrt milionu. Vzhledem ke stáří vozů, které je roky +/- konstantní, je náš vozový park dlouhodobě nedostatečně obnovován.

Ale jasně, Berane, sme děsně bohatý. Kam se na nás ti joudové ze západu hrabou :-!

A k tomu Fiatu-nezblázni se z jedné fotky, člověče. Nejvíce je mi na těchto diskuzích líto jedinců, jejichž hnacím motorem je nenávist k nějaké značce, nikoli fanouškovství. Ještě že takových je zde výrazná menšina.

A teď tě ještě jednou na férovku vyzývám, abys v diskuzi pod článkem "Hyundai i30 vs Citroën C4 vs Opel Astra: Co koupit?", kde jsi mě sprostě a hlavně lživě napadl, koukal zareagovat. Pokud jsi alespoň trochu chlap. :-!
8. 2. 2012 22:30
Jsme opravdu v těžké krizi
Ačkoliv je dost velká část aut prakticky mimo provoz, na silnicích už jsou zřídka vidět Favority o 120 ani nemluvě ( o ostatních vozidlech z doby konce socializmu ani nemluvě), přesto je zřejmé, že většina lidí (včetně důchodců) auto má. Sice ne každý má Mercedes, ale auto je už skutečně jenom spotřební zboží. Podle vyjádření řady jedinců (i na internetu...) je sice drtivá většina lidí na okraji chudoby a pomalu nemá co do huby, ale jedno auto na 2,5 člověka to jaksi nepotvrzuje....

Jinak doufám, že příznivci FIATu jsou spokojeni s ilustračním fotem, třeba jim to vykompenzuje včerejší trauma z informace o dalších časových "změnách" v nástupu dalších a dalších modelů koncernu FIAT :-)