ale predaje optimy v eu uz idu po prichode kombika pekne hore... a to je jasny signal ze kiu v tejto triede ludia uz zacinaju stale coraz viac "prijimat" aj u nas v eu ... problem hlavne vidim v tom ze optime nadalej chybaju nejake tie vhodnejsie benziny a silnejsie dizle... inak by podla mna mala este ovela lepsie predaje... pretoze to auto sa rozhodne vyrovna aj europskej konkurencii len to chce viac motorov ... toto naslapane t-gdi je pekne ale pre koho? ( co motoricky funguje v amerike uz proste v eu nemusi ) ... ved mozno aj vyse dve tretiny benzinov v tejto triede v eu sa predavaju v rozmedzi prave okolo 110-130kw ... vyssie uz ani moc nie... a nad nejakych 160kw v nepremiovej strednej mas defakto uz len par percentny predaj to su len kusovky .. tu sa predaje uz nerobia ... takze skoda ze optima nema aj nieco slabie a dostupnejsie v benzine co by sa predavalo ovela viac ako ta top verzia... mne by sa tam povedzme taka 1,6t-dgdi so 130kw v manuale/7st TDCT moc pacila .... velka skoda tejto chybajucej kombinacie lebo toto mohla byt uplna dokonalost ... mozno v dalsej generacii na to pridu ze europsky zakaznik ma vykonovo aj spotrebou predsa len ine poziadavky na benzinove kusky ako ten v zamori
Ano, vidím to stejně. Ono obecně - Kia není jediná automobilka, která má v nabídce benzínů díru právě v oblasti tohoto "optima".
OT - četl jsem diskuzi pod testem Kodiaqu. Takže obrovské grutulace k novému autu. Koupě toho prvního nového je zdaleka tou nejemotivnější - i kdybych si příště kupoval supersport, už to nebude nikdy takové jako přechod za studentské popelnice do moderní funglovky (na druhou stranu, ta čistě mechanická popelnice mě naučila, řekl bych nadprůměrně dobře, řídit).
Také už se moc těším jak si budeš obhajovat svoji garáž ;-) Za mě rozhodně palec hore, je to výborná volba. A taky důkaz toho, že nejsi fanatik do jedné značky, což je nálepka, kterou zde má několik diskutérů v oblibě dávat každému, kdo fandí nějaké značce. Pokud to není ta jejich teda...
Přeji krásné zážitky za volantem a ať se Ti to Tsičko nepotká (spoiler-humor inside).
dik moc... tak popravde uz som bol pri kupe dvoch aut v r 2001 a v r 2011 a co to uz som zazil a viem ako to prebieha .... ale je pravda ze toto uz bude moje ... takze mam kusok vacsi adrenalin a to uz aj teraz nejake dva tyzdne vopred ... po auto pojdem niekedy medzi pondelkom 9teho a sobotou 14teho januara ( uz ma aj caka ale kvoli inventure v prvom novorocnom tyzdni to ani skor nejde ) .... ako nakoniec mozno po neho pojdem az v sobotu 14teho kedze v tyzdni je opat malo casu na tieto veci a nejak sa nechcem plasit aj ked na druhej strane sa na neho uz neviem dockat ... ved uvidime .... dam vediet...
k autu: omrkol som dost malych vozov ... clio fiesta rio yaris corsa P208 ... fabiu... rozmyslal som aj o zakladnom ceede ci dokonca zakladnom civicu .... pokukoval po mazde 2 .... az kym som tiez neomrkol aj polo..... v reale je to kusok ine jasne... proste sadnes vyskusas.. osahas... zistis ceny.... zaruky... nasavas tie uz prvotne dojmy pocity.... a ako som tak auto za autom prechadzal tak som zistil ze niektore ktore som najprv chcel ma v reale nakoniec aj sklamali a niektore ktore som mozno nechcel sa mi zacali zdat ako fajn volba... musim ale povedat ze ani jedno auto uz nie je zle a neda sa uz urobit nejaka chyba ale predsa len v reale clovek citi ze co mu viac alebo menej sedi a vyhovuje ... rozhodli hlavne pocity... posed v aute ... priestrannost kabiny ale aj vybava za danu cenu ... kedze samozrejme stale bola limitom aj cena ..... a priznavam ze nebyt istej citelnej zlavy tak dane polo v povodnej cene ozaj nekupim a asi by som kupil za par mesiacov nieco ine ... bolo to take zvlastne lebo som vlastne ani nesiel do vw s tym ze hned aj nieco kupim len som chcel pozriet polo a ceny ako take a kusok si pokukat tie auta ... ale ked som sa do pola posadil a zistil ze nakoniec je teraz v akcii aj o nejaku tisicku lacnejsie ako v ofiko cenniku.. a zistil co vsetko v tej cene ma tak som si povedal ze uz niet cesty spat... bud toto polo alebo uz potom ozaj neviem co ... lebo baleno v zaklade len o nieco vyse tisic eur lacnejsie ( za 11 ) a este aj bez rezervy je ozaj razom mimo misu .. takze bolo vybrate... tak nejak som sam nechapal ako ale proste som sa rozhodol ked som sa do auta posadil ze toto chcem ze sa mi to presne takto paci ... tak uvidime ked s nim budem uz zabehnuty ze ci som to neprekaucoval ;-) .. ano ja viem ze sa mi nove rio ktore pride za par mesiacov bude hodne pacit a budem po nom vzdy poukovat a drzat mu palce ale na druhej strane aj sucasne polo sa mi vzdy pacilo a k polu ako takemu uz nejaky ten vztah z minulosti tiez mam ... a ako vravim... taketo auticko sa proste nedalo odmietnut... mam z volby ten spravny pocit ... proste ho chcem
ty brďo :-) zrovna ty? každopádně moc gratluju, já tě tipoval na hyundai I20, nebo rio
s tím civicem jsi mě překvapil - současný verze si mi nelíbí, ale nová je nádherna
mužu se zeptat na motor u toho tvého pola?
;-) .. raz to uz proste muselo prist aj u mna ... uz od leta som pokukoval po niecom novom a robil kusok prieskum
civic je v zaklade ( 1,4 ) celkom zaujimavo posadeny a defakto aj mensi jazz nie je o moc lacnejsi ak vobec.... ale napriek tomu bol civic stale uz kusok nad limit lebo tam sa pod 13 a pol tazko dostanes... ceed je okolo 13 uz vo vybave team slovakia so zakl. 1,4 a na 16tkach elektronoch ... napriek tomu to uz tiez bolo moc ale hlavne ak prislo na lamanie chleba zistil som ze chcem nieco mensie kompaktnejsie s mensimi nakladmi do buducna .. nieco s cim zaparkujem u nas lahsie ale zaroven aby to bolo aj uz kusok zive a vybavene a nie nejaky lenoch ... to by uz clovek musel is do ceedu s gdi za 15 v silver vybave a to uz je mimo mna... viem ako jazdi 1,6 atmo v nizsej strednej a fakt nejaka slabsia 1,4 aj ked by asi postacovala ma v cene 13 tisic v ceede a 13 a pol v civicu uz nelakala ... auto uz nekupujem ani na rok ani na dva a tak chcem aby to aj o 5 rokov este nebola brzda premavky ... takze zivsie male auto mi vychadzalo ako ideal .. uz len ktore .. nakoniec vyhralo polo 1,2 tsi 66kw ( pacilo sa mi hned po nasadnuti ) .... cize uplne zakladna motorizacia pre comfortline polo ... ja mam este aj ediciu slovakia .. co znamena elektrony 15tky navyse ... plus parkovacie senzory a nejake dalsie drobnosti .... vlastne este ani neviem co vsetko to ma.... to zistim casom...
Ale to je asi společný znak pro všechny Korejce ne?
Aktuálně řeším auto pro manželku a samozřejmě mě napadlo nějaké typické SUV. Ideálně dostupné samozřejmě :-) Líbila se mi už ix 35, aktuálníTuscon ještě hezčí. Ale když člověk vidí průměrnou spotřebu a porovná to třeba s Tiguanem, tak je mu jasné, že pri normálním nájezdu se náklady časem vyrovnají.
Za mě tedy ne. Až Korejci nabídnou dobrý motor, pak s nimi nebudu mít problém. V aktuálním stavu platí, že nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci.
Tie odkazy na Spritmonitor su scestne. Pozrite si za kolko tam s tym istym autom jazdia ti co maju vacsiu spotrebu. A preco? Lebo jazdia sviznejsie. Nejake dedkovske ,,popojizdenie" ma nezaujima. :-! >:D
Když jsem to nedávno hledal, tak na tom byl korejec cca o litr a půl hůř, ale asi jsem se někde uklikl v zadání, protože tyhle čísla hovoří jasně. Takže posílám na dálku omluvu na korejský poloostrov, spotřeba je opravdu slušná.
Kdyz ti to udela radost klidne si ten jeden skrtni. :-) Mou snahou nebylo dokazat, ze jsou korejske motory v necem vic nez fauve, ale minimalne silnejsi benzin a silnejsi nafta vychazi s koncernovskou konkurenci v SUV nastejno, teda alespon pokud jde o spotrebu.
Verim tomu, ze korejec bude rozezranejsi u zakladnich atmo benzinu, ale uprimne me nenapada horsi motorizace do takto velkych SUV nez zakladni benzin (coz ostatne potvrdil i nedavny test kodiaqu a 10L spotreba u 1.4tsi) tak to jsem neresil.
A Tuscon zere vic v nejspis nejprodavanejsim segmentu, slabsich 2L naft kolem 150k.
Tuscon 7,1L [odkaz]
Tiguan 6,8L [odkaz]
Jen tady to asi nebude ani tak chyba motoru jako spis to, ze uz je na to auto precijen ta 1,7crdi slaba a musi se na ni vic tlacit. I tak, rozdil jen nejakych 0,3L neni nic strasneho.
Řešíš auto pro manželku (nové v ceně daleko přes půl míče, nebo ojeté + - za 200 tisíc), tedy asi do města, a oháníš se spotřebou? Dobrý. Prostě sis jen chtěl plivnout. ;-)
Je pravda, že motory u korejců jsou žravější, ale že bych v tom viděl takovej problém, to ne. Protože oproti německé konkurenci budou pořizovací náklady o desetitisíce vejš, takže návratnost ve spotřebě bude nula nula nic...
Němec to určitě nebude, manželka koncern nesnáší a já taky nejsem zrovna fanda, toho Tiguana jsem nadhodil, protože úspornost považuju za přednost koncernu. Nebo jsem považoval. Resp. já teď jezdím oktávku a v úspornosti se jí vyrovná málokdo. Bohužel to je ale tak jediné, v čem vyniká, takže brzy půjde z domu. A odsud asi plyne i ta manželčina averze :-)
Ono těch kilometrů bude asi časem docela dost, tak bych spotřebu řešil, ale rozhodnutí pořídit druhé auto padlo teprve včera a v podstatě to může dopadnout jakkoliv, já zas takovej fanda do SUV nejsem, ale máme teď čerstvě mimčo a chci hlavně něco bezpečného.
Tu bezpečnost SUV nezajistí. Bezpečná auta najdeš i v normálních autech a nemusí to být SUV. On je to jen moderní segment. Do terénu těch aut je minimum a jízdní vlastnosti dohání tvrdším podvozkem.
Já bych to SUV z toho vynechal.
On se SUV segment už pomalu naplňuje a nebude vědět kudy kam. Zrovna nový tiguan není nějak zvlášť hezké auto, když ho porovnáš s minulým modelem, ten byl nesrovnatelně propracovanější.
Já bych zkusil šáhnout po fordu nebo Opelu. Ta současná modelová řada je fakt pěkná.
Jasně nedělám si iluze, ale pořád si říkám, že ten vyšší posez nemusí být špatný. Protože když to do ní někdo zapíchne, tak má větší šanci, že to přežije, protože prostě bude výš než to druhé auto (za předpokladu, že to bude normální osobák).
Ford je určitě jeden z favoritů, měl jsem 2 Focusy a s oběma maximální spokojenost, strašně nám vyhovovaly. Bohužel se manželce nelíbí aktuální design alá Aston Martin. Což je fajn, alespoň bych ušetřil za pořízení starší generace :-)
MPV. SUV jsou proti MPV nesmysl. Možná MPV nevypadá tak dobře, ale zase jezdí skoro za stejné hodnoty jako běžný kombík a navíc je dost praktický. Podle finančních možností bych se rozhodoval mezi C-maxem a S-maxem. Já mám S-maxe a neměnil bych.
C-max se mi taky líbí a určitě to bude jeden z favoritů, s fordem máme dobré zkušenosti viz. výše. S-max už je zbytečně velký a drahý, ale určitě to bude dobré svezení :-)
ASX je vyborne auto.... nic priestrannejsie na danom podoryse sa najst neda ... rovnako spolahlivostne to bude tiez nezmar.... a s tou novou dynamickou maskou vyzera uz aj pekne stylovo :yes:
Za dobré peniaze vieš teraz kúpiť trebárs Merivu. Osobne som o SUV ani nerozmýšľal ani pri prvom ani pri druhom. Za rovnaké peniaze totiž vieš kúpiť MPV ktoré funkciu rodinného auta zastane podstatne lepšie ako hociaké SUV.
S tim Tiguanem nevim. Mam s nim najeto hezkych par tisic kilometru ve Statech, konkretne s tamnim zakladem 2.0 TSI a prislo mi ze to zere jako prokopnute (kolem deseti litru). Zazil jsem tam sestivalce co braly mene. Na tak malinkate auticko se ctyrvalcem v tamnich podminkach zadna velka spokojenost se spotrebou. Moje mnohem vetsi (byt ne SUV) 3.7 V6 dokaze jezdit za min.
To ale dokazuje skôr schopnosti bavorských motorárov než neschopnosť Kórejcov. Pri dvojlitrových turbobenzínoch v strednej triede je to štandardná spotreba, viď môj príspevok vedľa. V nižšej strednej to ide podstatne lepšie, ja jazdím v dlhodobom priemere za 7,9 l.
Na jednej strane sa to zdá veľa, ale taká je proste realita aj u konkurencie, ktorá má silný dvojlitrový turbobenzín v strednej triede. Podľa spritmonitoru Passat 2,0TSI 162 kW: 9,2 l, 206 kW: 10 l, Superb 162 kW: 9,0 l, 206 kW: 10,6 l, Mondeo 2,0EB 177 kW: 10,1 l. Takže 10 litrov u kombíka strednej triedy s HDM automatom nie je nijak z radu vybočujúca spotreba. Je ale pravda, že v kontexte toho, že bavoráky so 3,0 l šesťvalcami jazdia s rovnakou spotrebou, by človek čakal od štvorvalca menej.
Proč ne. U zážehového motoru se upraví předstih a tím tlak plynů může na píst působit déle. Při vyšším plnicím tlaku turba a tím zvýšeným točivým momentem se zlepší účinnost motoru. Např. potřebuješ výkon 80 kW, sériový motor toho dosahuje třeba při 3000 ot/min, nachipovaný 2500 ot/min, takže nižší ztráty třením apod.. ;-)
Já bych raději krmil ty šestiválcové, když potřebují stejné množství potravy. Navíc, když se podívám za kolik jezdí 3,6l V6 s 211kw... 8-10/100 v mnohem větším autě tak není co řešit >:D
Na spritmonitor jsem taky hned kouknul, konkrétně na toho Passata, jenže těch aut je tak málo, že z toho závěry dělat nelze. Nehledě na to, že v tom tvém průměru je vlastně všechno včetně čtyřkolek atd. Po odečtení tam zbyde jediný Passat, který cca odpovídá konfiguraci Optimy, což je na nějaké relevantní srovnání opravdu málo >:D
Těch aut tam moc není. 206kW u koncernu je vždy 4x4, i mezi těmi asi 5 162kW Passaty jsou 2 Alltracky. Tím neříkám že by mě 10 na 100 nějak šokovalo, to spíš těch 13-15 po městě.
Tak to ze mel motor behem testu najeto jen 4tis km jeste dava jistou nadej, ze by to snad mohlo klesnout. Na potlesk to ale takhle urcite neni, tu ale nema problem jen Kia. V takhle velkem a tezkem aute maj podobny problem vsichni. ;-)
EDIT: viz iudex
Za 10 jazdí reálne aj Kodiaq s 1,4 TSI čo má oproti tomuto pár koní. Za max 10 jazdí aj moje dieslové 2,2 t MPV ktoré má ale nie 180 kW ale 180 hp. Takto by sa dalo pokračovať donekonečna.
suhlas... tiez pravda... napriklad v pajere sa za 10 jazdi len s lahkou nohou a to je pritom dizel ... ked na to slapnes mas aj 14 ani nevies ako ;-)
napriek tomu ale dnesny zakaznik uz moc nechce kombik co pojde za 10-12 litrov ... doba sa meni... dnes chce kazdy jazdit pomaly uz zadara... ale zaroven mat 300 koni a tonu vybavy no jo .. ale takto to nefunguje... ;-) hlavne teda mimo papiera urcite nie .. lebo ten samozrejme znesie vsetko... ja teda verim ze aj takato vykonna optima si v eu par zakaznikov najde.... napriek tomu ale zamrzi fakt ze zlaty benzinovy stred optime nadalej chyba a tato top vezia bude u nas len exoticka kusovka
Prečítal som celý test a nejak som celkom nepochopil čo je na tom aute také zlé, aby sa to muselo dať do titulku. Ak som niečo prehliadol opravte ma kolegovia. Napadá ma jediná vec, toto nieje ani Škoda ani VW, tam bude pes zakopaný. >:D
spotreba mohla byt nizsia.... otazne je ci za to nemoze aj ten automat... ale napriklad citlivy adaptivny tempomat by ma netrapil nakolko v takomto aute by som ho nikdy ani nepouzil ... takze vsetko je vec nazoru clovek od cloveka.... takisto hmotnost auta je relativne vysoka uz.... urcite to bude fajn auto ale je vidiet ze v tejto sfere kia este ma na com zapracovat ... co potesi bude iste kvalita spracovania ako taka... tu ma kia dnes uz ozaj velmi dobru.... rovnako verim ze spolahlivost agregatu bude ukazkova... len proste je pazravejsi ... za to ale asi vydrzi viac ako "otesanejsia" a po spotrebe nahanajuca sa konkurencia ... inak prave v PO u vas som minule tusim takyto bordovy kusok v kombiku videl... krasne auto... ale ako vravim.. chyba mu nejaky ten vykonovo aj cenovo zlaty stred... povedzme ten 130kw t-gdi zo sportagu by sa mi tu pozdaval ako ideal .... tych 180kw je uz proste drahych a pazravych a maloktory vodic vlastne v reale aj takyto motor uz potrebuje a vyuzije .. je to uz len taka chutovka pre par vyvolenych ... ale ok... na druhej strane som rad ze nova optima uz nie je len o dizlovom sedane ... ale ze prislo aj nejake to benzinove ( a kombikove ) osviezenie ;-)
Tempomat je do takéhoto diaľničného prevoznika nutnosť (aspoň pre mňa),a keby sa dal prepnúť na obyč tempomat OK,ale ak nie tak máš potom z takých ciest iba zlosť.
že chýba nejaký benzínový stred a dieslový vrchol v ponuke je jedna vec. To že ale 180 kW auto má spotrebu 10 litrov je podľa redaktora veľa, ale že Kodiaq s 1,4 jazdí s podobnou ak nie rovnakou spotrebou je výborný výsledok. Kto bude ochotný položiť za toto auto ten milión, ten to podľa mňa riešiť nebude. Chodím sem v poslednej dobe čoraz menej a vzhľadom ku kvalite prestanem asi úplne podobne ako som svojho času prestal kupovať slovenské motoristické časopisy.
Kodiaq bych do toho nepletl. Bude mít citelně větší aerodynamický odpor. Vzhledem k tomu, jak novináři zřejmě jezdí, 10 není nic překvapivého. Navíc na syrové auto. Podle mne nemá smysl řešit spotřebu v testech.
Hlavne ta hmotnost je poriadna, pohotovostna hmotnost je o 90kil vyssia ako u dvojlitroveho dizloveho superbu s 4x4 pohonom. Kebyze to porovnavam so skodovackym ekvivalentom (viacmenej), teda druhy najsilnejsi benzin s prednym nahonom, rozdiel je 200kil, co asi vysvetluje preco ma slabsi superb lepsie zrychlenie. Tak aspon dufam ze to bude lepsie odhlucnene, alebo to bude mat tuhsie sasi.
Titulek má v první řadě zajistit čtenost. Kolikrát obsah i odporuje titulku. Pokud na něj jen odpoví, že nic, tak je to pořád lepší. Já si vzpomněl na úsloví, je to příliš dobré, aby to byla pravda. Tedy zní to dobře, tak kde to má háček. Což neznamená, že tam bude. Ne, že bych se bez toho neobešel. Jak jsem již dříve napsal, u testu mi stačí vědět, co se testuje. Průpovídky si můžou nechat od cesty, akorát mě odradí. Ale pak jsem celkem konzervativní.
Pokud jsi to celé četl, abys zjistil, co že je s tím autem tak špatně, tak splnil svůj účel.
Ten test by som si prečítal tak či tak, lebo samotné auto človek nestretne na každom rohu a očakával by som výstup, na základe ktorého sa človek ktorý chce podobné auto vie aspoň zorientovať kam ísť, čo vyskúšať a na čo si vyžiadať ponuku. Naozaj toto médium potrebuje bulvárny titulok? Nemyslím.
Otravný zvuk motoru, který nejde vypnout, špatně fungující část výbavy, která vyhnala cenu až na milion...
Ten motor (pokud je to opravdu tak zlý) může být i zásadní problém. Sám jsem dřív na auto párkrát dal laděný výfuk, a až se rozředilo původní nadšení, zbyla jen otrava na delších cestách.
čo ti ja viem? v garaz.cz ho mali už dávno, nič z toho čo odznelo tu tam neodznelo. K motoru ako takému zvlášť, skôr ho chválili. Ten titulok by pasoval viac k tomu Kodiaqu co žere stejně ale jede podstatně húř. >:D
Já netvrdím, že autor má ve výtkách pravdu. Jen popisuji pár věcí, kvůli kterým je "něco špatně". Ale upřímně- něco špatně bude samozřejmě u drtivé většiny aut, tím spíš mainstreamových.
No neviem, v garazi prave hovoril (ked si to dobre pamatam), ze pohon je najslabsim clankom toho auta. Lenze ono to asi nebude motorom, ale tou hmotnostou. Ale nemat moznost vypnut to prizvucovanie z reproduktorov? Ved tym kompletne zruinovali cele auto
LED světlomety, které hezky svítí, ale oslňují všechny okolo tak, že během krátkého testu musí x řidičů problikávat, jsou pěkně k nas*ání, takové si mohou strčit za klobouk. Ale to myslím zdaleka nebude jen výsadou Korejců.
není to žádné specifikum korejců. Aut s automatickým přepínáním už jezdí docela dost a vesměs oslňují. Silnice totiž není ideální laboratorní situace. Navíc pokud přepíná člověk, tak vidí "dopředu" a pokud není hovado, tak přepne na potkávačky dříve. Automatika potřebuje nejdřív osvícení od protijedoucího a až pak vypíná...
Tady nejde o automatické přepínání tlumených a dálkových světel, ale skutečně jen o ta tlumená, která svítí tak, že oslňují ostatní řidiče. Bohužel se nejedná o třeba špatně nastavená světla daného kousku, protože u Optimy jsme si toho všimli už dříve.
Jinak máte pravdu, automatické přepínání dálkových a tlumených skutečně funguje málokdy...
... a hlavne automatické rozsvecovanie svetiel je dosť zradné. Vojdeš do tunela a dóósť dlho trvá, kym svetlá zareagujú a začnú svietiť. A bolo to bežné aj pri naozaj nízkej rýchlost!
Tohle záleží na konkrétním systému. U Renaultu mi to funguje spíše paranoidně, tzn. při sebemenším zahlédnutí světla přepíná na potkávací až mám nutkání si to pouštět sám :-)
LED světla mají jeden problém - oční vadu nemalé části řidičů. Vlnová délka světla z LED v kombinaci s podmínkami okolo slunovratu způsobí, že je tlumená LED světla oslňují mnohem více, než objektivně výrazně více svítící dálková halogenová.
Tím neomlouvám KIU, ale je to jev, o kterém se u LED světel při prodeji mlčí. Ale je to jeden z dvaceti tisíc, u KIA to vypadá na jiný problém....
Za tuhle cenu jsou lepsi evropska auta, tak proc sponzorovat korejce, kdyz clovek muze podporovat nasi Evropu. Navic na kvalitu evropskych znacek to nema.
Taky bych pořád v této cenové upřednostnil evropské vozy, jenže musím uznat, že Optima SW se mimořádně povedla a nezadá si v mnoha objektivních parametrech se zavedenými značkami. Pokud znáš jen střednětřídní Hyundaie, tak tohle je prostě jinde. Interiér v nejvyšší specifikaci je skoro na úrovni němců (nevím, jak po stovkách tisíc km, mluvím o autě na salonu). Skladové vozy, třeba s 100kw dieslem, které se cenově vyrovnají evropských 1.6 TDI, či 1.5 TDCi jsou více než konkurenční... výše nemají odpověď.
tak pokial kia uz nedava slevy proti tym cenam, co som videl na nete, tak optima nemá sancu, 630 tisíc najlacnejsi kusom na tip...s, za 630 tisíc si proste kupis europske/americke auto (a to bola najlacnejsia, bezne sa hybu okolo 700 tisíc a tam uz snad zozenies aj passata)
No evropských značek, která z evropských značek nabízí střední mainstreamové kombi se 180kW v benalu? Francie nula, Itálie nula, Británie nula, takže zbývá Německo a Německo při vší úctě není Evropa. Takže já bych počin Korejců viděl jako zdařilý a mířící správným směrem na slabá místa evropského autoprůmyslu, který na slušné benzíny v této třídě vesměs rezignoval.
No zrovna tahle verze se asi moc prodávat nebude. Resp. neznám moc nadšenců, kteří na sebe hodí nejlepší oblek a s milionem v kufříku poběží do autosalonu Kia >:D >:D >:D
Netvrdím, že se bude taková verze nějak závratně prodávat, ale jako imagemaker silný benzín jistě fungovat bude, zvláště v situaci, kdy většina evropských značek tento level dnes už neumí postavit.
Já jsem asi z jiného těsta, ale na mě ty imagemakery prostě neplatí. Nezajímá mě top verze automobilu, když si jí nejdu koupit. To by mohli do fábky nějak naprat šestiválec a chtít za něj 10 mil. Jsem zvědav, jestli by to zvedlo prodeje tříválců >:D
francuzske znacky od PSA uz uplne rezignovali na silnejsie benziny v strednej triede ... nechapem tomu ich "nezaujmu" ... mal som kedysi moc rad auta ako P607 s 3.0V6... bol to taky mladicky sen spolocne s P406 coupe 3.0V6 pripadne aj XM 3.0V6 ... dnes uz bohuzial u peugeota a citroene ani nie je o com snivat... .... dizlova 508 je absolutne mimo mna .... v strednej triede uz vlastne peugeot dnes ani nema nic seriozne benzinove len nejaky ten dizel .. nikto zase nechce 180kw v 508 ale nejaku tu oturbenu 1,6tku z P308 tam proste mohli dat ... to je velka skoda ... aspon ze renault s talismanom sa snazi .. tu jeho 1,6 tce so 147kw moc chvalim ... toto je proste ideal na taketo auto a ej vidiet ze renault to skratka umi ... ponuka motor ktory ozaj ma idealne parametre ... a auto s nim ma ten spravny smrnc :yes:
První tři nejprodávanější auta v této třídě v Evropě (Passat, Superb, Insignia), které drží skoro 60% trhu silný benzín 200kW+ nabízí. Asi vědí proč (image) a prodeje nulové tyto motorizace určitě nemají.
dej si do poměru zájem o silné benziny vs. diesely. Ano, zájem o silné benziny je mizivý :-!
Ale určitě souhlas v tom, že když už někdo má zájem o benzin, tak hodně často bral právě ten nejsilnější. Když už někdo neřeší spotřebu, tak je to logická volba.
Kia no neva, kromě Čechů to i přistěhovalci v Německu občas kupují (teď nemyslím ty loňské, ale z východní Evropy a Turecka). Ale za milion? Za milion 4 válec? Myslím, že těchto tu bude jezdit méně než je prstů na jedné ruce. A to naše cesty vypadají, jak by všichni byli stěhováci. Tu spotřebu ani takoví nerozdýchají.
Dobrý test, kvalitní diskuse (snad jen ta tmavá bordó.... ta snad mohla být opravdu pominuta!). Leccos jsem se dozvěděl z obojího a to je to, oč mi kráčí.
Snad jen jednu malou, opravdu drobounkou prosbičku, pane Bureši: co sedadla? Vyhovují? Vyhovují na dlouhých rovinkách i v utažených zatáčkách? A funguje jejich klimatizace dobře? Dokázal byste si představit cestu Praha- Blava i na zadním sedadle? A jak fungují vypínače? Příjemně, nebo při stlačení vydávají odpudivé zvuky?
A prosím dovolte mi ještě jednu výhradu k vysloveným závěrům testmana: počet tlačítek na volantu není nijak vysoký. Je prostě ideální. Předpokladem je, že uživatel se s nimi rychle sžije, což je během testu poměrně problém. V případě takovýchto poznámek pak vznikají spory dvou skupin řidičů? těch, co daný model denně řídí už několik měsíců, a těch, co si do něj sedli na dva testovací dny. Čili důležitější, než subjektivní soud "hodně" či "málo" je informace o tom, zda jsou spínače logicky rozmístěny a mají podsvícené označení.
Sedadla mně vyhovovala, měla i optimální sedák a dobře podržela. Co se týče cesty Praha:Blava nevím, nicméně na trase Plzeň:Pardubice si cestující vzadu nestěžovali :-) Před koleny je místa habaděj, omezený prostor nad hlavou se dá vyřešit shrbením těla, teda najitím jiné polohy. Ventilaci sedadel jsem bohužel nevyzkoušel, jízda v zimě pro to není moc vhodná. Co se týče vypínačů, nemám s nimi jediný problém.
Pane Bureši, děkuji za poměrně kvalitní test vozu.
Co se týká omezeneho prostoru nad hlavou, tak já žádný problém při mé výšce 185 cm nemám a to ani ve předu a ani vzadu. Fakt necítím nedostatek místa. Možná u někoho pocit nedostatku místa může vyvolat i černé polstrování stropu. Souhlasím s tím, že sedadla jsou kvalitní, dobrá velikost, dobře drží tělo a prostoru, před koleny je opravdu dost a hlavně do auta se výborně nastupuje.
Co se týká tlačítek na volantu, tak toto řešení se mě zdá velmi dobré a přehledné, množství tlačítek a rozmístění mě vyhovuje. Zdá se mě to jako lepší řešení než mít třeba ovládání tempomatu na samostatné páčce pod volantem. Mám teď Tiguana a tam je to podobné.
Není nejmenších pochyb o tom, že Kia za poslední roky učinila obrovský posun vpřed a tato její snaha je jistě sympatická. Ovšem test jasně potvrdil, že za evropskými konkurenty ještě pořád zaostává a pro segment D to platí dvojnásob. Design karoserie, zpracování interiéru a prostor pro nohy vzadu je jistě uspokojivý, ale špatně fungující asistenční systémy, oslňující světlomety a užraný motor dokazují, že to ještě není ono. A pak tu samozřejmě máme jen průměrné jízdní vlastnosti, chybějící manuální převodovku, chybějící verzi s pohonem všech kol, ještě pořád slabé image značky a z toho vyplývající rychle klesající zůstatková hodnota. Další mínusy jsou nabídka silného benzinového motoru pouze s automatickou převodovkou, jejíž funkce je navíc neuspokojivá... Ne, aby všechny tyto nedostatky evropský zákazník překousl, musela by být Optima SW výrazně levnější, než evropští konkurenti, a to rozhodně není. Za této situace sáhne drtivá většina Evropanů raději po kombíkovém Passatu, Superbu nové Insignii, popř. Mazdě 6 a je to zcela pochopitelné. Kupci Optimy SW se tak budou rekrutovat buď z evropských zastoupení korejských firem, nebo z fanatických příznivců značky (těch ale asi moc nebude) nebo prostě z těch, kteří autům vůbec nerozumí a před koupí si neudělají celkový přehled o nabídce v segmentu a nesvezou se s evropskými modely, takže je prodejce Kie dokáže "zblbnout". :-!
:no: než napíšeš "jen průměrné jízdní vlastnosti, zkus si přečíst tu část testu, co je nadepsaná "skvěle jezdí". Že by byl ten 250k motor s automatem "užraný", to je taky spíš tvoje čtení z křišťálové koule.
"musela by být Optima levnější než konkurenti"- nejdřív si ty konkurenty nakonfiguruj do takovéhle výbavy. Cituji z testu "bezkonkurenční poměr ceny a výbavy".
Že tys ten test ani nečetl?
Je super že máš jasno, po přečtení testu, kde si získal pocit, že je vše, jak máš v hlavě léty "naroubováno". >:D Dle pocitu redaktora, vytvoříš další pocit a názor na něco, co jsi viděl na obrázku. >:-[]
191 k/256 Nm atmosféra nie je úplne konkurentom pre 245 k/353 Nm turbo. Ale v zásade máš čo do spotreby pravdu, Mazda ako jediná dokáže aj pri relatívne väčších objemoch udržať spotrebu na uzde.
Dynamika (7.9 vs 7.6) ukazuje, ze aj so slabsim motorom su tie modely porovnatelne. Spotrebou je na tom rozhodne lepsie, a ciste subjektivne mi aj dizajn Mazdy6/kombi pripada krajsi (aj ked uz je trochu "okukany").
Ak by som chcel nepremiove sportove strihnute kombi strednej triedy, ja osobne by som radsej bral Mazdu6...
jakmile se objeví sedan či kombi s nízkou nákladovou hranou kufru, je jasné, že cokoli jako sportovní model je pohým marketingem. Fyziku oblafnout nelze a docílení pevnosti v krutu zadní části karoserie se bez vyšší nákladové hrany neobejde. Chápu, že to ale není nic pro kombi, takže by bylo lépe nehovořit vůbec o sportu, ale o pohém Grand Turismu, tedy o svižném cestování na dlouhé vzdálenosti. Pak je i torzně měkčí kombi potenciálně dobrým GT, jako je i toto.
hehe, skoro si aj trafil: Ja totiz budem slavit este jedny Vianoce - podla Julianskeho kalendara s chlapmi na vychode. Takze pre mna je Vianocne obdobie cca 2 tyzdne v kuse. ;-)
Takže na východě slavíte Vánoce až od 7. ledna, stejně jako v Rusku.
Dyť říkám, že musíte být vždycky pozadu, akorát jsem nevěděl, že (na východě) až o tolik. >:-[]
To je jen taková profláklá útěcha pro východní krajiny. Na západě sice slunce později vychází/zapadá, ale to je pouze v rámci jednoho konkrétního dne, což je vzhledem k obecnému náskoku západu (několik "světelných" let) zcela zanedbatelné. >:-[];-)
Jsem zde dnes poprvé a oceňuji kvalitní diskuzi a kvalitní redakční test.
Mám možnost s tímto autem jezdit, mám s ním zatím ujeto cca 1000 km.
Jedná se bezesporu o velmi kvalitní auto s perfektním vzhledem, výbornou výbavou, velmi dobrým poměrem cena a kvalita. Auto má i velmi kvalitní prostorný interiér a výborné sedadla.
Co se týká spotřeby, tak teď se s průměrnou spotřebou pohybuji na hodnotě cca 9,8 l/100 km, ale spotřeba mírně klesá s ujetými kilometry. Nyní má auto najeto cca 1500 km. Před 2 dny jsem jel poměrně svižně trasu o délce cca 320 km s průměrnou spotřebou 9,1 l/100 km a průměrnou rychlostí 84 km/h. Nejednalo se o jízdu po dálnici.
Jízdní vlastnosti auta jsou výborné, co se týká full LED, tak je pravda, že občas na mě někdo blikne, ale to se mě stává i u VW Tiguan s xenony. Automatika přepíná světla z potkávacích na dálkové poměrně spolehlivě.
Co já oceňuji asi nejvíce je velmi kvalitní podvozek, vynikající sedadla, výborné zpracování interieru, pružný motor a výbornou navigaci, která mě moc mile překvapila. Celkově se mě i líbí uspořádání interiéru.
Udělal jsem si i pro sebe srovnání s Škoda Šuperb, kterou jsem měl také pár dní doma. Optima se zdá uvnitř hlavně ve předu prostornější, její vzhled je určitě sportovnější a působí dravěji - víc mě baví, vzbuzuje více emocí. Superb je víc seriózní, pro někoho možná i kvalitnější, ale mě tolik nebaví. Dělá co má, ale žádné emoce ve mě nevyvolává. Co se týká ceny, tak Superb ve stejné výbavě jako Optima je výrazně dražší.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Na příspěvek tohoto typu nemá cenu reagovat, zbytečná ztráta času, ať si každý udělá úsudek sám.
Napsal jsem jen své zkušenosti a za tím si stojím. Prodejce KIA skutečně nejsem.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
super postrehy dik...... ano aj mne pride optima jasne emocionalnejsia ako superbecko .... ked som videl kombik GT nazivo tak som bol prekvapeny ako paradne vyzera.... ano aj kabinu a podvozky kia dnes uz vie robit velmi dobre... kto na nu ma tak si ju proste moze kupit a nemusi riesit superb alebo passat ak sa mu optima pozdava viac ... zvlast kombik mi pride vizualne velmi podareny a "napadny" v tej GT verzii ... a podvozok optimy tiez vsade chvalia ... auto vie fakt vyvolat zaujem a budit pozornost a chytit aj za srdce ... co napriklad superb v plnke tak dobre nedokaze ...
stredna trieda je dnes uz fakt naslapana a ci uz clovek zoberie novy superb passat optimu alebo mazdu 6..... chybny krok sa tu spravit uz neda... a o chvilku tu mame aj novu insigniu ktora vyzera tiez moc pekne a napadito.... co je dalsi prislub zaujimaveho vozu a silneho konkurenta..... ale zase nebyt silnej konkurencie tak optima by asi nebola tak dobra aka je... inak na garazi vraveli ze je dokonca kabinou aj o chlp pred mondeom .. a to je ozaj pre optimu skvela vizitka ... ;-):yes:
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Já netvrdím, že vše je u Kia Optima SW je stoprocentní, to rozhodně ne. Neříkám ani to, že je co se týká technologií lepší než koncernové auta VW nebo Škoda, ale rozhodně je to dobré auto, které mě baví, dá už se s koncernovými auty srovnávat a nic co by mě vyloženě vadilo jsem zde nenašel. Ale třeba je to jen můj názor, který nikomu nevnucuji.
Co mě osobně překvapilo je jak je Optima hlavně ve předu prostorná a to i ve srovnání s Superbem a i Mondeem a také to, jak se do ní dobře nastupuje. Bál jsem se i 6 stupňového automatu, ale je to v pohodě, řadí plynule.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
mne by sa tam popravde uz viac pacilo to 7stupnove DCT-cko ... ale asi k takemuto vykonnemu motoru na prenos takehoto kroutaku uz ani nie je stavane .... na druhej strane si viem predstavit aj manual ktory by daval vodicovi vacsie vyzitie a sportovejsi zazitok kedze ide o GT verziu a zaroven mozno aj nejaka ta desatinka v zrychleni by sla este dole ... ako neviem ale zrovna tento automat co tam teraz optima GT ma mi tam akosi nepasuje ale su to len take vnutorne pocity ... v reale ak si ho skusal a bol fajn tak asi je to ok aj napriek kusocek vyssej spotrebe
ono presne o tom auto ma byt... ma cloveka bavit.. je jedno ci je velke male hranate nafuknute ale ma cloveka zaujat a pacit sa mu.... musis ho mat proste rad ked s nim jazdis... aspon ja to tak vnimam... aj ked dnes ozaj zle auta uz nie su
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Já sám jsem byl překvapený, že 6 st. automat je úplně v pohodě. Mám teď Tiguana, kde je 7 st. DSG a tak jsem se bál, jestli to nebude problém a není.
A ještě ke zvuku motoru. Pokud není použít ekonomický režim, tak zvuk motoru "vylepsuje" nějaký aktivní sound systém. Je to samostatný systém, není to žádný zvuk do rádia. Ze začátku se mě to i kamarádům moc líbilo, v kabině to zní náramně, jak daleko silnější motor, ale venku není slyšet nic. Čím déle s tím ale jezdím tak se mě ale líbí eko režim, kde tento aktivní sound není zapnutý, asi bych uvítál mít tento systém vypnuty. Ptal jsem se u Kia, jestli vylepšený zvuk jde vypnout i v ostatních jízdních režimech a jde, poměrně jednoduchým zásahem v servisu.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
rozumiem... no ak sa to da vypnut (hoci kusok nestandardnym sposobom) tak je to este fajn.... tu s tym zvukom to mozno ozaj kusok prekaucovali lebo GT ma byt v konecnom dosledku prijemnym rychlym cestovatelskym kombikom a nie nejakym revajucim divochom .. neprirodzene umely zvuk motora je jasne ze po par km jazdy omrzi ... toto naprosto chapem aj ked na druhej strane optimu GT som si uz pozrel v nejednom teste a paradoxne nikde sa na to vyslovene nestazovali ... tak neviem... asi je to aj o zvyku mozno niekto si to nejak ani nevsima a nevnima to negativne... neviem... ale ak sa to da vypnut tak to je dobra sprava ...
PS: inak mne sa pri pohlade spredu viac paci ta klasicka "nevykonna" verzia s okruhlymi hmlovkami ako tato GT s tymi vertikalnymi vyduchmi v narazniku ... pride mi to take uz "menej stavnate" akoby menej luxusny face ale to je uz len vec vkusu
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Ono je to s převodovkami dnes trochu složitější. Pokud si chceš koupit verzi GT nebo GT-line, tak jinou možnost než automat prostě nemáš. V GT-line je ale disel 1.7 se 7 st., pokud se nemýlím tak dvouspojkovou, převodovkou, ten je výrazně úspornější. Já s tím nejezdil, ale kolega říkal, že je to pohoda, ale žádný závodník to není. Já už diesel nechci a láká mě právě silnější motor, automat je podmínkou a spotřeba mě moc netrápí.
Jinak třeba ani Subaru Levorg, které má také něco do sebe, nelze koupit s klasickou převodovkou ale jen s automatem. Zde mě i vadí absence parkovacích čidel, má jen kameru.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
s prevodovkami je to dnes uz tak.. automat sa pomaly tlaci uz vsade... ved premiovky od MB ako napriklad nove C alebo nove E si v manuali uz dnes mozno ani nekupis... len nejaky mozno zaklad... vsetko su to uz len nejake automaty..... pritom neverim ze taketo auto by niekto nechcel aj s manualom bez ohladu na cenu vozu ktora podla mna nie je rozhodujuca lebo ak raz chcem v aute manual tak je uplne jedno ci auto stoji 10 tisic eur alebo 50 tisic eur .... proste mala by ho znacka zakaznikovi ponuknut bez ohladu na cenu a imidz
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
To je v pořádku, že jsi spokojen se svou garáží, ono si vybrat auto, které člověka netěší by by byl opruz. Přínos H/K vidím v tom, že donutí některé evropské spící či přešlapující automobilky opět fungovat jako dříve.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Nevím, jestli to tu už zaznělo, ale tahleta Kia s celkovou délkou 4855 je sakramentsky jezevčíkovatá. Jasný, když se vyráží jednou za rok na dovču, tak každý mm se počítá, ale na každodenní popojíždění a parkování ve městě asi nic moc... ;-\
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
No ale +- stejně jsou na tom i konkurenti, takže pokud je to míněno jako kritika, pak by neměla směřovat na Optimu, ale obecně na nakynutí mainstreamové střední třídy. Z těch aktuálně nastavených délkových parametrů se v poslední době výrazněji vymykalo snad jedině Kizashi, R.I.P. Ono je to taky těžký, zespoda tlačí kompakty (např. Astra ST 470 cm) a každej chce mít na zadní sedačce před koleny ještě prostor na konferenční stolek. :-) Takže nic jiného než rozvor a délka dodávky nezbývá.
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
auta strednej triedy su dnes uz proste hodne dlhe a velke .... zober si napriklad talisman ... ten je este o 1cm dlhsi ako optima.... ak chces teda nieco kratsie tak musis uz do nizsej strednej .... ale aj tam uz taka astra v kombiku ma 4,7m ... mne prave SUV pridu v tomto fajn ze su relativne "kratke" pritom uz masivne a s velkym razvorom a zaroven akoby boli aj takymi kombikmi .... ( vid kodiaq.. ktory je od superbu jasne kratsi pritom v reale bude asi aj kabinou vacsi a praktickejsi )
Re: Moje osobní zkušenost s Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Teda, pravidelně jezdím do města (Brno) minimálně střednětřídním kombíkem, a že bych viděl větší rozdíl v parkování třeba proti kompaktnímu hb, to nevidím.
S podivem, kolik z vás se neudrželo si rýpnout od Superbu...
Nechci ho obhajovat, ale ten dvoulitr v Optimě se 180 kW, je dynamicky výrazně slabší, než 2.0 TSI 162 kW v Superbu kombi... nehledě na to, že 2.0 TDI 140 kW automat má stovku za 7,8s (Optima 180 kW 7,6s), což je docela zarážející...
Optima vypadá v GT line dynamicky, to ano, ale už jí chybí ta serióznost a hlavně silnější diesel... to je v evropě kámen úrazu...
Já bych ani neřekl, že zde někdo rýpe do Superbu. Je to bez diskuzí vynikající auto, ale třeba ve mě nevzbuzuje žádné emoce a tolik mě nebaví. A zase někomu se nemusí líbit Optima a bude k ní mít miliony připomínek a to je v pořádku. Každý si může vybrat podle sebe a o to jde, každému se líbí něco jiné, každý má na auto jiné požadavky a predstavy. Kdyby se všem líbilo auto stejné, tak se ostatní nemusí vyrábět. Já bych si nikdy nedovolil někomu radit co si má koupit, je to každého věc.
optima je dost tazka suhlas... tu sa nejaky metrak da este usetrit do buducna... rovnako aj ten jej automat uz asi nebude "najlepsi" a "najrychlejsi" napriek tomu ked vidim zrychlenie mondea s podobnym vykonom tak optima ozaj na tom nie je az tak zle ... v pripade mondea ale asi opat pojde o vysoku hmotnost ... takze aj mondeo ma rozhodne co zlepsovat do buducna... superb je v tomto fakt kusok inde... nepopieram
Nebýt toho medvěda, myslel bych si, že ti někdo kope do garáže. Nevypadá to, že by jsi seděl v autě první měsíc, takže je ti jasné kolik udělají převodové poměry, kolik ležérnější automat, nějaké to kilo navíc apod.
Kamen urazu bude nasledny prodej Optimy po 3-5 letech provozu. To clovek prodela kalhoty na rozdil od Supa. Kia chybi v nabidce motoru silny diesel, aby prodeji za neco staly. Benzinovych nadsencu moc nebude co budou chtit jezdit po meste za 12-13 litru benalu.
Narozdil od Superbu? Nakupka tech nejvykonejsich benzinu v superbu byla prez milion, a vysledek:
po 3 letech 45-50% fuc [odkaz]
po 5 letech 65-70% fuc [odkaz]
Udelat behem 5 let z auta cez milion auto za 300tis moc drzakem nezavani. To je jednoduse bolest vsech vetsich/silnejsich benzinu ve vetsich autech, ikdyz vyjimek se par nadej (hlavne u premie).
nebo cenikova cena 737 000,-kc po 14 mesicich 419 800,-Kc
[odkaz]
Tady mas propad ceny cca 43% za 14 mesicu a to je jeste ke vsemu nafta, kde by clovek predpokladal mensi propad ceny. Rocniho supa s naftou nesezenes kde je propad ceny vetsi nez 25%.
Tratit cca 40% z cenikove ceny vozu behem prvniho roku je naprosto bezne i u naftaku a to i u koncernu, skodu nevyjimaje.
[odkaz]
UPE 38.160 EUR
Po roce: 24.460 €
Rozdil 36% po 13 mesicich.
A to je to novy model, kterych jeste neni na trhu tolik, za rok dva budou jahreswagny Superbu na tom tak jak je na tom Passat dnes:
Passat [odkaz]
UPE 38.395 EUR
Po roce: 21.881 €
Rozdil 43% po 12 mesicich.
A podobne, nebo horsi, cisla najdes u BMW, Audi, MB, Fordu, Jaguaru... jednoduse vsude. Jahreswagnu je prehrsel, jsou proto levne a tenhle trend neobchazi ani Skodu. Jooo kdybys napsal, ze 8 let stara octavia bude stat v bazaru vic nez 8 let stara kia, ani na tebe nereaguju, ale argumentovat propadem ceny u korejce v prvnich letech a davat nemce jako drzak, to trosku odporuje tomu co nachazim v inzerci. ;-)
PS: tu prvni kiu cos linknul beru jako anekdotu, protoze si nedovedu predstavit, ze by se nekdo seriozne snazil dat jako priklad propadu ceny dovoz z USA, ktery sam o sobe odradi spoustu lidi a cena je zakonite niz nez produkce urcena pro evropsky trh. Asi o tolik niz o kolik niz by byl z USA dotazeny passat v benzinu. :-)
ja reagoval na psal na zustatkovou hodnotu Superb vs Optima. A tvrdim, ze Sup a je jedno zda benzin nebo nafta ma vyssi zustatkovou hodnotu nez naka Optima.To je cele. Auta nakupuji a vim jake jsou ceny pro dealery, jake na fleetu apod. Najdi mi Superb rok 2016, kde je cena o 40% nizsi nez cenikova, rad je od tebe budu vykupovat vse za cash. Bude z tebe multiomilionar. Cekam na tvou nabidku mi tyto auta Superby nabizet.Koupim jich 100 kusu do roka bez problemu.mail ti mohu poslat. Bmw nebo jinyma znackama nemavej, v bmw ti daji slevu 20% slevu jen co vlezes do autosalonu. Zkus to u superbu, aby ti dali prodejce 20% slevu u noveho auta :-)
V tom odkazu co si poslal je cena 660 000Kc, nove auto stoji 765 000,-kc +navigace a nek serepiticky. I kdyby stalo nove 850 000,-Kc. nechce se mi vybave presne pocitat sleva neni vetsi nez 22%-). K te cene 38 000eur co tam pisi je sci fi ve vybave ambiation a motorem 110 kw bez 4x4 a dsg-) Nesmis skocit na kazde info co pise naky moula.
Chtel si cisla, dal jsem ti cisla, ze jim pak neveris a dal si tocis to svoje bo z tvych "zkusenosti a nakupu", pak tu o tom jak na superby nejsou slevy podobne jako u konkurence, to cele jeste podtrhnes pletenim aut v eurech a nejakych ceniku v CZK kde u toho konkretniho kusu cenu jen tipujes... mno uprimne, nevim co si mam o tom myslet. Kazdopadne na co jsem chtel poukazat jsem poukazal linkama nahore. ;-)
Tak fleet má 20% slevu i více oproti ceníku,Superb....a pro ostatní drží vysoké ceny, aby propad ceny pro nasledný prodej ojetého fleetu byl pro fleet co nejvýhodnější.
Nakonec teď je výhodnější(u některých verzí) kupovat pasata než superba....
Tak si poradne podivej na tu vybavu co si Ambition s motorem 110kw co si posilal. Rozhodne tam neni vybava za cca 265 000,-Kc nad ramec ambition. projdi si polozku po polozce. To ze naky prodejce napise virtualni cena,aby se zakaznik chytil. To jeste nemusi byt pravda. Sup combi s motorem 110kw diesel stoji 765 000,-Kc. Tedy najdi mi max rocni auto s 36% za 489 600,-Kc kdyz je sleva 36 % bezna na rocni auto Sup. Roky vyroby 2016 a kilometraz dejme tomu do 50 000km Ja ho hned koupim za tu cenu a dam ti provizi. Za tu cenu sezenes bourane auta. Vseobecne skodovky drzi cenu lepe nez naka Kia, pokud to zpochybnujes nevidis si do ust, promin.Toto je dany i politkou skody, ktera ma obchodni politiku nastavenou x let prakticky shodnou co se tyka poskytovani slev zakaznikum, nastavovani slev flletu apod.