Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků

Roky trvalo, než BMW poslalo do světa kombi-verzi ikonického M3. Za volantem kousku rudého zvenčí i zevnitř jsem strávil několik stovek kilometrů a zjistil, že je ideálním řešením situace, kdy musíte mít opravdu jen jedno auto a chcete, aby zvládalo zdánlivě neslučitelné.
Zpět na článek
24. 4. 2024 13:14
24. 4. 2024 14:06
24. 4. 2024 18:40
24. 4. 2024 15:38
24. 4. 2024 16:23
24. 4. 2024 16:28
24. 4. 2024 20:15
25. 4. 2024 07:06
25. 4. 2024 09:23
25. 4. 2024 09:42
25. 4. 2024 15:27
25. 4. 2024 18:58
24. 4. 2024 17:01
25. 4. 2024 12:30
25. 4. 2024 15:32
26. 4. 2024 08:26
26. 4. 2024 09:50
26. 4. 2024 11:04
26. 4. 2024 11:41
Avatar - apoho
24. 4. 2024 13:09
odcházející nirvána
četli jste vážení diskutující podobnou recenzi se závěrečným hodnocením o některém z z nastupující generace EV?

Ne že by EV účel nesplnila pro přesun z bodu A do bodu B ale radost v nich člověk těžko hledá.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 13:40
Re: odcházející nirvána
Musím s tebou souhlasit, golfisto ;) I když ta maska té M3 je teda síla, pořád jsem si nezvykl.
24. 4. 2024 14:00
Re: Re: odcházející nirvána
Na zivo este horsie, je to masaker. Tu uz je otazka ci za 100k e+ vlastnit nieco take skarede. Ale ked clovek preskroluje bmw ponuku, tak je rad aj za tento masaker 😂
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 14:08
Re: Re: odcházející nirvána
Mne se líbí klasický 340Mpaket, oželel bych to M3, dokud je možnost mít ještě trojku s normálním čumákem, jinak je to už horší, velká část BMW je zohyzděna.
24. 4. 2024 14:30
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Ako som mal bmw rad, tak dizajnovo ide uplne mimo mna.
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 14:32
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Já v této třídě jen bychařím, dříve BYCH bez rozmyslu řekl, že chci 5er (G30), dnes asi jedině tu 340i, nová 5 by mi nevadila, ale mít na to ty peníze, asi si jdu vyzkoušet i Mercedes, třeba.
24. 4. 2024 15:00
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Ja som teraz v uk, pred mesiacom som kupil g31 s najazdom 20 000mil 530i v prepocte za 33000e v peknej vybave. Auto parada, len tie 19ky su zbytocna blbost, keby som si to auto planoval nechat, tak by som urcite siel do 18tiek. kedze na jesen to posuvam dalej, neriesim
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 15:05
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Já zkoušel G30 i G31, jedno byl Mpaket 540ix (ta Pájova) a pak 530D kombík luxury (nejsem si jist, jestli to nebyl předfacelift) a byly to totalne odlišný auta. Popravdě mimo silného motoru bych si za 530D asi nepřiplatil proti mainstreamovému kombíku v naftě, naopak 540ix byl výbornej, motor, podvozek, řízení.. Tak ať slouží, tahle pětka se fakt povedla..
24. 4. 2024 15:22
Re: Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Tak hadam do jesene to bude bez poruchy, s dizlom nemam skusenosti, chcel som iba benzin a 3liter by uz bol overkil na tie presuny 110kou po uk dialnici 2liter staci. Prehnal som to trochu vo walese po okreskach a tie 19ky su na zlych cestach smrt. Nemam toho najazdene vela s volantom na pravej strane, takze nemozem az tak porovnavat, ale konkretne v tomto sa sedi nejak sikmo 😂
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 15:38
Re: Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
S volantem na špatné straně mam jen jednu tydenni zkusenost s Fokusě a byl jsem z toho zlamany :D V manualu podotykam
24. 4. 2024 15:53
Re: Re: Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Tak manual je ina liga, priznam sa, ze ked som siel prvy krat v uk s manualom, par krat sa mi stalo, ze som reflexivne hladal rychlost vo dverach
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 19:45
Re: Re: Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Já měl největší fail, když unaven po pár dnech v noci a za deště (naštěstí nikde nikdo), jsem vyjel z křižovatky do prava a rovnou samozřejmě do pravého pruhu :D
Avatar - wikinko
24. 4. 2024 20:21
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
"mimo silneho motoru" on ten silny motor je ale dost podstatny nie? mas niekde v mainstreame R6?
Avatar - Ozzman
25. 4. 2024 07:02
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Nemáš, ale mne osobně u rodinného kombíku stačí těch cca 180-200k a to nabídne i mainstream, ta 530d měla 195kw. Já to nikomu neberu, ale já to nepotřebuju a osobně bych si vzal benzinové, jinak bych BMW nepotřeboval.
24. 4. 2024 17:23
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Budes spokojenej. Az na anglickou pojistku, ta me ted trapi na Ecku, behem 3 let mi vyrostla na dvojnasobek
24. 4. 2024 19:18
Re: Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
S vyssou poistkou som ratal, preto tie jazdenky v tejto triede su tu take lacne.
24. 4. 2024 16:29
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Ano ta nová BMW jsou opravdu hnus. Zrovna minulý týden jsem ale jednoho známého v nové 5er potkal a dnes jsem potkal druhého s i5, takže ono se to asi prodává a patrně tím pádem bude problém ve mně a v mém vkusu :-|. Naštěstí ta současná 3er to zachraňuje (kromě M3), takže to vidím úplně stejně, v případě nutnosti volby bych taky všema deseti bral M340i místo M3, to jsme dopadli :D.
25. 4. 2024 15:24
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Hele mně se nová 5er z vícero důvodů nelíbí a i tak mám objednáno. Není za tím nic jiného než potřeba jezdit na trasách kde využiuju její technické přednosti v kombinaci s velmi dobrou cenou (po slevě). E-class se mi líbí víc, ale vychází po zahrnutí slev výrazně dráž, tak jsem nakonec 5er vzal - pro někoho to bude znít divně - jako budgetovou variantu se střídmou konfigurací, která ale má vše co na cesty s ní budu potřebovat. Za ušetřené peníze si - dá-li situace - spíš s nějakým příplatkem koupím nějaké zábavné druhé/třetí auto než to lámat přes koleno. Jde o to, že 5er stále je komfortní, velmi dobře odhlučněné a jezdící auto s technikou, s kterou se Passat apod. nemůže vůbec srovnávat, takže člověk pak nemá moc možností. Pro mě větší problém než design jsou motory. A zde musím podotknout, že trh je ohnutý a nekupuju něco co chci, ale něco co po regulaci bylo umožněno abych si mohl koupit a nenaplňuje moje očekávání v dané cenové hladině. Ale když musím jezdit a skončil leasing na předchozí auto, tak co můžu dělat? Staré auto si kupovat nechci i když jsem to hodně silně zvažoval. Ale ve výsledku - jak jsem psal - potřebuju jezdit, takže jde o spotřební zboží než o klenot stojící pod plachtou v garáži :D
25. 4. 2024 18:47
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Já tomu rozumím, ono BMW asi vždycky bude jezdit skvěle a to je hlavní, jen je mi líto, že ještě nedávno BMW umělo jak skvěle jezdit, tak i vypadat, ale dneska jejich produkty pokud jde o design tahají za dost krátký konec a to i v porovnání s mainstreamem, což je prostě dost těžko stravitelný fakt. Na druhou stranu je nutné dodat, že i mainstream se začal dost zhoršovat (viz. např. nový Superb a Passat), tak je dost možné, že ta auta jsou ošklivá kvůli požadavkům na emise (a přeneseně tím pádem i na aerodynamiku) a dost možná se z toho do budoucna stane trend a na ošklivá auta si budeme muset zvyknout :-(.
25. 4. 2024 19:52
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Vnímám to podobně a nemám z toho radost.
24. 4. 2024 16:56
Re: Re: odcházející nirvána
Ještě je možnost B3 Touring s normální maskou a velmi podobnými výkonovými parametry.
Avatar - apoho
24. 4. 2024 15:25
Re: Re: odcházející nirvána
je to věc vkusu, odvahy a peněz :-)
kdo má malý budget, tak na tom hledá blechy a hlouposti aby si zdůvodnil, proč to vlastně nechce. Ten kdo zase má neomezený budget, tak to prostě přeskočí a jde lovit do vod Lambo, P 911 a pod.
Ale pokud hledáš univerzálního dovedu, tak těžko se hledá konkurence. Bobří zuby sem nebo tam.
24. 4. 2024 15:30
Re: Re: Re: odcházející nirvána
Skor vec nevkusu 😂
Avatar - apoho
24. 4. 2024 15:34
Re: Re: Re: odcházející nirvána
jasné, já nic proti MG nebo škodovce. :-[] :-[] :-[]
24. 4. 2024 15:41
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
Tak neviem ako ty, pre mna kupa auta za 100k + by bola velka udalost a je jedna vec, ze paradne jazdi, druha ze sa neda nanho pozerat. Pri skodovke za 30k je vzhlad druhorada zalezitost
Avatar - apoho
24. 4. 2024 16:38
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
vždyť o tom je můj příspěvek. Každý to máme jinak s rozpočtem a pak podle toho na to koukáme
25. 4. 2024 15:12
Re: Re: Re: Re: odcházející nirvána
no jenže píšeš “by bola” a o tom to je. Stejně jako někdo kdo má na auto za 700k CZK a koupí si auto za 400k CZK jako spotřebák u kterého kvůli ceně nic neřeší, tak stejně to platí tady. Máš na auto za 200k EUR, ale koupíš si za 100k EUR, dostaneš cos primárně požadoval, kromě třeba designu, ale zbyde ti 100k EUR na něco jiného tak neřešíš…

M3 Touring má parametry takřka supersportu (nebo řekněme dražších sportovních aut) a zvládne vše na denní ježdění včetně rodinných potřeb. Na co jsi potřeboval dvě auta, máš jedno. Takže než mít sporťák za 100k EUR + SUV za 100k EUR, tak máš jedno auto a odpustíš třeba tu masku…
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 13:14
Pane Bednáři,
mohl byste prosím rozvést tento odstavec, v čem je problém?

"I zde připojený Android Auto plně nahrazuje nativní navigaci, což zamrzí, kdyby ji člověk chtěl používat. V Androidu Auto totiž je snazší třeba hlasově odpovědět někomu na zprávu či si pustit z mobilu vlastní hudbu, aniž by člověk musel ten přístroj brát do ruky. Po stránce dat o hustotě dopravy patří vestavěné navigace BMW dlouhodobě ke špičce na trhu."
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 13:17
Re: Pane Bednáři,
Krásný příklad souvětí vět v poměru odporovacím :D

Ale jestli tím pan Bednář nemyslel to, že připojí telefon a auto ho načte a musí pak používat jen AA... no, nevím jak AA, ale AppleCarplay ma takovou ikonku, kde se přepnu zpět do infotainmentu auta a mohu použávat vestavěnou navigaci, nebo třeba i přehrávání bluetooth radia aniž bych byl v carplay, sice nemám BMW, ale řekl bych, že to funguje všude stejně :D
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 13:29
Re: Pane Bednáři,
Taky nevím, jak to chápat (mluvíme o idrive 8,5), ale pokud mám připojený carplay, ale nepuštěnou v mobilu nějakou mapovou/navigační aplikaci, tak při zmáčknutí tlačítka navi na střed. tunelu, mi to normálně nabízí spuštění vestavěné navi, která násl. běží i když třeba přes carplay hraje něco ze spotify. Nerozumím tomu problému, možná je to tou zmatenou formulací, ale třeba se dozvíme.

S čím naopak nesouhlasím je, že "po stránce dat o dopravě patří navi bmw dlouhodobě ke špičce". Ono záleží kde, tím myslím místně, v D to funguje/fungovalo opravdu bezchybně, v ČR naopak velmi chabě, mluvím o bmw navi až do idrive 7 včetně. V Česku běžně navi ukazovala zácpu, která v místě byla možná před dvěma dny a naopak uměla suverénně vjet do kolony, o které neměla tušení. Dobře, z hlediska dat o hustotě provozu, v ČR funguje až navi v idrive 8 a 8,5.
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 13:36
Re: Pane Bednáři,
Ano, takto mne to funguje stejně u Toyoty, že se mohu ze zrcadlení dostat zpět do infotainmentu auta a naopak. Není tedy i při připojeném telefonu nutnost vypínat Carplay. Leda že by to měl Android jinak ? Nemam zkušenost

Jinak s BMW navi zkušenost nemám, já nejradši používám Google, příjde mi nejaktuálnější, navigaci v autě jsem ještě pořádně nevyzkoušel a ve Fordu byl starý systém, který znal tak 2 uzavírky v Evropě, když si někam jel :D
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 13:59
Re: Pane Bednáři,
Android to má úplně stejně
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 14:08
Re: Pane Bednáři,
Myslel jsem si to
24. 4. 2024 15:51
Re: Pane Bednáři,
Loni jsem zkoušel u G30 BMW navi, Waze a mapycz. Mapycz byly naprosto perfektní, Wasze vymýšlel nesmysly na objížďkách a BMW mě vedlo přímo do půlhodinové kolony v Boleslavi. od té doby jen mapycz. ;-)
Avatar - iudex
24. 4. 2024 16:19
Re: Pane Bednáři,
Aj ja som prisahal na mapy.cz, ale len dokým na vo Fínsku nedoviedli na dvor nejakého roľníka a ďalej na lesnú cestu pre traktory (ešteže to auto s požičovne zvládlo). :D
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 16:28
Re: Pane Bednáři,
To patri seznamu a majitel je takovej outdoor vyznavac… :D
24. 4. 2024 16:50
Re: Pane Bednáři,
Jak píše Fred "najdou kdejakou pr.del" :D
Avatar - Emel
24. 4. 2024 16:20
Re: Pane Bednáři,
mapy.cz už jsem nějakou dobu nezkoušel... měl jsem za to, že co se informací o dopravě týče, tak jsou daleko za Waze. Možná se to ale minimálně v ČR dostalo na použitelnou úroveň... tak to někdy testnu.
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 20:11
Re: Pane Bednáři,
Mapy.cz jsou jako navi naprosto dokonalé, až na to, že v ČR sice umí dopravu perfektně, ale mimo ČR ne, umí tam radary, ale dopravu ne, prý do budoucna se s tím počítá. Ale jinak, jejich výhoda je, že umí plánováni trasy i podle bodů z mapy, trasa se dá naplánovat libovolně, to neumí ani waze ani vestavěná navi, alespoň ne bmw, jdou různé průjezdní body, udělat si v klidu doma trasu a pak prostě pustit, v tom jsou mapy.cz nepřekonatelné. Projel jsem tak Státy, východ i západ, dopředu na tři týdny naplánované trasy, každý den pustíš a jedeš. A mapy seděly i v těch největších us pr.delích v Utahu atp., já na mapy.cz nedám dopustit, běžky, pěší turistika, dopr navi, všechno v jednom, nejlepší appka co v mobilu mám.
25. 4. 2024 21:27
Re: Pane Bednáři,
Souhlasím, posledních pár týdnů jsem taky začal používat mapy.cz jako hlavní navigaci + Waze nebo CamSam v pozadí na radary. Donedávna jsem se držel Wazu, ale pak mě při delších trasách (nad 100 km) začal posílat do kolon a čas dojezdu zobrazoval, jako by tam kolona nebyla.

V pečlivém plánování tras třeba na 40 průjezdních bodů navíc mapy.cz nemají konkurenci a když párkrát do roka pořádám orientačku, hodí se to. Naopak Waze sice umí jen jednu zastávku na trase, ale zase se v ní hezky hledají benzinky, když člověk řídí a nemůže se hrabat v Pumpdroidu.

Zrovna vestavěná navigace BMW má z mých zkušeností dobrá data o hustotě dopravy i v Česku, jen prostě občas člověka vede po polní cestě (viz např. https://www.auto.cz/…-do-mesta-152059 ). Ale to Google Maps udělají ochotně taky.

Vestavěné navigace získávají opět na významu v elektromobilech, když člověk plánuje delší trasu a bude potřebovat cestou nabíjet. Většina vestavěných navigací v elektromobilech umí slušně naplánovat nabíjecí zastávky a pak správně natemperovat baterii tak, aby bylo nabíjení co nejrychlejší, což člověk z Androidu Auto nedostane. V elektromobilech, když jedu nabíjet, vždycky zadám nabíječku do vestavěné navigace i když znám cestu, a to právě kvůli temperování.
Avatar - speedfred
24. 4. 2024 16:27
Re: Pane Bednáři,
Presne tak, mapy cz sú asi top navi, nájdu kde akú pr.del.
24. 4. 2024 16:49
Re: Pane Bednáři,
A hlavně radary ;-)
Avatar - fOE
24. 4. 2024 16:53
Re: Pane Bednáři,
Na radary doporucuju nemeckou RZ, policajti nechytaj, obsilky z radaru nechodi... :-[]
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 20:14
Re: Pane Bednáři,
Jj, mě teď přišla moc pěkná fotka z Koelnu, kamarád Němec jel hned za mnou a on nic.😄
24. 4. 2024 23:19
Re: Pane Bednáři,
Nemeckou spz mam a jedna foto jiz na nemeckou centralu prisla.. A policajti zastavujou,.hlavne v noci, pac si myslej, ze jsem to ukrad a vezu to do Polska.. :-)
24. 4. 2024 19:23
Re: Re: Pane Bednáři,
Chodim podla waze, pri objizdkach je to asi u mna 50 na 50, podla map.cz bicyklujem, tam nikdy nebol problem v celej europe v akejkolvek diere. Musim vyskusat v aute
Avatar - Mokrous
24. 4. 2024 22:09
Re: Re: Pane Bednáři,
mapy cézet jsou super na turistiku, vrstevnice, turisticky značené cesty a cyklotrasy, ale když jde o lesní "no-name" cesty, tak tam je to spíš na 20% úspěšnost a tam, kde je cesta skutečná, na mapách není nic a tam kde mapy říkají, že je cesta, tak je totálně zarostlý neprůchodný terén.
Avatar - Emel
25. 4. 2024 09:20
Re: Re: Pane Bednáři,
Zkusil jsem podle nich chodit v Alpách a tam to úplně moc nefunguje, časy lítaj o hodiny...
Avatar - Dinar
25. 4. 2024 13:03
Re: Re: Pane Bednáři,
Časy jsou o ničem, to je orientační údaj, každý chodí jinou rychlostí, jezdí jinou rychlostí, i když v té dopravní navi vychází časy mapy.cz výrazně reálněji než třeba v bmw navi. Ale v horách, já chodím hodně a relat. rychle, v průměru 5,5 km/hod v kopcích, mapy.cz, ale i garmin, kdokoliv, počítají u pěší turistiky v terénu sotva 3 km/hod, to máš už na deseti km rozdíl hrubě přes hodinu.
Avatar - Emel
25. 4. 2024 15:22
Re: Re: Pane Bednáři,
No tady byl spíš opačný problém... první tři km jsme šli 3h :-)
Ale je pravda, že i tady zřejmě mapy.cz nějak reagují na aktuální situaci... jeden úsek trasy co jsme šli tak přes noc úplně zmizel :-)
Avatar - Dinar
26. 4. 2024 08:12
Re: Re: Pane Bednáři,
Jj, ani horolezcům a jachtařům to nesedí. :D Hele, já ty mapy nikomu nevnucuju, ale kam jsme se dostali od funkčnosti navi...
26. 4. 2024 08:14
Re: Re: Pane Bednáři,
Používám je i na treky a úplně v pohodě. je to takový nenáročný univerzál, velmi dobře fungující v autě.
Avatar - Mokrous
25. 4. 2024 14:20
Re: Re: Pane Bednáři,
V Alpách rozhodují jen nohy a vlastní hlava a zkušenosti. A počasí. :D

Už se raději držím zpátky a jen do 20 km max. a okolo 600-800m převýšení tam a to samé zpět. Aby člověk došel na večeři živej. :D Nikdo nemládneme a kolena z titanu ještě nemám.
Avatar - wikinko
24. 4. 2024 20:25
Re: Pane Bednáři,
ak mam v 3er pustenu navi Waze, tak po stlaceni Navi tlacitka idem rovno do Apple carplay do wazu. Ak ale navigovanie vo waze zadane neni, tak Navi tlacitko ide do nativnej Navi. Ktora je samozrejme uplne nepouzitelna.
24. 4. 2024 23:15
Re: Pane Bednáři,
Naprosto souhlasim. I moje navigace (Os 8) mne v pohode posle do zacpy, a to dokonce do takove, o ktere vi.. Google uz davno nabizi alternativni trasy kolem zacpy.

A samoze v testu chybi tradičně zminka o chybejicim hlasovem ovladani v češtině.
Avatar - apoho
24. 4. 2024 15:29
Re: Pane Bednáři,
je to jen o tom, jak si nastaví člověk preference v Android Auto. Já to tak mám a funguje mi prvořadě navi vestavěná a na poklepání na displeji se přepne Android a pak navi v Androidu.
Ale když se nastaví, že Android je nadřazený infotainmentu, tak to jede v obráceném gardu
Avatar - Ozzman
25. 4. 2024 07:09
Re: Pane Bednáři,
to si nastavuješ v mobilu, nebo v autě ?
25. 4. 2024 21:19
Re: Pane Bednáři,
Tohle budu muset prozkoumat, ale nezdá se mi to, protože přebírání navigace se děje pouze v hrstce aut - z hlavy mě napadají nová BMW a Fordy. Stellantis tohle třeba nedělá vůbec, koncern Volkswagen taky ne.
25. 4. 2024 21:17
Re: Pane Bednáři,
Dobrý den, myslím to tak, jak to píšu - když připojím mobil s Androidem Auto, v některých vozech nahradí vestavěnou navigaci a nová BMW k nim patří. Když mám připojené Android Auto, nedostanu se v BMW s OS 8, 8.5 a 9 do vestavěné navigace. Zbytek infotainmentu, jako rádio, info o voze či nastavení, normálně používat jde. Dělala mi to nová 7er, 5er i tahle trojka, která má z nich nejstarší systém. CarPlay se, pokud vím, chová jinak, ten tohle nedělá.
Avatar - Dinar
26. 4. 2024 08:14
Re: Pane Bednáři,
Pokud se android auto chová jinak než carplay, pak ok, s carplay tento problém opravdu nevzniká, musím říct, že mě ta rozdílnost v tomto případě docela překvapuje, protože pak je to opravdu nešikovné.
Avatar - Horký Rom
24. 4. 2024 14:06
moc líbí
Pro všechny fanoušky BMW Group, světová premiéra
Mini Aceman a BMW i4 v živém vysílání:
https://www.youtube.com/…live/996745Oqal0?…
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lyon667
24. 4. 2024 18:40
Re: moc líbí
A koho to zajímá? To nejsou relevantní BMW...
Avatar - lordlord
24. 4. 2024 15:38
kup
ani jedna redakce nedokázala sundat rakev
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
24. 4. 2024 16:23
Ošklivé
Teoreticky je tohle můj dreamcar pro scénář "jedno auto do rodiny". Ale úvodní fotka je tragická a ani listováním v galerii si člověk chuť nespraví. Černá kola, podivně bachratej zadek... ok, ta rakev tomu taky nepřidá... no, za mě takhle ne.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 16:28
Re: Ošklivé
Pořád averze k černym kolum ? :)
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 20:15
Re: Ošklivé
Černý kola = auto bez kol.😉
Avatar - Ozzman
25. 4. 2024 07:06
Re: Ošklivé
Jste rasisti pánové ! :D

Mne to k určitým modelům a barvám naopak sedí, třeba typicky sportline škodovky v červené s černými doplnky (u té M3 to ale tak hezké není, to uznávám), ale proti gustu :)
Avatar - Emel
25. 4. 2024 09:23
Re: Ošklivé
Pošli foto co myslíš. Totiž... jakmile to kolo není celý černý, ale má třeba stříbrnej rámeček nebo nějaký leštěný plošky, tak je to najednou o něčem jiném. Ale čistě černá je fakt většinou tragédie.
Avatar - Emel
25. 4. 2024 15:27
Re: Ošklivé
Ani tohle za mě teda není žádná velká paráda, ty zuby okolo... kdybych si měl vybrat, tak spíš tohle
https://www.auto4drive.cz/…%A1-1024x685.jpg
Avatar - Ozzman
25. 4. 2024 18:58
Re: Ošklivé
Ja hi dnes videl v stribrne a na cernych asi jen 17” a vlastne me to taky nevadilo. Jsou auta, kterym to sekne, pak auta, kterym ne :)
Avatar - white label
25. 4. 2024 01:50
Re: Ošklivé
Přesně, úvodní fotka je na M3 děsná.
Ke všemu, jakoby zadní boční dveře a zadní blatník byly z jiného auta... :no:
24. 4. 2024 16:46
ty ceny
To uz je uplne utrzeny ze retezu
Rozbalit vlákno
8
24. 4. 2024 17:01
Re: ty ceny
Stále mi přijde, že průměrná mzda roste rychleji než cena nových aut. Dlouhodobě.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 11:59
Re: ty ceny
na průměrnou mzdu 60% lidí v čr vůbec nedosáhne :-)
Avatar - Dinar
25. 4. 2024 12:30
Re: ty ceny
Tak srovnej medián.
Škoda octavia, průměrná cena v r. 2014 - 580.000,-
Škoda octavia, průměrná cena v r. 2023 - 790.000,-
nárůst ceny o 36%
zdroj - kurzy.cz

Mzdový medián ČR v roce 2014 - 22.500,-
Mzdový medián ČR v roce 2023 - 37.600,-
nárůst mzdy o 67%
Avatar - Emel
25. 4. 2024 15:32
Re: ty ceny
Těch 580 mi přijde docela dost... za to bylo 2014 reálně RSko s pár extras... zajímalo by mě, kde to kurzy.cz berou. Ale tak možná že jo, nafta a automat a dost kombíků...
V principu souhlas, taky si myslím, že inflace a růst platů za poslední dva roky už zase stáhly reálné ceny dolů.
Avatar - Dinar
26. 4. 2024 08:26
Re: ty ceny
Co jsem našel, zákl. cena octavie rs 2014 - 629 lift, 664 kombi, +10 za dýzl, +50 za dsg.
Těžko říct, odkud ta data berou kurzy.cz, ale tváří se to sofistikovaně, přehled cen podle variant, počty prodejů a z toho průměrná cena. Mě zas docela překvapilo, že je ta průměrná cena octavie teď kolem 800tis., se pořád brečí, jak oktávka stojí milion...
Avatar - Emel
26. 4. 2024 09:50
Re: ty ceny
Právě by mě to taky zajímalo... protože data co publikuje ministerstvo dopravy nejsou úplně dobře čitelný a podle mě z nich spolehlivě vyčteš maximálně motorizaci, karoserii... a možná převodovku, ale asi ne stupeň výbavy a určitě ne extras. Já bych tipoval, že mají nějaká data od leasingovek... ale těžko říct.
629 za základní RS odpovídá, pokud se bavíme o ceníkovce... běžná sleva 10-12% i na jedno objednané auto... tj. nějakých 550 základ po slevě s daní byl reálný.
Někdy taky nakupovala Octavie třeba PČR a tam jsou slevy brutální...
26. 4. 2024 11:04
Re: ty ceny
Snad tu nebudeme porovnávat jednotlivé slevy značek, když nám jde o srovnání ceníků tehdy a dnes. Nehledě na to, že základní výbava tehdy byla skromnější než dnes. A také za tu dobu auta 'povyrostla'. Atd.

Zůstaňme tedy především u ceníků, pokud chceme srovnávat. Faktem tedy je, že dnes si koupíme stejné auto za méně platů než před 10 lety. A platí, že čím více do minulosti (neberu socialismus), tím hůře...

Ještě doplním příklad trojkového BMW. 320d před 10 lety od 965 tis., dnes od 1,295 tis. Rozdíl 34 %, velmi podobně jako v případě té Oktávky...
https://www.auto.cz/…ne-na-zemi-73000
https://www.auto.cz/…lni-volba-142399
Avatar - Emel
26. 4. 2024 11:41
Re: ty ceny
Nevím jestli nám jde o ceníky, spíš nám jde o reálné ceny a životní úroveň... ceníky porovnáváme proto, že statistiku reálných prodejních cen k dispozici nemáme. Teď diskutujeme o tom čísle z kurzy.cz a spekulujeme, kde to berou... můj tip je, že mají nějaká data z leasingovek, což se opět bavíme o reálných cenách po slevě...