Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Složení vozového parku v ČR: Nejrozšířenější je Škoda Felicia

Diskuze (52)

Nejčastěji na českých silnicích můžete potkat vozy značky Škoda Felicia, přesněji řečeno v českém registru osobních aut jich je zapsáno nejvíc. Z první desítky nejrozšířenějších aut pochází z Mladé Boleslavi hned sedm typů.

Ačkoliv se již devět let nevyrábí a každoročně jich několik tisíc z českých silnic zmizí, Škoda Felicia nadále vévodí statistice nejrozšířenějších aut v ČR. V registru osobních aut jich bylo ke konci roku 2009 zapsáno 401 tisíc (o 4 tisíce méně než o rok dříve), což představuje 9,05 % všech aut. Průměrný věk Felicií je 12,82 let, tedy o něco méně než celostátní průměr 13,65 roku.

Další příčky patří také automobilům značky Škoda – konkrétně modelům Fabia, Octavia, 135 Favorit a 120. Z celkového počtu 4 435 052 ks registrovaných osobních automobilů tvoří vozy mladoboleslavské značky 37,35 % (1 656 313 ks). Druhou nejrozšířenější značkou osobních automobilů je podle počtu registrací značka Ford (celkem 350 688 ks v průměrném věku 11,67 roku), následuje značka Renault (302 234 ks, 11,69 roku) a dále pak VW (276 773 ks v průměrném věku 11,67 roku), na pátém místě je značka Peugeot (267 769 ks, 11,84 roku) a na šestém místě značka Opel (234 644 ks v průměrném stáří 12,69 roku).

V přehledu 32 nejrozšířenějších modelů (celá tabulka je přiložena na začátku fotogalerie) nalezneme také vozy z dob dávno minulých – v českém registru nadále i přes meziroční úbytek figurují desítky tisíc kusů Škody 100, Trabantu 601 a VAZu 2101. K nejstarším vozům uvedeným v registru patří Aero 30 (registrováno 607 ks, věk 72,88 roku), Tatra 57 (992 ks, 71,26 roku) a Škoda 1101 (592 ks, 64,33 roku). Naopak nejmladšími typy jsou Kia Soul, Opel Insignia a Škoda Yeti, všechny s průměrným stářím 1,00 roku.

Dle paliva v českém registru jednoznačně převažuje benzinový pohon. Benzin spaluje 75,04 %, naftu 24,85 % a ostatní paliva jen 0,11 %. Vůbec nejrozšířenějším typem agregátu jsou zážehové motory do 1400 cm3, které pohánějí 49,80 % všech aut.

Diskuze (52)
6. 5. 2010 08:06
Supr titulní fotka
s edicí Color Line. Taky mám jednu
Avatar - ZoomZoom
23. 3. 2010 09:13
Re: mame v rodine feldu
Nějak nechápu souvislost se Sierrou a Felicií?
Vadí ti snad, že jsme měli západní vůz a ne stodvacítku nebo smraďocha? V době, kdy rodiče kupovali tu tebou opomenutou Sierru jsem ještě neměl ani papíry na motorku. Ale to je vedlejší...
Prvně jsem o felicii nepsal jako o moderním autě. Zadruhé srovnávat vlastnosti feldy a Sierry je o ničem.
Moje spokojenost s tím autem spočívá v tom, že se v tak technicky a morálně zataralém autě cítím lépe, než v kdejakém rádobymoderním voze.. třeba Fabia1 a 2; Polo předchozí generace.
Jinak ta naše sierra bylo opravdu auto jedna báseň :no:
řeklo by se "západní auto", tak to musí bejt pecka. Pecka to byla - v servise jí měli rádi... Nicméně proti tehdejšímu výkvětu v podobě 120,130, smraďochů to pecka byla!
23. 3. 2010 06:40
Re: mame v rodine feldu
Rovnako tie isté firmy často dodávajú aj nemcom - sú jednoducho lacnejší.
Škodovka je z veľkej miery iba poskladaná z dielov VW. Škodováci nakúpia, čo im je dovoelené nakúpiť, pridajú k tomu vlastné a poskladajú auto. Podlahové plošiný, podvozky, motory a prevodovky, kúrenie, riadenie, prvky ovládania a interiéru - všetko zväčša pochádza z bohatých regálov VW - a nič na tom nemení ani fakt, že drvivá väčšina týchto dielov nie je nemeckých.
Avatar - pocitac
22. 3. 2010 22:35
Re: Navždy Felicia
jak se trefně říká - láska je slepá ;-)
Avatar - pocitac
22. 3. 2010 22:04
Re: mame v rodine feldu
jak můžeš být spokojený se Felícií, když už za komančů si se vozil v Sierře?? >:D