ADAC testoval systémy pro jízdu v pruzích, obstály jen s výhradami
Německý autoklub hodnotil asistenční systémy, které řidičům mají usnadňovat jízdu v pruzích. Jednalo se o aktivní asistent jízdy v pruzích, varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před vozidly v mrtvém úhlu. ADAC o některých asistentech tvrdí, že nejsou zcela přesní.
Podle ADACu by výrobci měli u těchto systémů zlepšit detekci jízdních pruhů. Jedině při přesnějším varování dokážou běžní řidiči ocenit výhody těchto pomocníků.
Autoklub dále navrhuje, aby systémy nabídly větší možnost nastavení. Pokud by řidiče varování začalo otravovat, bylo by pro něj přínosnější změnit nastavení asistenta než ho zcela vypnout.
Porotci hodnotící bezpečnostní systémy se skládali z dobrovolníků a členů ADACu, celkový výsledek je průměr hodnocení obou skupin.
V testu hlídání mrtvého úhlu dopadlo nejlépe Audi A6 s celkovou známkou 1,7, která stačila na hodnocení „dobrý,“ následoval Mercedes-Benz CLS (hodnocení 2,1, dobrý). Na poslední příčce skončilo Volvo V60 (známka 3,9, dostatečný).
Na systému side assist u A6 porotci vychválili světlé a nápadné varování v dobré poloze a ideální chvíli, naopak mu vytkli chybějící zvukové upozornění. U Volva se nelíbilo to, že varování není akutní, asistent navíc pozdě varuje o autech ve slepém úhlu, během deště pak nefunguje zcela přesně. Kladem je však pozice varovného oranžového světla na tmavém pozadí v trojúhelníku u zpětného zrcátka.
Hodnocení hlídání mrtvého úhlu | ||
Poř. | Model | Výsledná známka |
1. | Audi A6 | 1,7 |
2. | Mercedes-Benz CLS | 2,1 |
3. | BMW řady 5 | 2,3 |
4. | Volvo V40 | 2,8 |
5. | Mazda CX-5 | 3,2 |
6. | Volvo V60 | 3,9 |
Varování před opuštěním jízdního pruhu mělo podle ADACu z hodnocených aut nejlepší BMW řady 5, které dosáhlo známky 1,5 (velice dobrý). Druhý byl opět Mercedes-Benz CLS (2,4, dobrý). Poslední bylo zase Volvo V60 (3,4, uspokojivý).
U mnichovské pětky se líbily ideální vibrace volantu, které jsou dobře načasované, a funkčnost celého systému. U V60 sice byla plusem možnost nastavení citlivosti, záporem ale byla opožděná reakce varování a akustický signál, který není příliš intuitivní, navíc výrazně ztlumuje rádio.
Hodnocení varování před opuštěním jízdního pruhu | ||
Poř. | Model | Výsledná známka |
1. | BMW třídy | 1,5 |
2. | Mercedes-Benz CLS | 2,4 |
3. | Volvo V40 | 2,9 |
4. | Audi A6 | 3,1 |
5. | Mazda CX-5 | 3,2 |
6. | Citroen DS5 | 3,3 |
7. | Volvo V60 | 3,4 |
Aktivní asistent jízdy v pruzích byl hodnocen pouze u třech vozů – Audi A6, Mercedesu-Benz CLS a Volva V40. Nejlépe si vedla A6 (1,7, dobrý), CLS i V40 získaly známku 2,1 (dobrý).
U Audi byla vyzdvižena příjemná intervence do řízení, načasování, intenzita a funkčnost na dálnicích. Mimo dálnice však systém příliš nefunguje. Také u CLS a V40 nebyl tento asistent mimo dálnice příliš přesný. Zatímco u Mercedesu jsou zásahy do řízení příliš náhlé, u Volva je intenzita zásahu naopak příliš slabá.
Hodnocení aktivních asistentů jízdy v pruzích | ||
Poř. | Model | Výsledná známka |
1. | Audi A6 | 1,7 |
2. | Mercedes-Benz CLS | 2,1 |
3. | Volvo V40 | 2,1 |