Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC testoval systémy pro jízdu v pruzích, obstály jen s výhradami

David Bureš
Diskuze (41)
V hodnocení asistentů pro jízdu v pruzích se dařilo vozům Audi a BMW, naopak Volva skončila mezi posledními.

Německý autoklub hodnotil asistenční systémy, které řidičům mají usnadňovat jízdu v pruzích. Jednalo se o aktivní asistent jízdy v pruzích, varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před vozidly v mrtvém úhlu. ADAC o některých asistentech tvrdí, že nejsou zcela přesní.

Podle ADACu by výrobci měli u těchto systémů zlepšit detekci jízdních pruhů. Jedině při přesnějším varování dokážou běžní řidiči ocenit výhody těchto pomocníků.

Autoklub dále navrhuje, aby systémy nabídly větší možnost nastavení. Pokud by řidiče varování začalo otravovat, bylo by pro něj přínosnější změnit nastavení asistenta než ho zcela vypnout.

Porotci hodnotící bezpečnostní systémy se skládali z dobrovolníků a členů ADACu, celkový výsledek je průměr hodnocení obou skupin.

V testu hlídání mrtvého úhlu dopadlo nejlépe Audi A6 s celkovou známkou 1,7, která stačila na hodnocení „dobrý,“ následoval Mercedes-Benz CLS (hodnocení 2,1, dobrý). Na poslední příčce skončilo Volvo V60 (známka 3,9, dostatečný).

Na systému side assist u A6 porotci vychválili světlé a nápadné varování v dobré poloze a ideální chvíli, naopak mu vytkli chybějící zvukové upozornění. U Volva se nelíbilo to, že varování není akutní, asistent navíc pozdě varuje o autech ve slepém úhlu, během deště pak nefunguje zcela přesně. Kladem je však pozice varovného oranžového světla na tmavém pozadí v trojúhelníku u zpětného zrcátka.

Hodnocení hlídání mrtvého úhlu
Poř.ModelVýsledná známka
1.Audi A61,7
2.Mercedes-Benz CLS2,1
3.BMW řady 52,3
4.Volvo V402,8
5.Mazda CX-53,2
6.Volvo V603,9

Varování před opuštěním jízdního pruhu mělo podle ADACu z hodnocených aut nejlepší BMW řady 5, které dosáhlo známky 1,5 (velice dobrý). Druhý byl opět Mercedes-Benz CLS (2,4, dobrý). Poslední bylo zase Volvo V60 (3,4, uspokojivý).

U mnichovské pětky se líbily ideální vibrace volantu, které jsou dobře načasované, a funkčnost celého systému. U V60 sice byla plusem možnost nastavení citlivosti, záporem ale byla opožděná reakce varování a akustický signál, který není příliš intuitivní, navíc výrazně ztlumuje rádio.

Hodnocení varování před opuštěním jízdního pruhu
Poř.ModelVýsledná známka
1.BMW třídy1,5
2.Mercedes-Benz CLS2,4
3.Volvo V402,9
4.Audi A63,1
5.Mazda CX-53,2
6.Citroen DS53,3
7.Volvo V603,4

Aktivní asistent jízdy v pruzích byl hodnocen pouze u třech vozů – Audi A6, Mercedesu-Benz CLS a Volva V40. Nejlépe si vedla A6 (1,7, dobrý), CLS i V40 získaly známku 2,1 (dobrý).

U Audi byla vyzdvižena příjemná intervence do řízení, načasování, intenzita a funkčnost na dálnicích. Mimo dálnice však systém příliš nefunguje. Také u CLS a V40 nebyl tento asistent mimo dálnice příliš přesný. Zatímco u Mercedesu jsou zásahy do řízení příliš náhlé, u Volva je intenzita zásahu naopak příliš slabá.

Hodnocení aktivních asistentů jízdy v pruzích
Poř.ModelVýsledná známka
1.Audi A61,7
2.Mercedes-Benz CLS2,1
3.Volvo V402,1

David Bureš
Diskuze (41)
24. 9. 2012 16:11
Re: Těmto systémům nevěřím.
Presne tak :yes:
Avatar - Ham.
24. 9. 2012 15:46
Re: Propadák Citroenu nebo Mazdy
Spíš naopak, nový model jakžtakž prošel, starý model propadl.
Avatar - Tomogo
24. 9. 2012 14:43
Re: Těmto systémům nevěřím.
No a právě proto se vrátím k mému původnímu příspěvku a budu se citovat:
"Těmto systémům nevěřím." :-)
24. 9. 2012 14:04
Hlídání mrtvého úhlu
.. mám v novém Pašíkovi a myslím, že je to super pomocník. Né že by člověk přestal koukat do zpětných zrcátek, to rozhodně ne, ale může se stát, že se někdy přehlédne a potom mu tento asistent přijde vhod, respektive někomu třeba zachrání život. Co jsem to zatím zkoušel, krásně to detekuje i motorku nebo cyklistu, takže za mne super. Oproti tomu hlídač únavy je totální propadák a naprosto k ničemu. ;-)
24. 9. 2012 13:59
Re: Těmto systémům nevěřím.
tak to sorry ale z tveho prispevku to neslo poznat.
no a k tomu navadeni aut.. nebyl by to samo problem udelat "samoriditelne" auto, ale uz ne "komercne pouzitelne samoriditelne auto".
Bylo by neunosne drahe, neunosne nespolehlive, neunosne pomale a v jednom kuse by volalo o pomoc zive operatory na dispecink. Dovolim si tvrdit, ze pri vsech vyse uvedenych nevyhodach by stejne bouralo casteji nez kdyby clovek vsude jezdil taxikem.
Prulom se v nejblizsi dobe neda ocekavat a to nikoliv kvuli problemu s hardwarem, ale kvuli problemum se softwarem a kvuli katastrofalni urovni cest, ktere nikdo neopravuje, natoz aby je pripravil pro pouzivani elektronickym autopilotem. V letecke doprave je ponekud jina efektivita prepravy a ponekud jine penize, tak je tam i uroven navadeci elektroniky mnohonasobne vyssi.
A letove koridory se ve svem principu nijak udrzovat nemusi..