Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Arriva Východní Čechy má nové autobusy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Společnost Arriva Východní Čechy pokračuje v omlazování svých autobusů za pomoci evropských peněz.

Společnost Arriva Východní Čechy v rámci projektu modernizace vozového parku s názvem „Nákup ekologických, bezbariérových, nízkopodlažních autobusů pro Středočeský kraj – II. Etapa“, přídila trojici částečně nízkopodlažních autobusů s využitím finančních prostředků poskytnutých z Regionálního operačního programu Střední Čechy.

Dotace v hodnotě 4 691 000 Kč byla využita k nákupu dvojice autobusů SOR CN 10,5 a jednoho autobusu Iveco Crossway LE 12 m. Všechna tři nová vozidla splňují emisní normu Euro 6 a nesou nové podnikové barvy dopravní společnosti Arriva.

Při slavnostním představení Jindřich Poláček, místopředseda představenstva Arriva Východní Čechy, k novým autobusům uvedl, že nejdůležitějšími prvky nově pořízených vozidel jsou z hlediska dopravy i cestujících nízkopodlažnost, nový odbavovací systém a nízké emisní zatížení.

Společnost Arriva Východní Čechy z projektů ROP S4 pořídila celkem deset moderních autobusů. v první části projektu uskutečněného loni to bylo sedm autobusů, v letošním roce jsou to výše zmíněná tři vozidla.

Autobusy jsou vybaveny mechanickou výklopnou plošinou pro snadnější nástup a výstup pohybově handicapovaných osob a cestujících s kočárky, informačními tably spolu s informačním systémem pro zrakově postižené občany.

Trojice nových vozidel je připravena k nasazení do ostrého provozu ve Středočeském kraji, budou jezdit na linkách spojujících města Čáslav, Kutná hora a Kolín s okolními městy a vesnicemi.

Arriva Východní Čechy ujede v roce 2014 dle schválených jízdních řádů Krajského úřadu Středočeského kraje celkem 2 428 500 kilometrů v závazku veřejné služby ve Středočeském kraji.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2014 15:47
Re: Dotační mor
opět zcela mimo, ale není se čemu divit. Kde nic není, ani čert nebere... Kraj stanovuje, kolik spojů, kdy a kudy bude zajištěno. Kraj si objednává službu veřejné dopravy, kraj rozhoduje, jestli do horní dolní pojede autobus 1x za den nebo 1x za hodinu. Dotace EU s tím nemá co dělat.

Samozřejmě, že v důsledku je ta doprava do horní dolní tím krajem dotována, protože spoj si na sebe nevydělá. Ale to není dotace ve výše uvedeném smyslu.
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2014 12:00
Dotační mor
Proč poskytujeme dotace zcela soukromé společnosti na omlazení JEHO vozového parku? Jen proto, že poskytuje službu veřejnosti?

OK, tak proč není v zadávacích podmínkách stanoveno, že bus jezdící MHD musí být Euro 6 nízkopodlažní? Ať si to Arriva nebo kdokoliv jiný zařídí sám na své náklady. Je to JEHO podnikání. Náklady pak samozřejmě zaplatí kraj, tedy my všichni.

Ale jeden zásadní rozdíl tu bude - každý pak bude vědět, kolik ta sranda stojí, a nikdo se nebude schovávat za nějaké dotace EU... Dotace EU totiž slouží k jedinému - ke kumulaci kapitálu, který je pak snazší rozkrást za bílého dne, před zraky všech. Často navíc legálně, protože papírově vše sedí do posledního halíře.

Pak se divíme, že např. nejsou peníze na lékaře... ALe na náměstích máme pro bezdomovce lavečky za 50 000 Kč/ks a všem to přijde normální. Ano, ono už to normální opravdu je. Bohužel...