Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5 Coupé: Nová tvář pro osmiválec 4,2 FSI (video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Vrcholná verze řady A5 následuje své méně výjimečné příbuzné. Na IAA se představuje v modernizované podobě.

Audi RS 5 Coupé mělo premiéru na ženevském autosalonu v roce 2010 a faceliftu se tak dočkalo prakticky po roce a půl. V Ingolstadtu se rozhodli pro úpravy designu, které sjednotí vzhled kupé s ostatními zástupci řady A5 a přiblíží jej nové generaci A6.

Hlavní změny se odehrávají na přídi. Audi RS 5 Coupé dostalo ostřejší šestiúhelníkovou masku chladiče singleframe známou již z řad A8, A7 a A6. Malé hlavní světlomety lemované pásem LED se drží předlohy v podobě modelu A6.

Velmi decentní úpravy se odehrály na opačném konci vozu, kde jsou nyní zadní svítilny z LED s novou strukturou. Lehce upraven byl design standardních 19palcových kol i na přání dodávaných 20palcových kol.

V interiéru je nový multifunkční sportovní volant s tlustým věncem a zploštěním ve spodní části. Nový je i klíček od zapalování, hlavice řadicí páky a páčky na sloupku řízení. Další změny budeme na Audi RS 5 Coupé hledat marně.

V případě techniky tak zůstává vše jako doposud a pod kapotou pracuje atmosférický motor 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI. Tento osmiválec z objemu 4163 cm3 poskytuje výkon 331 kW (450 k) při 8250 min-1. Točivý moment vrcholí 430 Nm mezi 4000 a 6000 min-1.

Kupé s ručně sestaveným motor z maďarského Györu akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání je možné omezovač posunout do 280 km/h. Na zádi se nachází výsuvný spoiler, aktivuje se při rychlosti 120 km/h a zasune se zpět, pokud rychlost klesne pod 80 km/h.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka má dlouhý nejvyšší převod, aby bylo možné komfortně cestovat i při vysokých rychlostech. Na výběr jsou tři režimy automatického řazení (auto, comfort, dynamic) nebo manuální řazení pádly pod volantem.

Převodovka spolupracuje se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který má korunový převod. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě pak může být za příplatek elektronicky řízený diferenciál, který aktivně rozděluje moment mezi kola.

Podvozek RS 5 je proti výchozí A5 snížený o 20 mm. Standardem jsou 19palcová kola s pneumatikami 265/35. Volitelně mohou být na RS5 dodána 20palcová kola s obutím 275/30. Brzdová soustava využívá buď hliníkové kotouče (vpředu průměr 365 mm) nebo keramicko-karbonové (vpředu průměr 380 mm). Brzdové třmeny mají lesklý černý lak a nesou logo RS.

Součástí sériové výbavy jsou elektricky nastavitelná sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy, čalouněná kombinací kůže a Alcantary.

Audi nabízí pro RS 5 Coupé řadu příplatkových prvků. Mezi ty patří například paket doplňků z uhlíkových vláken pro motorový prostor, adaptivní tempomat, systém MMI navigation plus nebo sound systém Bang & Olufsen.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Righ
13. 9. 2011 15:30
Re: pro Jossalito
Souhlas, naprosta fantazie [odkaz] :yes: Novy Cckovy kupe je ve srovnani s timto uplne o nicem.
Avatar - Righ
13. 9. 2011 15:29
Re: pro Jossalito
Presne tak, absolutni vyse dluhu neznamena v podstate nic, rozhodujici je pomer dluhu vuci trzbam/zisku a s tim spojena schopnost podniku svuj dluh spravovat. To samy plati i pro staty - proto je naprikad japonska ekonomika ve srovnani se spanelskou pro verite mnohem bezpecnejsi destinaci, prestoze japonsky dluh je ve srovnani se spanelskym absolutne i relativne (vuci DPH) mnohem vyssi.
13. 9. 2011 14:13
Re: pro Jossalito
Máš, ale to je tvůj problém, že nedovedeš rozlišovat pojmy a dojmy.

Nevím, jestli ti má vůbec smysl něco vysvětlovat, ale pokusím se.
Každá automobilka potřebuje ke své expanzi peníze, v drtivé většině je ale nemá k dispozici na svých účtech, kam jde? No do banky. Co udělá? Půjčí si. Jaký je to "problém"? Ten, že ty to bereš jako dluh a automobilka pouze jako půjčku, kterou pravidelně splácí. Jaký je to rozdíl?
Že jsou automobilky, které spácí bezproblémově (jako např. VW), pak ty, co splácí horko těžko (italové a pod.) a pak ti, co nespácí vůbec např. SAAB. Tento parametr se dá vyvodit z čistých zisků jednotlivých automobilek.
Z pohledu banky je VW slepice snášející zlatá vejce, protože jim z něj plynou neustále a pravidelně peníze samozřejmě navýšené o sjednané úroky a z toho banky žijí. Oproti tomu, je zde SAAB, od kterého nejspíše žádná banka neuvidí ani euro.
Síla automobilky (její finanční zdraví) se neposuzuje od toho, kolik má napůjčováno, ale od toho, jestli je schopna dostát svým fin. závazkům. Toliko zjednodušeně ve zkratce.

Už ti došlo, že na problém se nedá nahlížet tvou primitivní optikou?

[odkaz]

13. 9. 2011 13:46
Ladné tvary.
Pěkný předek a ještě lepší zadek.
13. 9. 2011 13:39
Re: pro Jossalito
Nedávno jsi zmiňoval že mám tupé příspěvky, když jsem sdělil fakta o Suzuki a VW.

Myslíš si opravdu, že např. automobilka VW, když má 80 mld.€ dluhů je fakt naprosto zdravá? Jo, jsou to cca 2 biliony Kč......