Autosalon v Mnichově 2025: Nová Škoda Octavia i jeden z nejprodávanějších volkswagenů

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
146 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Náhrada za tradiční automobilovou přehlídku ve Frankfurtu nabídne nejen sériové vozy, ale také studie. Jednou z nich má být i předobraz elektrické Škody Octavia.

Mnichovská přehlídka mobility získává stále větší pozornost mezi automobilkami. Stojí za tím i mocný nástup čínských značek, které sice do Evropy dorazily v hojném počtu, co se týče prodejů, až na MG zatím větších výsledků nedosahují.

Ačkoliv elektromobilita hraje stále velmi důležitou roli, mezi dalšími novinkami, které se v bavorské metropoli představí, bude i několik stěžejních modelů se spalovacími motory, třeba v podobě Toyota RAV4 či Volkswagenu T-Roc.

Mazda CX-5

Nová generace veleúspěšného japonského SUV vypadá na první pohled skvěle. Exteriér rozvíjí dlouho používaný stylistický jazyk Kodo, interiér zase zaujme moderním uspořádáním, byť s minimem fyzických ovladačů. Mazda ovšem další generaci CX-5, představenou teprve před dvěma týdny, zatím vybavila pouze 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem o výkonu 104 kilowattů. To je na téměř 4,7 metru dlouhé SUV málo…

Mercedes-Benz GLC EQ

Mercedes pomalu končí se speciálním označováním svých elektromobilů. Začalo to novým CLA (to se v Mnichově ukáže jako shooting brake) a pokračovat to bude nástupcem EQC. Ten se bude jmenovat GLC, protože bude velikostně odpovídat zmíněnému spalovacímu jmenovci. Do názvu ovšem přidá zkratku EQ, která signalizuje elektrický pohon. Novinka dostane 800V architekturu (jako CLA) s dobíjecím výkonem až 320 kW. Konkurent výše zmíněného BMW iX3 se pochlubí baterií s 95 kWh a ve verzi GLC 400 4Matic EQ též výkonem 360 kilowattů.

Mercedes-Benz EQS

Sice je to plánované jako facelift, ve skutečnosti má blíže k nové generaci. Mercedes EQS totiž také dostane 800 V dobíjení a nové baterie. Ty prý převezme z menšího CLA, kapacita se ale zvýší a přesáhne 100 kWh. Vzhled exteriéru půjde směrem k „normálnosti“, protože právě až příliš hladký design je jedním z důvodů, proč se elektrickým mercedesům vyšších tříd prodejně moc nedaří.

Nissan Leaf

Jeden z průkopníků elektromobility bohužel zaspal dobu a dostal se na okraj zájmu. Třetí generace Nissanu Leaf proto zcela změnila charakter. Z kompaktního hatchbacku je SUV s dojezdem až 600 kilometrů. Vůz stojí na platformě AmpR Medium (CMF-EV), kterou využívá také větší Nissan Ariya či Renault Scenic. Základní provedení dostalo baterie s využitelnou kapacitou 52 kWh s teoretickým maximálním dojezdem až 436 kilometrů. Alternativou je model se 75 kilowatthodinami, přičemž maximální výkon elektromotoru dosahuje 160 kW.

Porsche Cayenne EV

Zatímco menší Porsche Macan je v Evropě pouze elektrické, větší cayenne zatím spoléhá maximálně na plug-in hybridní pohon. To se však brzy změní a i někdejší zachránce značky Porsche dostane lokálně bezemisní alternativu. Ta však bude existovat po boku současného provedení. O technice toho zatím moc nevíme, očekávají se ovšem ještě lepší parametry než u menšího macanu.

Video placeholder
Porsche Macan Turbo • Zdroj: Porsche

Renault Twingo

Další levný elektromobil, který by se měl dostat dokonce pod 20.000 eur, což je asi 500 tisíc korun. Design bude odpovídat studii z loňského roku, která se významně inspirovala u neskutečně nadčasové první generace.

Škoda Octavia

Nejprodávanější škodovka v historii a jedno z nejoblíbenějších kompaktních aut posledních let se ještě letos dočká elektrické verze. Ovšem zatím pouze ve formě konceptu. Právě Mnichov se má stát dějištěm světové premiéry. Bližší informace si mladoboleslavská automobilka zatím nechává pro sebe, v tom ostatní patří mezi nejlepší v oboru. Malý náznak větších proporcí nám ovšem může dát model z minulých let.

Toyota Aygo X

Nejmenší evropská toyota pochází od středočeského Kolína. V rámci modernizace proměnila tvář a dostala zcela jiný pohon. Místo atmosférického litrového tříválce má Aygo X pod kapotou tříválec 1.5 spolupracující s trakčním elektromotorem. Soustava o celkovém výkonu 85 kW pochází z modelu Yaris a pyšní se velmi efektivním provozem. Do města jako dělaným.

Toyota RAV4

Novinka přijíždí s odvážným designem, ale také nižším výkonem, za kterým stojí přísnější emisní limity. Slabší je ostatně i menší hybridní corolla, snížení výkonu ovšem potkalo také Lexus NX 350H. Plug-in hybrid dostal až 22,7kWh akumulátor, který je navíc možné dobíjet výkonem až 50 kW. Podpora stejnosměrného dobíjení je u podobně velkých baterií v podstatě nutností.

Volvo EX60

Pro Volvo důležitý model, byť z hlediska prodejů bude úspěšnější služebně starší XC60 se spalovacími motory. Elektrická alternativa bude podobně dlouhá (asi 4,7 metru), díky jiným požadavkům na zástavbu elektrického pohonu ovšem nabídne o něco prostornější kabinu. Těšit se můžeme na 800V dobíjecí síť, která se minimálně v prémiových vodách stává pomalu standardem.

Volkswagen T-Roc

Současná, první generace kompaktního SUV patří k nejprodávanějším autům v Evropě. Technicky jde přitom o Volkswagen Golf VII z roku 2012, což je vidět třeba na zastaralém a materiálově lacinějším interiéru. Nástupce už bude technicky odpovídat Golfu VIII, přičemž design se zakulacenou přídí bude připomínat větší Volkswagen Tiguan. Předpokládá se, že nový Volkswagen T-Roc se stane prvním koncernovým modelem s novým hybridním pohonem. Není však zatím jisté, zda se do prodeje dostane již od začátku.

Volkswagen ID.2 X

Zatímco Škoda plánuje crossover Epiq, Volkswagen na trh uvede zvýšený elektromobil ID.2 X, zvýšenou verzi plánovaného ID.2. O designu zatím nevíme vůbec nic. Thomas Schäfer, současný šéf Volkswagenu a bývalý ředitel Škody, ovšem prosazuje konvenční tvary, které se více přibližují běžným autům. Renaulty 4 a 5 ovšem ukazují, že i s retro křivkami se dá na trhu velmi dobře fungovat, pokud se ovšem pojmou správně.

Zdroj: Motor1 a autorský článek, video: Porsche

Vstoupit do diskuze (8)