Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro Zdroj: acz

Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Automobilka z Ingolstadtu zavrhlo vrcholnou verzi modelu A1 už v roce 2014, nyní ale podle neoficiálních informací obrací.

Audi už v minulosti pár ostrých verzí modelu A1 vyrobilo. V roce 2011 se jednalo o A1 quattro s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 188 kW a točivém momentu 350 N.m, pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex a manuální šestistupňovou převodovkou. Tahle hračka dokázala jet rychlostí až 245 km/h a na stovku se dostala za 5,7 sekundy, problém byl v tom, že šlo o omezenou sérii pouhých 333 kusů. Ve výbavě nechyběla navigace, aparatura Bose s výkonem až 465 W, xenonové světlomety nebo WLAN hotspot, pořád si ale vůz mohlo dopřát pouze pár vyvolených.

Aby to milovníkům malých ostrých hatchbacků nebylo líto, vznikla „civilnější“ verze S1 Sportback, která je v nabídce dodnes. Za 788.900 Kč dostanete dvoulitr TFSI se 170 kilowatty a 370 newtonmetry, pohon všech kol, šestistupňový manuál, možnost zrychlit z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h, přičemž právě tato verze měla být před koncem životního cyklu první generace Audi A1 ta poslední.

Když v roce 2014 Stephan Reil, technický ředitel Quattro GmbH, smetl ze stolu vrcholnou verzi RS1, bylo to smutné, na druhou stranu ale v nabídce pořád zůstávala S1 Sportback a s ní možnost, jak vytřít zrak majitelům silných Mini JCW. Jenže ono to možná nakonec bude ještě jinak – současná generace Audi A1 už sice má na kahánku a za dva roky dorazí její nástupce, jedna éra se však zřejmě uzavře právě speciální edicí RS1.

Podle britského Autocaru zůstane dvoulitrový turbomotor stále na svém místě, nabídnout by však mohl až 280 koní (206 kW) přenášených na všechna kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. V podstatě by šlo o takovou Audi S3 v menším balení, která by mohla disponovat novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou schopnou přenášet větší točivý moment (Audi A3 ji už má). Britští kolegové odhadují základní cenu okolo 30.000 liber (asi 942.000 Kč), což na druhou stranu není úplně zlé. Kupříkladu Volkswagen Golf R, přestože je o třídu větší, u nás stojí s šestistupňovou převodovkou DSG necelý milion…

Foto: RM Design