Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
44 Fotogalerie

Nový Citroën C5 Aircross proti konkurenci: SUV z Číny, skvělý Ford Kuga a další

Ondřej Šámal

Francouzská novinka míří do segmentu kompaktních SUV s délkou přes 4,6 metru. Popasovat se bude muset nejen se sourozencem od Opelu, ale třeba i s ambiciózním modelem z Číny.

Citroën C5 Aircross byl posledním modelem bývalého PSA, který ještě stojí na starší technice. To se však mění. Druhá generace přijíždí s tím nejmodernějším, co koncern Stellantis aktuálně nabízí. To znamená například hned dvě elektrické verze, které se liší především velikostí trakčního akumulátoru (73 vs. 97 kWh), ale také plug-in hybrid se slušným elektrickým dojezdem až 86 kilometrů (ve městě ještě více) a základní mild-hybridní tříválcovou dvanáctistovkou se 100 kilowatty.

Po stránce pohonu se nejedná o žádné překvapení. Tenhle „setup“ totiž známe již ze služebně starších Peugeotů 3008 a 5008 a Opelu Grandland, od nich se Citroën C5 Aircross liší především tlumiči pérování s hydraulickými dorazy, které má již současné provedení.

Citroën C5 Aircross vs. konkurence
 Citroën C5 AircrossFord KugaMG HSOpel GrandlandNissan X-Trail
Vnější rozměry [mm]4652 x 1902 x (výška neudána)4604-4645 x 1882 x 1662-16904655 x 1890 x 16644650 x 1905 x 1665-16674680 x 1840 x 1725
Rozvor [mm]2784271127652784-27952705
Zavazadlový prostor651 -1668 l518-1530 l507-1484 l550-1645 l485-585 l
Motorizace-1.5 EcoBoost (110 kW) 6 MT Titanium1.5 TGI (125 kW) 6 MT Emotion1.2 Hybrid (100 kW) 6 eDCT Edition1.5 VC-T (120 kW) mHEV AT Acenta
Základní cena [Kč]-649.900674.900769.990799.990

Novinka od Citroënu rozvíjí současná stylistický jazyk značky, na rozdíl od menších modelů C4 či C3 se ovšem minimálně podle prvních fotek nesnaží tlačit na cenu. Kabina se tudíž může pochlubit hezkými materiály a měkčenými plasty, highlightem bude třináctipalcový středový displej s vertikální orientací, jakou mají i některé současné mercedesy.

Video placeholder
Nový Citroën C5 Aircross (exteriér) • Zdroj: Citroën

A proti komu se nový Citroën C5 Aircross postaví? Vzhledem k délce přes 4,6 metru zamíří spíše do horních pater segmentu kompaktních SUV, kde na něj čeká velmi tvrdá konkurence.

Ford Kuga

Skvělé SUV s přeplňovaným tříválcem 1.5 EcoBoost, ale i hybridním čtyřválcem 2.5 a plug-in hybridní alternativou zaujme nejen volitelným pohonem všech kol (ten citroënu zatím chybí), ale také skvěle nastavenými cenami, díky kterým Ford Kuga patří k nejprodávanějším modelům své kategorie.

Ve srovnání s C5 Aircross sice leckoho zamrzí absence čistě elektrické verze, tenhle hendikep ovšem Ford řeší rovnou trojicí samostatných modelů Explorer, Capri a Mustang Mach-E.

Kuga po loňské modernizaci zkrásněla, přidala na hodnotných materiálech a moderní multimédia. Jízdně navíc dokáže uspokojit i náročnějšího řidiče.

MG HS

Novou generaci čínského SUV jsem v testu pasoval do role jednoho z adeptů na koupi roku. MG HS totiž za velmi slušné peníze nabídne prostorný a hezký interiér, přeplňovanou patnáctistovku o výkonu 125 kilowattů a velmi obstojný jízdní projev. Podobně jako Ford Kuga i HS dokáže jezdit na elektřinu, k dispozici je totiž nová plug-in hybridní varianta se systémovým výkonem 200 kilowattů a trakčním akumulátorem s kapacitou 21,4 kWh, s ním model EHS ujede až 100 kilometrů na elektřinu. Základní cena této varianty startuje na 949.900 Kč.

Jedním z nedostatků (alespoň pro někoho) MG HS je absence pohonu 4x4. Pokud však záběr všech kol nutně nepotřebujete, budete s čínským SUV spokojení.

Opel Grandland

Totožná platforma STLA Medium jako u Citroënu C5 Aircross a naprosto shodná skladba motorů. Pro německý model může mluvit konzervativnější design, jedná se ovšem o subjektivní záležitost. Souboj mezi oběma sourozenci tudíž rozhodnou především osobní preference a sympatie a také finální cenová nabídka.

Rozměrově vycházejí obě SUV prakticky shodně, Citroën C5 Aircross ale minimálně podle oficiálních údajů nabídne větší zavazadelník (651 vs. 550 litrů).

Nissan X-Trail

Prodejně trochu nenápadné SUV se aktuálně může pochlubit velmi zajímavou akční nabídkou, díky které verze s motorem 1.5 VC-T se 120 kilowatty a bezestupňovou převodovkou Xtronic začíná pod 800 tisíci. Ještě zajímavější je akční provedení N-Trek s hybridní patnáctistovkou e-Power s pohonem všech kol řešeným dalším elektromotorem vzadu a systémovým výkonem 157 kilowattů. Tenhle model s bohatou standardní výbavou (například s třízónovou klimatizací či vyhříváním předních a zadních bočních sedadel) startuje na částce 999.990 Kč.

Hybrid e-Power používá spalovací motor primárně jako generátor elektřiny, přímo do pohonu kol se proto nezapojuje, ta roztáčí pouze elektřina.

Zdroj: Autorský článek, video: Citroën